Przewodnik dla początkujących do nazw firm

Nazwa firmy nie tylko odróżnia Cię od konkurencji.

Nadaje również ton twojej firmie i ma kluczowe znaczenie dla stworzenia udanej marki.  

Więc co robisz, jeśli nie możesz przyjść z dobrą nazwą firmy? A jeśli już jest zajęte? Skąd wiesz, że to dobra nazwa dla Twojej firmy?

Ten post obejmuje wszystko, co musisz wiedzieć przy wyborze nazwy firmy.

Co to jest nazwa firmy?

Jak sama nazwa wskazuje, nazwa firmy to tytuł lub nazwa, której osoba lub podmiot używa do prowadzenia działalności gospodarczej. Zasadniczo jest to nazwa prawna Twojej firmy.  W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej Nazwa firmy będzie pełną nazwą prawną.

Możliwe jest dołączenie dodatkowych słów przy nazywaniu jednoosobowej działalności gospodarczej. Ale nadal będziesz musiał użyć swojego prawnego nazwiska. Na przykład, jeśli prowadzisz małą firmę konsultingową, możesz po prostu nazwać ją Jane Doe lub Jane Doe Software. Prawdopodobnie będziesz musiał zarejestrować działalność gospodarczą jako (DBA), jeśli wolisz prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą pod inną nazwą. 

Ogólne partnerstwa podążają tym samym kursem. Zazwyczaj Nazwa firmy będzie kombinacją nazwisk wszystkich partnerów. Na przykład Twoja firma może nazywać się Doe, Smith & Brown. Ponownie, firma może mieć do złożenia DBA użyć innej nazwy. 

Wreszcie, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC) i korporacje nie muszą zawierać nazwy prawnej właściciela. Możesz wybrać nazwę, którą chcesz, pod warunkiem, że nie jest jeszcze zarejestrowana lub zastrzeżona. Jednak niektóre jurysdykcje nakazują, aby w nazwie firmy używać LLC lub Corporation. Na przykład nazwa firmy może być Insignia Digital LLC lub Insignia Digital Corporation.

Warto również zwrócić uwagę na różnicę między nazwą firmy a nazwą firmy. Słowa te są często używane zamiennie, ale jest różnica. Nazwa firmy jest pojęciem ogólnym odnoszącym się do każdego rodzaju struktury biznesowej. Obejmuje to jednoosobowe firmy, spółki osobowe, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i korporacje. Nazwa firmy, z drugiej strony, opisuje firmy, które zostały włączone. Ten ostatni obejmuje LLC, korporacje non-profit, korpus C i korpus S.

Podstawy wyboru dobrej nazwy firmy

Istnieją praktycznie nieograniczone możliwości wyboru nazwy firmy, a wybór dobrej nazwy firmy nie jest nauką. Istnieje jednak kilka wspólnych elementów, które decydują się na wybór świetnej nazwy firmy. Nazwa firmy powinna być:

Krótki

Większość ekspertów zgadza się, że nazwa firmy powinna być krótka. Idealnie powinno to być jedno lub dwa słowa. Możesz jednak przejść na trzy słowa, o ile jedno ze słów jest słowem przejściowym. Doskonałym przykładem jest Toys R Us.

Istnieją również dobre powody, aby wybrać krótką nazwę firmy. Nazwa będzie łatwa do zrozumienia, zapamiętania i wymówienia. Idealna nazwa firmy powinna mieć również dwie do czterech sylab. Ta strategia sprawia, że nazwa jest łatwa do wymówienia.

Na koniec ogranicz liczbę znaków w nazwie. Więcej postaci utrudnia widzom zapamiętanie nazwy Twojej firmy.

Pamiętny

Istnieje kilka praktycznych powodów, aby wybrać niezapomnianą nazwę firmy. Po pierwsze, większość nowych firm polega na przekazywaniu ustnych informacji. Możesz przegapić wielkie możliwości, jeśli twoi klienci nie pamiętają nazwy Twojej firmy. Dodatkowo będziesz chciał użyć niezapomnianej nazwy firmy w swoich materiałach marketingowych. Pomoże to czerpać maksymalne korzyści z kampanii reklamowych.

Możesz trzymać się istniejących słów. Jednak ta trasa będzie trudna, ponieważ większość nazwisk jest już prawdopodobnie zajęta przez twoich konkurentów. Jednak istniejące nazwy mają ustalone znaczenia, co ułatwia ich zapamiętanie.

Wymyślone nazwy świetnie wyróżniają Twoją firmę na tle konkurencji. Exxon to świetny przykład. Ale wymyślone słowa wymagają dużo czasu i wysiłku marketingowego, aby trzymać się odbiorców.

Opisowe i Znakowalne

Nazwy firm dzielą się na dwie odrębne kategorie. Są to opisowe i znakowalne nazwy firm.

Opisowa Nazwa firmy daje odbiorcom dobre wyobrażenie o tym, co robi Twoja firma. Przykładowe nazwy opisowe to Toys R Us i Baby Shop. Opisowe nazwy przedstawiają jasny obraz twoich produktów lub usług, ułatwiając potencjalnym klientom wybór Twojej firmy.

Ale nazwy opisowe mają swoje ograniczenia. Mogą sprawić, że trudniej będzie zapuścić się w inne produkty lub usługi. Nazwy te są również bardzo konkurencyjne, zwłaszcza przy próbie rejestracji domeny.

Nazwy Brandable wydają się być bardziej niejasne. Niektórzy mogą podpowiedzieć, co robisz, ale nie zawsze jest to całkowicie jasne. Przykłady nazw brandowalnych to Amazon, Starbucks, Apple i Google. Bez odpowiedniego kontekstu może być trudno klientom wiedzieć, co masz do zaoferowania. Z drugiej strony nazwy marki oferują elastyczność w zakresie produktów lub usług. 

Hybrydowe podejście łączy oba pomysły i oferuje to, co najlepsze z obu światów. Nazwa firmy, taka jak Tesla Motors, jest przykładem hybrydy. Pierwsza nazwa, Tesla, jest synonimem energii elektrycznej i jest wysoce brandable. Druga nazwa, silnik, jest oczywista.

Łatwe pisanie

Potencjalni klienci będą wyszukiwać nazwę Twojej firmy w katalogach lub wyszukiwarkach. Może to być trudne, jeśli nazwa firmy jest trudna do przeliterowania. Z tego powodu możesz unikać złożonych nazw, skrótów, alternatywnych pisowni i liczb w nazwie firmy.

3 narzędzia do poprawy wyboru nazwy firmy

Istnieje kilka cennych narzędzi, których możesz użyć, aby pomóc Ci wybrać świetną nazwę firmy.

1. Tezaurus

Wymyślanie unikalnej nazwy firmy może być zniechęcające. Twoje idealne imiona prawdopodobnie są już zajęte. Zacznij od słowa dump. Oznacza to napisanie listy wszystkich słów, które opisują Twoją firmę. Tworzenie listy zajmuje od 20 minut do godziny. Nie ma znaczenia, czy nazwa jest już zajęta. 

Następnie użyj tezaurusa, aby znaleźć synonimy dla każdego słowa na liście. To ćwiczenie daje mnóstwo opcji do wyboru i inspiracji. Możesz nawet odkryć kilka klejnotów, których w przeciwnym razie byś nie wymyślił.

2. Generator Nazw Firm

Generatory nazw firm to dziesiątki centów, a większość z nich jest bezpłatna. Generatory nazw firm są również bardzo łatwe w użyciu. Wystarczy wpisać jedno lub więcej słów kluczowych związanych z Twoją firmą. Następnie generator daje listę potencjalnych nazw firm do rozważenia.

Generatory nazw firm różnią się funkcjami i złożonością. Ale Gorąco polecam generator nazw firm Shopify. Otrzymasz 120 + potencjalnych nazw firm mniej niż 10 sekund po wpisaniu słowa kluczowego. Najlepsze jest to, że generator Shopify pokazuje, czy domena dla żądanej nazwy firmy jest dostępna.

Shopify shopify to narzędzie jest całkowicie bezpłatne i nie musisz rejestrować konta Shopify, chyba że chcesz utworzyć swój sklep online za pomocą Shopify.

3. Baza Znaków Towarowych

Na koniec musisz sprawdzić, czy nazwa jest już znakiem towarowym, zanim zdecydujesz się na nazwę firmy. Pozwoli Ci to zaoszczędzić dużo czasu i kłopotów, gdy nadejdzie czas, aby zarejestrować nazwę firmy.

United States Patent and Trademark Office (USPTO) posiada publiczną bazę danych zarejestrowanych znaków towarowych. Możesz przeszukać tę bazę danych za darmo, aby upewnić się, że nazwa Twojej firmy nie jest znakiem towarowym.

5 sztuczek do wyboru idealnej nazwy firmy

O wiele więcej idzie w wyborze nazwy firmy, niż tylko wybranie takiej, którą lubisz. Poniżej znajduje się pięć sztuczek, które pomogą Ci wybrać idealną nazwę firmy.

1. Zapoznaj się z wytycznymi dotyczącymi nazewnictwa w Twoim stanie

W większości przypadków nie będziesz mógł wybrać nazwy, której używa już inna firma w Twoim stanie. Ponadto będziesz mieć ograniczony wybór nazwy firmy, która jest zwodniczo podobna do konkurencji. Inne typowe ograniczenia obejmują nieużywanie nazwy firmy, która może wprowadzić opinię publiczną w błąd co do typu lub celu podmiotu firmy. Wreszcie, niektóre stany nakazują, aby Nazwa Twojej firmy wskazywała, jaki to rodzaj podmiotu, taki jak LLC lub korporacja.

Te wspólne ograniczenia mogą się różnić w zależności od stanu. Na przykład to, co jest uważane za zwodniczo podobną nazwę firmy w Nowym Jorku, bardzo różni się od Karoliny Północnej. Nazwy firm, takie jak Capital Productions i Capital Production, nie są uważane za podobne w Karolinie Północnej ze względu na pluralizację. W Nowym Jorku musisz jednak wybrać inną nazwę firmy.

Sprawy mogą stać się jeszcze bardziej mylące, jeśli będziesz robić interesy w wielu stanach. Delaware, na przykład, nie ma całkowicie ograniczonych słów. Kalifornia jest znacznie surowsza i ogranicza użycie słów takich jak Incorporated, Bank, ubezpieczyciel lub korporacja. Warto zapoznać się ze stroną internetową Sekretarza Stanu, aby uzyskać pełny obraz wytycznych dotyczących nazewnictwa biznesowego. To samo dotyczy sytuacji, gdy będziesz prowadzić działalność w wielu stanach.

2. Wybierz nazwę firmy przyjazną dla sieci

Obecność w Internecie jest obowiązkowa w erze informacji. Musisz więc upewnić się, że nazwa Twojej firmy jest przyjazna dla Internetu. Dlatego generator nazw firm, taki jak ten oferowany przez Shopify, jest tak przydatny. Natychmiast dowiesz się, czy nazwa domeny powiązana z Twoją firmą jest dostępna.

Idealna nazwa domeny powinna być krótka, niezapomniana i łatwa do przeliterowania. Większość ekspertów zgadza się, że idealna długość nazwy domeny powinna wynosić 15 znaków lub krótsza. Dłuższa nazwa domeny jest trudniejsza do zapamiętania i podatna na błędy podczas pisania.

Rozszerzenie. com zwykle działa najlepiej dla twojej obecności online. Ponownie, to dlatego, że jest to wiarygodne rozszerzenie. Ponadto większość ludzi zakłada, że rozszerzenie. com będzie podążać za nazwą Twojej firmy. 

Kuszące jest dołączenie myślnika do nazwy domeny. Ten pomysł jest niezwykle kuszący, gdy twoja idealna nazwa domeny jest już zajęta. Ale większość domen spamowych zwykle zawiera myślnik. Poza tym potencjalni klienci, którzy zapomną dodać myślnik, mogą zostać przekierowani na stronę konkurenta lub stronę błędu.

Poświęć trochę czasu, aby wybrać idealną nazwę domeny. Następnie powinieneś znaleźć odpowiednią domenę z odrobiną kreatywności i solidnym generatorem nazw firm, takim jak Shopify.

3. Pomyśl o przyszłości

Wielu właścicieli małych firm popełnia błąd ograniczając swój potencjał, wybierając restrykcyjną nazwę firmy. Oczywiście, to naturalne, że chcesz nazwać firmę po sobie. Ale ciężko jest oznaczyć Twoje imię. Ponadto nazwa nie opowiada historii, takiej jak historia Twojej firmy lub o co chodzi.

Używanie swojego nazwiska może również sprawiać wrażenie, że jesteś solopreneur. To wrażenie może ograniczyć rynek docelowy, zwłaszcza w miarę rozszerzania i zwiększania wydajności. Wreszcie, używanie nazwy może sprawić, że sprzedaż firmy w przyszłości stanie się wyzwaniem.

Podobnie wybór nazwy firmy odnoszącej się do produktu lub usługi może być ograniczający. Możesz chcieć wkroczyć w nowe linie produktów, które mogą być trudne, jeśli jesteś już zablokowany w nazwie konkretnego produktu.

Na przykład możesz sprzedawać skórzane buty. Ale powiedz, że chcesz rozszerzyć się na inne produkty skórzane, takie jak kanapy i paski. Przejście to może być trudne, jeśli nazwa firmy jest bardzo opisowa lub dosłowna.  

4. Sprawdź Nazwę Swojej Firmy

Tam, gdzie to możliwe, opłaca się przetestować nazwę firmy. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli masz trudności z podjęciem decyzji między kilkoma przyszłymi nazwami. Możesz prowadzić ankiety z grupą docelową, aby zobaczyć, który z nich preferuje.

Platformy badań konsumenckich, takie jak PickFu, mogą pomóc w pozyskiwaniu opinii na temat nazwy firmy. Platforma pozwala na pozyskiwanie opinii od osób, które mają największe znaczenie dla Twojej firmy.

Niektóre pytania, które należy rozważyć, zadając swoim odbiorcom, obejmują:

  • Czy nazwa jest łatwa do przeliterowania?
  • Czy czyta się jasno i szybko?
  • Czy jest to łatwe do wymówienia?
  • Wzbudza zainteresowanie?
  • Czy to oznacza pożądaną wiadomość?
  • Jak myślisz, co sprzedaje ten biznes?

Grupa fokusowa może być również doskonałym źródłem informacji zwrotnej dla nazwy firmy, gdzie pozwala na to czas i zasoby.

5. Wybierz nazwę, którą możesz znak towarowy

Znak towarowy Nazwa firmy może być długim i skomplikowanym procesem. Ale niektóre nazwy są łatwiejsze do znakowania niż inne. Niemniej jednak istnieją ogólne wytyczne, które mogą pomóc poprowadzić Cię we właściwym kierunku.

Wymyślone nazwy są proste do znaku towarowego. Nazwy te nie mają wcześniejszego znaczenia przed nabyciem znaku towarowego. USPTO szczególnie lubi tego rodzaju słowa. Nazwy te odnoszą się do Twojej firmy jako źródła towarów i usług. Niektóre przykłady wymyślonych nazw firm to Xerox, Exxon i Kodak.

Dowolne nazwy są również dość łatwe do znakowania. Nazwy te obejmują popularne angielskie słowa, których znaczenie nie odnosi się bezpośrednio do towarów i usług, które sprzedajesz. Pomyśl o Apple Inc., międzynarodowa firma technologiczna. Firma miała łatwy czas, znakując tę nazwę, ponieważ nie sprzedaje owoców ani powiązanych produktów. 

Wreszcie, sugestywne nazwy mają również dobry potencjał znaku towarowego. Takie nazwy pośrednio odnoszą się do towarów i usług Twojej firmy i wymagają trochę wyobraźni od klientów. Greyhound jest doskonałym przykładem sugestywnej nazwy. Nazwa nie musi oznaczać firmy autobusowej, ale oznacza prędkość i podróż.

Kolejne Kroki

Następnym krokiem po wybraniu nazwy firmy będzie upewnienie się, że jest ona dostępna. Najpierw musisz wyszukać nazwę podmiotu biznesowego. Zazwyczaj można to zrobić na stronie internetowej Sekretarza Stanu. Jest to ważne, ponieważ rejestracja zostanie odrzucona, jeśli została już podjęta. Musisz również przeprowadzić wyszukiwanie nazwy domeny i federalnego wyszukiwania znaków towarowych, zanim będziesz mógł zarejestrować swoją nazwę firmy.

Następnym krokiem będzie zarezerwowanie nazwy firmy. Chociaż nie jest to konieczne, jest to krok zapobiegawczy. Zapewni to, że nazwa firmy będzie nadal dostępna, gdy nadejdzie czas rejestracji firmy.

Następnie musisz stworzyć swój biznes. Firma może być LLC lub korporacją. Proces tworzenia LLC jest prosty. Obejmuje nazwanie LLC, wybór zarejestrowanego agenta, złożenie artykułów organizacji i uzyskanie numeru identyfikacyjnego pracodawcy (EIN).

Pamiętaj, aby zapoznać się ze stroną internetową Sekretarza Stanu, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat tego, jak to zrobić. Zarejestrujesz swoją nazwę firmy podczas procesu składania wniosku.

Na koniec rozważ rejestrację znaku towarowego. Znak towarowy daje wyłączne prawa własności do nazwy firmy. Znaki towarowe są nieocenione w marketingu i tworzeniu tożsamości marki. Mamy świetny post na temat tego, jak znak towarowy nazwę firmy, aby użyć jako kolejny krok w podróży marki.

Total
0
Shares
Related Posts