Różnorodność, Sprawiedliwość i integracja (DEI) były gorącymi tematami w ciągu ostatnich kilku lat. Chociaż z pewnością nie są to nowe obszary tematyczne, firmy i organizacje zwracają większą uwagę na swoje wysiłki DEI zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie.
Używanie języka inkluzywnego to więcej niż udostępnianie postów w mediach społecznościowych. Dotyczy to również komunikacji wewnętrznej, opisów stanowisk pracy, e-maili marketingowych i ogólnych interakcji z klientami. Język inkluzywny powinien być wyryty w Twojej komunikacji jako organizacji w ten sam sposób, w jaki DEI powinno być podstawą działania jako firma.
Zastosowanie obiektywu języka inkluzywnego do pisania oznacza patrzenie na to, jak twoje słowa mogą wpłynąć na innych o różnych tożsamościach, zwłaszcza gdy nie nosisz tych samych tożsamości.
Czym jest język inkluzywny i dlaczego jest ważny?
„Język inkluzywny uznaje różnorodność, wyraża szacunek dla wszystkich ludzi, jest wrażliwy na różnice i promuje równe szanse”, pisze the Linguistic Society of America.
Używanie słów, które nie są inkluzywne, jest produktem ubocznym powszechnego użycia w społeczeństwie, a nie z powodu intencji. Jednak wpływ jest nadal taki sam. Język inkluzywny działa, aby uniknąć stereotypów i sprawia, że odbiorca czuje się jak część grupy docelowej.
Z samej definicji jasno wynika, że pisanie i mówienie łącznie jest czymś, co Twoja firma powinna docenić. Dlaczego język inkluzywny ma kluczowe znaczenie dla głosu Twojej marki?
Aby zapożyczyć kilka kwestii z Przewodnika po stylu Sprout, ” celem każdego elementu komunikacji Sprout jest edukacja, wzmacnianie, wspieranie i wzbudzanie zaufania. Co oznacza używanie języka, który sprawia, że wszyscy ludzie czują się widziani, bezpieczni i włączeni.”
I nie chcesz tego uczucia dla swoich pracowników i klientów?
Frazy, których należy unikać w komunikacji marki
Istnieje kilka kategorii, które często pojawiają się dla języka integracyjnego. Nie jest to wyczerpująca lista i gorąco zachęcamy do prowadzenia własnych badań, aby określić, co działa najlepiej dla Twojej firmy lub marki.
1. Wiek
Wiek jest dyskryminacją osoby ze względu na wiek, czy to młody, czy stary, i czasami może zakraść się do codziennej rozmowy. Jeśli kiedykolwiek słyszałeś, że ktoś odnosi się do określonego zachowania jako ” dziecinny „lub opisuje przedmiot jako” starsza pani”, to jest to wiek. W technice „test mamy” podaje zarówno wiek, jak i płeć, co oznacza, że ktoś starszy niż określony wiek nie byłby w stanie zrozumieć przedmiotu technicznego.
Jeśli to możliwe, użyj określonych terminów, aby odnieść się do wieku danej osoby, jeśli to konieczne. Weź stronę z American Medical Association Podręcznik stylu w odniesieniu do wieku:
- Niemowlęta są w wieku od 1 miesiąca do 1 roku
- Dzieci w wieku od 1 do 12 lat
- Młodzież i młodzież w wieku od 13 do 17 lat
- Dorośli mają 18 lat i więcej, ale osoby w wieku od 18 do 24 lat mogą być również referencjami jako młodzi dorośli
- Osoby starsze mogą być określane jako po prostu: osoby starsze, osoby starsze, osoby w wieku 65 lat i starsze
Sprawdź AARP, aby uzyskać dodatkowe zwroty, których należy unikać i zastąpić nimi.
2. Klasa i status społeczno-ekonomiczny
Możesz zauważyć warunki thw klasie denote usuwa osobę z tematu i odczłowiecza ją. W marketingu należy unikać odniesień kulturowych, które sugerują wspólne doświadczenia z dzieciństwa.
Niektóre zwroty alternatywne obejmują:
- Osoba doświadczająca bezdomności
- Ludzie bez domów
- W niekorzystnej sytuacji gospodarczej
3. Niepełnosprawność
Niepełnosprawność występuje we wszystkich formach: fizycznej, umysłowej, rozwojowej i intelektualnej. Niektóre są widoczne, a inne nie. Na przykład, niektórzy, którzy mają przewlekłe choroby i warunki nie wykazują zewnętrznych objawów fizycznych.
Frazy, których należy unikać, to: upośledzenie, kulawy, głupi, dwubiegunowy (gdy nie omawia diagnozy zdrowia psychicznego), „miałem moment PTSD”, „falling on deaf ears” i normalne.
Mówiąc o osobie, najlepiej używać frazowania typu ” ktoś zdiagnozowany.”W społecznościach z osobami niesłyszącymi/niedosłyszącymi i autystycznymi preferują język, który stawia deskryptor na pierwszym miejscu. W każdej sytuacji, w której musisz odnieść się do osoby niepełnosprawnej, zawsze najlepiej zapytać o jej preferencje.
Preferowanymi przykładami mogą być:
- Osoby niepełnosprawne
- Osoby z cukrzycą
- Niepełnosprawni fizycznie
- Osoby niesłyszące lub społeczność głuchych
- Osoby autystyczne
4. Płeć
Dwa najbardziej widoczne zastosowania płci w komunikacji obejmują użycie zaimków i zwrotów przy zwracaniu się do odbiorcy. „Hey guys „jest bardzo powszechnie używane, a także” Hello ladies „lub” yes, sir.”Lub pozycje z „człowiekiem „w tytule, takie jak” listonosz”,” policjant „i” przewodniczący.”
Alternatywne frazy to:
- Hej ludzie
- Witam wszystkich
- „oni” zamiast ” on „lub”ona”
- „przewodniczący ” lub”krzesło”
- „serwer” zamiast „kelner ” lub”kelnerka”
5. Orientacja seksualna
Orientacja seksualna słowa powinny być używane jako przymiotniki, a nie rzeczowniki, aby uniknąć dehumanizacji osób. Inne słowa, takie jak” preferencje seksualne „lub” styl życia ” sugerują, że orientacja seksualna jest wyborem, co nie jest prawdą.
Przykładowe frazy to:
- Społeczność LGBTQIA+
- Małżeństwo, a nie „małżeństwo osób tej samej płci „lub”małżeństwo homoseksualne”
- Queer person
6. Przemoc interpersonalna oparta na władzy
Przemoc interpersonalna oparta na władzy pojawia się najczęściej w kontekstach nadużyć, molestowania i handlu ludźmi. Badając terminy takie jak” ofiara „lub” oskarżony”, zauważysz, że decentruje osobę, która spowodowała krzywdę.
Zamień na:
- Osoba, która doświadczyła
- Ktoś, kto zgłosił
- Zaatakowali tę osobę.
7. Rasa i pochodzenie etniczne
Rasa i pochodzenie etniczne stronnicze frazowanie jest łatwiejsze do zidentyfikowania głównie dlatego, że było tematem wiadomości częściej. Ponieważ istnieją popularne zwroty o historycznych korzeniach w rasizmie (np. „The peanut gallery”), najlepiej przeprowadzić dokładne badania w tej dziedzinie.
Używaj zwrotów takich jak:
- BIPOC
- Rdzenna osoba
- Osoba koloru
i > osoba zmarginalizowana
8. Religia
Podczas gdy znaczny procent populacji USA są chrześcijanami, istnieje wiele w USA i na całym świecie, którzy nie są. Zakładając, że ludzie praktykują lub mają określoną wiarę, można powiedzieć „Wesołych Świąt” lub chodzić do „kościoła”.”
Zastąp frazami takimi jak:
- Wesołych Świąt lub pór roku pozdrawiam
- Miejsce kultu, a nie”Kościół”
9. Rozmiar
Wstyd ciała i dyskryminacja wielkości jest powszechne w wielu branżach, od medycyny przez modę po żywność. Odwoływanie się do czyjegoś rozmiaru bezpośrednio lub pośrednio jest obraźliwe w każdej sytuacji.
Jeśli nie jesteś firmą, która działa bezpośrednio w tej dziedzinie, rozmiar język nie powinien pochodzić. Plus-size to bardziej popularna fraza zastępująca słowa size-ist. Wiele z nich odzyskuje również „tłuszcz”, ale podobnie jak inne deskryptory, należy najpierw sprawdzić z osobą na ich preferencjach.
Co firmy muszą zrobić, aby uniknąć ukrytych uprzedzeń
Istnieje kilka działań, które firmy mogą podjąć, aby uniknąć ukrytych uprzedzeń w ich komunikacji, które wymagają przemyśleń i badań, a także ciągłego przeglądu. Język stale się zmienia i ważne jest, aby marki i ludzie nadążali za nim.
Niejawne stronniczość przejawia się, gdy nieświadomie nosisz spostrzeżenia i pomysły na temat różnych grup ludzi. Stereotypy wzmacniają Ukryte uprzedzenia. Mogą one mieć negatywne skutki, jeśli nie jesteśmy tego świadomi i nie są zamierzone w naszych działaniach. Potrzeba aktywnego procesu, aby upewnić się, że nie jesteś pod wpływem ukrytych uprzedzeń.
Na przykład, kiedy wyobrażasz sobie lekarza, możesz najpierw pomyśleć o białym mężczyźnie w fartuchu laboratoryjnym. Jest to niejawne stronniczość w działaniu i może być wzmocniona przez takie rzeczy, jak Zdjęcia stockowe i obrazy marketingowe. Kiedy w rzeczywistości lekarze nie są ograniczeni do jednej płci lub rasy, dlaczego więc obrazy Twojej firmy powinny być takie?
1. Dodaj inclusive language guidelines do przewodnika stylu firmy
Przede wszystkim stwórz przewodnik po stylu firmy. Nawet jeśli już go posiadasz, dodaj oddzielną sekcję lub włącz język inkluzywny do ogólnych wytycznych.
W Przewodniku po stylu Sprout znajduje się specjalna sekcja poświęcona inclusive language guidelines. To zarówno wprowadza temat języka inkluzywnego, jak i podkreśla wartość marki.
W często przywoływanym Przewodniku po stylach Mailchimp język włączający jest włączany do kategorii opartych na scenariuszach. Sekcja ” pisanie o ludziach „omawia deskryptory takie jak rasa i wiek, podczas gdy sekcja” pisanie do tłumaczenia ” mówi o priorytetyzacji wyraźnej kopii.
2. Używaj prostego języka i unikaj żargonu
Czy kiedykolwiek zadałeś pytanie w eleganckiej restauracji i otrzymałeś jeden z tych niedowierzających spojrzeń „nie mogę uwierzyć, że tego nie wiesz”? Nikt nie lubi czuć się w ten sposób, więc po co używać zwrotów a słowa, które zrażają czytelników?
Używanie prostego języka oznacza unikanie żargonu branżowego i firmowego, akronimów i tym podobnych. Oczywiście są od tego wyjątki. Czasami akronimy są przydatne i najlepiej jest wprowadzić zwrot z towarzyszącym akronimem, gdy po raz pierwszy o nim wspomnisz. Ale wiele akronimów może sprawić, że czytelnik poczuje się, jakby rozszyfrowywał kod.
Korzystanie z narzędzia takiego jak Hemingway pomaga zidentyfikować potencjalnie trudne zdania.
Jeśli jednak piszesz białą księgę branży technicznej, używanie żargonu jest dopuszczalne. Pamiętaj, aby udokumentować szanse językowe dla każdego przypadku użycia w przewodniku stylu.
3. Sprawdź, czy projekty i obrazy firmy są zróżnicowane
Niezależnie od tego, czy wynajmujesz modele do sesji kampanii reklamowej, czy znajdujesz obrazy stockowe do wykorzystania w postach w mediach społecznościowych, pomysł jest taki sam. Różne tożsamości wizualne, których używasz. Zdjęcia stockowe nie muszą być nudne lub mają te same białe twarze, które są używane w kółko. Sprawdź firmy takie jak TONL, które celowo kuratorują zróżnicowane kulturowo Zdjęcia stockowe.
Firmą, która wprowadza ten pomysł w życie jest firma bieliźniarska SavageX. Modele w różnych rozmiarach, kolorach i kolorach są reprezentowane w każdym aspekcie reklamy SavageX. Ich zaangażowanie odbywa się na ich stronie internetowej i postach w mediach społecznościowych.
4. Sprawdź wszystkie komunikaty firmy
Podczas pracy nad językiem inclusive musisz przejrzeć wszystkie komunikacji Twojej firmy. Obejmuje to wewnętrzne i zewnętrzne działania komunikacyjne, w tym Twoją stronę internetową, komunikację e-mailową, posty społecznościowe, a nawet działania rekrutacyjne.
Przeglądanie wszystkich treści i komunikacji może wydawać się zniechęcające, dlatego ważne jest budowanie kontaktów z różnymi członkami społeczności i wykorzystanie grup zasobów, aby pomóc w kierowaniu wiadomościami komunikacyjnymi.
Oferty pracy są jednym z pierwszych sposobów perspektywy dowiedzieć się o swojej firmie. Używanie języka lub zwrotów płciowych w opisie stanowiska może zniechęcić niektórych ludzi do ubiegania się.
Na przykład zwróć uwagę, jak Sprout Social używa punktu widzenia drugiej osoby, aby odnieść się do kandydatów w ogłoszeniu o pracę.
A jeśli odnosisz się do Klienta do współpracownika, możesz nieumyślnie założyć jego zaimek na podstawie jego nazwiska.
Zacznij korzystać z języka inclusive
Język inkluzywny wymaga czasu i wysiłku i nie jest jednorazowym rozwiązaniem. Kiedy włączasz go do postów w mediach społecznościowych, korzystanie z procesu zatwierdzania, takiego jak oferty Sprout w naszej funkcji publikowania, daje Ci więcej oczu na kopiowanie przed naciśnięciem wyślij.
Możesz nie uzyskać właściwego języka za każdym razem, ale proaktywne wykonywanie pracy pomoże Ci uniknąć błędów, które mogą stać się wirusowe. Ważniejsze jest jednak to, że bierzeszctions, aby ograniczyć szkody dla innych, co jest czymś, do czego wszyscy powinniśmy dążyć.
Istnieje wiele przykładów przewodników po stylu, a także zasobów, które koncentrują się na języku integracyjnym. Zwracanie uwagi na słowa i to, co mówisz jako część głosu marki, jest kolejnym sposobem na zapewnienie autentyczności marki.