Czy Twój Content Marketing Jest Opłacalny? Oto 22 Metryki, Które Powiedzą Ci

profit

To błąd, który widzę raz za razem.…

Firmy inwestują w content marketing nie mając pojęcia, czy jest skuteczny, czy nie.

Bez względu na to, jakie są Twoje cele, potrzebujesz pewnego sposobu kwantyfikacji wyników swoich wysiłków.

W przeciwnym razie nie wiesz, czy otrzymujesz dodatni czy ujemny zwrot z inwestycji (ROI).

Aby określić twój sukces, musisz śledzić metryki (zwane także kluczowymi wskaźnikami wydajności (KPI)).

Metryki to liczby związane z celami, które chcesz osiągnąć.

Na przykład, jeśli twoim głównym celem jest utrata tłuszczu, wskaźniki, które możesz śledzić, to procent tkanki tłuszczowej i waga.

Kluczowym czynnikiem, który wskazuje metrykę, jest to, że może to zmierzyć.

Nie ma domysłów ani stwierdzeń typu:”Czuję, że idzie dobrze…”

Masz nie stronnicze liczby, aby ocenić swoje postępy.

To ma sens, prawda?

Śledzisz metryki, aby dowiedzieć się, czy liczby zmierzają we właściwym kierunku i podejmujesz decyzje na podstawie tych danych.

Jeśli Twoje dane mówią, że Content marketing przynosi ci lepszy zwrot z inwestycji niż płatne reklamy, prawdopodobnie będziesz chciał zwiększyć swój budżet content marketingowy.

Odwrotnie, jeśli Twoje metryki nie wyglądaj tak dobrze, musisz ulepszyć swój system lub wypróbować inną opcję.

image32

Jeden mały problem z metrykami: Chociaż metryki są ważne, mają ograniczenia.

Nie zawsze jest możliwe znalezienie metryki, która w pełni odzwierciedla twój cel.

Ponadto możesz mieć wiele celów, a jeden wskaźnik nigdy nie powie Ci, jak sobie radzisz we wszystkich z nich na raz.

Prostym rozwiązaniem jest śledzenie wiele metryk.

Łącząc kilka ważnych wskaźników KPI, możesz uzyskać ogólny obraz swoich postępów.

Jeśli inwestujesz w Content marketing, dbasz nie tylko o zwiększenie odsłon strony, ale także o to, aby te odsłony skutkowały zaangażowaniem, wzrostem i zyskiem.

Każdy ma nieco inne cele, nawet jeśli są podobne.

Dlatego przejrzę najlepsze wskaźniki marketingu treści 23 do śledzenia.

Wyjaśnię, kiedy powinieneś i nie powinieneś śledzić każdego z nich, abyś mógł znaleźć kombinację, która działa dla ty.

Widziałem, że niektóre udane firmy śledzą zaledwie 3-4 wskaźniki, a inne śledzą więcej niż 10.

Nie ma złego numeru. Po prostu spróbuj znaleźć kombinację wskaźników, która uwzględnia wszystkie Twoje cele.

Typ # 1-wskaźniki zużycia treści

Jednym z głównych celów content marketingu jest produkuj wartość.

Jeśli tworzysz treści, które ludzie kochają, nie tylko robisz różnicę w ich życiu, ale budujesz nazwę w swojej niszy.

O tak, skutkuje to większą liczbą leadów i sprzedaży-przypuszczam, że to również ważne.

Dlatego ważne jest śledzenie wskaźników, które informują, czy czytelnicy odkrywają Twoje treści i czy im się podobają.

Oto najlepsze wskaźniki do wyboru w tym celu.

1. Odsłon strony: Zacznijmy od podstaw-liczb, które prawie każdy powinien śledzić.

Liczba wyświetleń strony informuje, ile razy zawartość została wyświetlona. Dotyczy to zarówno osób, które odwiedziły stronę tylko raz, jak i osób, które odwiedziły ją wiele razy.

W widokach stron istnieje kilka różnych typów wskaźników, które możesz chcieć śledzić.

Pierwszy to ogólne odsłony strony. Możesz je zobaczyć, przechodząc do Google Analytics (GA), przegląd odbiorców (domyślny ekran):

image07

Pod wykresem zobaczysz liczbę w sekcji “Pageviews”, która informuje, ile razy cała zawartość została wyświetlona w wybranym okresie czasu (w prawym górnym rogu).

Polecam spisywać ten numer raz w miesiącu.

Chcesz zobaczyć, jak twoje numery ruchu rosną w czasie, co wskazuje, że Twoje działania content marketingowe działają.

Ponieważ wiele nisz jest sezonowych, można to określić, patrząc na dwie rzeczy:

  • Jak każdy miesiąc porównuje się z poprzednimi miesiącami
  • Jak każdy miesiąc porównuje się z tym samym miesiącem rok temu

Jeśli wiesz, że ruch we wrześniu zawsze spada, nie można porównywać ruchu we wrześniu z ruchem w sierpniu. Zamiast tego porównaj to z wrześniem ubiegłego roku.

Na drugi rodzaj odsłon strony możesz chcieć śledzić odsłony strony według fragmentu treści.

Możesz to zobaczyć, przechodząc do Zachowanie > Zawartość Witryny > Wszystkie Strony w GA.

image18

Co powinieneś zrobić tutaj, to spojrzeć na wszystkie swoje posty za ostatni rok lub tak (wyklucz najnowsze kilka).

Chcesz zobaczyć, że posty zyskują większy ruch w czasie, co oznacza, że Twoi odbiorcy rosną.

Powodem, dla którego wykluczasz kilka najnowszych postów, jest to, że nie mieli czasu na ustalenie rankingów wyszukiwania, co wpłynie na liczbę wyświetleń, które uzyskują.

2. Unikalni odwiedzający: Odsłony stron mogą być czasami nieco zwodnicze. W zależności od treści, które tworzysz, możesz mieć tych samych odwiedzających ładujących tę samą stronę 20-50 razy w miesiącu.

Oznacza to, że wzrost odsłon strony może wynikać z tego, że twoi dotychczasowi czytelnicy odwiedzają Twoją witrynę, a nie odnajdują ją nowi.

To nie jest zła rzecz, ale skuteczny content marketing powinien zwiększyć liczbę odbiorców.

Unikalni użytkownicy powiedzą Ci, ile rzeczywistych osób odwiedziło Twoją witrynę. Będą pewne duplikaty, ponieważ ludzie mogą odwiedzać na wielu urządzeniach, ale jest to dość wiarygodny wskaźnik.

Aby je zobaczyć, wróć do przegląd głównych odbiorców i spójrz na swój numer “unikalnego gościa” dla wybranego okresu czasu.

image02

Daje to dobry sposób na oszacowanie wzrostu odbiorców. Idealnie powinieneś dążyć do co najmniej 5-15% wzrostu miesięcznie, ale jeśli naprawdę mocno naciskasz na content marketing, może być jeszcze wyższy.

3. Pliki do pobrania: Wiele firm, oprócz bezpłatnych treści online, oferuje treści w postaci plików PDF.

Aby śledzić liczbę osób, które faktycznie pobrały te pliki (nie każdy, kto odwiedza stronę, robi), musisz skonfigurować wydarzenie w Google Analytics.

Aby to zrobić, musisz dodaj prosty kod do linków plików PDF do pobrania.

Zamiast tego:

<a href=”PDF/my-file.pdf” target=”_blank”>Pobierz mój plik< / a>

Użyj tego:

<a onclick= ” _gaq.push ([‘_trackEvent’, ‘Download’, ‘PDF’, to.href]);” href= ” PDF / my-file.pdf” target=”_blank”>Pobierz mój plik< / a>

Gdy już masz jakieś dane, możesz przejść do” zachowanie > zdarzenia > przegląd ” w GA:

image26

Tam zobaczysz liczbę wydarzeń, które miały miejsce(w kodzie powyżej nazwa ‘Pobierz’):

image20

Jeśli chcesz jeszcze bardziej ułatwić, zainstaluj Google Analytics by Yoast, a Wtyczka WordPress.

image30

W zaawansowanych ustawieniach wtyczki Zmień “śledź pobrane pliki jako” na “wydarzenie” i upewnij się, że pliki PDF są zaznaczone, aby były śledzone w następnym polu.

Następnie, gdy przejdziesz do zdarzeń GA, Twoje dane pojawią się automatycznie dla wszystkich linków PDF.

4. Otwarte e-maile: Te pierwsze trzy wskaźniki mierzą zużycie treści od wszystkich czytelników.

Prawdopodobnie zużycie treści od najlepszych czytelników (subskrybentów wiadomości e-mail) jest najważniejszym wskaźnikiem długoterminowego wzrostu.

Jeśli subskrybenci nudzą się Twoimi treściami, oznacza to, że masz większy problem z treściami.

Wszystkie główni dostawcy e-mail marketingu Pokaż liczbę otwarć dla każdej wiadomości e-mail wysyłanej przez subskrybentów.

image29

Otwarta stawka zazwyczaj nie rośnie z czasem, chyba że poprawisz swoją pocztę e-mail w znaczący sposób.

Jeśli jednak Twoja treść jest naprawdę wartościowa, nie powinna również znacznie spadać.

Jeśli widzisz, że Twoja otwarta stawka zaczyna gwałtownie spadać po pierwszych kilku WYSŁANYCH wiadomościach e-mail, masz problem.

Jeśli spadek nastąpi po określonej wiadomości e-mail, dowiedz się, dlaczego ta wiadomość e-mail spowodowałaby taki spadek i napraw go.

5. Kliknięto linki e-mail: Ty można otworzyć e-maile, jeśli używasz sprytne nagłówki.

Ale tylko tyle ci dadzą. Jeśli subskrybenci natychmiast zamkną wiadomość e-mail po jej otwarciu, jest to trochę bezcelowe.

Innym dobrym wskaźnikiem do śledzenia jest liczba subskrybentów, którzy klikają linki w Twoich e-mailach.

Każdy dobry dostawca e-mail marketingu pokaże Ci również wydajność kliknięcia linku tuż obok Twojego e-mail open rate:

image06

Jeśli wskaźnik kliknięć jest słaby (powiedzmy poniżej 5%) lub z czasem spada, oznacza to, że Twoi subskrybenci nie uważają, że to, co uważają za cenne, jest na drugim końcu linku.

6. Strony na wizytę: Wreszcie, kolejnym świetnym wskaźnikiem zużycia treści jest liczba stron, na które użytkownik patrzy w sesji (średnio).

Można to również zobaczyć w swoim przegląd odbiorców w GA pod etykietą “strony / sesja”:

image24

To mówi ci coś nieco innego.

Czytelnicy mogą kochać twoje treści, ale mogą odwiedzać tylko jedną stronę na sesję.

Może się to zdarzyć z dwóch różnych powodów:

  • Twoja treść jest bardzo długa
  • twoje wewnętrzne linkowanie jest do bani

Wiesz, że jestem fanem długich treści. Odwiedzający Quick Sprout nie będą mogli odwiedzać stron 10 za każdym razem, gdy odwiedzają stronę.

Jednak nadal odwiedzają więcej niż jeden.

Większym potencjalnym problemem jest wewnętrzne łączenie. Jeśli odwiedzający nie mogą znaleźć innych istotnych dla nich i interesujących treści w Twojej witrynie, nie mogą przeczytać więcej, nawet jeśli chcą.

A im mniej stron odwiedza, tym mniej prawdopodobne jest, że będą angażować się w Twoje treści.

Dzięki tej metryce twoim celem powinno być ulepszenie jej w miarę możliwości.

Tak, trafisz na płaskowyż, ale włożysz prawdziwy wysiłek w pchanie go tak wysoko, jak to możliwe.

Po ulepszeniu go, Kontynuuj śledzenie go. Jeśli zauważysz nagły spadek, sprawdź, dlaczego Twoja najnowsza zawartość mogłaby to spowodować.

Typ # 2-Metryki Konwersji

Podczas tworzenia treści wartości jest ważnym celem, więc jest uzyskanie zwrotu z całej tej pracy.

Nikt nie może sobie pozwolić na tworzenie i rozdawanie wspaniałych treści, jeśli nie generują jakiegoś dochodu.

Ten drugi zestaw metryk zawiera różne metryki, które możesz chcieć śledzić-metryki konwersji.

Te, które chcesz śledzić, zależą w szczególności od ścieżki sprzedaży. Na przykład, możesz chcieć pomyśleć o:

  • konwersje na leady
  • konwersje na klientów
  • konwersje na obserwujących

7. Procent Opt-in: Najczęstszym celem treści bloga jest przekształcenie czytelnika w subskrybenta poczty e-mail.

Pozwala konsekwentnie wysyłać subskrybentom nowe treści, a także e-maile, które przesuwają ich w dół ścieżki sprzedaży.

Jeśli utworzysz stronę docelową za pomocą narzędzia takiego jak Leadpages, będziesz mieć wbudowaną analizę, która powie Ci stawkę subskrypcji:

image00

Ogólnie rzecz biorąc, jednak lepiej jest ustawić bramkę w GA.

To bardzo proste. Zacznij od “konwersje > cele > przegląd”:

image03

Następnie w sekcji “szablon” wybierz opcję “zapisz się do newslettera” pod nagłówkiem “zaangażowanie”:

image17

Kliknij Następny krok i nadaj swojemu celowi opisową nazwę.

image31

W ostatnim kroku musisz wprowadzić stronę docelową.

Aby uzyskać listę e-mail, powinieneś przekierować wszystkich nowych subskrybentów na stronę “dziękuję”. Wprowadź Ten adres URL tutaj. W ten sposób, gdy ktoś odwiedza stronę, GA wie, że jest nowym subskrybentem.

image08

Jeśli wiesz, ile jest wart abonent, Dodaj wartość.

To wszystko.

Teraz, gdy przejdziesz do “konwersje > cele”, zobaczysz wykres taki jak ten:

image09

Możesz spojrzeć na inne raporty w GA, aby zobaczyć swój cel podzielony przez inne czynniki, takie jak Współczynnik konwersji oparty na landing page:

image15

Ogólnie rzecz biorąc, wyższy współczynnik konwersji jest lepszy niż niższy. Śledź swój Współczynnik konwersji i staraj się go poprawiać w miarę upływu czasu.

8. Nowi subskrybenci: Oprócz współczynnika konwersji będziesz również chciał mierzyć liczbę brutto nowych subskrybentów, których otrzymujesz codziennie.

Możesz to zrobić za pomocą celów w GA, lub możesz po prostu spojrzeć na raporty dostarczane przez Dostawca E-mail marketingu:

image21

Numery Twojego dostawcy poczty e-mail będą dokładniejsze, ale różnica między nimi nie będzie znacząca.

9. Wzrost obserwatorów mediów społecznościowych: Kolejną cenną czynnością, którą mogą podjąć czytelnicy, jest subskrypcja kont w mediach społecznościowych.

Podczas gdy obserwatorzy mediów społecznościowych nie są nawet tak cenni jak subskrybenci e-maili, nadal mogą pomóc ci rozpowszechniać treści i zwiększać liczbę odbiorców.

Ponadto niektórzy czytelnicy woleliby najpierw śledzić cię w mediach społecznościowych, aby uzyskać Twoje treści, dopóki nie zrozumieją, kim jesteś.

Najlepszym sposobem na śledzenie tego jest płatne narzędzie, takie jak bufor. Po podłączeniu konta, można zobaczyć swoje wzrost liczby obserwatorów ogółem z czasem na wszystkich kontach:

image27

10. Wygenerowane przychody: W dół ścieżki sprzedaży chcesz przekonwertować czytelników lub subskrybentów na klientów.

Jest to zdecydowanie najważniejszy wskaźnik do śledzenia.

Jednym ze sposobów śledzenia jest skonfigurowanie Śledzenie Ecommerce w GA. Po przejściu do raportu “pozyskanie > kanały” możesz zobaczyć, które kanały prowadzą do największych przychodów.

image11

Następnie możesz zmienić strategię treści, aby skupić się na najwyższych kanałach konwersji.

Ponadto, jeśli wiesz, jak dobrze subskrybenci poczty e-mail przekształcają się w Klientów, możesz określić wartość dla subskrybenta poczty e-mail.

Wtedy możesz Przypisz to wartość do celu dla nowych rejestracji e-mail:

image28

Kiedy przejdziesz do dowolnego raportu, możesz zobaczyć Współczynnik konwersji celu i preliminarz dochodów każdy wyprodukowany przedmiot:

image14

Następnie możesz wrócić do “zachowanie > zawartość witryny > wszystkie strony”, aby zobaczyć, ile przychodów jest warta każda zawartość:

image18

Może to być naprawdę pouczające w połączeniu z innymi wskaźnikami, które omówimy później w tym poście.

Typ # 3-Metryka Retencji

Istnieje wiele różnych poziomów sukcesu z content marketingiem.

Możesz tworzyć treści, które czytelnicy uważają za fajne i pomocne, ale niekoniecznie zmieniające życie lub niezwykle cenne.

To poważna sprawa.

Jeśli możesz tworzyć treści, które należą do tej drugiej kategorii-zmieniającej życie lub niezwykle wartościowej-czytelnicy zamienią się w klientów w znacznie wyższym tempie.

Ale trudno jest zmierzyć wartość treści bezpośrednio. Zamiast tego musisz użyć metryk przechowywania, które wskazują, jak bardzo twoi czytelnicy są głodni większej ilości twoich treści.

11. Anuluj subskrypcję: Jednym ze sposobów, aby sprawdzić, czy subskrybenci tracą entuzjazm wobec treści, jest sprawdzenie wskaźnika rezygnacji.

Ponownie, twój dostawca e-mail marketingu powinien mieć prosty raport, który pokazuje anulowanie subskrypcji z upływem czasu:

image12

Ostrzegam cię, żebyś nie wkładał zbyt dużo akcji w swoją stopę rezygnacji, chyba że jest naprawdę wysoka.

Każdy traci kilku subskrybentów, gdy wysyła wiadomość e-mail.

Ale jeśli dostaniesz szpikulec, musisz to zbadać.

Jeśli ktoś nie chce być na twojej liście, nie powinieneś też tego chcieć.

12. Współczynnik odrzuceń: Gdy ktoś odwiedza stronę w Twojej witrynie, ale w ogóle nic nie kliknie, będzie liczył się jako ” odbicie.”

Wysoki współczynnik odrzuceń może wskazywać kilka rzeczy:

  • goście znaleźli to, czego szukali i natychmiast wyszli,
  • odwiedzający nie mogli znaleźć tego, czego szukali,
  • nie mieli z czym się kontaktować.

Pierwsza nie stanowi problemu-to właściwie dobra rzecz. Dlatego posiadanie znacznego współczynnika odrzuceń nie jest zawsze zła rzecz.

Druga kwestia to duży problem. To znaczy, że masz istotne problemy z formatowaniem lub problemy techniczne naprawić.

Trzeci jest również problemem, ponieważ sugeruje, że formatowanie lub wewnętrzne łączenie jest słabe. Możesz również znajdź sposoby na obniżenie współczynnika odrzuceń.

Aby sprawdzić swoje ogólny współczynnik odrzuceń, przejdź do przeglądu odbiorców:

image04

Jeszcze bardziej przydatne jest przejście do “zachowanie > zawartość witryny > wszystkie strony” i spojrzenie na współczynnik odrzuceń według strony.

image25

Użyj tego, aby określić, czy jakiekolwiek Strony mają nienormalnie wysoki współczynnik odrzuceń, który należy naprawić.

13. Stopa zwrotu: To oczywiście bardzo dobra rzecz, jeśli czytelnicy wracają po więcej.

Możesz zobaczyć kto wraca przechodząc do “publiczność > zachowanie > Nowy vs powrót”:

image01

Dwie ważne rzeczy to liczba powracających gości i stosunek powracających do nowych gości.

Twoim celem powinno być zwiększenie obu tych wskaźników w jak największym stopniu.

W idealnym świecie, wszyscy nowi goście będą wracać.

Typ # 4-Metryki Zaangażowania

Aby tworzyć wysoce skuteczne treści, zawsze powinieneś starać się, aby Twoje treści były jak najbardziej praktyczne.

Dlaczego?

Ponieważ potrzebujesz odwiedzających do podjęcia działań.

Kiedy zobaczą, że twoja rada faktycznie daje im dobry wynik, staną się Twoimi lojalnymi czytelnikami.

Ci czytelnicy zazwyczaj zamieniają się w klientów, ponieważ wiedzą, że jeśli Twoje bezpłatne treści są tak przydatne, Twoje płatne produkty będą jeszcze lepsze.

Ponownie, nie można zmierzyć bezpośrednio, jak często ludzie podejmują działania.

Możesz jednak dobrze o tym wiedzieć, mierząc, jak często angażują się w treści w jakikolwiek sposób.

Oto kilka rzeczy, które możesz chcieć śledzić.

14. Akcje lub Polubienia w mediach społecznościowych: Gdy ktoś lubi lub udostępnia treści w mediach społecznościowych, odzwierciedla to, kim jest dla wszystkich swoich przyjaciół i obserwujących.

Oznacza to, że większość ludzi nie udostępnia postów o niskiej jakości.

Jeśli więc otrzymujesz wiele akcji, oznacza to, że ludzie naprawdę cieszą się Twoimi treściami i chętnie polecają je swoim sieciom.

Powinieneś monitorować liczbę akcji społecznościowych, które dostajesz na każdym poście.

Z czasem chcesz, aby liczba ta wzrosła.

Aby zmierzyć swoje udziały, Tweety, Polubienia itp., zazwyczaj najłatwiej jest użyć narzędzia takiego jak Bufor, który automatycznie śledzi wszystkie te dane:

image05

Alternatywnie możesz użyć kilku darmowe Social share checkers jeśli chcesz to zrobić jeden po drugim.

Jeśli masz trochę wiedzy programistycznej, możesz stworzyć własny prosty generator raportów, korzystając z API sieci, które Cię interesują.

15. Liczba komentarzy: Zachęcanie ludzi do komentowania w dobie mediów społecznościowych jest trudne. Większość osób, które lubią treści, woli udostępniać je w mediach społecznościowych, niż komentować sam post.

Ale komentarze mówią, że czytelnicy nie tylko czytają cały post, ale zwracają wystarczającą uwagę, aby coś o tym powiedzieć.

Pierwsze kilka komentarzy początkowo zachęca również innych czytelników do komentowania.

Niektóre tematy automatycznie otrzymają więcej komentarzy, niezależnie od jakości treści. Spójrz na liczbę komentarzy w długim okresie czasu, aby upewnić się, że idą w górę, i nie martw się o krótkoterminowych zmian.

Nie można tego namierzyć. Wystarczy umieścić tytuł każdego postu w arkuszu kalkulacyjnym i dodać kolumnę dla liczby komentarzy.

image19

16. Głębokość strony: Ten wskaźnik jest podobny do stron na sesję, ale może dać ci różne spostrzeżenia.

Ten zestaw wskaźników w GA informuje, jaka liczba osób obejrzała określoną liczbę stron podczas sesji.

Możesz go zobaczyć w ” publiczność > zachowanie > zaangażowanie > Głębokość Strony”:

image23

Mówi ci, ile sesji składało się z odwiedzającego, który widział tylko jedną stronę, dwie strony, trzy strony i tak dalej.

To naprawdę mówi ci, czy dostajesz tych entuzjastycznych fanów, którzy chcą sprawdzić każdy post, który napisałeś.

Różni się to od stron na sesję, które mogą być wypaczone, ponieważ jest to tylko średnia. Jeśli wszyscy odwiedzający zobaczą dwie strony, będziesz miał średnio 1,5 strony na sesję.

Jeśli jednak zatrzymują się na dwóch, oznacza to, że nikt naprawdę nie kocha Twoich treści.

17. Czas trwania sesji: Wspomniałem wcześniej, że niektóre wskaźniki, takie jak współczynnik odrzuceń, a zwłaszcza strony na sesję, mogą być zaburzone w zależności od rodzaju tworzonej treści.

Jeśli tworzysz naprawdę długą zawartość, odwiedzający mogą pozostać w Twojej witrynie i czytać wiele stron jednocześnie. Jeśli spędzają dużo czasu na twojej stronie, pokazuje to, że są zaangażowani.

Aby to sprawdzić, przejdź do “zachowanie > zawartość witryny” i spójrz na prawą kolumnę w sekcja zachowania.

image13

Po przejściu do podsekcji strony docelowe zobaczysz czas trwania sesji dla odwiedzających, którzy wylądowali na danej stronie.

Możesz użyć tego wskaźnika, aby zmierzyć wszelkie wprowadzone zmiany i zobaczyć, która strona jest najlepszym punktem wyjścia dla odwiedzających.

Typ # 5-metryki promocyjne

Istnieją dwa główne wydatki związane z content marketingiem.

Jednym z nich jest awans.

Potrzebujesz ludzi, aby zobaczyć Twoje treści, aby mogły one przynieść jakiekolwiek wyniki.

Ważne jest, aby śledzić metryki, które informują o kosztach promocji, dzięki czemu można określić, czy wyniki są tego warte.

18. E-maile wysłane: W nowoczesnym content marketingu, kontakt e-mail jest prawie koniecznością.

Musisz nawiązać połączenia i uzyskać przed nimi swoje treści.

Zazwyczaj celem jest poinformowanie kogoś o twoich treściach i poproszenie go o link do nich lub udostępnienie ich.

Pierwsze dwie metryki, które chcesz śledzić, to liczba wysłanych e-maili i czas, jaki zajęło ci to zrobienie.

Jest to coś, co musisz śledzić w podstawowym arkuszu kalkulacyjnym.

Po drugie, chcesz śledzić Współczynnik konwersji tych e-maili. Podziel liczbę linków lub akcji, które otrzymujesz z e-maili (niezależnie od tego, jaki był twój cel) przez całkowitą liczbę e-maili.

image16

Pozwala to przetestować różne techniki i szablony e-maili, porównać je i wybrać zwycięzcę.

Możesz również obliczyć czas spędzony na łączu, jeśli bardziej zależy ci na wydajności.

19. Koszt i zwrot reklam: Nie każdy robi płatną promocję za swoje treści. Nie jest to wymagane, ale może przyspieszyć wyniki.

W tym przypadku wskaźniki śledzenia są bardzo ważne, ponieważ jeśli nie znasz swoich wyników, nie masz pojęcia, czy tracisz pieniądze i powinieneś przestać wydawać, czy też zarabiasz pieniądze i powinieneś wydawać więcej na te kampanie.

Każda dobra sieć reklamowa zapewni ci całkowite wydatki i koszt kliknięcia (lub, idealnie, konwersja).

image33

Porównaj koszt konwersji (Oblicz go samodzielnie, jeśli potrzebujesz) z przychodem uzyskanym za konwersję (inny wskaźnik).

Jeśli zarabiasz więcej niż kosztuje konwersja, wydaj więcej.

Jeśli nie, albo Zrezygnuj z tej kampanii, albo Kontynuuj dzielenie testu i optymalizuj go, jeśli jest blisko progu rentowności.

20. Koszt na Abonenta: Nawet jeśli nie robisz płatnej reklamy, każda strategia Promocyjna ma swój koszt.

Dotarcie do wiadomości e-mail wymaga czasu. Podawanie próbek recenzentom kosztuje produkt. I tak dalej…

Musisz obliczyć koszt swojego czasu, czasu pracowników lub wszystkiego, co przeznaczasz na promocję.

Następnie podziel ten koszt przez liczbę nowych subskrybentów, których otrzymałeś od każdego kawałka treści.

Powinieneś to zrobić dla każdego kawałka tworzonej zawartości.

Skończysz z prostym stole jak ten, i zaczniesz widzieć, że niektóre techniki promocyjne są bardziej skuteczne niż inne.

image22

Dobrym pomysłem jest również dodanie kosztu tworzenia treści (metryka #21), aby uzyskać całkowity koszt na Abonenta.

Następnie możesz porównać to z przychodem na abonenta i zdecydować, czy ten rodzaj treści jest skuteczny, czy nie.

Typ # 6 – wewnętrzne wskaźniki tworzenia treści

Wreszcie, innym poważnym kosztem content marketingu jest rzeczywiście tworzenie treści.

Zobaczysz, że niektóre rodzaje treści są droższe niż inne.

Ważne jest, aby być w stanie sprawdzić, czy wyniki każdego rodzaju treści są warte pieniędzy, które wkładasz, aby je utworzyć.

Śledź te wskaźniki, aby uzyskać jasny obraz kosztów treści.

21. Koszt tworzenia treści: Jeśli płacisz freelancerowi za swoje treści, ustalenie kosztów jest proste.

Ale nawet jeśli tworzysz własne treści, nadal musisz wziąć pod uwagę swój własny czas, tak jak to zrobiłeś, patrząc na koszty promowania treści:

image10

22. Treści gotowe do publikacji: Jednym z największych oznak zdrowego procesu content marketingu jest to, czy masz treści gotowe do opublikowania.

Gwarantuje to, że jesteś konsekwentny, co jest dużym kluczem do sukcesu.

Ta metryka jest po prostu prostą liczbą. Ile elementów masz gotowych do pracy?

Sprawdź to raz w miesiącu i zapisz gdzieś.

Jeśli to się nie uda, upewnij się, że wiesz dlaczego, i wymyśl, jak wrócić na właściwe tory.

Wniosek

Jeśli chcesz odnieść sukces, to musi metryki toru.

Zawsze powinieneś patrzeć na swoje dane, aby zobaczyć, jak możesz je poprawić w przyszłości.

Pozwala to przetestować nowe taktyki i techniki, aby znaleźć te, które warto wdrożyć.

Najlepsze firmy nieustannie powtarzają swoją strategię, aby ją ulepszać, wykorzystując swoje wskaźniki jako informacje zwrotne.

Podałem ci wskaźniki 23, które obejmują sześć głównych rodzajów wskaźników marketingu treści. Wybierz tak wiele lub tak mało, jak chcesz – tak długo, jak dokładnie reprezentują wszystkie Twoje cele content marketingowe.

Total
0
Shares
Related Posts