Dlaczego nie kupię deseru Klopsikowego Setha Godina

To musiało się stać prędzej czy później.

Po raz pierwszy Seth Godin wydaje nową książkę, a ja jej nie kupię.

Można by pomyśleć, że bezwstydny fanboy Setha, taki jak ja, nie byłby w stanie przepuścić zakupu. Ale tym razem to się nie stanie.

Dlaczego? Bo po raz pierwszy dostałem bezpłatną kopię recenzji. Chyba bycie bezwstydnym fanboyem ma swoje zalety, więc podzielę się z Wami moimi wrażeniami z książki.

Klopsiki to najmniej apetyczny Tytuł książki, jaki Seth wymyślił i jest absolutnie doskonały. Korporacyjny sceptycyzm wobec marketingu nowych mediów może się skończyć, ale to nie znaczy, że ludzie w dużych salach konferencyjnych mają o tym pojęcie. Będą kupować smaczną” nową ” bitą śmietanę i wisienkę na tym samym towarowym klopsiku biznesu i skończą z paskudnym bałaganem.

Być może dyrektorzy marketingu pomyślą, że załatwią im trochę blogów, a niektóre z tych podcastów, może niektóre z tych wirusowych filmów też, a potem będą mogli sprzedawać te same rzeczy, które mają przez dziesięciolecia. Seth wyjaśnia, że musisz zmienić swój biznes, aby pasował do realiów nowego marketingu (a nie na odwrót), ponieważ pomysły, które rozprzestrzeniają się przez grupy ludzi są o wiele silniejsze niż pomysły dostarczone na indywidualną.

To słowa Setha, a to Najlepsza definicja marketingu w mediach społecznościowych, jaką słyszałem. Jeśli w nowym marketingu chodzi o historie, na które odpowiadamy i którymi się dzielimy, jaka jest wyjątkowa historia Twojej firmy?

Klopsiki Sundae jest nie tylko dla nieświadomych typów korporacyjnych. Widzę małych blogerów biznesowych i marketerów internetowych, którzy “dostają” blogowanie i media społecznościowe, ale nie ma nic nowego ani wyjątkowego w podstawowej działalności. Dlatego wielu kręci się w marketingu online, bez względu na to, ile treści produkują.

Jaka jest Twoja historia? Dlaczego ludzie będą o Tobie mówić i co powiedzą? Jeśli nie masz jeszcze tych odpowiedzi, uzyskanie ich jest najważniejszym zadaniem biznesowym, przed którym stoisz. Musisz wypracować naprawdę wyjątkową pozycję na swoim rynku, a może nawet stworzyć zupełnie nowy rynek. Pomysły w Klopsiki Sundae może pomóc firmom każdej wielkości dowiedzieć się, jak to zrobić.

Mam jednak jedno zastrzeżenie co do książki. I to dość pokaźne.

Na stronach 83 i 84 książki znajduje się podrozdział zatytułowany ” kopanie kopii Briana.”Tak, Copyblogger jest używany jako przykład tego, jak niezależne władze budują odbiorców za pomocą mediów społecznościowych.

Myślę, że możemy wybaczyć Sethowi jeden błąd w osądzie. Ale poważnie, nie mogę na to pozwolić—ludzie mogą zacząć myśleć, że jestem szanowany czy coś.

Pomijając żarty, jest jedna ironia związana z pomysłami Setha na marketing nowych mediów dostarczanymi za pośrednictwem książki. Seth napisał Klopsiki Sundae rok temu, a dopiero teraz ukazuje się pod koniec tego miesiąca. Czas opóźnienia publikacji musi frustrować Setha do końca, ale z drugiej strony, po prostu musi publikuj książki, aby dotrzeć do korporacyjnego tłumu, który desperacko potrzebuje zrozumieć te pomysły.

Oto fragment tego, co Seth napisał o Copybloggerze, który pokazuje kontrast między tradycyjnym wydawaniem książek a przestrzenią mediów w czasie rzeczywistym, w której działamy:

Jego strona wzrosła do sześciu tysięcy subskrybentów w mniej niż rok, głównie przez praktykowanie tego, co głosi.

Niektórzy czytelnicy odrzucą sześć tysięcy subskrybentów jako niewielką liczbę. Nie jest. Większość magazynów branżowych ma mniej niż dwadzieścia tysięcy subskrybentów, a większość z tych subskrybentów nawet nie trudzi się otwieraniem magazynu.

Cóż, kopanie może być zrobione, ale miło wiedzieć, że pokonuję większość tych nieznośnych magazynów branżowych rok później. Ten długi czas opóźnienia w wydawaniu jest jednym z powodów, dla których nie mogę się namówić na napisanie książki, zwłaszcza biorąc pod uwagę rzeczy, o których lubię pisać.

Na szczęście pomysły Setha wyprzedzają swój czas nawet rok później, a on pokazuje, że jesteśmy na bardzo wczesnym etapie ogromnej zmiany w biznesie i marketingu. Klopsiki Sundae zapewnia mnóstwo pokarmu do myślenia, i tak, zły kalambur jest przeznaczony.

Możesz kupić swój egzemplarz Klopsiki Sundae w Amazon.

Czas odpocząć od blogowania i przygotować się do 2008 roku. To powinien być kolejny fascynujący rok w marketingu online, więc stay tuned.

Total
0
Shares
Related Posts