Jak zdominować swoją niszę

Blogowanie jest jak w liceum … zauważyłeś?

Są popularne dzieci (a-list), Klasa rank (Technorati) i niekończące się inne kliki (Ad Age Power 150, Techmeme Leaderboard, Cat Blogging Superstars itp.). Wszystko to sprawia, że te same stare hierarchiczne bzdury, które niepotrzebnie zniechęcają ludzi, którzy są poza strukturą władzy.

Myślę, że media społecznościowe są odrobinę mniej rewolucyjne i bardziej przypominają zwykłe stare społeczeństwo niż niektórzy idealiści blogujący chcą przyznać. Czego się spodziewałeś?

Odpowiedź na tę rzeczywistość jest taka sama jak w liceum. Inteligentne dzieci ignorują hierarchię i koncentrują się na definiowaniu własnej przestrzeni.

Zapomnij o hierarchii i uzyskaj terytorialność

Oto sprawa: ludzie, którzy odnoszą sukcesy w mediach społecznościowych, nie myślą hierarchicznie … myślą terytorialnie. Ranking na czyjejś głupiej liście mediów społecznościowych może być miły, ale o wiele przyjemniej jest zdobyć pozycję obronną w dochodowej niszy.

Zaufaj mi … jest wielu spłukanych ludzi, którzy mają obsesję na punkcie swojej pozycji na różnych hierarchicznych listach, kiedy powinni skupić się na tworzeniu prawdziwego biznesu. To, że nie oznacza, że jest dla Ciebie mnóstwo okazji.

Kiedy myślisz terytorialnie, dążysz do wyrzeźbienia przestrzeni, która jest wyjątkowo twoja. A jeśli unikalny aspekt, który sprawia, że terytorium jest twoje, również utrudnia lub uniemożliwia usunięcie cię z tej pozycji … to jeszcze lepiej.

Nie bądź niejasny

Teraz, kiedy ludzie zaczynają mówić o „dominacji” niszy, Zwykle fantazjują o odkryciu nowej maleńkiej kopalni złota, o której nikt inny nie myślał. Podczas gdy nowe nisze pojawiają się cały czas, głupotą jest myśleć, że jesteś jedynym geniuszem na świecie, który zauważył konkretną.

Bardziej prawdopodobne, że nie jest to nisza, którą ktoś chce się przejmować.

Jasne, możesz” posiadać” Kompleksowe zarządzanie jakością dla peruwiańskich pasterzy kóz niszowe, ale kogo to obchodzi? Nie masz ruchu i mniej dochodów. Nie do tego zmierzamy.

W rzeczywistości, częściej niż nie, chcesz wejść w paskudną niszę konkurencyjną. Dlaczego?

Bo tam są pieniądze.

Wzmocnij swoją niszę i Wyrzeźb Terytorium

Wszystkie nisze—bez względu na to, jak konkurencyjne-przechodzą przez różne fazy ewolucji. Zupełnie nowe i dojrzałe nisze będą ewoluować, jak publiczność rośnie zmęczony tym samym ol 'same ol’, otwierając drzwi dla nowych graczy z nowych kątów i unikalnych głosów.

Idealnie, nowy gracz chce wejść z nowym podejściem, które niekoniecznie zagraża istniejącej hierarchii. Pozwala to rozwijać publiczność, dzieląc się z istniejącymi graczami, niekoniecznie konkurując z nimi.

To, co chcesz zrobić, to intensify niszę, robiąc coś więcej, lub inaczej (a może nawet lepiej) niż dotychczasowi gracze. Robisz to, najpierw oceniając i rozumiejąc, gdzie obecnie znajduje się nisza, i pozycjonując swoje treści w sposób, który popycha kopertę.

Spójrzmy na kilka przykładów.

Strategie pozycjonowania dla intensyfikacji Nisz

Jedną z najskuteczniejszych strategii intensyfikacji jest pozycjonowanie osobowości. Podkreślając autentyczne, a nawet wadliwe cechy osobowości, wydawca lub marketer może stworzyć silną więź w oparciu o zdolność odbiorców do identyfikacja z wydawcą.

Na przykład, marketing Internetowy i work-at-home business advice są dwa mocno nasycone rynki (bo tam jest dużo pieniędzy zaangażowanych). Ludzie tacy jak Frank Kern i Naomi Dunford używają ekstremalnych osobowości „anty-marketingowych” (w połączeniu z cholernie dobrym marketingiem), aby stworzyć niezwykle lojalną publiczność.

Podczas gdy więksi gracze celują w reklamę opartą na bezosobowych gałkach ocznych, pozycjonowanie osobowości pozwala zarabiać więcej przy mniejszej liczbie osób dzięki sile osobistej identyfikacji. To ta sama zasada, która stoi za poplecznikami gwiazd i marketingiem lifestylowym w wielkich ligach, a jeszcze lepiej sprawdza się w mediach społecznościowych.

Minusem pozycjonowania osobowości jest to, że często trzeba uzyskać ekstremalne, aby zostać zauważonym w pierwszej kolejności. To może nie tylko odbić, ale nie jest to coś, z czym każdy czuje się komfortowo.

Oto alternatywne podejście.

W 2005, kiedy rozważałem założenie bloga, byłem zafascynowany samym blogowaniem. Jako ktoś, kto tworzył treści online od 1998, postrzegałem komercyjne blogowanie nie jako jakiś idealistyczny ruch, ale jako mocniejszą wersję tego, co robiłem już przez lata 7.

W tym czasie w niszy było dwóch głównych graczy-Problogger i Performancing. Nie miałem ochoty być # 3 w niszy, którą ktoś inny zdefiniował, ponieważ to po prostu nie jest mądre.

Zamiast tego zdałem sobie sprawę, że dwaj główni gracze w tym czasie mówili o blogowaniu bez kontekstu historycznego; innymi słowy, jakby to była zupełnie nowa dyscyplina. Zajęło mi tylko kilka postów o tytułach (nagłówkach), aby zdać sobie sprawę, że próbują uczyć ludzi copywritingu bez studiowania tematu.

Tak. 🙂

Tak narodził się Copyblogger. Nie tylko zintensyfikowałem niszę, pogłębiając głębiej i ucząc podstawowych umiejętności niezbędnych do blogowania, rozpocząłem proces edukacyjny, który pozwolił mi zabrać czytelników poza blogowanie za dolary reklamowe i nauczyć ich konwersji czytelników na klientów i klientów.

Przyjmując takie podejście, Copyblogger był dopełniacz do Probloggera i performance ’ u, a nie konkurenta. A poprzez wiercenie głębiej i szerzej, podejście to pozwoliło również Copyblogger rozszerzyć się znacznie poza granice niszy „blogowanie o blogowaniu”.

Zostań numerem 1 lub 2 na swoim terytorium

W zeszłotygodniowym poście o Jacku Welchu, niektórzy ludzie wzięli jego filozofię „Bądź # 1 lub # 2 w swojej niszy lub nie kłopocz się” trochę zbyt dosłownie. To hierarchiczne myślenie, które cię powstrzyma.

Kluczem jest stać się # 1 lub # 2 we własnym terytorium. Czy potrzeba kreatywności i dużo staromodnego krytycznego myślenia i odwagi, aby wyrzeźbić własne terytorium?

Oczywiście, że tak. Inaczej każdy mógłby to zrobić.

O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i CEO Copyblogger Media. Dowiedz się więcej od Briana na Twitterze.

Total
0
Shares
Related Posts