Wybierz swoje memy ostrożnie. Mogą zmienić twój nastrój.

InterGuard

Podobnie jak wielu z nas, dr Jessica Gall Myrick, zwróciła się do memów, aby odwrócić uwagę od pandemii COVID-19. Samozwańczy miłośnik zwierząt odkrył, że psie memy, w szczególności, sprawiły, że dni były nieco bardziej znośne, chociaż fala pandemicznych memów oznaczała, że było wiele do wyboru.

Myrick, profesor komunikacji na Pennsylvania State University, wziął swoją obserwację na temat uspokajającego efektu niektórych memów i postanowił sprawdzić, czy inni mają podobną reakcję. Rezultatem był intrygujący eksperyment, który bada rolę, jaką memy mogą odegrać w naszym życiu emocjonalnym.

Nie musisz patrzeć dalej niż debata nad Facebookiem, aby zrozumieć, dlaczego taki eksperyment może mieć istotne implikacje dla korzystania z Internetu i mediów społecznościowych. Jeśli nauka może wyjaśnić, jakie doświadczenia online przynoszą korzyści ludziom, być może użytkownicy mogliby zmusić firmy z mediów społecznościowych do zaprojektowania algorytmów i środowisk cyfrowych, które odzwierciedlają te odkrycia. A może takie badania mogłyby dać użytkownikom wgląd, którego potrzebują, aby dokonać różnych wyborów dotyczących sposobu spędzania czasu w Internecie.

Ale to są wzniosłe cele. Po pierwsze, można zapytać, jak zdjęcie psa (w okularach i golfie) oprawione dowcipnym podpisem może sprawić, że ktoś poczuje się lepiej? W końcu to nie to samo, co głaskanie psa, gest, który może obniżyć poziom hormonów stresu i uwolnić hormon dobrego samopoczucia oksytocyny u ludzi. Jest też mnóstwo treści internetowych, które, choć zachwycające, skłaniają do uśmiechu bez zmniejszania stresu widza. Jest też fakt, że nie da się oddzielić tego, co najlepsze w Internecie od tego, co najgorsze — dezinformacji, dunkingu i shitpostingu — co szybko przyciąga ludzi z powrotem do bardziej skomplikowanej rzeczywistości, nawet jeśli poczuli chwilową radość po obejrzeniu słodkiego lub sprytnego memu.

Mem, w którym pies mówi, że tar-jay jest słodki.

Autor: Jessica Gall Myrick

„Rona dog mem” zamienił pandemię w puentę.

Autor: Jessica Gall Myrick

Badania myricka, opublikowane w poniedziałek w Psychologia popularnych mediów, nie jest zaprojektowany, aby rozwiązać wszystkie te kwestie. Zamiast tego, wysoce kontrolowany eksperyment przedstawił trzy memy części uczestników 748 (zestaw grup kontrolnych widział tylko zwykły tekst). Treść tych memów koncentrowała się na zwierzętach i ludziach. Niezależnie od gatunku, postacie były zarówno stare, jak i młode, co badacze wykorzystali do sprawdzenia, czy taka zmienność wpłynęła na reakcje widzów. Każdy obraz został sparowany z tekstem nie związanym z COVID lub covid, aby zrozumieć, czy reakcje zmieniły się w oparciu o przedmiot.

Myrick i jej współautorzy, badacz Uniwersytetu Kalifornijskiego w Santa Barbara dr Robin L. Nabi, Ph. D. i doktorant Penn State Nicholas J. Eng, odkryli, że ludzie, którzy oglądali humorystyczne memy, doświadczyli emocjonalnego impulsu w porównaniu do tych w badaniu, którzy tego nie zrobili. kiedy uczestnicy napotkali memy konkretnie dotyczące COVID-19, stwierdzili, że później odczuwają mniejszy stres. Wykazali również wyższy poziom przetwarzania informacji, co oznaczało, że spędzili więcej czasu na rozważaniu przesłania mema. Myrick uważa, że taka refleksja w kontekście treści rozrywkowych mogła pomóc uczestnikom poczuć się lepiej przygotowanym do radzenia sobie ze stresem pandemicznym, przynajmniej w tej chwili.

Zobacz też: memy traumatyczne przejmują internet. Dlaczego to może być dobra rzecz.

Zanim zwrócisz się do swojego favorite meme jako strategia redukcji stresu, wiedz, że Myrick i jej współautorzy nie zmierzyli, jak długo trwały pozytywne efekty. Pokazali również memy ludzi poza ich osobistymi mediami społecznościowymi.

Myrick jest przekonany co do wyników, ale jest sceptykiem badań. Chociaż spodziewa się podobnych rezultatów w prawdziwym świecie, Myrick przyznał, że to, co możesz zobaczyć przed lub po satysfakcjonującym memie, może potencjalnie wyciszyć lub wzmocnić jego efekty, w zależności od treści.

„Czy to lek na stres w pandemii? Absolutnie nie ” – mówi.

Twierdzi jednak, że ponieważ pozytywne nastroje służą jako rodzaj „zasobu poznawczego”, emocje te pozwalają nam lepiej przetwarzać negatywne lub złe informacje, ponieważ czujemy się bardziej pewni swojej zdolności radzenia sobie z nimi.

Wyobraź sobie na przykład, jak oglądanie zabawnego memu, który również czuje się relativalny lub oczyszczający w czasach COVID-19, może pozytywnie zmienić twój nastrój, nawet tymczasowo. Następnie możesz zwrócić się do skrzynki odbiorczej i zauważyć, że kolega wysłał pasywnie agresywną wiadomość e-mail. Zamiast odrzucać paskudną odpowiedź, ponownie rozważasz to podejście, ponieważ czujesz się mniej zestresowany. Chociaż Myrick nie badał ani nie testował takiego scenariusza, wyobraża sobie rodzaj reakcji łańcuchowej, w której kolega jest rozbrojony przez łaskawość i odpowiada w naturze.

Koty nie mogą sabotować mem samochodu jest bardzo dokładne.

Autor: Jessica Gall Myrick

Koty nie dałyby Ci coronarivus meme gra na Śmieszne stereotypy o zachowaniu kota.

Autor: Jessica Gall Myrick

„Angażujące memy mogą zaoferować nam użyteczną perspektywę, pewien komfort, pewnego rodzaju potwierdzenie naszych własnych doświadczeń w tym czasie, a wszystko to może być korzystne psychologicznie”, mówi Myrick.

Wyniki myricka powinny zostać powtórzone przez innych badaczy i w rzeczywistych warunkach, zanim ludzie podzielą się wzmacniającymi nastrój, zmniejszającymi stres efektami niektórych memów. Myrick mówi, że jeśli można wyciągnąć coś praktycznego z eksperymentu, może to być większa świadomość możliwości, że kiedy mem poprawia samopoczucie w tej chwili, jest to cenna reakcja psychologiczna. Chociaż możesz nie świadomie rozpoznać, że mem z psem w swetrze „rona” Cię uszczęśliwił, możesz rozważyć, jak twoja emocjonalna reakcja na mem potencjalnie kształtuje Twoje późniejsze zachowanie.

Mimo to memy nie są proste. Doktor Whitney Phillips, adiunkt w katedrze komunikacji i badań retorycznych na Uniwersytecie Syracuse, który studiował memy i kulturę internetową, powiedział w e-mailu, że dyskursy COVID pokrywają się z innymi poglądami politycznymi, takimi jak ruch Stop the Steal i odmowa szczepienia. Podczas gdy słodkie memy zwierzęce są przyjemnym sposobem na spotkanie z komentarzami na temat COVID i mogą rzeczywiście wywoływać pozytywne emocje, Phillips powiedział, że wiele innych memów na ten temat jest ” denerwujących, fałszywych lub wręcz niebezpiecznych.”

Mem bunny air hugs covid-19 to dobry żart z kwarantanny. Autor: jessica gall myrick

„[I]’d być szczególnie ciekawy, jak oglądanie tych memów w bardziej codziennych mediów społecznościowych przewijanie wpływa na zdrowie psychiczne, zarówno dla ludzi, którzy nie wierzą w prawdę treści memów i tych, którzy to robią”, powiedział Phillips said, który jest współautorem Jesteś tutaj: Przewodnik terenowy do poruszania się po spolaryzowanej mowie, teoriach spiskowych i naszym zanieczyszczonym krajobrazie medialnym.

Chętnie zobaczy przyszłą stadninęies dotyczące zwykłych diet medialnych ludzi, które zawierają informacje zwrotne od uczestników, aby wyizolować, jakie media i nawyki online pomagają im radzić sobie i co ostatecznie zwiększa ich stres.

Phillips powiedział, że ważne jest, aby pamiętać, że memy istnieją w szerszym kontekście. Nie są tylko widziane przez osobnika w szybko poruszającym się kanale. Są one również udostępniane społecznie, akt, który dodaje znaczenia poza treść samego mema. Kiedy ktoś, kogo kochasz, dzieli się ujmującym memem, efekt może być znacznie inny niż wtedy, gdy widzisz ten sam mem opublikowany przez kogoś, kogo Polityka nienawidzisz.

„Internet jest zasadniczo ambiwalentnym miejscem — podobnie jak memy” – powiedział Phillips. „Niektóre mogą być podnoszące na duchu i słodkie, podczas gdy inne mogą być trujące i fałszywe (i zachęcać ludzi do, powiedzmy, ataku na Kapitol USA lub oprzeć się środkom zdrowotnym Covid). I bardzo często można spotkać oba rodzaje w tym samym paszy.”

Total
0
Shares
Related Posts