W ciągu najbliższych 10 lat możliwości pracy Freelance zostaną podwojone.
Freelancing wymaga wypełnienia wszystkich ról w firmie-nie tylko prezesa, ale także obsługi klienta i marketera.
Próba zrównoważenia pracy przy znajdowaniu klientów i promowaniu swoich usług może być trudna i przytłaczająca,gdy zaczynasz.
Jeśli jednak ci się uda, freelancing daje Ci możliwość pracy, w której wybierasz własne godziny pracy, wykonujesz pracę, którą kochasz i potencjalnie zarabiasz znacznie wyższe wynagrodzenie niż 9-5.
W tym przewodniku omówimy wszystko, co musisz wiedzieć o zakładaniu firmy freelancing, jak się skonfigurować i jak znaleźć klientów.
Łatwe Części rozpoczęcia działalności Freelance
Chociaż freelancing wymaga dużo pracy i poświęcenia, istnieje wiele aspektów uruchomienia firmy, które są szybkie i łatwe.
Większość freelancerów tworzy swoją firmę cyfrowo, co oznacza, że jest bardzo mało inwestycji z góry i mogą korzystać z oprogramowania i automatyzacji, aby przyspieszyć swoją działalność.
Jest to szczególnie prawdziwe w odniesieniu do technicznych aspektów działalności, takich jak konfigurowanie mediów społecznościowych lub strony internetowej. Większość platform społecznościowych ma możliwość utworzenia konta biznesowego, dzięki czemu można zoptymalizować swój profil pod kątem pracy i wykorzystać go do przyciągnięcia klientów.
A Tworzenie strony internetowej można zrobić w ciągu jednego dnia – z dostawcami hostingu oferującymi szablony dla każdej branży, a nawet zawierające Zdjęcia stockowe i przykłady kopii internetowych. Bluehost oferuje nawet usługi marketingowe wraz z hostingiem, dzięki czemu możesz wszystko skonfigurować za pomocą ich wiedzy w ciągu kilku godzin:
Trudne części rozpoczęcia działalności Freelance
Najtrudniejszą częścią rozpoczęcia działalności freelancerskiej jest znalezienie klientów w konkurencyjnej przestrzeni.
Jeśli nie masz doświadczenia w marketingu lub sprzedaży, dotarcie do klientów i przekonanie ich do zatrudnienia może być dużym krokiem poza strefą komfortu. Trudno jest również konkurować z innymi freelancerami, którzy mogą mieć większe doświadczenie lub niższe ceny (lub oba).
Oczywiście znalezienie klientów jako nowego freelancera nie jest niemożliwe, ale musisz być przygotowany na wiele odrzuceń. Potrzeba grubej skóry i dużo cierpliwości, aby kontynuować pracę, aby rozpocząć działalność, która może nie przynieść natychmiastowych rezultatów.
Może to być również trudne uczenie się, jak poruszać się w obciążeniu pracą i być własnym szefem. Jeśli wcześniej nie pracowałeś dla siebie, musisz nauczyć się mówić „nie”, aby pracować, która nie jest odpowiednia, jak efektywnie zarządzać swoim czasem i jak utrzymać porządek z wieloma klientami i terminami.
Może to trochę potrwać, aby znaleźć system, który działa dla Ciebie, i poczuć, że czas, który inwestujesz, jest wart pieniędzy, które zarabiasz. Cierpliwość jest niezbędną umiejętnością w freelancingu, ale nie zawsze jest łatwa do nauczenia.
Krok 1: Zorganizuj Się
Freelancing to dużo pracy. Musisz zrobić wszystko sam (lub w małym zespole)i jesteś odpowiedzialny za każdy aspekt działalności.
Wymaga to bardzo zorganizowanego, zdeterminowanego i silnego planu przed uruchomieniem. Dlatego potrzeba czasu, aby upewnić się, że Twoja firma jest zorganizowana, jest niezbędna do sukcesu – łatwo jest się przytłoczyć w ciągu pierwszych kilku miesięcy lub zrezygnować z powodu wypalenia zawodowego.
Powinieneś poświęcić trochę czasu, aby wyjaśnić, czego chcesz od swojej niezależnej firmy i rodzaju dochodu, który chcesz uzyskać.
Oto rzeczy, które musisz zrobić przed uruchomieniem:
Wybierz Usługę
Zanim zrobisz cokolwiek innego, musisz zdecydować, jaki rodzaj usługi będzie oferować twoja niezależna firma.
Większość firm freelancerskich oferuje usługi cyfrowe, ponieważ obniżają koszty inwestycji i transportu z góry, ale możesz założyć firmę freelancerską, która oferuje usługi fizyczne, takie jak niezależna wizażystka lub stylistka.
Decydując się na rodzaj usługi, którą zaoferujesz, zadaj sobie następujące pytania:
- W czym mam doświadczenie zawodowe?
- W czym mam doświadczenie akademickie?
- Czym się pasjonuję?
- Czego mogę się nauczyć?
- Ile będę musiał zainwestować?
Freelancing wymaga dużo poświęcenia i cierpliwości, więc ważne jest, aby wybrać coś, co naprawdę ci się podoba. Musisz również wybrać coś, czego naprawdę możesz się nauczyć lub w czym jesteś już ekspertem.
Większość branż niezależnych jest już bardzo konkurencyjna, więc trudno będzie Ci wejść w branżę, jeśli nie możesz pokazać potencjalnym klientom, że możesz przynieść im zwrot z inwestycji.
Wybierz Swoją Niszę
Gdy zdecydujesz się na usługę, którą oferujesz, musisz obniżyć niszę.
Jak wspomniano wcześniej, freelancing jest konkurencyjny, niezależnie od tego, jaką usługę oferujesz. A kiedy dopiero zaczynasz swoją działalność, musisz znaleźć sposób, aby klienci wybrali Ciebie.
Nisze pozwalają ci to zrobić-wybierasz temat w swojej branży, aby skupić się na nim i uczynić się freelancerem dla tego tematu.
Jeśli chcesz na przykład założyć firmę zajmującą się pisaniem freelancerów, możesz pisać posty na blogu na temat rodzicielstwa. Lub jako projektant stron internetowych możesz projektować witryny gastronomiczne.
Możesz zadać sobie te same pytania przy wyborze swojej niszy, jak przy wyborze usługi, którą dostarczysz. Po prostu upewnij się, że wybierasz również niszę, na którą jest popyt i która ma potencjał, aby być opłacalna.
Wybierz Nazwę Firmy
Potrzebujesz nazwy, która jest odpowiednia dla Twojej branży, która zapadnie w pamięć i która nie została jeszcze podjęta. Niektórzy freelancerzy wybierają własne nazwy, podczas gdy inni szukają czegoś, co pasuje do ich niszy.
Chcesz również czegoś, co jest dostępne w mediach społecznościowych i jako domena dla Twojej marki. Możesz użyć narzędzia do sprawdzania domeny Bluehost, aby dowiedzieć się, czy adres URL dla nazwy firmy jest dostępny:
Zdecyduj O Swojej Grupie Docelowej
Gdy już wyjaśnisz swoją niszę, musisz ustalić, kto będzie twoją grupą docelową.
Musisz kierować reklamy do klientów w swojej niszy, którzy potrzebują twoich usług, mogą sobie pozwolić na Twoje stawki i pracować z freelancerami. Musisz zastanowić się, jakie problemy rozwiązujesz i z kim pracują inni freelancerzy w twojej niszy.
Zrób listę wszystkich firm, z którymi chcesz współpracować lub które uważasz, że możesz pomóc. Sprawdź ich budżet marketingowy, jeśli możesz go znaleźć, a każdy, który ma sporą kwotę, powinien znajdować się na górze listy e-mailowej, jeśli chodzi o znalezienie klientów.
Krok 2: Skonfiguruj
Gdy już opracujesz plan i wiesz, co zrobisz i komu pomożesz, jesteś gotowy, aby skonfigurować go online.
Nawet jeśli planujesz założyć firmę niezależną, która wymaga świadczenia usług fizycznych, potrzebujesz silnej obecności online do marketingu.
Obejmuje to posiadanie strony internetowej, która jasno określa, co robisz i komu pomagasz, oraz posiadanie kont w mediach społecznościowych, które prezentują Twoją pracę i ułatwiają klientom znalezienie Cię.
Oto wszystkie rzeczy, które musisz skonfigurować, zanim będziesz mógł znaleźć klientów:
Twoja Strona
Skonfigurowanie strony internetowej z domeną professional ułatwia klientom znalezienie ciebie, sprawia, że wyglądasz profesjonalnie i pomaga zaprezentować swoją pracę.
Utworzenie strony internetowej można zrobić w ciągu jednego dnia, zwłaszcza jeśli przejdziesz przez usługę hostingową, taką jak Bluehost, która oferuje bezpłatną instalację WordPress i szablony stron internetowych dla każdej branży.
Wszystko, co musisz zrobić, to wybrać szablon w swojej dziedzinie, a następnie zaktualizować go za pomocą własnej kopii i zdjęć. Bluehost jest również wyposażony w bezpłatną domenę, wsparcie 24 / 7 i certyfikat SS dla Twojej witryny. Mają nawet Kreator stron, dzięki czemu możesz kreatywnie wykorzystać swoją witrynę i portfolio:
Upewnij się, że pisząc o swoich usługach w witrynie, robisz kopię skoncentrowaną na kliencie. Unikaj mówienia zbyt wiele o sobie i swojej podróży, a zamiast tego skup się na mówieniu o tym, jak zamierzasz pomóc swoim klientom i co możesz dla nich zrobić.
Skonfiguruj swoje Media społecznościowe
Po skonfigurowaniu witryny możesz skonfigurować konta firmowe w mediach społecznościowych jako freelancer.
Które platformy wybierzesz, aby być najbardziej aktywnymi, będą się różnić w zależności od branży, którą wybrałeś, ale nigdy nie zaszkodzi skonfigurować po jednej dla każdej z nich.
Media społecznościowe to świetny sposób, aby promować siebie i znaleźć niezależnych klientów – lub zaprezentować swoją pracę, jeśli Twoja firma freelancerska świadczy usługi wizualne, takie jak projektowanie graficzne lub makijaże.
Podczas konfigurowania mediów społecznościowych upewnij się, że branding jest spójny z Twoją witryną. Wybór konta biznesowego pomoże Ci również wyglądać bardziej profesjonalnie i ułatwi klientom kontakt z Tobą.
Zarejestruj Swoją Firmę
Nie wszystkie niezależne firmy będą wymagały licencji lub natychmiastowej rejestracji w samorządzie lokalnym.
Czy trzeba będzie całkowicie zależy od tego, jakie usługi świadczysz, i jeśli robisz coś, co wymaga certyfikacji lub licencji, jak freelance fryzjer lub wizażysta. Musisz sprawdzić lokalne prawo stanowe i ewentualnie lokalnego adwokata, aby dowiedzieć się, co jest wymagane, aby Twoja firma zachowała zgodność.
Jeśli chcesz przekształcić swoją niezależną firmę w Agencję lub zlecić ją innym freelancerom, może być konieczne zarejestrowanie się w celu uzyskania EIN. Możesz również rozważyć rejestrację jako jedyny właściciel, aby uniknąć osobistej odpowiedzialności za wszelkie problemy, które pojawiają się w Twojej firmie.
Krok 3: Utwórz Portfolio
Kiedy dopiero zaczynasz swoją działalność freelancerską, nie będziesz miał dużej reputacji, na której możesz się oprzeć.
Oznacza to, że musisz pokazać klientom, że mogą ci ufać, podając im przykłady swojej pracy. Posiadanie portfolio na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych daje Ci wiarygodność i pozwala klientom wiedzieć, że jesteś w stanie zapewnić im wartość.
Twoje portfolio powinno prezentować tylko najlepsze prace, a także powinno być jasne i łatwe w nawigacji dla potencjalnych klientów.
Oto, co musisz zrobić, aby mieć portfel, który przyciąga wysoko płacących klientów:
Tworzenie Próbek
Po skonfigurowaniu obecności online musisz stworzyć pracę, którą możesz pokazać klientom, aby udowodnić, że jesteś wart inwestycji.
Możesz mieć szczęście, że masz już przykłady swojej pracy, aby umieścić je w portfolio. Na przykład, jeśli zmieniasz karierę jako menedżer biura, możesz wziąć niektóre z napisanych e-maili i zaprezentować je w swoim portfolio jako wirtualny asystent.
Jeśli jednak nie masz jeszcze próbek, musisz poświęcić trochę czasu na ich stworzenie. Czerp inspirację z tego, co robią inni freelancerzy, których podziwiasz, i stwórz dwa lub trzy własne przykłady, które umieścisz w swoim portfolio, aby klienci wiedzieli, że jesteś wykwalifikowany.
Może to być kilka artykułów, kolekcja zdjęć lub zaprojektowana przez Ciebie strona internetowa. Po prostu upewnij się, że wszystko w Twoim portfolio jest twoją najlepszą pracą i nie pokazuj niczego, co nie jest imponujące lub wysokiej jakości.
Zgłoś Swoje Usługi
Jeśli chcesz uzyskać próbki do swojego portfolio, które pokazują doświadczenie w pracy z klientami, możesz potencjalnie zacząć od zaoferowania ludziom kilku bezpłatnych lub tanich usług.
Jako pisarz możesz pisać posty gości, aby uzyskać tam swoje imię i uzyskać linki na żywo do opublikowanych tekstów. Jeśli chcesz być niezależnym fotografem, możesz zaoferować fotografowanie ślubu przyjaciela za darmo lub ze zniżką.
Może się wydawać, że oferowanie darmowej pracy jest sprzeczne z intuicją, ale podczas budowania reputacji musisz udowodnić klientom, że masz prawdziwe doświadczenie w freelancingu w swojej branży. Będziesz także w stanie uzyskać kilka rekomendacji i recenzji do zaprezentowania na swojej stronie, pomagając zwiększyć swoją wiarygodność.
Dodaj sekcję Portfolio na swojej stronie
Gdy masz już gotowe próbki, musisz je zaprezentować na swojej stronie internetowej. Niektóre motywy i strony internetowe będą już miały dołączoną sekcję portfolio, ale inne mogą nie.
Jeśli tak jest, możesz pobrać wtyczkę portfolio, która pomoże Ci wyraźnie wyświetlić Twoją pracę. Możesz bawić się projektem i być kreatywny, ale zawsze stawiaj na przejrzystość i UX dla klientów.
Niektóre z najlepszych wtyczek portfolio, na które możesz spojrzeć, obejmują portfolio WP, galerię Portfolio Gridkit i portfolio wizualne.
Dołącz Do Platform Portfolio
Po utworzeniu własnego portfela możesz zwiększyć swoje szanse na odkrycie, dołączając do platform portfolio.
Umożliwi to dodawanie swojej pracy do dużych sieci, wraz z innymi freelancerami w twojej dziedzinie, dając Ci ekspozycję na znacznie większą liczbę klientów niż twój własny portfel.
Upewnij się, że badasz najlepsze dla swojej niszy i branży, ponieważ istnieją setki i wszystkie obsługują różnych freelancerów. Do najpopularniejszych należą Behance, Viewbook i Pressfolios.
Krok 4: Znajdź Klientów
Już teraz powinieneś być gotowy, aby zacząć szukać swojego pierwszego klienta.
To tutaj zaczyna się prawdziwe wyzwanie, ponieważ masz do czynienia z dużą konkurencją i musisz sprawić, aby klienci wybierali Ciebie.
Ważne jest, aby starać się być strategicznym przy wyborze pierwszych klientów. Może to być kuszące, aby wziąć ten, kto mówi tak pierwszy (nawet jeśli płacą niską stawkę), ale chcesz spróbować znaleźć wysokiej jakości klientów, którzy dają Ci pracę, którą z dumą prezentujesz w swoim portfolio.
Oto najlepsze miejsca, aby znaleźć pierwszych klientów i zacząć budować swój biznes:
E-mailing
Zarówno cold emailing, jak i warm emailing to świetne sposoby łączenia się z klientami.
Ciepłe e-maile mają oczywiście wyższy wskaźnik sukcesu – ale zimne e-maile też działają. Oferowanie usług klientom może wydawać się przerażające, ale jeśli przeprowadzasz badania i kierujesz klientów, o których wiesz, że możesz zapewnić wartość i którzy mają budżet na zatrudnianie freelancerów, nie ma powodu, dla którego nie otrzymasz odpowiedzi.
Jeśli chcesz zacząć od ciepłego ołowiu, Najpierw skontaktuj się z potencjalnymi klientami, aby pochwalić swoją firmę lub zaoferować im bezpłatną wartość. Pomoże Ci to nawiązać pozytywne relacje z potencjalnym klientem, zanim poprosisz go o zainwestowanie w ciebie.
Oferty pracy i ogłoszenia
Istnieje wiele tablic ogłoszeniowych, które reklamują freelancerów lub pracę tymczasową.
Realistycznie, być może będziesz musiał przejrzeć wiele ofert, zanim znajdziesz taką, która płaci wystarczająco dobrze, aby była warta twojego czasu, ale kiedy zaczynasz po raz pierwszy, mogą być naprawdę pomocne.
Contena lub ProBlogger dla pisarzy), więc spójrz na najlepsze w swojej niszy i Dodaj zakładkę do strony, aby sprawdzić ją każdego dnia.
Powinieneś również poszukać biuletynu na temat pracy w swojej niszy. Wielu blogerów tworzy biuletyny lub grupy Patreon z podsumowaniem ofert pracy dla freelancerów. Subskrybuj jak najwięcej w swojej niszy, jak możesz, aby poczuć rodzaje dostępnych miejsc pracy i które z nich płacą wysoko.
Media Społecznościowe I LinkedIn
Twoim następnym największym atutem do znajdowania klientów są media społecznościowe.
Dołączanie do grup na Facebooku w swojej niszy, hashtagach na Twitterze i grupach LinkedIn może pomóc ci połączyć się z klientami i siecią z innymi w Twojej branży, aby znaleźć otwory.
Możesz także skorzystać z wyszukiwarki ofert pracy LinkedIn, aby szukać pracy zdalnej i łączyć się z klientami, z którymi chcesz pracować. Jeśli dodasz słowa kluczowe o swojej niszy do swojego bio, ułatwi to również klientom znalezienie cię, gdy szukają pozycji.
Content Mills
Młyny treści mogą pomóc odsłonić Cię tysiącom potencjalnych klientów-ale naprawdę powinny być ostatecznością.
Dzieje się tak dlatego, że młyny treści są tak konkurencyjne i przyciągają tak nisko płatnych klientów, że prawdopodobnie znajdziesz się w umowie, która oferuje bardzo mało wynagrodzenia w zamian za dużo pracy.
Jeśli naprawdę masz problemy ze znalezieniem pracy na początku, możesz użyć content mills, aby zdobyć pierwszych klientów, ale upewnij się, że jesteś ceniony przez swoich klientów i uważaj na oszustwa. Niektóre z najpopularniejszych młynów treści to Upwork, Fiverr i Freelancer.
Krok 5: Sprzedaj Się
Po znalezieniu kilku klientów (lub nawet gdy nadal szukasz) musisz skupić się na marketingu i brandingu.
Podobnie jak znalezienie klientów, może to być trudne, ponieważ polega na tym, że można wyróżnić się na tle konkurencji i przekonać klientów, aby przyszli do ciebie.
Ale, podobnie jak wybór niszy, dobry marketing jest niezbędny do sukcesu. Marketing się we właściwy sposób skróci również czas, który tracisz na szukanie klientów i wysyłanie e-maili, a także pomoże Ci skupić się na zakończeniu pracy i rozwoju Twojej marki.
Oto niektóre ze sposobów, w jakie powinieneś promować siebie, aby przyciągnąć bardziej płacących klientów:
Uzyskaj Opinie Klientów
Gdy już pracujesz z kilkoma klientami, skontaktuj się z nimi, aby uzyskać referencje lub recenzje.
Jak tylko to zrobisz, dodaj je do swojej witryny i w mediach społecznościowych. Referencje są jednym z najpotężniejszych sposobów na rozwój firmy i zdobycie zaufania klientów – tak bardzo, że 72% konsumentów twierdzi, że pozytywne referencje zwiększają ich zaufanie do firmy.
Dodawaj dowód społeczny do swojej firmy w postaci świecących opinii i rekomendacji klientów, a zaczniesz przyciągać klientów bez konieczności jakiegokolwiek zasięgu.
Zoptymalizuj Swój LinkedIn
Jeśli chcesz, aby klienci znaleźli cię za pośrednictwem LinkedIn, musisz upewnić się, że jest zoptymalizowany, aby przyciągnąć właściwych. Obejmuje to dodawanie słów kluczowych do bio, zmianę statusu na „do wynajęcia”, w tym akredytacje i certyfikaty do twojego profilu, a także tworzenie postów z hashtagami i łączenie się z potencjalnymi klientami w twojej niszy.
Dodaj SEO do swojej strony
Zrozumienie SEO może być trochę trudne i może zająć trochę czasu, aby wejść w życie, ale dodanie słów kluczowych do witryny i upewnienie się, że szybko się ładuje, może mieć duże znaczenie w tym, jak łatwo klienci mogą cię znaleźć.
Chcesz również upewnić się, że wszystkie obrazy lub wtyczki ładują się szybko, aby nie stracić potencjalnych klientów z powodu powolnej witryny.
Użyj Content Marketingu
Content marketing jest świetną formą marketingu, ponieważ nie wymaga inwestycji z góry i jest bardzo skuteczny w wprowadzaniu nowych firm.
Możesz dodać bloga do swojej witryny i pisać artykuły o swojej niszy lub możesz rozpocząć podcast, w którym mówisz o swoich usługach i branży. Możesz także tworzyć treści na Youtube lub w mediach społecznościowych, na przykład tworzyć samouczki, aby pomóc innym w Twojej branży.
Pomaga to klientom znaleźć cię, a także pomaga ustanowić Cię jako eksperta w swojej branży. Może to również oznaczać, że osoby, które zobaczyły Twoje treści, skierują Cię do potencjalnych klientów, ponieważ wiedzą, że jesteś specjalistą w tym, co robisz.