Każda strona internetowa musi priorytetyzować budowanie linków. Niezależnie od rodzaju firmy lub branży, linki zwrotne pomagają zwiększyć ruch na twojej stronie i są świetne do celów SEO.
Więc od czego zacząć?
Strony zasobów muszą być głównym elementem strategii budowania linków. W rzeczywistości 56% webmasterów twierdzi, że używa stron zasobów do tworzenia linków zwrotnych.
Strategia ta ustępuje jedynie tworzeniu treści pod względem najpopularniejszych sposobów budowania linków. Dlaczego ta sprawa?
Dzieje się tak dlatego, że jedynym celem stron z zasobami jest łączenie się z innymi stronami internetowymi, co czyni ten proces łatwym. Wszystko, co musisz zrobić, to znaleźć strony zasobów autorytetów, które są związane z Twoją witryną, a następnie przekonać webmasterów, aby dodali Twoją witrynę do swojej strony.
To właściwie nie jest takie skomplikowane, kiedy wiesz, jak do tego podejść.
Miałem do czynienia z tak wieloma właścicielami witryn, którzy zidentyfikowali potrzebę budowania wysokiej jakości linków, ale po prostu nie wiedzą, jak to zrobić. To była moja inspiracja dla tego przewodnika.
Pokażę Ci najlepsze sposoby budowania linków wysokiej jakości specjalnie ze stron zasobów.
Znajdź odpowiednie strony zasobów
To musi być twój pierwszy krok. Nie możesz po prostu usiąść i mieć nadzieję, że Twoja strona zostanie odebrana przez strony zasobów. Taka strategia pasywna nie będzie skuteczna.
Zamiast tego musisz zacząć badać strony zasobów związane z Twoją marką. Zawęź te w swojej niszy.
Nie potrzebujesz żadnego wymyślnego oprogramowania ani subskrypcji, aby to zrobić. Wszystko, co musisz zrobić, to użyć Google.
Na przykład, załóżmy, że Twoja strona jest w branży spożywczej. Możesz spróbować następującego ciągu wyszukiwania, aby zidentyfikować strony zasobów.
“Gotowanie” + inurl: linki
Umieść swoje słowo kluczowe w cudzysłowie, aby znaleźć strony związane z tym konkretnym słowem, którym jest” gotowanie ” w tym przypadku. Dodając” inurl:links “do zapytania, ogranicza wyszukiwanie do stron ze słowem” links ” w adresie URL.
Jest mało prawdopodobne, że osoby, które mają strony kulinarne, będą dyskutować o linkach. Więc wiesz, że wyniki wyszukiwania przyniosą strony zasobów.
Ogólnie rzecz biorąc, wszystko, co widzisz w tych SERPach, będzie listą linków w jakiejś formie lub innej. Teraz wystarczy przejść przez każdą witrynę i wybrać te, które chcesz realizować.
Bądź selektywny. Nie musisz docierać do każdej strony zasobów na świecie.
Gdy przeglądasz wyniki wyszukiwania, pierwszą rzeczą, której należy szukać, jest autorytet strony. Autorytet strony jest w tym przypadku ważniejszy niż autorytet domeny. Dzieje się tak dlatego, że próbujesz udostępnić swój link na określonej stronie zasobów.
Więc nawet jeśli niektóre witryny nie mają najwyższego autorytetu domeny, nadal możesz skontaktować się z nimi, jeśli mają stronę zasobów w twojej niszy z wysokim autorytetem strony.
Kontakt z webmasterami
Po znalezieniu stron z zasobami o wysokim autorytecie strony, które są istotne dla Twojej marki, nadszedł czas, aby skontaktować się z tymi webmasterami.
Ale zanim to zrobisz, ważne jest, aby poświęcić trochę czasu na przejrzenie linków, które są już udostępnione na każdej stronie zasobu. Pomoże Ci to dowiedzieć się, jakie rodzaje linków powinieneś wysyłać do webmastera.
Z mojego doświadczenia wynika, że zwykle rzadko zdarza się, aby strony zasobów linkowały do stron głównych innych stron internetowych. Kiedy robią link do stron domowych, zwykle jest to dla większych i bardziej znanych marek.
Więc jeśli po prostu ślepo przesyłasz swoją stronę główną do stron zasobów, nie ma gwarancji, że zostaniesz wyróżniony. Zamiast tego lepiej wysyłaj im strony z treścią.
Każdy webmaster jest inny, więc upewnij się, że możesz umieścić coś, co pasuje do strony, na której chcesz umieścić link. Na przykład załóżmy, że znalazłeś stronę internetową o gotowaniu, która jest głównie związana z grillowaniem i grillowaniem. Można pitch blogu o grillowanym kurczakiem z grilla przepis.
Jeśli nie masz tego typu treści w swojej witrynie, powinieneś je utworzyć. Nie tylko pomoże Ci znaleźć się na bardziej niszowych stronach z zasobami w celu budowania linków zwrotnych, ale także cennych treści dla Twojej witryny i strategii SEO.
Spójrz na ten przykład z kuchni Teri, który był jednym z największych hitów w wynikach wyszukiwania Google, które widzieliśmy wcześniej.
Na tej podstawie jasne jest, że witryna akceptuje zgłoszenia. W rzeczywistości wydaje się, że prawie to zachęcają.
Więc w tym przypadku, wszystko, co musisz zrobić, to skontaktować się. Jest to coś, co zobaczysz na większości stron zasobów. Będą to pewnego rodzaju łatwy formularz kontaktowy lub instrukcje z prośbą o linki.
Większość stron zasobów chce więcej linków na swojej stronie. Pamiętaj, że to jest cały cel strony zasobów.
Jeśli więc przedstawisz im coś istotnego,nie powinno być zbyt trudno wyróżnić się. To przynosi korzyści obu stronom. Tworzysz linki zwrotne, podczas gdy strona zasobów poprawia się w tym samym czasie. Im więcej zasobów Ci webmasterzy mają na każdej stronie,tym bardziej cenne jest to dla ich witryny.
Twój głos nie musi być zbyt przekonujący. Mniej znaczy więcej. Po prostu wyślij link z kilkoma zdaniami o tym, dlaczego uważasz, że pasuje na ich stronie.
Alternatywne ciągi wyszukiwania
Budowanie linków ze stronami zasobów jest dość proste. Jak już opisałem powyżej, cały proces można zasadniczo podzielić na dwa etapy:
- Znajdź odpowiednią stronę
- Kontakt z webmasterem
Podążając za szukanym ciągiem, którego użyliśmy wcześniej z “keyword” + inurl: linki, przeniesie Cię prosto do stron zasobów.
Ale aby jak najlepiej wykorzystać tę strategię, musisz przełączyć zapytania wyszukiwania, aby znaleźć inne wyniki. W zależności od Wyszukiwania będziesz w stanie zidentyfikować różne strony zasobów.
Przeprowadzę Cię przez trzy najlepsze opcje wyszukiwania, aby poprawić pierwszy krok tego procesu.
Przydatne zasoby
Innym z moich ulubionych ciągów wyszukiwania do znajdowania stron zasobów jest dodanie “przydatne zasoby” oprócz słowa kluczowego w cudzysłowie. Oto jak to wygląda na przykładzie gotowania:
“Gotowanie” + przydatne zasoby
Od razu spójrz na liczbę wyników, które dało to wyszukiwanie.
Jest prawie 77 milionów odsłon. Jeśli odwołujesz się do wyszukiwania “inurl”, którego użyliśmy wcześniej, znaleziono tylko 244 000 wyników.
Oczywiście, nie będziesz przewijać tysięcy lub milionów wyników. Ale chodzi o to, że to alternatywne wyszukiwanie przyniesie nowe wyniki.
Z mojego doświadczenia wynika, że wyszukiwanie słowa kluczowego oraz przydatnych zasobów zwykle wyświetla wiele autorytatywnych stron internetowych.
Teraz musisz po prostu podążać za tym samym procesem. Przejrzyj każdy z najlepszych wyników po kolei. Zobacz, jakiego rodzaju treści udostępnia każda strona zasobu. Następnie określ, jaki link na swojej stronie zamierzasz umieścić, zanim skontaktujesz się z webmasterem.
W niektórych przypadkach znalezienie się na tych autorytatywnych stronach może być nieco trudne. Mogą mieć bardziej ekskluzywny proces selekcji. Ale pod koniec dnia nadal istnieją w tym samym celu, aby łączyć się z innymi stronami internetowymi, więc nie sprzedawaj się krótko.
Domeny edukacyjne
W zależności od rodzaju posiadanej witryny możesz ograniczyć zasięg strony zasobów tylko do autorytatywnych i zaufanych witryn.
W tym celu zalecam użycie następującego ciągu wyszukiwania:
strona:. edu “keyword” linki
Kontynuując więc nasz przykład gotowania, poszukiwania wyglądałyby następująco:
strona:. edu” gotowanie ” linki
Ponownie, to zapytanie wyświetli zupełnie nowy zestaw wyników.
Teraz warto zauważyć, że nie wszystkie wyniki będą koniecznie istotne dla Twojej witryny. Nadal musisz przejść i znaleźć te, które są stronami zasobów, które faktycznie akceptują zgłoszenia.
W większości przypadków nie zobaczysz witryn z domeną. edu, które mają coś w rodzaju kuchni Teri, o której rozmawialiśmy wcześniej. Teri prosi o zgłoszenia na górze strony. Tak nie będzie w przypadku strony Harvardu.
Więc musisz pracować trochę ciężej, aby zostać wyróżnionym.
Witryny autorytetów z domenami. edu zwykle mają również duży personel. Nie jest to tylko jedna osoba monitorująca witrynę i dodająca treści. Zgłoszenia ogólne nie zawsze mogą być wysyłane do właściwej osoby. Musisz więc dowiedzieć się, kto jest odpowiedzialny za konkretną stronę, na której chcesz być wyróżniony.
Oto sztuczka, której używałem w przeszłości.
Spójrz na adres URL strony. To może dać ci wskazówkę, z kim powinieneś się kontaktować. Adres URL może ujawnić konkretny dział związany z tą stroną zasobów. Następnie możesz przejrzeć listę pracowników i zobaczyć, kto jest szefem tego działu. Ich dane kontaktowe powinny być tam również dostępne.
Możesz również użyć katalogu pracowników lub nawet LinkedIn, aby znaleźć odpowiednią osobę, która zarządza tą stroną lub webmasterem dla określonego działu.
Kolejna sztuczka. Przewiń na sam dół strony, a czasami zobaczysz notatkę “last updated by” z imieniem i nazwiskiem danej osoby.
Jeśli szukasz na stronie i trochę kopać, zazwyczaj można znaleźć to, czego szukasz. Oto przykład z University of Nebraska-Lincoln, który był jednym z najlepszych wyników wyszukiwania dla naszego zapytania. edu.
Oto stopka strony zasobów.
Jak widać, istnieje osobny adres e-mail dla działu żywności.
Możesz nawet pójść o krok dalej, klikając link “zasoby zespołu ds. żywności” zaledwie kilka linijek poniżej tego adresu e-mail po lewej stronie stopki.
To doprowadzi Cię do tej strony:
Jest jeszcze jeden link pokazujący listę pracowników i ich dane kontaktowe.
Lepiej teraz podjąć te dodatkowe kroki, aby zwiększyć szanse na wyświetlenie linków. W przeciwnym razie, to po prostu będzie strata czasu, Jeśli złożyć do niewłaściwej osoby, dział, lub zgłoszenie zostanie zignorowany.
Wysyłanie e-maili do info@unviersityabc.edu nie wykonam zadania. Twoja wiadomość po prostu zgubi się w przetasowaniu.
Te strony internetowe mają tak wiele innych rzeczy, które są ważniejsze do czynienia z. Jeśli więc twój e-mail zostanie dostarczony niewłaściwej osobie, jest mało prawdopodobne, że przekaże go odpowiedniej stronie.
Powiązane ze słowem kluczowym
Jeśli masz unikalną niszę, która nie ma mnóstwa stron z zasobami, musisz znaleźć sposoby na rozszerzenie wyszukiwania, aby uzyskać najlepsze wyniki.
Zmień odpowiednio szukany ciąg znaków. Oto jedna z moich ulubionych sztuczek, aby znaleźć więcej powiązanych stron.
Po prostu usuń cytaty ze słowa kluczowego. Usuwając cytaty, informuje Google, że nie szukasz słowa kluczowego o dokładnym dopasowaniu. Lata temu trzeba było dodać tyldę ( ~ ) do wyszukiwania powiązanych terminów, ale teraz Google robi to domyślnie.
Więc wróć i usuń cytaty z inurl, przydatnych zasobów i wyszukiwań. edu, aby zobaczyć, co się pojawi.
Oto przykład pokazujący różnicę.
Kiedy po raz pierwszy szukaliśmy przydatnych zasobów z cytatami na temat gotowania, otrzymaliśmy prawie 77 milionów wyników.
Ale teraz, gdy usunęliśmy notowania, zbliżamy się do 92 milionów odsłon.
Wniosek
Strony zasobów powinny znajdować się na górze listy priorytetów, jeśli chodzi o strategię budowania linków.
Skorzystaj z wszystkich różnych ciągów wyszukiwania, które wyjaśniłem powyżej. Daje to najszerszy zakres wyników wyszukiwania, aby znaleźć strony zasobów w różnych kategoriach.
Polecam przeglądanie top 50 hits lub tak w twojej niszy dla każdego zapytania. Następnie zawęź opcje, które byłyby dobre dla Twojej witryny.
Teraz znajdź najlepszą zawartość, która pasuje do określonej strony zasobów, zanim poprosisz o wyróżnienie. Pamiętaj, że jest bardziej prawdopodobne, że twój link zostanie udostępniony, jeśli umieścisz zawartość w przeciwieństwie do ogólnej strony głównej.
Upewnij się, że skontaktujesz się z właściwą osobą. Będzie to trudniejsze dla witryn o wyższych autorytetach, zwłaszcza w przypadku domeny. edu, ale nadal jest to wykonalne, jeśli kopiesz.
Jeśli nie masz zawartości pasującej do tych witryn z zasobami, zawsze możesz utworzyć nową zawartość przed jej przesłaniem.
Postępuj zgodnie z procesem, który opisałem powyżej, aby zbudować wysokiej jakości linki ze stronami zasobów.