Zwrócenie uwagi w tym zagraconym świecie produktów i komunikatów marketingowych jest bardzo trudnym zadaniem. Co gorsza, naprawdę trudno jest konkurować z dużymi markami, które wydają się mieć niekończące się zapasy gotówki do rzucenia na reklamę.
Czy to oznacza, że Ty, jako mała firma, powinieneś po prostu zrezygnować i nie konkurować? Absolutnie nie! Istnieje wiele sposobów na zwrócenie uwagi, na którą zasługuje twój produkt bez rozbicie banku. Oto moja ulubiona ósemka:
Marketing Twist # 1: Przekształć krytyków marki w ewangelistów marki
Dell często organizuje tak zwany panel doradczy dla klientów. Różni się to od grupy fokusowej, ponieważ Dell nie ma produktu do przetestowania w panelu.
Wszystko, czego Dell chce od tych klientów, to ich opinie, zarówno dobre, jak i złe.
Dell jest bardzo otwarty na temat tych paneli i tego, czego się od nich uczy. Na przykład podczas ostatniego panelu Dell nauczył się pięciu rzeczy:
- Ich emocjonalny związek z klientami został zerwany.
- Ich reklamy były mylące, ale ich produkty i wsparcie były wiarygodne.
- Klienci na panelu byli zdumieni, że firma wielkości Dell rzeczywiście słuchał klientów.
- Klienci nadal dbali o firmę Dell, a niewielka armia ambasadorów Dell broniła firmy i pomagała innym klientom.
- Musieli zapewnić lepszą obsługę klienta.
Słodką rzeczą w tym doświadczeniu jest to, że przekształciło wielu krytyków della w wierzących.
To doświadczenie podkreśla również potrzebę ciągłego monitorowania marki w mediach społecznościowych.
Marketing Twist #2: Wpływ ambasadorów marki
Od samego początku Lululemon, producent spodni do jogi o wartości 100 USD, postanowił pójść na dno, jeśli chodzi o zwiększenie przychodów. Aby to zrobić, Dali lokalnym ekspertom fitness Darmowy sprzęt o wartości 1,000 w zamian za noszenie spodni, gdy pracowali.
Działało to, ponieważ studenci tych ekspertów fitness uważali je za władze. Jeśli zobaczyli je noszące konkretną parę spodni, prawdopodobnie też kupili parę.
Lululemon powiedział, że ambasadorzy marki – eksperci fitness, w tym przypadku – prowadzić firmę i jej marketingu, a nie na odwrót. Może to wydawać się sprzeczne z intuicją,ale w końcu ta taktyka prowadzi do silniejszej marki, ponieważ ci lokalni eksperci są dostępnymi wirtualnymi sprzedawcami.
Prognozy sprzedaży Lululemon na 2012 rok wynoszą około 1 miliarda dolarów. Ta Strategia pozwalająca klientom tworzyć i kontrolować marketing jest wyjątkowym akcentem marketingowym, ale to działa.
Marketing Twist #3: Go guerrilla
Wydawanie mniej pieniędzy to nazwa gry reklamowej dla małych firm, więc nic dziwnego, że marketing partyzancki może zapewnić ogromne korzyści promocyjne bez wyjmowania dużego kęsa z kieszeni.
Oprócz tego marketing partyzancki doskonale nadaje się dla małych firm, które zwykle rozwijają się w lokalnej bazie klientów.
Inną miłą rzeczą w marketingu partyzanckim jest to, że zwykle pasuje do promocji offline. Oznacza to, że pomysł, który staje się wirusowy online lub offline, przejdzie na drugi bez większego wysiłku.
Na przykład dzieje się tak, gdy masz kupony na czytnikach Foursquare lub QR. Czasami reklamy magazynowe zachęcają czytelników do napisania tekstu do obejrzenia krótkiego dokumentu.
Jest to również inny sposób mierzenia wysiłków marketingowych za pomocą wskaźników, takich jak koszt na wrażenie lub koszt na klienta.
Jedną taktyką marketingu partyzanckiego jest używanie dzikich postów. Jest to oddolny wysiłek w reklamie, która polega na tynkowaniu dziesiątek plakatów z Twoją wiadomością w całym mieście. Plakaty te są umieszczane na budynkach, placach budowy, pociągach metra lub alejkach.
Plakaty wahają się w rozmiarach od 28″ x 40 “do 45 ” x 45″ i są zawieszone poziomo lub pionowo obok siebie i jeden na drugim, aby pokryć duży obszar.
Fajną częścią marketingu partyzanckiego jest to, że obraz jest często trudny do zignorowania, ponieważ te plakaty wróżek Pasterza pokazują:
Ponadto, te plakaty mogą być używane w pomieszczeniach i są zwykle mniejszej odmiany jak 11″ x 17″ plakaty uliczne. Niektóre plakaty użyć statyczne-cling lub magnesy dołączyć do materiału budowlanego.
Marketing Twist # 4: Get ambient
Prawdopodobnie widziałeś taksówki lub autobusy zamienione w toczące się reklamy. LivingSocial promował swoją działalność, dając pasażerom londyńskich taksówek możliwość skorzystania z szansy na swój cel, rzucając parą kostek.
Amnesty International umieściła kobietę w przezroczystej walizce, a następnie umieściła ją na karuzeli lotniskowej, aby promować ich wysiłki na rzecz położenia kresu handlowi ludźmi.
Fotografowie wiadomości transmitowali na lotnisko, aby uchwycić reklamę otoczenia i rozpowszechniać jej przesłanie, gdy przenosili swoje raporty na fale powietrzne.
IKEA zbudowała hotel, a następnie wyposażyła go w meble, aby stworzyć atmosferę, która promowała firmę.
Potem jest genialny Bar Apple. To doświadczenie ambient pozwala miłośnikom marki połączyć się z innymi miłośnikami marki i ludźmi, którzy pracują dla Apple, którzy sami są miłośnikami marki. Na dodatek, Apple zbudowało te bary w naprawdę fajnych miejscach, do których ludzie chcieli iść.
Marketing Twist # 5: Get personal
Własny interes jest jednym z najsilniejszych motywatorów za zakupy klientów. Ludzie chcą widzieć siebie w twoich produktach, Nie Ciebie.
Intelowi udało się stworzyć kampanię, w której ludzie nie dbali o to, co tak naprawdę zrobił – czyli o tworzenie procesorów rdzeniowych drugiej generacji; po prostu zobaczyli wyniki. A wyniki były o nich.
Kampania została nazwana ” wizualnie inteligentna “i obejmowała aplikację na Facebooku o nazwie” Muzeum mnie.”Ta aplikacja podłączyła się do Twojego konta i w ciągu kilku sekund utworzyła galerię, korzystając z Twoich zdjęć i innych treści, które były o Tobie.
Jak zapewne można sobie wyobrazić, stało się to sukcesem wirusowym. W ciągu zaledwie 5 dni aplikacja otrzymała 1 milion odsłon. Pamiętaj, że nie było żadnej płatnej promocji … tylko koszt stworzenia aplikacji.
Piękno tej kampanii polega na tym, że Intel wykształcił klientów o złożonym produkcie, takim jak procesor, i zrobili to w wymierny sposób, czyli hity i Polubienia w sieci.
Marketing Twist # 6: podnieś stawkę
Kiedy dajesz swoim klientom powód do troski, zrobią dla Ciebie wszystko. To była podstawa AOL-owned About.me kampania reklamowa Billboardu.
About.me pozwala ludziom stworzyć prostą stronę, która jest o sobie. Konkurs mający na celu podniesienie świadomości na temat tego produktu miał na celu zwiększenie stawki, aby klienci nie mogli się oprzeć zaangażowaniu.
About.me zaoferował klientom szansę na wygranie wycieczki do Nowego Jorku i pojawienie się na billboardzie Na Times Square. O zwycięstwie decydowała liczba głosów, które otrzymała jego strona.
Kroki, aby wejść były dość proste:
Ci, którzy chcieli wygrać, zaczęli pisać na Facebooku i tweetować, aby zachęcić ludzi do głosowania na ich stronę docelową. Oczywiście przyniosło to jeszcze większą ekspozycję na About.me. w rzeczywistości, jednym z najczęstszych pytań wokół kampanii było “Czym jest about.me?”
Powiedziałbym, że to zwycięstwo!
Jest to rodzaj marketingu szeptanego, który działa bardzo skutecznie w Internecie. A kiedy dajesz swoim klientom ogromną zachętę do uczestnictwa, naprawdę łatwo jest im porozmawiać z rodziną i przyjaciółmi o Twoim produkcie.
W żadnym wypadku nie musisz wydawać pieniędzy. About.me zrobiłem, aby podnieść stawkę, ale mam nadzieję, że ich przykład pobudzi kreatywność, gdy pomyślisz o swoich kampaniach.
Marketing Twist # 7: Użyj aksamitnej liny
Istnieje wiele przykładów firm stosujących podejście marketingowe tylko na zaproszenia, ale prawdopodobnie najskuteczniejszą kampanią było Spotify, gdy dotarło do USA.
Po pierwsze, to się ciężkie influencerzy online, aby porozmawiać o produkcie, a następnie zaczął się rozwijać bardzo ograniczone zaproszenia do swojej wersji beta.
To ograniczone zaproszenie stworzyło natychmiastowe zapotrzebowanie na produkt. Kiedy nadszedł czas, aby udostępnić Produkt publicznie we wrześniu 2011 roku, Spotify wykonał jeden z najśmielszych ruchów: podłączyć się do Facebooka.
Spotify okazał się świetnym produktem, a to tylko dodało do niekończącego się szumu na jego temat.
Marketing Twist # 8: pokaż ludziom, jak bezproblemowo pasujesz do ich życia
Nigdy nie możesz pomylić się z tworzeniem produktu, który rozwiązuje znaczący problem dla Twoich klientów. W ten sposób nie kończy się chwalenie się wspaniałymi funkcjami swojego produktu. Zamiast tego zademonstrujesz, że twój produkt rozwiązuje długotrwały problem, który Twoi klienci desperacko musieli rozwiązać, i pokażesz im, w jaki sposób twój produkt może bezproblemowo dopasować się do ich wzorców pracy i życia.
Apple jest łatwo najpopularniejszym tego przykładem.
Genialne reklamy Siri pokazały ludziom, jak nowy iPhone 4s poprowadzi ich przez cały dzień, pomagając im w podstawowych zadaniach, takich jak planowanie spotkań, wysyłanie e-maili, Wyszukiwanie wiadomości e-mail i znajdowanie lokalnych kawiarni.
Najnowszy film koncepcyjny projektu Google Glass to kolejny świetny przykład pokazania, w jaki sposób produkt może rozwiązać problemy w twoim życiu, nie będąc niewygodnym.
Wniosek
Jak widać z powyższych pomysłów, kreatywność jest tak naprawdę nazwą gry, jeśli chodzi o marketing małych firm. Nie potrzebujesz dużego konta bankowego, aby pomysł stał się wirusowy lub aby stworzyć wyjątkową promocję. Potrzebujesz tylko wyjątkowego pomysłu.
Chcę podkreślić, że kolejną częścią sukcesu przy wymyślaniu takich pomysłów jest to, że trzeba dużo testować i eksperymentować. Będziesz miał porażki, ale mam nadzieję, że te porażki będą prowadzić do jeszcze lepszych pomysłów!
Jakie inne mało znane pomysły marketingowe może wykorzystać mała firma do reklamy?.