Wszyscy znamy “zasady” blogowania. Twórz konsekwentnie wysokiej jakości treści, pozycjonuj się jako autorytet, pielęgnuj relacje z czytelnikami i innymi blogerami.
Ale niektóre z najlepszych i najpopularniejszych blogów mają cechy, które mogą cię zaskoczyć. Oto jak bycie negatywnym, złym i głupim (we właściwy sposób) może stworzyć przełomowy sukces na Twoim blogu.
1. Nie Tłumacz się zbytnio
Kiedy korzystasz z bloga, aby stać się autorytetem, łatwo jest pomyśleć, że powinieneś odpowiedzieć na każde możliwe pytanie. W końcu jesteś grubą rybą, prawda?
Pisanie postu zlewozmywaka, który przybija każdą możliwą odpowiedź, jest autorytatywne. To też dość nudne. Budowanie niektórych filarów wyczerpującej zawartości kamienia węgielnego jest inteligentną strategią. Ale w codziennej treści zostaw miejsce na inne odpowiedzi i inne punkty widzenia w komentarzach społeczności.
Jak piszesz, kiedy myślisz o potencjalnych pytaniach bez odpowiedzi, niekoniecznie odpowiadaj na nie w poście. Jeśli nie zostaną wychowani w sekcji komentarzy, zawsze możesz napisać kontynuację.
2. Don ‘ t know everything
Autorytet jest atrakcyjny, ale także wrażliwość. Czytelnicy XXI wieku nie szukają srebrnowłosego faceta w białym fartuchu laboratoryjnym, który rozwiąże wszystkie ich problemy.
Władza nadal ma znaczenie, ale teraz ma bardziej przyjazną twarz. Dzisiejsze zaufane władze są głupsze i bardziej otwarcie wadliwe niż kiedykolwiek.
Samo deprecjacja zawsze stworzy silniejszy związek niż bicie w klatce piersiowej. Pisz z pewnością to, co wiesz, ale także poświęć trochę czasu na podzielenie się swoimi wpadkami, niepewnością i wręcz porażkami.
Twoi czytelnicy dowiedzą się tyle (lub więcej) z tego, co zrobiłeś źle, co z tego, co zrobiłeś dobrze. I natkniesz się bardziej na mądrego, zaufanego przyjaciela, a mniej na lekarza w reklamie aspiryny.
3. Złość się raz na jakiś czas
Czasami nawet Gandhi był naćpany. Biorąc wysoką drogę jest wszystko dobrze i dobrze, i jest w stanie utrzymać głowę jest bardzo przydatna jakość w mediach społecznościowych. Ale czasami też chcesz zająć stanowisko.
Śmiało, czasem się złość.
Ciągła dieta wściekłych gadek się starzeje. Twój gniew traci sens, jeśli tylko o tym mówisz. (Czy kogoś już obchodzi co robi na nerwach Andy ‘ ego Rooneya?) Ale jeśli pozwolisz się publicznie złościć od czasu do czasu, pokażesz swoje człowieczeństwo oraz twój kręgosłup.
4. Nie bądź zbyt konsekwentny
Stać za czymś to jedno, być cholernym upartym głupcem to co innego. Jeśli zmienisz zdanie, daj znać ludziom. Jeśli masz silny punkt widzenia, a następnie przeczytać interesującą alternatywną pozycję, śmiało i wskazać, że.
Szacunek dla innych sposobów robienia rzeczy, nawet jeśli nie są one zgodne z Twoimi, pokazuje Twoją niezbędną pewność siebie.
To również dobre do rozmowy. Jeśli wszyscy są całkowicie konsekwentni i zgodni, nie ma o czym rozmawiać. I rozmowa, że czy odbywa się jest nieznośnie zadowolony z siebie i żmudny.
5. Łamać niezniszczalne Zasady
Blog Setha Godina nie zezwala na komentarze. Posty Dosh Dosh są długie i żwawe, wymagające przemyślanego czytania i ponownego czytania. Merlin Mann zdecydował, że nie będzie już pisał o temacie, który sprawił, że 43 foldery stały się tak niezwykle popularne. P. S. też wyłączył komentarze.
Zasady blogowania to wytyczne. Inteligentny bloger wie, kiedy to, co próbuje przekazać, nie mieści się w Zasadach i kiedy powinna zostawić te zasady.
Łamanie niezniszczalnych zasad jest ryzykowne. Ale gdy jest to zrobione inteligentnie i strategicznie, może to być również niezwykłe. Poznaj zasady, a następnie dokładnie zastanów się, czy wspierają one to, co masz do powiedzenia.
6. Powtórz się
Blog to nie książka. Czytelnicy nie zaczynają od początku i czytają sobie drogę przez 2 lub 3 Posiedzenia. Nowi czytelnicy nie mają pojęcia, co napisałeś w zeszłym roku, a nawet w zeszłym miesiącu.
Czasami warto się powtórzyć. Możesz też czasami powiedzieć to samo dwa razy.
Wiedza, jak wymyślić świeże spojrzenie na dobrze zużyty temat, jest kamieniem węgielnym świetnego bloga. Jeśli masz jakieś mocne motywy Centralne, warto je powtórzyć.
7. Bądź negatywny
Pozytywne, posty “zrób to” są świetne dla zachęcających czytelników do podjęcia działań. Ale czego nie robić posty są wspaniałe dla przyciągnięcia uwagi i zainteresowania.
Frank Kern mówi o efekt rubberneck. Jesteśmy zafascynowani problemami, błędami i kłopotliwymi katastrofami. Okazjonalny post “train wreck” pomoże Twojemu blogowi przełamać bałagan uwagi.
8. Bądź trochę głupi.
To jest wiek klasowego klauna. Nie bądź idiotą. Ale nie traktuj siebie tak cholernie poważnie.
Odrobina czystej rozrywki to długa droga do budowania społeczności. Robienie okazjonalnego głupiego żartu (a następnie przywiązanie go do punktu lub dwóch wartych zrobienia) daje Twojemu blogowi świeże powietrze i sprawia, że jest to przyjemna lektura zamiast pracy domowej.
Nikt z nas nie może konkurować z Wikipedią o czystą treść just-the-facts, więc nie rób z tego kamienia węgielnego swojego bloga. Myśl mniej MacNeil-Lehrer, bardziej Ulica Sezamkowa.
9. Nie zwracaj zbyt dużej uwagi na artykuły “jak blogować”
Teraz uwielbiamy udzielać porad tutaj na Copyblogger, a ja osobiście skorzystałem ogromnie z porad Briana, zanim zacząłem tutaj pisać.
Świetnie jest wchłonąć artykuły instruktażowe, które przemawiają do Ciebie i wypróbować nowe techniki. Ale pod koniec dnia rzeczą, która sprawia, że twój blog jest świetny, jest ty. Nie daj się tak wciągnąć w technikę, że zapomnisz, co sprawia, że Twoje treści są warte przeczytania (i rozmowy).
Najbardziej “doskonały” blog na świecie byłby śmiertelnie nudny. Świetne blogi są dziwaczne, dziwne i trudne do przewidzenia–tak jak ciekawi ludzie.
Poznaj zasady, uzyskaj porady, a następnie napisz z serca i zobacz, co się stanie. Jeśli masz Dzikie włosy, podziel się nimi z czytelnikami. Może im się spodobać, może im się nie spodobać. Wspaniałą rzeczą na blogu jest to, że jutro zawsze jest kolejny post.
O autorze: Sonia Simone jest Associate Editor Copyblogger i założycielką Remarkable Communication.