Bez względu na to, jak chwytliwy jest twój egzemplarz sprzedaży, jest to niefortunny fakt,że większość ludzi będzie czytać tylko kilka pierwszych linijek. Czy to oznacza, że cały wysiłek włożony w doskonałe wezwanie do działania jest zmarnowany? Wcale nie! Ale w dzisiejszym dynamicznym świecie komunikacji mniej znaczy więcej.
Biorąc pod uwagę, że wiele osób będzie czytać twoją kopię z urządzenia mobilnego lub przeglądać po szybkim wyszukiwaniu, warto podzielić większe myśli na małe, mentalnie strawne “kawałki” dla łatwego, szybkiego skanowania.
Zacznij od działania w umyśle
Wielu copywriterów zajmuje się tym procesem w odwrotnym kierunku-wypełnia cenne górne lewe miejsce wzniosłymi obietnicami, na których nikt tak naprawdę nie dba, a następnie spędza resztę strony docierając do produktu lub usługi, która przyniesie ostateczną ofertę.
Chociaż tego typu podejście jest Świetne do wykorzystania długoterminowych czytelników, nie chcesz zrazić odwiedzających, którzy oceniają znaczenie twojej witryny po raz pierwszy. Niektórzy ludzie, gdy mają do czynienia z długą stroną sprzedaży, przeskoczą na sam dół, aby dowiedzieć się, jaki jest koszt, a następnie wskoczą z powrotem na górę, jeśli uważają, że jest to warte ich czasu (czy ty też kiwasz głową?)
Jak więc przyciągnąć szybką przeglądarkę i przekonać ich, że Twoja strona jest warta ich czasu, a jednocześnie atrakcyjna dla poważniejszego czytelnika, który jest w niej “na dłuższą metę”?
I Co Z Tego?
Jednym z najlepszych ćwiczeń, jakie kiedykolwiek zrobiłem, aby pomóc w tym procesie jest ciągłe zadawanie sobie pytania ” co z tego?”Ogranicz swoją kopię do surowych korzyści, które bezpośrednio angażują Twoich czytelników:
“Firma XYZ może zaoszczędzić do $500 na ubezpieczeniu samochodu, pomagając uzyskać bezpłatną wycenę online – – i co z tego?
“Włóż dziś do kieszeni dodatkowe 500 $” – teraz słucham!
Nie musisz też rezygnować z wyobraźni dla jasności. Istnieją produkty, w których użycie odpowiedniego słowa może mieć znaczenie, a jednocześnie kondensować ogólny komunikat-w ten sposób:
“Czekolada XYZ to wspaniały prezent. Zamów teraz za duże oszczędności i szybką wysyłkę – – i co z tego?
“Pobierz grzesznie pyszną czekoladę dostarczoną prosto do Twoich drzwi.”- Jestem zainteresowany!
Strategiczne Chunking Zatrzymuje Czytelników
Przyjrzyj się bliżej swoim stronom-zwłaszcza pierwszemu akapitowi. Jak można skondensować i filtrować wiadomość, aby przyciągnąć dorywczą przeglądarkę i przekonać ją do pozostania? Czy dobrze wykorzystujesz nagłówki, podtytuły, Zdjęcia i podpisy? Czy twoje wezwanie do działania naprawdę wzywa ich do działania, czy jest zakopane pod stosami tekstu?
Spróbuj “chunking” wiadomości i przetestuj ją na widowni. Możesz być mile zaskoczony, jak wiele osób pozostaje w pobliżu, aby kontynuować czytanie!
O autorze: Sherice Jacob jest projektantem stron internetowych, copywriterem i autorem Get Niche Quick. Nie zapomnij śledzić Sherice na Twitterze.