Facebook Facebook Business Suite Instagram Business Suite to pakiet, który umożliwia zarządzanie kontami społecznościowymi na Facebooku, Instagramie lub obu tych portalach.
To bezpłatne narzędzie oferuje kilka zaawansowanych funkcji dla profesjonalnych użytkowników. Nie może poradzić sobie ze wszystkimi codziennymi potrzebami mediów społecznościowych, ale może bardzo pomóc. Przyjrzyjmy się, jak Facebook Business Suite może pomóc Twojej firmie i kiedy może być konieczne dodanie innych narzędzi.
Bonus: uzyskaj bezpłatny szablon raportu social media analytics, który pokazuje najważniejsze dane do śledzenia dla każdej sieci.
Czym jest Facebook Business Suite?
Facebook Business Suite to narzędzie do zarządzania Facebookiem uruchomione we wrześniu 2020 roku. Facebook Coo Sheryl Sandberg opisała go w dniu premiery jako ” nowy interfejs, który pomaga firmom oszczędzać czas i być na bieżąco, zarządzając ich stronami lub profilami w aplikacjach [Facebook].”
Facebook Business Suite zasadniczo zastępuje Facebook Business Manager, chociaż na razie możesz nadal korzystać z menedżera biznesowego (więcej na ten temat poniżej).
Facebook Business Suite vs. Facebook Business Manager
Facebook Business Suite ma zastąpić Facebooka Business Managera. W rzeczywistości łącze, które prowadziło do Business Manager, domyślnie wskazuje teraz Pakiet Business Suite.
Co się zmieniło? Facebook Instagram Facebook w swoim nowym interfejsie dla biznesu udostępnił bardziej zunifikowane narzędzie przeznaczone do obsługi wszystkich działań biznesowych na Facebooku i Instagramie.
Oto niektóre z kluczowych zmian:
Ekran główny
Ekran główny zawiera teraz mnóstwo więcej informacji. Facebook i Instagram mogą wyświetlać powiadomienia, podsumowania ostatnich postów i reklam, a także podstawowe informacje o wydajności.
Źródło: Facebook Business Suite
Skrzynka odbiorcza
Facebook Facebook Facebook Instagram, Instagram i Facebook Messenger, a także komentarze ze strony firmowej na Facebooku i konta biznesowego na Instagramie, wszystko na jednej stronie.
Ze skrzynki odbiorczej możesz skonfigurować automatyczne wiadomości i dodać wtyczkę czatu na Facebooku do swojej witryny.
Źródło: Facebook Business Suite
Insights
Facebook i Instagram zapewniają bardziej Ujednolicony widok organicznych i płatnych postów na Facebooku i Instagramie, a także informacje o odbiorcach na obu platformach.
Źródło: Facebook Business Suite
Jak przełączyć się z powrotem do business Manager z Facebook Business Suite
Facebook Business Manager-jeśli wolisz korzystać z funkcji Facebook Business Manager zamiast z Facebooka Business Suite, nadal masz taką opcję, przynajmniej na razie.
Aby powrócić do funkcji Business Manage, wykonaj następujące kroki:
- Otwórz Facebook Business Suite i kliknij przycisk Prześlij opinię na dole lewego paska bocznego.
- Kliknij Przełącz do menedżera biznesowego.
Źródło: Facebook Business Suite
Jeśli później zmienisz zdanie i chcesz zacząć korzystać z pakietu Facebook Business Suite, kliknij ikonę menu u góry lewego menu w Menedżerze biznesowym, a następnie kliknij Pakiet Business Suite.
Źródło: Facebook Business Manager
Facebook Business Suite vs. Facebook Creator Studio
Facebook Facebook Business Suite Instagram to uniwersalne narzędzie do zarządzania profesjonalnymi kontami na Facebooku i Instagramie, natomiast Creator Studio oferuje narzędzia do tworzenia treści specjalnie dla twórców treści. W szczególności Creator Studio oferuje funkcje monetyzacji niedostępne w pakiecie Facebook Business Suite.
Mamy pełną tabelę porównawczą na końcu tego postu, ale oto kluczowe różnice, o których powinieneś wiedzieć:
Księgowanie i planowanie
Instagram Facebook i Creator Studio umożliwiają tworzenie i planowanie postów na Instagramie i Facebooku.
Facebook i Instagram pozwalają również tworzyć i planować historie. Creator Studio pozwala tylko tworzyć i planować historie na Facebooku.
W Business Suite nie ma tak wielu opcji edycji historii, jak w samej aplikacji Instagram, ale dostępny jest tekst, przycinanie i ograniczony wybór naklejek.
Źródło: tworzenie historii w Facebook Business Suite
Źródło: tworzenie historii w Facebook Creator Studio
Insights
Facebook Instagram oferuje wgląd w Twoje konta na Facebooku i Instagramie zarówno w Business Suite, jak i Creator Studio. Facebook Instagram można jednak porównać na jednym ekranie, podczas gdy Creator Studio wyświetla je na dwóch różnych kartach.
Źródło: Audience Insights w Facebook Business Suite
Źródło: Audience Insights w Facebook Creator Studio
Business Suite oferuje również znacznie bardziej szczegółowe informacje, zwłaszcza jeśli masz tendencję do publikowania zdjęć, a nie Wideo — informacje Creator Studio są ograniczone do strony i poziomu wideo.
Facebook i Instagram oferują informacje o reklamach, które można znaleźć w pakiecie Business Suite, ale nie w Creator Studio.
Monetizacja i sklepy
Monetyzacja jest dostępna tylko w Creator Studio, natomiast zarządzanie sklepem jest możliwe tylko z Business Suite.
Zasoby treści
Creator Studio oferuje bezpłatną bibliotekę muzyczną, a także zasoby dla graczy do konfigurowania turniejów.
Pakiet Business Suite nie oferuje zasobów treści, ale podkreśla historie podobnych marek, które możesz modelować, a także publicznie dostępne sugestie treści do udostępnienia w ramach strategii zarządzania treścią.
Źródło: Content Inspiration w Facebook Business Suite
Źródło: Creative Tools w Facebook Creative Studio
Pamiętaj więc, że między Business Suite A Creator Studio jest wiele nakładek. Ale podążaj za nazwami narzędzi. Jeśli poważnie pracujesz nad swoją firmą, prawdopodobnie chcesz skorzystać z pakietu Business Suite. Jeśli bardziej koncentrujesz się na tworzeniu i zarabianiu na treści, Creator Studio jest prawdopodobnie lepszym wyborem.
Możesz korzystać z obu narzędzi, więc po prostu wybierz ten, który najlepiej pasuje do twojego celu w danym dniu.
Jak zdobyć Facebook Business Suite
Facebook Business Suite jest dostępny na komputerze lub telefonie komórkowym.
Na pulpicie
Aby uzyskać dostęp, wystarczy zalogować się na konto na Facebooku powiązane z Twoją firmą. Następnie, aby uzyskać dostęp do pakietu Business Suite na komputerze, przejdź do następującego linku: http://business.facebook.com
Jak powiedzieliśmy powyżej, jest to ten sam link, który kiedyś wskazywał na Menedżera firmy na Facebooku. Teraz automatycznie przekierowuje Cię do Facebook Business Suite, chyba że zdecydujesz się powrócić do Business Manager.
Na komórkę
Facebook Facebook Suite jest dostępny na urządzeniach mobilnych za pośrednictwem aplikacji Business Suite Facebook, która zastępuje aplikację Facebook Page Manager. Aplikacja Menedżer stron nie jest już dostępna do pobrania.
Źródło: Sklep Google Play
Kto powinien korzystać z Facebook Business Suite?
Facebook Facebook Business Suite Instagram to bardzo przydatne narzędzie dla każdego, kto korzysta z Facebooka i / lub Instagrama jako głównych platform marketingowych i reklamowych w mediach społecznościowych.
Załóżmy Facebook Instagram, że jesteś przede wszystkim twórcą treści lub zarabiasz na swoich kontach poprzez współpracę z marką i reklamę. W takim przypadku prawdopodobnie znajdziesz Creator Studio jako bardziej użyteczne narzędzie. Jednak bardziej szczegółowe analizy w pakiecie Business Suite pomogą Ci lepiej zrozumieć, jak działają twoje treści.
A jeśli korzystasz również z kanałów społecznościowych, które nie są własnością Facebooka (Twitter, LinkedIn, Pinterest itp.), prawdopodobnie skorzystasz z zewnętrznej platformy do zarządzania mediami społecznościowymi, która pozwala zarządzać i analizować wszystkie konta razem.
Facebook Business Suite Facebook Instagram Business Suite jest więc idealnym użytkownikiem dla właścicieli małych firm lub menedżerów mediów społecznościowych, którzy koncentrują się na profesjonalnych kontach na Facebooku i Instagramie.
Funkcje Facebook Business Suite
Przedstawiliśmy już niektóre zfunkcje ss Suite w naszych porównaniach Business Suite na Facebooku z Business Manager I Creator Studio. Tutaj podamy więcej szczegółów na temat dostępu do tych funkcji i korzystania z nich.
Facebook Instagram-aby w pełni korzystać z pakietu Business Suite, musisz połączyć swoje profesjonalne konta na Facebooku i Instagramie. Facebook Instagram to serwis społecznościowy, w którym znajdziesz informacje o tym, jak połączyć swoje konto na Instagramie z Facebookiem.
Ekran główny
Facebook Business Manager Facebook Instagram oferuje migawkę wszystkiego, co dzieje się na kontach na Facebooku i Instagramie.
Zobaczysz kilka podstawowych spostrzeżeń, listę ostatnich postów z metrykami zaangażowania, Ostatnie reklamy, kalendarz zaplanowanych postów i listę zadań do wykonania (takich jak nieprzeczytane wiadomości).
Możesz utworzyć reklamę, post lub historię bezpośrednio z ekranu głównego lub zwiększyć istniejący post.
Istnieje również menu po lewej stronie, które pozwala uzyskać dostęp do wszystkich narzędzi biznesowych Facebooka.
Facebook Instagram, upewnij się, że wybrałeś odpowiednie konta na górze ekranu głównego przed użyciem innych funkcji.
Tworzenie i planowanie postów
- Na ekranie głównym kliknij Utwórz Post.
- Facebook, Instagram lub jedno i drugie.
- Wpisz treść swojego postu: tekst, zdjęcia lub wideo oraz opcjonalną lokalizację. W przypadku Facebooka możesz również dodać wezwanie do działania i podgląd łącza. Facebook Instagram jest dostępny tylko dla opcji link i nie będzie działać, jeśli próbujesz opublikować na Instagramie.Facebook i Instagram można dostosować tekst zamiast używać tego samego tekstu na obu platformach. W przypadku Facebooka możesz również dodać uczucie lub aktywność.
- Aby opublikować od razu, kliknij Publikuj. Aby zaplanować post na później, kliknij strzałkę w dół obok przycisku Publikuj i wybierz Zaplanuj Post. Następnie wprowadź datę i godzinę, kiedy chcesz, aby twój post został uruchomiony.
Twórz i planuj historie
- Na ekranie głównym kliknij Utwórz historię.
- Facebook, Instagram lub jedno i drugie.
- Dodaj zdjęcia lub film do swojej historii i dostosuj je za pomocą podstawowych narzędzi kreatywnych (przycinanie, tekst i naklejki)
- W sekcji Dodatkowe funkcje Dodaj link w razie potrzeby.
- Aby opublikować od razu, kliknij Udostępnij historię. Aby zaplanować historię na później, kliknij strzałkę w dół obok przycisku Udostępnij historię i wybierz opcję Zaplanuj historię. Następnie wprowadź datę i godzinę, kiedy chcesz, aby Twoja historia została uruchomiona.
Wyświetlanie i dostosowywanie zaplanowanej zawartości
Po zaplanowaniu niektórych postów i historii możesz spojrzeć na nie w widoku kalendarza i dostosować harmonogram w razie potrzeby.
- Aby uzyskać dostęp do widoku kalendarza, kliknij Planer w lewym menu.
- Wyświetl kalendarz według tygodnia lub miesiąca. Domyślnie wyświetlana jest cała zaplanowana zawartość. Użyj rozwijanych menu w prawym górnym rogu, aby filtrować według typu treści lub platformy.
- Przeciągnij i upuść dowolny post, aby przenieść go na inną datę. (Zachowa istniejący czas delegowania.) Lub kliknij na dowolny post to podgląd go, a następnie kliknij ikonę trzech kropek w prawym górnym rogu podglądu, aby wprowadzić zmiany.
Tworzenie reklam
- Na ekranie głównym kliknij Promuj.
- Wybierz cel reklamy. Jeśli nie jesteś pewien, sprawdź nasz kompletny przewodnik po reklamie na Facebooku.
- Utwórz reklamę na następnym ekranie. Informacje i kreacje, które musisz DOSTARCZYĆ, będą się różnić w zależności od wybranego celu. Gdy Twoja reklama jest zadowolona, kliknij Promuj teraz.
Boost a post
- Jeśli wolisz zwiększyć istniejący post zamiast tworzyć reklamę od zera, po prostu kliknij zwiększ Post obok dowolnej istniejącej zawartości na ekranie głównym.
- Wybierz odpowiednie opcje na poniższym ekranie, a następnie kliknij zwiększ Post teraz.
Możesz przeglądać swoje reklamy w dowolnym momencie, klikając reklamy na lewym pasku bocznym. Na ekranie reklamy można zobaczyć podgląd każdej reklamy wraz z jej statusem, informacjami o kampanii i wynikami reklam.
Dostęp Do Informacji
Samodzielne narzędzie analityczne Facebooka zostało wycofane z użytku 1 lipca 2021 roku. Facebook Facebook Instagram Insights i Facebook Page Insights są dostępne indywidualnie, ale korzystanie z skoordynowanego narzędzia, takiego jak Facebook Business Suite, jest o wiele bardziej wydajne.
Na Facebooku i Instagramie możesz zobaczyć informacje o wydajności swoich kont.
Na ekranie głównym zobaczysz zasięg strony, najlepiej działające płatne i organiczne treści oraz informacje o odbiorcach.
W lewej kolumnie kliknij wyniki, treść lub publiczność, aby uzyskać bardziej szczegółowe raporty, które możesz również pobrać i wyeksportować.
Skrzynka odbiorcza
Facebook Business Suite Facebook Instagram Inbox pozwala na dostęp do bezpośrednich wiadomości i komentarzy z Facebooka i Instagrama oraz odpowiadanie na nie na jednym ekranie. Możesz także przypisać rozmowy do innego członka zespołu w celu kontynuacji.
Dla każdej rozmowy zobaczysz profil osoby, która wysłała wiadomość. Możesz dodawać notatki i etykiety, więc działa to jak bardzo podstawowy CRM społecznościowy.
Źródło: Facebook Blueprint
Skrzynka odbiorcza pomaga utrzymać porządek dzięki filtrom i flagom do monitorowania.
Jedną z bardzo przydatnych funkcji skrzynki odbiorczej jest możliwość konfigurowania automatycznych wiadomości na podstawie słów kluczowych i fraz lub typowych żądań. Działa to jak bardzo podstawowy chatbot, dzięki czemu ludzie mogą uzyskać natychmiastową pomoc, nawet jeśli nikt z twojego zespołu nie jest dostępny do odpowiedzi.
W Skrzynce Odbiorczej, możesz także skonfigurować wtyczkę czatu Messenger dla swojej witryny. Kliknij Więcej, a następnie Czat Plugin w górnym menu, aby dostosować szczegóły czatu i uzyskać kod do wstawienia w swojej witrynie.
Facebook Business Suite vs. Hootsuite
Ponieważ Facebook Facebook Facebook Suite Facebook Instagram jest narzędziem, można go używać tylko do zarządzania platformami należącymi do Facebooka: Facebook i Instagram. Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn i Pinterest to wszystko dzięki Hootsuite.
Po stronie tworzenia treści Hootsuite oferuje dodatkowe zasoby, takie jak bezpłatna biblioteka obrazów, GIF-y i bardziej zaawansowane narzędzia do edycji niż znajdziesz w Business Suite.
Facebook Facebook Business Suite Instagram jest szczególnie przydatnym zasobem dla bardzo małych zespołów lub osób, które samodzielnie zarządzają swoimi kontami w mediach społecznościowych, zwłaszcza jeśli publikujesz głównie na Facebooku i Instagramie. W przypadku większych zespołów przepływy pracy zatwierdzania treści, takie jak te dostępne w Hootsuite, są ważnym sposobem na umożliwienie wielu osobom pracy nad Twoimi treściami bez narażania Twojej firmy na niepotrzebne ryzyko.
Hootsuite oferuje również bardziej rozbudowane funkcje raportowania i analizy, a także niestandardowe sugestie dotyczące najlepszego czasu na publikowanie treści dla określonych odbiorców na różnych platformach.
Ponieważ istnieje pewne nakładanie się i może to wszystko trochę mylące, oto porównanie obok siebie Facebook Business Suite vs. Creator Studio VS. Hootsuite.
Użyj Hootsuite, aby zaplanować posty w wielu sieciach społecznościowych, monitorować, co ludzie mówią o Twojej firmie i śledzić zaangażowanie—wszystko z tego samego Pulpitu nawigacyjnego. Wypróbuj za darmo już dziś.
Rozpocznij
Łatwo zarządzaj swoją stroną na Facebooku (+ innymi kontami w mediach społecznościowych) i oszczędzaj czas dzięki Hootsuite. Planuj, angażuj, analizuj, wykonuj.