Pięć sposobów na przekonanie jak prawnik Ze Srebrnym językiem

Kiedy studiowaĺ ’em prawo, jeden z moich profesorăłw—bezsensowny nowojorczyk z rodowodem Harvarda-lubiĺ’ mĂłwić, Ĺźe Ci z nas, ktĂłrzy zostaliĺ “my prawnikami procesowymi, muszÄ … nauczyÄ ‡ siÄ™, jak skutecznie komunikowaÄ ‡ siÄ ™ z grupÄ …” sprzedawcĂłw obuwia i dozorcăłw.”

Tak mówił o ławach przysięgłych.

Dość brutalne, wiem. Ale jego celem było to, że pomimo całej filozofii prawa na wysokim poziomie, która była nam wciskana do głowy, nadal musielibyśmy nauczyć się tłumaczyć złożone pojęcia na język, który przeciętny człowiek mógłby zrozumieć.

Kiedy wkroczyłem do świata sporów handlowych po studiach prawniczych, zobaczyłem to z pierwszej ręki. Rzeczywiste kwestie, teorie i obowiązujące prawo były tak absurdalnie złożone, że głównie staraliśmy się, aby jury lubiło nas i naszego klienta lepiej niż drugą stronę.

I nie masz ławników po swojej stronie, rozmawiając o rzeczach, które ich nie obchodzą. Sam pewnie widziałeś to w akcji.

Jak to się stało, że Johnnie Cochran pokonał lawinę dowodów, które sugerowały, że O. J. Simpson był winny morderstwa? Po tym, jak oskarżyciel dopuścił się największego z wielu błędów (pozwalając Simpsonowi przymierzyć skurczoną krwawą rękawicę), Cochran dał ławie przysięgłych łatwą do zrozumienia okazję do uwolnienia Simpsona:

“Jeśli nie pasuje, musisz uniewinnić.”

Obowiązek adwokata, by zapewnić jak najlepszą reprezentację tym, którzy są winni lub są źli, jest jednym z powodów, dla których przestałem praktykować prawo. A może korzyści płynące z twojego produktu lub usługi nie są tak trudne do komunikowania, jak jakaś mglista teoria prawna.

Ale w głodnym uwagi świecie, w którym wszyscy są nieustannie bombardowani konkurencyjnymi informacjami, twoja wiadomość musi być zaprojektowana tak, aby wsunąć się w umysł Twojej perspektywy tak bez wysiłku, jak to możliwe. W związku z tym możesz chcieć myśleć jak adwokat procesowy, gdy “tworzysz swoją sprawę” z Twoją kopią.

Oto pięć sposobów, w jaki inteligentni copywriterzy są jak inteligentni prawnicy procesowi:

1. Dostrzec problemy

Pierwszy rok studiów prawniczych ma zmienić sposób myślenia. Jest to ćwiczenie w ćwiczeniu umysłu, aby móc dostrzec kwestie prawne w danym wzorcu faktów. Copywriterzy muszą robić to samo, ale nazywa się to określenie istotnych korzyści i prawdopodobnych zastrzeżeń. Największym sposobem na niepowodzenie z kopią jest niezrozumienie problemów, które mają znaczenie dla potencjalnego nabywcy, więc zacznij najpierw wykrywać problemy, tak jak adwokat podchodzi do nowej sprawy.

2. Użyj Krótkich Słów

Inteligentny prawnik procesowy wie, że krótkie słowo jest zawsze lepsze niż dłuższe słowo o tym samym znaczeniu, a inteligentni copywriterzy wiedzą to samo. Krótkie słowa są nie tylko łatwe do zrozumienia, ale także bez wysiłku pakują więcej siły emocjonalnej, nie dając wrażenia, że “zbyt mocno” próbujesz przekonać.

3. Użyj Popularnych Wyrażeń

Zarówno prawnicy, jak i copywriterzy muszą rozumieć, z kim rozmawiają, a duża część tego zrozumienia obejmuje znajomość i używanie języka, którego używają odbiorcy. Większość ludzi nie będzie pod wrażeniem Twojego unikalnego słownictwa. Będą bardziej pod wrażeniem, że jesteś ” jednym z nich.”Używaj wyrażeń, kolokwializmów, a nawet slangu, których używają ludzie, których próbujesz przekonać, a będziesz komunikować się skuteczniej.

4. Posługiwać Się Językiem Lirycznym

Nie musisz uciekać się do śmiesznych rymów, takich jak Johnnie Cochran, ale język z rytmem i płynnością jest przyjemny i łatwy do trawienia dla mózgu. Wybierając swoje słowa, bądź wrażliwy na możliwości aliteracji, powtarzania, a nawet subtelnego rymowania.

5. Namaluj odpowiedni obraz

Wielcy prawnicy procesowi i copywriterzy rozumieją, że słowa są po prostu symbolami, które wywołują wyobrażenia psychiczne i dlatego właściwe słowa robią różnicę. Upewnij się, że nie przypadkowo malujesz negatywnego obrazu w umyśle potencjalnego klienta za pomocą metafor i wyboru słów, albo zobaczysz, że twój argument szybko się rozpada.

Przeciągnij Swojego Wewnętrznego Adwokata

Więc to jest szybki kurs, w jaki sposób myślenie jak adwokat procesowy może pomóc ci napisać lepszą kopię. I nie musiałeś nawet cierpieć przez szkołę prawniczą czy żarty o prawnikach, żeby to zrobić.

Co o tym myślisz? Czy widzisz jakąś korzyść z przeciągania swojego wewnętrznego adwokata, aby “wygrać sprawę” z Twoją kopią?

O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i CEO Copyblogger Media. Dowiedz się więcej od Briana na Twitterze.

Total
0
Shares
Related Posts