Jak używać emotikonów na Instagramie: 3 najlepsze praktyki dotyczące ułatwień dostępu

Dodanie emotikonów do podpisów na Instagramie może wydawać się dobrym pomysłem – ale czy może mieć wpływ na dostępność twoich treści?

Dla osób niedowidzących lub niewidomych, znaki emoji mogą sprawić, że korzystanie z Instagrama będzie wyzwaniem.

Ale są sposoby na używanie emotikonów i , aby zapewnić, że Twoje treści na Instagramie są dostępne dla wszystkich odbiorców.

W tym poście na blogu, strateg mediów społecznościowych i rzeczniczka dostępności Alexa Heinrich dzieli się swoimi najważniejszymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia strategii mediów społecznościowych przyjaznych dla czytników ekranu:

[19459001 ]

Dlaczego dostępność jest ważna

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) szacuje się, że 2,2 mld ludzi na całym świecie ma wizję upośledzenie lub ślepota.

Aby konsumować treści cyfrowe, osoby niewidome i niedowidzące używają technologii wspomagających (takich jak czytniki ekranu) do czytania treści na głos lub zapisywania ich na alfabet Braille’a.

Jeśli nie traktujesz priorytetowo dostępności w swojej strategii mediów społecznościowych, możesz uniemożliwić potencjalnym klientom, klientom lub kontaktom korzystanie z Twoich treści.

Chcesz zwiększyć swoją dostępność na Instagramie? Odkryj 5 sposobów, aby Twoje konto na Instagramie było teraz bardziej dostępne.

3 Najlepsze praktyki dotyczące używania emotikonów w napisach na Instagramie

Emoji mogą być świetnym sposobem na dodanie wizualnego zainteresowania napisy, ale dla niedowidzących lub niewidomych użytkowników mogą mieć duży wpływ na przejrzystość treści.

Czytniki ekranu „tłumaczą” emotikony, czytając na głos ich metaopisy – które nie zawsze są najłatwiejsze do zrozumienia.

Mając to na uwadze, warto zastanowić się, jak i kiedy używasz emotikonów w podpisach. Oto 3 wskazówki, które pomogą Ci zacząć:

Wskazówka nr 1: Używaj emotikonów w moderacji

Z emotikonami łatwo jest przesadzić.

Jednakże, chociaż emotikony są łatwe do spożycia przez osoby widzące w ciągu kilku sekund, użytkownik czytnika ekranu będzie działał znacznie wolniej.

Dr Amit Patel, twórca @blinddad_uk , wyjaśnia, dlaczego może to być frustrujące dla użytkownika:

„Jeśli jest dużo emotikonów razem odczytywane są jako długie zdanie: królik-pies-odciski łap-uśmiechnięta twarz-śmiech płaczący-kciuk w górę.

„ Nie trzeba dodawać, że nie jestem wielkim fanem emotikonów! ”

Wskazówka nr 2: Sprawdź dokładnie opisy emotikonów

Nie każdy emoji ma meta opis, który Twoim zdaniem ma. W rzeczywistości niektóre są dość zaskakujące.

Istnieją również emotikony z opisami i wyglądem, które różnią się na różnych platformach i urządzeniach.

Na przykład jedna z ikon emoji domu jest znana jako Opuszczony dom , Stary dom , Nawiedzony dom i Opuszczony Dom w zależności od tego, gdzie i jak jest oglądany przez użytkownika.

Jeśli chcesz dokładnie sprawdzić opis emotikonów, których używasz w swoich treściach, doskonałym źródłem informacji jest witryna internetowa emojipedia.org .

Emojipedia zawiera listę wszystkich znanych emoji wraz z ich różnymi wyglądami i opisami na różnych platformach i urządzeniach, dzięki czemu jest użytecznym źródłem informacji dla twórców treści.

Wskazówka nr 3: Umieść emotikony na końcu podpisu

Wreszcie, warto pomyśleć o , gdzie ty umieść emotikony w podpisach na Instagramie.

Czytniki ekranu „tłumaczą” emotikony wszędzie tam, gdzie zostaną umieszczone w podpisie, co może naprawdę zakłócić przepływ dla użytkowników niedowidzących.

Dodając emotikony na końcu napisów, a nie w całym tekście, sprawisz, że napisy będą łatwe do naśladowania dla wszystkich odbiorców.

Mając ponad 1 mld globalnych użytkowników na Instagramie, zrozumiałe jest, że twórcy treści chcieliby zrobić wszystko, co w ich mocy, aby ich posty wyróżniały się na karmić.

Jednak tworzenie dostępnych treści, które są przyjazne dla czytników ekranu, powinno być najwyższym priorytetem dla użytkowników Instagrama.

Przecież treści integracyjne oznaczają, że więcej osób może uzyskać do nich dostęp i je konsumować, co może skutkować większym zaangażowaniem, nowymi obserwatorami i ogólnie lepszym doświadczeniem dla wszystkich na Instagramie.

Gotowy, aby Twoje posty na Instagramie były bardziej dostępne? Zarejestruj się w Później i zacznij planować swoje posty i pisać podpisy z wyprzedzeniem – to nic nie kosztuje!

Alexa Heinrich [ 19459008]

Alexa Heinrich jest kierownikiem ds. Mediów społecznościowych w St. Petersburg College (SPC) na Florydzie. Jest zapaloną zwolenniczką tworzenia dostępnych i integracyjnych treści do komunikacji cyfrowej, a także edukowania innych na temat realiów pracy w mediach społecznościowych.

Total
0
Shares
Related Posts