Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak długo powinna być Twoja strona docelowa? Niektórzy mówią, że długie strony docelowe konwertują lepiej, podczas gdy inni mówią, że krótkie są lepsze.
Pytanie, które przychodzi na myśl, brzmi::
Jak długa powinna być Twoja strona docelowa?
Niestety, odpowiedź nie jest tak prosta jak “długi” lub “krótki”. Prawdziwa odpowiedź brzmi”to po prostu zależy”. Ale nie martw się, omówię, w jaki sposób powinieneś określić, czy potrzebujesz długiej lub krótkiej strony docelowej.
Jakie są zastrzeżenia odwiedzających?
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jaki jest największy sekret strony docelowej o wysokiej konwersji? Wszystko sprowadza się do odpowiedzi na obiekcje.
Dobrzy marketerzy nie umieszczają tekstu ani elementów dowodowych, takich jak referencje, na stronie bez powodu. Wszystko, co umieścisz na swojej stronie docelowej, powinno dotyczyć potencjalnych zastrzeżeń.
Na przykład, jeśli ktoś powie Ci, że nie chce dokonać zakupu w Twojej witrynie, ponieważ nie czuje się bezpiecznie umieszczając dane swojej karty kredytowej, powinieneś walczyć z tym za pomocą pieczęci zaufania, takich jak VeriSign lub referencje klientów.
Zanim jednak odpowiesz na zastrzeżenia odwiedzających, musisz dowiedzieć się, czym są. Korzystając z narzędzi pomiarowych, takich jak Qualaroo, możesz zadawać odwiedzającym pytania, takie jak:
- Co jeszcze chciałbyś zobaczyć na tej stronie?
- Dlaczego nie dokonałeś zakupu?
- Co mogłem zrobić, żeby przekonać cię do zapisania się?
Ludzie podzielą się z Tobą swoimi przyczynami nie konwersji. Gdy masz 30 lub 40 odpowiedzi, zaczniesz widzieć podobieństwa.
Następnie możesz wziąć te zastrzeżenia i zintegrować odpowiedzi na nie w kopii strony docelowej. Po wdrożeniu tego, zauważysz wzrost współczynnika konwersji.
Jedyną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę podczas odpowiadania na zastrzeżenia, jest to, że nie powinieneś martwić się o długość strony. Czasami będziesz w stanie odpowiedzieć na nie za pomocą prostego obrazu. Innym razem, np. w przypadku bardziej skomplikowanego sprzeciwu, trzeba będzie dołączyć kilka akapitów tekstu.
Im większa Prośba, tym dłuższa strona
Jeśli pytasz kogoś o adres e-mail w zamian za Bezpłatny e-book, Twoja strona docelowa prawdopodobnie nie musi być zbyt długa. Dlaczego? Ponieważ poproszenie kogoś o adres e-mail nie jest zbyt wielkim problemem.
Dobrym tego przykładem jest Strona główna Quick Sprout.
Obecnie konwertuje na poziomie 67,2%, co nie jest złe. Robi to dobrze, ponieważ ja tylko proszę, aby wprowadzić adres URL witryny. Niczego nie sprzedaję, ani nawet nie pytam o twój adres e-mail. Z tego powodu łatwo jest mi uzyskać wysoki współczynnik konwersji dzięki krótkiej stronie docelowej.
Z drugiej strony, jeśli prosisz kogoś o zakup $1,000 z twojej witryny, będziesz potrzebował długiej strony docelowej. Bez względu na to, co sprzedajesz, ludzie zawsze denerwują się dużymi zakupami nawet jeśli Twoja firma jest dobrze znana. Dzięki długiej stronie docelowej będziesz w stanie zbudować połączenie z odwiedzającymi, a także będziesz w stanie odpowiedzieć na wszystkie ich zastrzeżenia.
Rozbij swoje strony docelowe
Niezależnie od tego, czy sprzedajesz produkt, czy usługę, powinieneś rozważyć podzielenie strony docelowej na wiele kroków. Będzie to szkolić odwiedzających do podejmowania małych zobowiązań, co sprawia, że bardziej prawdopodobne, aby zakończyć transakcję.
Na przykład prosimy o e-mail i hasło do Crazy Egg, zanim poprosimy o informacje o karcie kredytowej. Innymi słowy, podzieliliśmy to na dwa kroki zamiast jednego. Dlaczego? Ponieważ dzięki testom A / B dowiedzieliśmy się, że jesteś co najmniej 10% bardziej prawdopodobne, aby zakończyć zakup w scenariuszu dwuetapowym. Najwyraźniej czujesz, że skoro już podałeś nam swój adres e-mail, równie dobrze możesz podać nam dane swojej karty kredytowej.
To jest to, co nazywam teorią obręczy, która mówi, że zachęcenie odwiedzających do inwestowania trochę na raz zmieni ich w Klientów.
Strategia ta jest tak skuteczna, że firmy e-commerce wykorzystują ją w procesie realizacji transakcji. Pomyśl o Amazonie…Podczas wymeldowania zobaczysz najpierw swój koszyk, następnie stronę docelową z informacjami o wysyłce, a następnie stronę kasy karty kredytowej.
Aby pokazać ci skuteczność dzielenia strony docelowej na wiele kroków, postanowiłem przeprowadzić test na Quick Sprout. Dodałem pole adresu e-mail do strony głównej, a Współczynnik konwersji spadł do 29%: Z odwiedzających 100 tylko 29 podało mi swoje adresy URL i adresy e-mail.
Ale kiedy poprosiłem odwiedzających o ich adresy e-mail w Kroku 2, zamiast strony głównej, było 91% szans, że mi je Dali.
Oznacza to, że na 100 odwiedzających 67 wpisało swoje adresy URL. A z 67 osób, które wprowadziły swoje adresy URL, 60 podało mi swoje adresy e-mail.
Dzieląc stronę docelową na dwa kroki zamiast jednego, byłem w stanie zebrać 60 e-maili zamiast 29. To duża różnica.
Unikaj tych typowych błędów
Podczas tworzenia strony docelowej zauważysz, że głupie małe błędy wpłyną na długość i, co ważniejsze, Współczynnik konwersji.
Twoim celem nie powinno być stworzenie krótkiej lub długiej strony docelowej; zamiast tego powinno być stworzenie strony o wysokiej konwersji. Oto niektóre z rzeczy, o których musisz pamiętać:
- Prostota jest najwyższym wyrafinowaniem – nie sprzedawaj więcej niż jednej rzeczy na swojej stronie docelowej. Im bardziej skomplikowane rzeczy, tym niższy będzie Współczynnik konwersji. Można również zachować rzeczy proste, zmniejszając opcje, takie jak te nawigacyjne.
- Obraz mówi tysiąc słów – jeśli to możliwe, użyj zdjęć lub filmów, aby opisać swój produkt lub usługę. Pomoże to zmniejszyć długość strony docelowej.
- Nie zapomnij owinąć – ludzie mają czas skupienia 8 sekund, więc upewnij się, że przyciągasz ich uwagę powyżej fałdy.
- Wiadomości są ważne – kiedy sprawdzałeś swoich gości, żeby poznać ich zastrzeżenia, powiedzieli ci, co chcą zobaczyć. Jeśli użyjesz często wymienionych słów w wynikach ankiety w kopii strony docelowej, zobaczysz wzrost współczynnika konwersji.
Wniosek
Jeśli sprawiasz, że odwiedzający zobowiązują się do małej prośby, np. podania adresu e-mail, a nie mają zbyt wielu zastrzeżeń, Twoja strona docelowa powinna być krótka.
Jeśli prosisz o duże zaangażowanie, np. dokonanie zakupu za 1000 USD, będziesz potrzebował długiej strony docelowej, ponieważ będzie wiele zastrzeżeń do rozwiązania.
Długość twojej strony docelowej zazwyczaj obraca się wokół tego, jak duża lub mała jest twoja prośba o zobowiązanie, a także ile jest zastrzeżeń.
Po utworzeniu strony docelowej upewnij się, że przeprowadziłeś kilka testów A/B, ponieważ zawsze istnieją wyjątki od tej reguły, a będzie miejsce na poprawę współczynnika konwersji.
Więc, co wolisz … długie czy krótkie strony docelowe?