Wyobraź sobie, że obudziłeś się dziś rano i napisałeś artykuł.
Po prostu kolejny artykuł, jak wszystkie artykuły, które pisałeś. Tylko, że w tym jest coś innego.
Mnóstwo ludzi klikają na ten artykuł. Czytają ją i przekazują znajomym. Zapisują się do twojego newslettera. Liczby przechodzą do setek, potem do tysięcy, potem do dziesiątek tysięcy.
Co było w tym jednym artykule, który stworzył taki przypływ ruchu?
Dokładnie taki scenariusz przytrafił się nam. Artykuł był na pierwszych stronach gazet. Pisaliśmy o trzech konkretnych krokach, aby stworzyć całkiem niesamowite nagłówki.
Po poświęceniu artykułowi dziesięciu minut na czytanie, będziesz w stanie napisać całkiem dobry nagłówek. Jeszcze lepiej, wiedziałbyś, kiedy źle napisałeś, a kiedy dobrze.
Siła artykułu nie była w prozie
Siła tkwiła w trzech psychologicznych zasadach, które wprowadziliśmy do gry.
- Empowerment
- Szczegółowe kroki
- Ostrzeżenia o polach minowych
Empowerment
Zapewnienie czytelnikom mocy nowej wiedzy jest najważniejszą rzeczą, jaką mogą zrobić twoje artykuły. Wzmocnij czytelnika nową umiejętnością, której nie mieli dziesięć minut temu, a będą nie tylko wdzięczni — będą chcieli uzyskać więcej tego, co masz do zaoferowania.
Artykuły wzmacniające są jak magiczny eliksir. Wypij to, co ma do powiedzenia, a odejdziesz silniejszy, mądrzejszy i potężniejszy.
Dlaczego wouldn ‘ t jesteś podekscytowany i zarejestruj się, aby uzyskać więcej tego, co ten autor artykułu ma do zaoferowania? Dlaczego nie podzielisz się tym z przyjaciółmi?
Szczegółowe kroki
Czytałeś już artykuły instruktażowe. Większość z nich jest jak pianka na cappuccino-po prostu puch.
Pozornie przyciągają cię, aby powiedzieć Ci “pięć sposobów, aby coś zrobić”, ale każdy krok idzie na innej stycznej. Po zakończeniu czytelnika nadal nie czuje, że może podjąć działania.
Nadaj swojemu artykułowi sekwencję.
- Zacznij tutaj, zrób to.
- Więc zrób to.
- Potem to.
Krok po kroku naucz, jak zrobić coś od początku do końca. Nadaj swojemu artykułowi konkretne kroki w kolejności, a właśnie zwiększysz moc tego magicznego eliksiru.
Ostrzeżenia o polach minowych
Mówienie klientowi dokładnie, co ma zrobić, nie musi oznaczać, że będzie w stanie wykonać te kroki bez potknięcia się. Trzeba im pokazać, gdzie mogą wpaść w pułapkę-lubimy myśleć o tym jak o poruszaniu się po polu minowym.
Gdzie mogą się pomylić. Gdzie inni się mylili. Pokazując im potencjalne pułapki, nadal wzmacniasz czytelnika, dając mu moc przewidywania problemów, zanim się pojawią.
To jak rentgenowskie widzenie. Tworzysz coś niesamowicie potężnego.
Co dalej?
Kiedy napiszesz artykuł, który trafi we wszystkie te punkty, przekonasz się, że twoi czytelnicy zaczną zapisywać się do twojego biuletynu, przesyłać artykuł do swoich przyjaciół i klientów oraz tweetować do cholery z linku do artykułu.
Dlaczego? Co sprawia, że ten artykuł jest czymś, co ludzie chcą przekazać?
Kiedy pisałeś artykuł, twoi czytelnicy czuli się upoważnieni przez informacje i czuli się na tyle wdzięczni, że zapisali się do twojego biuletynu lub kanału RSS. Mogli nawet kupić produkty, usługi lub drogie warsztaty, ponieważ czuli się upoważnieni.
Chcieli więcej tego uczucia.
Kiedy czytelnicy przekazują artykuł innym, otrzymują również wszystkie te nagrody, tak jakby sami napisali artykuł. Przekazują dar inicjacji — i otrzymują nagrody tak jak ty, z wdzięcznymi klientami, którzy chcą pracować więcej z kimś, kto może dać im to uczucie.
Ale czy te dziesiątki tysięcy czytelników pojawią się jutro?
Nie, chyba że będziesz pracował, by wykorzystać swój artykuł.
Nie tylko opublikowaliśmy go na naszej własnej stronie internetowej i blogu, ale także przepakowaliśmy go w formacie PDF (który jest rozdawany za darmo). Z biegiem czasu klienci, blogerzy i inni czytelnicy przeczytali go i przekazali dalej.
Udostępnij swój artykuł w wielu różnych formatach i promuj go w jak największym stopniu. Jeśli wykonałeś nasze trzy kroki i jest to naprawdę wzmacniający artykuł, wkrótce twoi czytelnicy będą dla ciebie promować.
Nie polegaj na fuksie
Czasami ktoś ma szczęście i pisze świetny artykuł, który staje się wirusowy bez żadnej strategii.
Możesz rzeczywiście wstać pewnego dnia i napisać świetny artykuł przez fluke. Ale przywry nie są strategią. Wykonaj trzy kroki opisane powyżej i używaj ich tak często, jak to tylko możliwe.
A potem obserwuj, jak strumień nowych czytelników zamienia się w powódź.
I potop w niekończący się Potop.
O autorze: Sean D ‘Souza oferuje świetny darmowy artykuł na temat “Dlaczego nagłówki zawodzą”, gdy subskrybujesz jego Biuletyn Psychotaktyczny. Koniecznie zajrzyj też na jego bloga.