Co jeśli masz coś tak niezwykłego, że praktycznie gwarantuje Ci sukces?
A jeśli tego nie widzisz?
Każda firma potrzebuje niezwykłej korzyści (lub USP), aby wyróżnić się na tle konkurencji.
Zidentyfikuj ten unikalny element, a będziesz dokładnie wiedział, jaki powinien być temat Twojego content marketingu, ponieważ będzie to wielka historia twojego biznesu.
Faktem jest, że często ten niezwykły element jest czymś, co bierzesz za pewnik.
Pozwól mi zilustrować …
Czysty, orzeźwiający smak piwa Schlitz
W latach dwudziestych Schlitz był marką numer pięć na amerykańskim rynku piwa. Firma zatrudniła legendarnego copywritera Claude ’ a Hopkinsa, aby zrobił coś z tą nie do pozazdroszczenia pozycją.
Pierwszą rzeczą, jaką Claude zrobił, było zwiedzanie zakładu, w którym warzono piwo.
Pokazano, jak piwo jest schładzane w specjalny sposób, który eliminuje zanieczyszczenia. Widział drogie filtry z białej masy drzewnej. Jego gospodarze powiedzieli mu, że każda pompa i rura były czyszczone dwa razy dla czystości, a każda butelka sterylizowana cztery razy, zanim zaufano mu, że pomieści piwo Schlitz. Zobaczył studnię o wysokości 4000 stóp, która dostarczała wodę, pomimo faktu, że pobliskie jezioro Michigan zapewniłoby inne akceptowalne źródło.
Kiedy Hopkins zapytał, dlaczego Schlitz nie powiedział swoim klientom o całej tej rygorystycznej dbałości o czystość i jakość, odpowiedź brzmiała: „każda firma PIWNA tak robi.”
– Ale inni nigdy nie opowiadali tej historii-odpowiedział Hopkins.
W ciągu kilku miesięcy od „nowej” historii, Schlitz przeszedł z 5. miejsca do remisu na pierwszym miejscu na rynku.
Kto chce ciasto owocowe?
Spójrzmy prawdzie w oczy … ciężko się podniecić ciastem owocowym. Kiedy więc Copywriter Gary Hennerberg został zatrudniony w 2002 roku przez Collin Street Bakery z Corsicana w Teksasie (na południe od Dallas), aby pomóc zwiększyć sprzedaż sezonowych smakołyków, odkrył, że testy smakowe dowiodły, że ludzie lubili ten produkt, ale gardzili nazwą.
Gary poszperał trochę i odkrył, że Collin Street ma pewne prawa do przechwalania się w dziale składników. Piekarnia używała orzechów pekan pochodzących z Teksasu w swoich ciastach-orzechów pekan, które rosły obok rzeki lub strumienia na małych farmach-zamiast orzechów pekan uprawianych komercyjnie.
Gary wiedział, że ma historię i chciał sprawdzić, czy to pomoże Collin Street Bakery zwiększyć sprzedaż. Przekonał się, jak rzadkie są orzeszki pekan, aby opowiedzieć fascynującą historię.
Od majestatycznych drzew orzechowych rodzimych tylko do garstki teksańskich rzek i strumieni, rosnących do 150 stóp wysokości i baldachimów, zasadzonych przez matkę naturę tak dawno temu, jak wojna secesyjna.
Sprzedaż wzrosła o niewiarygodne 60%, a zmęczone stare ciasto owocowe stało się rodzimym Teksańskim ciastem Pekan – przynajmniej wtedy, gdy zostało dostarczone przez Collin Street Bakery.
Jaka jest Twoja historia?
To tylko dwa przykłady dramatycznej różnicy, jaką właściwa historia może oznaczać dla biznesu.
A jeśli promujesz swoją firmę za pomocą wysokiej jakości, odpowiednich treści, absolutnie ważne jest, aby strategia redakcyjna była zorganizowana wokół tej wyjątkowej historii.
Ponieważ content marketing staje się głównym nurtem, przewaga wczesnych użytkowników zniknęła. Uważam, że to już przeszłość.
Ale zawsze znajdzie się miejsce na tę niezwykłą historię. Często wszystko, co musisz zrobić, to zbadać, co już masz dzieje dla Ciebie ze świeżą perspektywą.
Więc … Twój Ukryte niezwykłe korzyści?