Nigdy nie dostaniesz drugiej szansy na zrobienie pierwszego wrażenia.
Myślę, że jest to odpowiedni cytat, aby pokazać znaczenie świetnej strony głównej.
Gdy odwiedzający wyląduje na twojej stronie głównej, musisz im zaimponować w pośpiechu.
Niezastosowanie się do tego zazwyczaj skutkuje utratą konwersji, a zdecydowana większość odwiedzających nigdy nie wraca.
Jak możesz zrobić dobre pierwsze wrażenie?
I, co ważniejsze, jak zwiększyć konwersje i zwiększyć wartość przychodów na stronie głównej?
Istnieje niezliczona ilość strategii, które działają w pewnym stopniu.
Ale chciałbym omówić garść, które uważam za najbardziej praktyczne i wpływowe.
Zbadałem każdą z tych strategii i wdrożyłem je na własną rękę, a także na stronach moich klientów.
Widziałem nawet, jak niektórzy klienci zwiększają wartość przychodów ze swoich stron domowych aż o 851%.
To nie jest przesada ani jakiś sztuczny szum, aby skłonić cię do kliknięcia moich artykułów. To działa.
Przejdźmy do interesów.
Spraw, aby Czas ładowania był błyskawiczny
Twoim pierwszym celem jest zapewnienie szybkiego czasu ładowania.
Jest to prawdopodobnie najważniejszy czynnik ze wszystkich, ponieważ reszta strategii, które zamierzam omówić, nie ma znaczenia, jeśli większość odwiedzających przedwcześnie porzuci Twoją stronę główną.
Oto wykres, który ilustruje, jak zwiększa się porzucanie strony wraz ze wzrostem czasu ładowania strony głównej:
Sugeruję użycie testu prędkości strony internetowej Pingdom, aby dokładnie ocenić czas ładowania strony głównej.
Jeśli trwa to dłużej niż 5 sekund, musisz to przyspieszyć. Dowiedz się, jak to zrobić z tego artykułu, który napisałem.
Zapewnij jasną propozycję wartości
Gdy odwiedzający trafi na Twoją stronę główną, powinien być w stanie od razu powiedzieć, co oferujesz i dlaczego warto poświęcić czas na sprawdzenie Twojej witryny w dalszych szczegółach.
Wymaga to wykonania jednego prostego, ale niezwykle ważnego kroku: stworzenia jasnej propozycji wartości.
ConversionXL definiuje propozycję wartości jako jasne stwierdzenie, że:
- wyjaśnia, w jaki sposób twój produkt rozwiązuje problemy klientów lub poprawia ich sytuację (trafność),
- zapewnia konkretne korzyści(wartość kwantyfikowana),
- mówi idealnemu klientowi, dlaczego powinien kupować od ciebie, a nie od konkurencji (unikalne rozróżnienie).
Oto propozycja wartości, którą zamieszczam na neilpatel.com:
To jasne, konkretne i do rzeczy.
Poniżej kilka innych dobrych przykładów.
Dollar Shave Club dobrze to ściąga:
Tak jak Unbounce:
Wiesz o co chodzi.
Aby uzyskać dokładniejsze wyjaśnienie i wskazówki, jak stworzyć propozycję wartości zabójczej, sprawdź ten przewodnik od ConversionXL.
Dołącz zdjęcie osoby
Kilka lat temu przeprowadzono badanie, w którym zbadano wpływ włączenia obrazu osoby na wydajność strony głównej.
Badanie obejmowało testowanie A / B dwóch bardzo różnych stron docelowych stworzonych dla Highrise, firmy produkującej oprogramowanie CRM.
Oryginalny projekt był dość prosty, ale dość zajęty, co oznacza, że było dużo informacji.
Jednak nowy projekt był bardzo prosty i zawierał duży obraz uśmiechniętej kobiety.
Wyniki były niezaprzeczalne. Korzystanie z drugiego projektu, z kobietą uśmiechniętą, spowodowało 102,5% więcej rejestracji.
Oto porównanie dwóch wzorów:
Co nam to mówi?
Oczywiste jest, że umieszczenie zdjęć osób (dokładniej osób uśmiechniętych) na stronie głównej może mieć dramatyczny wpływ na konwersje.
W rzeczywistości podążam za tą formułą na mojej stronie głównej dla neilpatel.com i wspaniale się to udało:
Inni odnoszący sukcesy blogerzy robią to samo.
Poznajesz tego gościa?
Oto kolejny:
A oto Marie Forleo:
Tu Matt Barby.:
Oto Lewis Howes:
Ci ludzie nie są celebrytami. To nie są modele.
To tylko blogerzy. Udane.
Odkryli, że twarz Na ekranie znacznie poprawia rentowność strony głównej.
Spraw, aby Twoje dane kontaktowe były łatwe do znalezienia
Na pierwszy rzut oka umieszczenie informacji kontaktowych w widocznym miejscu na swojej stronie może nie wydawać się wielką sprawą.
To może wydawać się zwykłym przypisem.
Ale to jest ważniejsze, niż mogłoby się wydawać.
W rzeczywistości badanie Komarketingu wykazało, że
raz na stronie głównej firmy, 64% odwiedzających chce zobaczyć dane kontaktowe firmy.
I to nie tylko podstawowe informacje, takie jak adres e-mail.
Większość ludzi chce dokładnych informacji kontaktowych, takich jak telefon, e-mail i adres.
Według Komarketingu,
brak danych kontaktowych zniechęci również kupujących do złożenia zapytania ofertowego (RFP) oraz do wypełnienia formularza wniosku o demo lub RFP.
Myślę, że jest to ważne, aby odwiedzający mogli stwierdzić na pewno, że jesteś legalną organizacją z fizycznym adresem, a nie jakimś obskurnym sprzedawcą oleju z węży, który chce tylko wziąć swoje pieniądze i uciec.
To samo dotyczy sekcji O nas
To samo badanie z Komarketingu stwierdza, że
raz na stronie głównej firmy, 52% odwiedzających chce zobaczyć informacje “o nas”.
Jest to jeden z najszybszych sposobów na zdobycie zaufania i wiarygodności wśród potencjalnych klientów.
Chcą się upewnić, że jesteś legalny.
Zazwyczaj najlepszą lokalizacją dla informacji kontaktowych i sekcji O Nas jest menu nawigacyjne na górze.
Jest powyżej fałdy i można go znaleźć w jednej chwili.
Jeśli jednak masz dość krótką stronę główną, możesz również umieścić te sekcje na dole, tak jak ja na neilpatel.com:
Nie oferuj zbyt wielu opcji
Jest jeden błąd, który popełniają niezliczone firmy.
A to daje zbyt wiele możliwości wyboru na ich stronach.
Oto przykład tego, o czym mówię:
Odważyłbym się powiedzieć, że zdecydowana większość odwiedzających, którzy lądują na tej stronie, czuje się przytłoczona lub nawet sparaliżowana wszystkimi informacjami.
Jest zbyt zajęty.
Sprawa wygląda tak.
Ludzie lubią mieć różne opcje i wybory. Ale tylko do pewnego stopnia.
Zbyt wiele wyborów ma paraliżujący efekt, a wielu ludzi skończy się nic nie robiąc.
Oto zrzut ekranu z Harvard Business Review, w którym dotykają badania z 2000 roku obejmującego wybór:
Chodzi o to, że powinieneś zachować swoją stronę główną dość prostą:
To jest dokładnie to, co próbowałem zrobić ze stroną główną Quick Sprout i wyszło bardzo dobrze.
Jeśli masz wiele różnych produktów, zbuduj jakiś rodzaj filtra, aby odwiedzający mogli dowiedzieć się, czego potrzebują, nie będąc przytłoczeni w tym procesie.
Nie wymuszaj rejestracji-Zezwalaj na rejestrację gościa
Wiesz, czego nienawidzę?
Kiedy ląduję na stronie internetowej i chcę przetestować wersję próbną lub dokonać szybkiego zakupu, ale trafiam w długi proces rejestracji.
Uważam, że jest to naprawdę niewygodne i czasami denerwujące.
I wiesz co?
Tak jak większość innych ludzi.
Jest artykuł napisany na ten temat przez User Interface Engineering (UIE) o nazwie przycisk 300 milionów dolarów.
Sugeruję, abyś to sprawdził, jeśli nie jesteś pewien, o czym mówię.
Krótko mówiąc, większość kupujących po raz pierwszy uważa to za irytujące, gdy muszą się zarejestrować, zanim będą mogli coś kupić. W rzeczywistości, wielu go oburza.
Uwielbiam konkretny cytat jednego z kupujących, który powiedział,
Nie Jestem tu, by wchodzić w związek. Chcę coś kupić.
Myślę, że to wszystko doskonale podsumowuje.
Nie każ swoim klientom skakać przez kilka obręczy. Zamiast tego pozwól im wykonać żądane działania jako goście zamiast zarejestrowanych użytkowników.
To może mieć dramatyczny wpływ na twoje dochody.
Artykuł z UIE stanowi konkretny przykład tego, jak duży wpływ może mieć.
Oto zrzut ekranu:
Adres obawy odwiedzających
Bądźmy szczerzy.
Nie trzeba wiele, aby potencjalny klient zawrócił i usunął go z witryny.
Większość ludzi będzie miała wiele obaw, które będą chcieli rozwiązać, zanim ostatecznie zdecydują się na zakup.
Oto kilka typowych problemów, które mogą mieć:
- Twoja firma nie do końca rozumie mój problem
- Co zrobić, jeśli twój produkt nie rozwiąże mojego problemu?
- Dlaczego Warto zaufać twojej firmie?
- Dlaczego powinienem wybrać twój produkt, gdy istnieje tak wiele innych (i potencjalnie bardziej przystępnych cenowo) opcji?
Twoim celem jest stłumienie wszelkich obaw lub zastrzeżeń, które mogą mieć.
Ale jak ty to robisz?
Zwykle zaczyna się od uznania problemu, z którym boryka się twoja grupa demograficzna. Oto dobry przykład z Basecamp:
Dzięki temu użytkownicy wiedzą, że Basecamp rozumie, w jaki sposób dezorganizacja i zamieszanie mogą powodować stres i utrudniać postęp projektu.
Sugerujemy, aby Basecamp pomógł im wrócić na właściwe tory.
W tym kilka referencje wydaje się być skuteczne dla udowodnienia, że produkt może rozwiązać problem potencjalnego nabywcy. Jeśli zadziałało dla niezliczonych ludzi, zadziała też dla nich.
Jeśli chodzi o Trust builders, oto kilka pomysłów:
- Dołącz logo firm, z którymi współpracowałeś lub które zostały przez Ciebie zatwierdzone
- Zawierać “pieczęcie zaufania” od stron trzecich, takich jak Better Business Bureau
- Wymień nagrody lub certyfikaty, które otrzymała Twoja firma
Wreszcie, z udowodnieniem wartości, wyjaśnij, dlaczego Twoja cena jest jaka jest i co klienci otrzymają od ciebie, czego nie otrzymają od konkurencji.
Tworzenie niedoboru lub pilności
Jeśli użytkownik nie nawróci się od razu, istnieje duża szansa, że stracisz go na zawsze.
Chcesz uderzyć, gdy żelazko jest gorące i gdy masz je na swojej stronie internetowej.
Jednym z najlepszych sposobów, aby to zrobić, jest stworzenie niedoboru lub pilności.
Robię to na neilpatel.com dzięki funkcji, która mówi “trening zaczyna się za: X ilość czasu”
Zaczyna odliczać natychmiast po wylądowaniu odwiedzających na mojej stronie głównej.
Okazało się, że jest to skuteczne w zachęcaniu odwiedzających do działania i zwiększaniu konwersji.
Istnieje wiele różnych sposobów tworzenia niedostatku lub pilności, a ja nie mam czasu na pełne omówienie ich tutaj.
Ale proponuję sprawdzić ten post z Marketing Land, który wyjaśnia niektóre techniki korzystania z psychologii pilności w celu poprawy konwersji.
Uwaga: istnieje prawdziwy niedobór i jest fałszywy niedobór.
Używanie fałszywego niedoboru jest obleśną, podstępną taktyką, którą większość ludzi wywęszy.
Zawsze bądź szczery.
Wniosek
Istnieje wiele czynników, które ostatecznie określają wartość przychodów Twojej strony głównej.
Może to być denerwujące, próbując dowiedzieć się, co sprawia, że odwiedzający zaznaczają i owijają głowę wokół psychologii doświadczenia użytkownika.
Ale wiem na pewno, że stosowanie tych strategii będzie miało pozytywny wpływ na proces.
Możesz ich użyć, aby zbudować natychmiastowe zaufanie, zachęcić do dalszego przeglądania, zwiększyć konwersje i ostatecznie zwiększyć przychody.
Jak myślisz, co jest najważniejszym aspektem Twojej strony głównej? Co sprawia, że jest opłacalne?