Jaka jest twoja reakcja na wyskakujące okienko, które pojawia się nad postem na blogu lub artykułem, który próbujesz przeczytać?
Moim zdaniem, istnieje kilka rzeczy w świecie online bardziej irytujące niż pop-upy reklamujące najnowszy modny widget, bezpłatny raport, Rejestracja listy e-mail, lub inne oferty.
Nie ma wątpliwości, że reklamy pop-up “działają.”Wielu czytelników Wola Zarejestruj się za darmo oferty, gdy pojawią się w wyskakujących okienkach. A ponieważ działają tak dobrze, wyskakujące okienka są praktycznie nieodparte dla wydawców internetowych.
Problem polega na tym, że wyskakujące okienka mają również co najmniej jeden ogromny minus i powinieneś zmierzyć się z nim bezpośrednio przed podjęciem decyzji, czy wdrożyć je w swojej witrynie.
Przyjrzyjmy się teraz korzyściom i zagrożeniom …
Atrakcyjność oferty pop-up
Gdy są używane w inteligentny sposób — jak rozdawanie bezpłatnego raportu, arkusza porad lub innych przydatnych darmowych wyskakujących okienek może radykalnie przyspieszyć liczbę opt-inów, które otrzymasz na listę e-mail.
Twój Współczynnik konwersji rośnie, ponieważ więcej osób widzi Twoją ofertę … i widzą ją bardzo wyraźnie. Nie mogą pomóc, ale zauważą twoje pole wyboru, ponieważ umieściłeś je tuż przed ich twarzami.
Wdrożenie wyskakującego formularza w witrynie wydaje się łatwym skrótem do budowania ogromnej listy. Po prostu dodaj go do swojej witryny, stwórz atrakcyjną ofertę opartą na korzyściach i obserwuj, jak napływają pieniądze.
Prawda?
Ciemna strona używania pop-upów
Po zaimplementowaniu wyskakującego okienka (i zauważeniu przewidywalnego wzrostu liczby opt-in) Możesz pomyśleć, że siedzisz ładnie. Możesz sobie pomyśleć: “dominacja nad światem to teraz tylko skok, skok i skok!”
Ale chodzi o to, — pop-upy naprawdę wciskają ludziom guziki, po prostu dostają się pod skórę ludzi. I są na tyle irytujące, że mogą prowadzić ludzi away z twojej strony.
Twoi odbiorcy przyszli przeczytać Twoje treści (i, jeśli są wystarczająco dobre, rozpowszechnić je wśród swoich przyjaciół i kolegów), a nie zostać natychmiast zablokowanym przez ofertę, której mogą nie zrozumieć.
Wyskakujące okienka nie są tylko irytujące-jeśli nie działają prawidłowo, mogą faktycznie zakłócać funkcjonalność witryny. Niektóre wyskakujące okienka, które nie są prawidłowo renderowane, mogą stworzyć ogromne pływające pole nad postami i stronami, z których ludzie nie mogą wyjść — co oznacza, że będą intensywnie sfrustrowani, ponieważ będą musieli całkowicie zamknąć przeglądarkę, aby wrócić do tego, co robili.
Chcesz być odpowiedzialny za tego rodzaju doświadczenia?
Musisz również rozważyć, czy zwiększone opt-in, które otrzymujesz z ofertą pop-up, są w rzeczywistości typem ludzi, którzy pozostaną na twojej liście (i ostatecznie kupią od ciebie). Istnieje duże prawdopodobieństwo, że wielu dodatkowych subskrybentów, których zyskujesz za pomocą wyskakującego okienka, porzuci cię tak szybko, jak przyszli.
Próbowałem wyskakujących okienek na własnej stronie. Kilka lat temu użyłem znanej i szanowanej wtyczki, aby dodać opóźnioną w czasie ofertę pop-up (przydatny bezpłatny raport). Moje opt-ins wzrosła, i byłem podekscytowany. Ale potem zauważyłem coś dziwnego – ludzie pisali do mnie, żeby narzekać na reklamę. W historii mojej firmy otrzymałem więcej negatywnych komentarzy na temat tego wyskakującego okienka niż jakikolwiek inny aspekt mojej strony internetowej. Otrzymałem nienawistną pocztę.
W końcu go zdjąłem. Ogólnie rzecz biorąc, korzyści nie były warte swojej ceny.
Czy warto ryzykować?
Oto nieoficjalna Polityka pop-upu Copybloggera:
Nie ma wątpliwości, że pop-upy ” działają — – ale w jakim celu? Nie jesteśmy skłonni ryzykować relacji z naszymi odbiorcami za skok w opt ins.
Jako właściciel witryny musisz zdecydować, czy korzyści płynące z wyskakujących okienek są warte możliwego ryzyka uszkodzenia relacji z czytelnikami-lub uczynienia witryny nieco mniej atrakcyjną do linkowania lub udostępniania w sieciach społecznościowych.
Jeśli grasz długą grę w Content marketing, musisz zastanowić się, czy warto potencjalnie zaszkodzić swoim relacjom z potencjalnymi klientami i potencjalnymi klientami, tylko dla kilku dodatkowych nazwisk na liście.
Inteligentne alternatywy pop-up
Jeśli zdecydujesz się na używanie wyskakującego okienka w swojej witrynie, jakie są inne opcje zwiększenia stawek opt-in bez ryzykowania relacji z czytelnikami i potencjalnymi klientami?
Oto kilka możliwości:
- Przede wszystkim — skup się tam, gdzie jest jego miejsce. Jeśli konsekwentnie tworzysz dobre treści i aktywnie promujesz swoją witrynę, pojawią się organiczne opt-iny.
- Użyj (naprawdę) widocznych formularzy rejestracyjnych. Są świetne miejsca, w których można umieścić duże formularze opt-in na swojej stronie, które naprawdę się wyróżniają. Spróbuj użyć dużego pola oferty w obszarze nagłówka witryny (wskazówka: Bilansowanie i generowanie motywów StudioPress to doskonały wybór). Lub spróbuj umieścić pole rejestracji w stopce każdego z Twoich postów, które mówi: “podoba Ci się ten post? Upewnij się, że nie przegapisz naszego następnego — Zarejestruj się tutaj, aby pozostać w kontakcie.”
- Rozważ podwyższenie stawki za darmową ofertę. Copyblogger właśnie zmienił sposób, w jaki działają nasze rejestracje online. Zrestrukturyzowaliśmy i przeprojektowaliśmy stronę, aby ludzie mogli zapisać się na dostęp do ogromnej biblioteki niezwykle przydatnych e-booków (a także wiadomości online wysyłanych pocztą elektroniczną). Kiedy przeszliśmy do tej silniejszej oferty dla naszych czytelników, nasze stawki opt-in wzrosły o 400% (Brian i Tony rozlali fasolę na tę strategię wewnątrz władz). Upewnij się więc, że Twoja oferta jest niezwykle atrakcyjna dla odbiorców — zauważysz dużą różnicę w stawkach rejestracji!
- Jeśli absolutnie musi użyj wyskakującego okienka, użyj tego, które jest opóźnione. Większość oprogramowania pop-up pozwoli Ci dostosować, gdy pojawi się wyskakujące okienko. Możesz utworzyć ofertę pop-up, która będzie wyświetlana tylko po czytelnik czyta Twoje treści od kilku minut. Jest to o wiele lepsze niż uderzenie nowego czytelnika w nieznośną wyskakującą ofertę dwie sekundy po wylądowaniu na twojej stronie (zanim jeszcze będą mieli okazję się rozejrzeć).
To (oczywiście) twoja decyzja …
Musisz podjąć decyzję. Czy używasz wyskakującego okienka i zbierasz nagrody … ale także akceptujesz konsekwencje?
A może znalazłeś dobrą alternatywę?
Opowiedz nam o swoich doświadczeniach w komentarzach …