Marketing głosowy to jeden z najgorętszych nowych trendów.
Od powstania Clubhouse do boomu podcastów, firmy i osoby wpływowe wykorzystują treści audio do łączenia się ze swoimi społecznościami i docierania do nowych odbiorców.
W tym poście na blogu wyjaśniamy różne rodzaje marketingu głosowego – a także sposoby wykorzystania go do budowania marki w internecie.
Co to jest marketing głosowy?
Marketing głosowy to sposób dla firm, marek i wpływowych osób na dotarcie do docelowych odbiorców za pośrednictwem treści audio na żywo lub nagranych.
Radio to oryginalna forma marketingu głosowego, ale treści audio eksplodowały w ostatnich latach.
Ponad 55% ludzi w USA słuchało podcastu, a 24% słuchało wielu podcasty co tydzień. Asystenci AI obsługujący głos również rosną – szacuje się, że 8 miliardów będzie używanych do 2023 roku.
For marek, marketing głosowy może być atrakcyjną alternatywą dla kosztownej produkcji wideo. Nie musisz wynajmować studia dźwiękowego, aby zająć się marketingiem głosowym – może to być tak proste, jak zarejestrowanie się w aplikacji lub nagrywanie w domu .
Marketing głosowy ułatwia dotarcie do odbiorców w ruchu.
Według ostatnich badań , lokalizacje słuchaczy podcastów są dość zróżnicowane: 64% ludzi słucha podczas jazdy, 49% podczas chodzenia lub pieszo oraz 43% słucha podczas ćwiczeń.
To wygrana-wygrana. Marki mogą dotrzeć do klientów bezpośrednio i skutecznie, a konsumenci mogą wykonywać wiele zadań jednocześnie, absorbując interesujące treści.
WSKAZÓWKA: Marketing głosowy może stanowić wyzwanie dla osób niesłyszących lub niedosłyszących. Dołącz transkrypcję do treści audio, aby uczynić ją bardziej inkluzywną.
Voice Marketing Trends
Voice Marketing nie jest dokładnie nowy – ale ostatnio widzieliśmy audio- tylko platformy nabierają prawdziwego tempa. Oto 3 z największych trendów w marketingu głosowym, na które warto zwrócić uwagę w tej chwili:
Voice Marketing Trend # 1: Podcasty
Od biznesowe porady dotyczące prawdziwego przestępstwa w telewizji reality, każdy znajdzie gatunek podcastów.
155 milionów ludzi co tydzień słucha podcastu, a słuchacze oglądają średnio 7 różnych programów tygodniowo.
Oczekuje się, że łączna liczba odbiorców podcastów podwoi się od 2020 do 2023 , więc teraz jest świetny czas, aby wziąć udział w akcji.
Oto jak możesz zaangażować się w tę przestrzeń:
Stwórz markowy podcast
Mówiąc najprościej, markowe podcasty to podcasty hostowane przez marka lub firma.
Mogą być blisko związane z Twoją marką lub usługą lub mogą dotyczyć szerszych tematów, które są zgodne z wartościami Twojej marki. Na przykład Sephora prowadzi markowy podcast o nazwie #LIPSTORIES – seria zrelaksowanych, zabawnych i szczerych rozmów na temat własnego wizerunku.
Ze względu na swój charakter podcasty opatrzone marką mogą być osobistym sposobem dotarcia do odbiorców w podróży i nawiązania z nimi kontaktu. Często czują się jak intymna rozmowa z przyjaciółmi.
W przypadku marek i twórców podcasty opatrzone marką mogą być wykorzystywane do tworzenia istniejących motywów treści lub do włamań do zupełnie nowych.
Na przykład The Hey Girl Podcast host Alexandra Elle przeprowadza wywiady z rotacją gości, którzy pasują do jej rdzenia filary siostrzeństwa, opowiadania historii i dbania o siebie:
Chociaż różni się nieco od treści, które pokochała jej społeczność na Instagramie, nadal działa. Dlaczego? Ponieważ nadal świetnie pasuje do jej docelowych odbiorców.
WSKAZÓWKA: Wykorzystaj istniejące kanały, aby powiększyć grono odbiorców. Regularnie promuj swój podcast na Instagramie i zachęcaj swoich obserwujących do subskrybowania wszędzie tam, gdzie słuchają swoich ulubionych podcastów .
Inwestuj w segmenty reklam
Kupowanie miejsca reklamowego podczas podcastu to doskonała okazja, aby dotrzeć do dobrze prosperujących społeczności zaangażowanych słuchaczy .
W rzeczywistości raport Interactive Advertising Bureau mówi, że 61% słuchaczy kupiło produkt lub usługę po usłyszeniu reklamy w podcastu.
Oto różne rodzaje spotów reklamowych do rozważenia:
- Kod promocyjny dla podcastu, przeznaczony wyłącznie dla słuchaczy.
- Krótkie spoty, które służą jako szybka „reklama” dla słuchaczy przed wznowieniem odcinka – 78% konsumentów twierdzi, że nie mają nic przeciwko reklamom lub sponsoring przeszkadzający w słuchaniu, gdy rozumieją, że finansuje treści, które cenią.
- Reklamy natywne, w których gospodarze lub goście omawiają Twój produkt lub usługę.
Reklamy w podcastach dopasowanych do Twojej marki pozwalają dotrzeć do bardzo określonej grupy odbiorców z potencjalnie dużym zainteresowaniem sprzedawanymi przez Ciebie produktami.
Na przykład Beluga Baby reklamowało swoje nosidełka w The Papaya Podcast odcinek o porodzie:
Słuchaczami tego konkretnego odcinka byli prawdopodobnie nowi lub przyszli rodzice, co czyni go idealnym wyborem dla marki specjalizującej się w produktach do pielęgnacji dzieci.
WSKAZÓWKA: Zastanów się, kim są Twoi docelowi odbiorcy i jakiego rodzaju treści będą najbardziej zainteresowani – nawet jeśli tematyka nie jest w 100% wyrównana. Na przykład marka bielizny ThirdLove regularnie sponsoruje podcasty o tematyce kryminalnej.
Trend marketingu głosowego nr 2: Kluby i przestrzenie na Twitterze
Po pojawieniu się podcastów, aplikacje mediów społecznościowych wchodzą na pokład z marketingiem głosowym.
Clubhouse , społeczna sieć audio dostępna tylko na zaproszenie, w której użytkownicy mogą przyłączać się i słuchać dyskusji, w ostatnich miesiącach odnotowała ogromny wzrost rozgłosu.
Dzięki rozmowom audio w czasie rzeczywistym w wirtualnych pokojach wrażenia użytkownika Clubhouse są podobne do słuchania głównego mówcy lub panelu na konferencji.
Pomimo krytyki dotyczącej umiarkowania i dostępności, zarówno małe, jak i duże firmy testują wody klubu.
Waves Social podcast agencji cyfrowej Hello Arcade często gości pokoje jako sposób na połączenie się z marketingiem społeczność:
Oprócz aplikacji takich jak Clubhouse, Twitter wprowadza funkcję czatu głosowego o nazwie Spaces , która według Twittera , ma na celu dostarczenie „emocji, niuansów i empatii często zagubionych w tekście”.
Platformy takie jak Clubhouse i Spaces stanowią okazję do promowania Twoich produktów, usług i wydarzeń w ekscytujący nowy sposób – więc obserwuj tę przestrzeń!
WSKAZÓWKA: Trendy w mediach społecznościowych ciągle się zmieniają. Przeczytaj nasze prognozy mediów społecznościowych na rok 2021 , aby uzyskać wszystkie najnowsze aktualizacje.
Voice Marketing Trend # 3: Voice Assistants
Asystenci AI, którzy działają głosowo – myślę, że Asystent Google, Alexa i Echo – stali się podstawą w domach ponad ostatnie kilka lat.
Asystenci głosowi mogą ułatwić zakupy klientom, z 35% użytkowników asystentów głosowych kupujących produkty takie jak artykuły spożywcze i ubrania z tą technologią.
Istnieją jednak kreatywne sposoby wykorzystania tego narzędzia poza zamawianiem podstawowych artykułów gospodarstwa domowego.
Jameson , marka whisky, stworzyła kampanię świąteczną , która wykorzystała aplikacje Google Home i Asystenta Google do pomóż użytkownikom mieszać ich ulubione koktajle.
Stworzyli Umiejętność Google Home , więc gdy użytkownicy prosili Google o „rozmowę z Jameson Bar”, asystent głosowy odpowiadał krok po kroku Przepis.
Jako koncepcja marketingowa działa to na wielu płaszczyznach. Asystent głosowy zapewnia cenne, głośnomówiące rozwiązanie do domowej rozrywki, jednocześnie podnosząc świadomość marki i zachęcając do sprzedaży produktów.
Marketing głosowy zyskuje na popularności – a ponieważ technologia ewoluuje, a ludzie znajdują nowe sposoby korzystania z treści w ruchu, prawdopodobnie pojawi się jeszcze więcej możliwości.
Bez względu na niszę biznesową lub wielkość Twojej firmy, istnieje możliwość rozwoju społeczności i zwiększenia sprzedaży dzięki tego typu działaniom marketingowym.