Każda firma chce Wielkiego zwrotu z inwestycji w marketing w mediach społecznościowych.
W rezultacie wszystkie firmy dokładają ciągłych starań, aby zwiększyć przepływ klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Facebook i Instagram umożliwiają reklamowanie się szerszej publiczności za dodatkową opłatą. Możesz wybrać płatne reklamy, aby kierować reklamy do określonych segmentów klientów na całym świecie.
Ale ile z tego, co wydajesz na marketing w mediach społecznościowych, odzyskasz jako dochód?
To jest pytanie, na które trzeba odpowiedzieć.
W grę wchodzi koncepcja ROI (return on investment)-powszechnie stosowana metryka w prawie wszystkich gałęziach przemysłu.
Rozpoczynając własną działalność, ty i twój zespół musicie zdawać sobie sprawę z kluczowych wskaźników KPI, aby zmierzyć swój wzrost i sukces.
Ale prawda jest taka, że 34% globalnych marketerów nie wie, jak obliczyć ROI w mediach społecznościowych.
Więc bez dalszych ceregieli, zobaczmy, czym jest kalkulator ROI w mediach społecznościowych i jak można go zmierzyć.
Co to jest ROI w mediach społecznościowych?
Mówiąc prościej, zwrot z inwestycji w media społecznościowe pokazuje, ile zyskujesz z pieniędzy, czasu i wysiłków, które poświęcasz na marketing w mediach społecznościowych. Innymi słowy, pokazuje różnicę między kosztami a zyskami danego projektu.
Zwrot z inwestycji w media społecznościowe może być wyrażony liczbowo lub procentowo w zależności od celów. W większości przypadków Kalkulator zwrotu z inwestycji w media społecznościowe daje procent, dzieląc zarobiony dochód przez całkowite koszty.
Jak uzyskać dane ROI z mediów społecznościowych?
Istnieją dwa sposoby uzyskania niezbędnych wskaźników do pomiaru zwrotu z inwestycji w media społecznościowe. Pierwszy sposób to same media społecznościowe. Facebook Instagram, LinkedIn lub Facebook oferują na przykład wbudowane narzędzia do pomiaru danych demograficznych obserwujących, liczby odwiedzin stron itp.
Drugim źródłem pozyskiwania informacji są narzędzia analityczne mediów społecznościowych innych firm. Te narzędzia wprowadzą cię do dodatkowych metryk, takich jak czas trwania sesji, strony na sesję, współczynniki odrzuceń itp., co może być pomocne w uzyskaniu zwrotu z inwestycji z kanałów mediów społecznościowych.
Dlaczego więc mierzenie i raportowanie zwrotu z inwestycji w media społecznościowe ma kluczowe znaczenie?
- Sprawdź, czy twoje strategie w mediach społecznościowych są skuteczne i opłacalne
- Zidentyfikuj najbardziej skuteczne elementy strategii marketingowych w mediach społecznościowych
- Ulepsz swoje kampanie w mediach społecznościowych, aby uzyskać lepszy zasięg i zaangażowanie
- Skoryguj i odpowiednio przydziel swój budżet na media społecznościowe
Jak zdefiniować metryki mediów społecznościowych
Sukces w świecie strategii generowania leadów wymaga ciągłego pomiaru wydajności. Jeśli polegasz na mediach społecznościowych, aby wpływać na potencjalnych klientów, musisz zdawać sobie sprawę z pewnych kluczowych wskaźników, które będą potrzebne do obliczenia zwrotu z inwestycji w media społecznościowe.
To pięć podstawowych wskaźników mediów społecznościowych, których potrzebujesz, aby mieć oko na pogodę.
- Zasięg: Liczba osób, które natknęły się na Twoje treści w mediach społecznościowych. Wysoki zasięg ma zwykle bezpośredni krzwiązek ze zwiększonym ROI.
- Ruch: liczba kliknięć ze wszystkich kanałów, które prowadzą potencjalnych klientów do miejsca, w którym zwykle dochodzi do konwersji.
- Prowadzi: wszelkie wysiłki poprzez poszukiwanie klientów, które pozwala śledzić z nimi. Obejmuje to wszystko, od adresów e-mail po poświadczenia. Jest to dodatkowy krok klienta, który zapewnia więcej niż ruch, ale nie jest jeszcze przekonwertowanym klientem.
- Klienci: liczba potencjalnych klientów, które ostatecznie dokonują zakupu.
- Współczynnik konwersji: odsetek potencjalnych klientów, którzy ostatecznie stają się klientami.
Jak obliczyć ROI mediów społecznościowych
Po uzyskaniu danych i zdefiniowaniu metryk obliczanie zwrotu z inwestycji w media społecznościowe jest łatwe. Istnieje jednak kilka sposobów na dokonanie obliczeń. W zależności od tego, co dokładnie chcesz zmierzyć, składniki formuł będą różne. Wzór ogólny to
ROI = zwrot (zysk z marketingu w mediach społecznościowych) / inwestycja (całkowity koszt wydany na marketing w mediach społecznościowych) x 100%
Jeśli możesz zidentyfikować dokładną kwotę przychodów tylko z marketingu w mediach społecznościowych, wystarczy podłączyć Liczby i uzyskać zwrot z inwestycji w procentach.
Ale jeśli bezpośredni wpływ na przychody jest trudny do przypisania, możesz obliczyć zwrot z inwestycji na podstawie ewidencja niepieniężna. Oto kilka kroków, które musisz podjąć, aby uzyskać dokładne szacunki.
Krok 1: Wyznacz Swoje Cele
Aby dostać się do typu ROI, którego potrzebujesz, najpierw musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć. Być może Twoja kampania w mediach społecznościowych ma na celu przede wszystkim zwiększenie liczby obserwujących, ostatecznie prowadząc do wartości pieniężnej. Może chcesz wiedzieć, ilu klientów:
- Kliknij na linki
- Dokonaj zakupu
- Subskrybuj, Polub, Udostępnij lub obserwuj
- Pobierz pliki
- Wypełnij kilka formularzy
- Spędzaj czas na swojej stronie
Krok 2: Śledź Konwersje
Po określeniu celów konwersji, na które chcesz zwrócić uwagę, musisz zacząć je śledzić. Większość platform mediów społecznościowych ma również wbudowane trackery, które analizują i prezentują ważne informacje.
Krok 3: przypisz wartość pieniężną do każdej konwersji
Czas zamienić wszystkie jednostki miary w dolary. Masz dwa sposoby, aby przejść stąd-albo za pomocą danych historycznych lub zgadywania. Oto kilka typowych metod nadawania wartości pieniężnej konwersjom:
- Lifetime value (LTV): kwota pieniędzy, które zarabiasz średnio na klienta. Powiedzmy, że korzystając z danych historycznych, wiesz, że co piąty klient (20%), który śledzi Twoją stronę w mediach społecznościowych, kończy się zakupem.
A jeśli wiesz, że klient wydaje średnio 100 USD, to mnożąc 100 USD przez 20%, otrzymasz przybliżoną wartość każdego dodatkowego obserwatora, która w tym przypadku wyniesie 20 USD.
Jeśli nie masz wcześniejszych danych historycznych, możesz użyć funkcji guesstimating, która wymaga zdrowego rozsądku i doświadczenia, dopóki nie zbierzesz wystarczających informacji.
- Koszty PPC (pay-per-click): kwota pieniędzy, którą wydałbyś na reklamy, aby osiągnąć te same działania w mediach społecznościowych. Innymi słowy, porównujesz ruch organiczny do tego, ile trzeba zapłacić, aby osiągnąć ten sam ruch.
Na przykład, jeśli koszt pozyskania jeszcze jednego obserwatora na twojej stronie na Instagramie wynosi 0.25, to organiczny zysk obserwujących 100 byłby potencjalnie wart 25.
Krok 4: Oblicz całkowite koszty poniesione na reklamę w mediach społecznościowych
Twój dział księgowościent może Ci w tym pomóc. Zbierz wszystkie koszty, które wydałeś na kampanie marketingowe w mediach społecznościowych. Mogą to być:
- Opłaty za konto Premium
- Pieniądze wydane na reklamy w mediach społecznościowych
- Koszty pracy zespołu marketingu mediów społecznościowych
- Tworzenie treści
- Opłaty za doradztwo (Jeśli dotyczy) itp.
Krok 5: rozbij zarobki i koszty według każdego kanału (Opcjonalnie)
Jeśli chcesz przeprowadzić dalszą analizę i zobaczyć, które sieci społecznościowe wykazują najlepsze wyniki, możesz obliczyć zwrot z inwestycji dla każdego z nich osobno. W tym celu należy rozpowszechniać koszty i przychody pochodzące z każdego źródła i postępować zgodnie z tą samą procedurą, aby uzyskać oddzielny zwrot z inwestycji.
Możesz pominąć ten krok, jeśli interesuje Cię ogólny zwrot z inwestycji w media społecznościowe. W każdym razie nadal możesz obliczyć dla każdego social media niezależnie, a następnie wziąć sumę wyników, aby uzyskać pełny.
HubSpot przeprowadził niedawno ankietę wśród 1500 marketerów, pytając ich, który kanał społecznościowy przyniósł najwyższy zwrot z inwestycji. Prawie połowa badanych firm stwierdziła Facebook generuje najwyższy zwrot z inwestycji w mediach społecznościowych. Instagram to bliska sekunda, która również nabiera tempa.
Krok 6: Podłącz Liczby i analizuj
Po przygotowaniu wszystkiego do naszych obliczeń, wracamy do naszego głównego wzoru. Tak, nawet w przypadku różnych składników, główna formuła jest jedynym sposobem na oszacowanie zwrotu z inwestycji.
Zauważ, że z tym wzorem otrzymasz tylko liczbę dodatnią. Na przykład, jeśli twój zwrot z inwestycji wynosi 100%, oznacza to, że Twoje koszty i zarobki są równe. Liczba ponad 100% oznacza, że twój zwrot z inwestycji jest dodatni. Wszystko poniżej 100% oznacza, że jest ujemne.
Podobną formułą o innej interpretacji jest
ROI = (Return (profit from social media marketing) – inwestycja (całkowity koszt wydany na social media marketing)) / inwestycja (całkowity koszt wydany na social media marketing) x 100
W takim przypadku otrzymasz liczbę dodatnią lub ujemną. W związku z tym twój punkt rentowności wyniesie 0%, co odpowiada 100% w innej skali.
Wniosek
Media społecznościowe to potężne narzędzie, ale czerpanie tego, co zasiało, może nie być tak jasne, jak się wydaje. Możesz nie wiedzieć, czy nasiona, które zasadziłeś, dają pożądany rezultat.
Aby sprawdzić, czy twoje wysiłki się opłacają, musisz stale obliczać ROI w mediach społecznościowych. Dla formuły, która ma swoje korzenie w matematyce trzeciej klasy, z pewnością obejmuje dużą ilość informacji dla przyszłego wzrostu i rozwoju.
Do tworzenia zmarszczek w podróży marketingowej w mediach społecznościowych użyj narzędzia takiego jak SocialPilot, które nie tylko automatyzuje planowanie postów, ale także analizuje ich wydajność.
Najlepsza część? Pochodzi z 14-dniowego bezpłatnego okresu próbnego. Co cię powstrzymuje przed próbowaniem?