8 doświadczeń online związanych z samobójstwami u dzieci i młodzieży

Kiedy dziecko lub nastolatek próbuje lub umiera przez samobójstwo, rozpoczyna desperackie poszukiwania, aby zrozumieć, dlaczego. Podczas gdy tak jest w przypadku wielu prób samobójczych lub śmierci, niezależnie od wieku osoby, wrażliwość dziecka i względna niewinność tworzą szczególnie bolesny kontrast z ich uczuciem beznadziejności.

Nowe badanie ma na celu lepsze zrozumienie jednego zestawu czynników ryzyka dla młodzieży: ich doświadczeń online. Opublikowany poniedziałek w JAMA Open Network, badanie analizuje dane zebrane przez Bark, rodzicielską i szkolną aplikację monitorującą, która śledzi aktywność dziecka w Internecie i wykorzystuje sztuczną inteligencję do wykrywania oznak niedawnego lub bezpośredniego samookaleczenia lub myślenia lub zachowania samobójczego. Gdy system wykryje aktywność, np. w wyszukiwarce Google metody samobójcze lub nękanie wiadomości od rówieśników, ostrzega opiekuna dziecka lub urzędnika szkolnego, jeśli monitorowane urządzenie jest używane do pracy w klasie.

Naukowcy, zespół naukowców z Centers for Disease Control and Prevention and Bark, pobrali dane z próbki ponad okręgów szkolnych 2,600 i retrospektywnie zidentyfikowali dzieci i nastolatków 227, których aktywność online wywołała próbę samobójczą lub ostrzeżenie o samookaleczeniu wysłane do administratorów szkół, co oznacza, że wskazali, że rozważają lub ukończyli którykolwiek z tych aktów.

Po dopasowaniu tych przypadków do kontroli 1,135 lub studentów, których historia online nie doprowadziła do alertu, naukowcy odkryli związek między próbami samobójczymi a samookaleczeniem i narażeniem na następujące rodzaje treści: cyberprzemoc, przemoc, narkotyki, mowa nienawiści, wulgaryzmy, depresja, samookaleczenie o niskiej wadze i sugestywny język lub media seksualne, które mogą przedstawiać akty graficzne lub nadużycia. Gdy u ucznia wystąpiło pięć lub więcej z tych czynników ryzyka, prawdopodobieństwo próby samobójczej lub samookaleczenia było 70 razy większe.

„Badania te pokazują, że czerwone flagi związane ze zdrowiem psychicznym młodzieży można zauważyć wcześniej.”

„Wykorzystanie technologii w celu zapobiegania samobójstwom młodzieży jest rozwijającym się obszarem”, powiedział w wywiadzie Dr Steven Sumner, główny autor badania i starszy doradca ds. nauki o danych i innowacji w Krajowym Centrum Zapobiegania i kontroli urazów CDC. „W pierwszym kroku badania pokazują, że czerwone flagi związane ze zdrowiem psychicznym młodzieży można zauważyć wcześniej, co może otworzyć nowe możliwości łączenia się z dziećmi i pomagania im.”

Badanie uważa się za pierwsze w swoim rodzaju, ponieważ śledziło w czasie określone rodzaje aktywności w Internecie, a nie tylko czas na ekranie i samo-zgłaszane zachowanie, i oceniało kolejne dowody samobójczego myślenia lub zachowania lub samookaleczenia. Nie ustalono jednak związku przyczynowego między czynnikami i wynikami, ani naukowcy nie byli w stanie analizować danych z własnych urządzeń uczniów lub ustalić, czy uczniowie zostali ostatecznie hospitalizowani za próbę lub samookaleczenie, ponieważ program kory stosowany w szkołach nie ma dostępu do prywatnych danych lub dokumentacji medycznej. (Kora oferuje również usługi monitoringu dla rodziców.)

Badanie wskazuje na obietnicę monitorowania AI jako narzędzia zapobiegania samobójstwom dla młodzieży, z których niektórzy mogą nie dzielić swoich uczuć lub zmagać się z DOROSŁYM, który może im pomóc. Rodzi również ważne pytania dotyczące używania i polegania na technologii w celu przewidywania ryzyka samobójstwa, biorąc pod uwagę, że połączenie międzyludzkie jest głęboko ważne dla zapobiegania, a algorytmy mogą nieumyślnie zawierać różne biases do ich analizy, a tym samym brakuje lub błędnie interpretuje znaczenie różnych interakcji i działań online.

A nie „catchall”

Rodzice i młodzież mogą uznać to badanie za przekonujące, ponieważ wskazuje negatywne doświadczenia online, które poprzedzają próbę samobójczą lub poważny alarm samookaleczenia. Naukowcy odkryli, że oznaki trwającej depresji, takie jak przejawy beznadziejności i negatywnej samooceny, miały najsilniejszy związek ze wszystkimi czynnikami ryzyka. Cyberprzemoc była najbardziej rozpowszechnionym doświadczeniem i często pojawiała się w formie wyzwisk, złośliwych komentarzy i gróźb. Narażenie na wulgaryzmy może zaskoczyć niektórych, ale naukowcy spekulowali, że przekleństwa mogą odzwierciedlać trudności w zarządzaniu emocjami w wyniku złego zdrowia psychicznego lub że może to być pośrednik dla stresorów życiowych.

Dr Nance Roy, Ed.D., chief clinical officer of the youth suicide-prevention nonprofit The Jed Foundation i asystent profesora klinicznego w katedrze psychiatrii w Yale School Of Medicine, nazwał nowe badanie dobrze zrobione, ale scharakteryzował monitorowanie aktywności online studenta jako jedno z wielu narzędzi.

„Nie ma nic, co mogłoby zastąpić oczy rodziców lub opiekunów na dziecku.”

Fundacja Jed, która współpracuje ze szkołami i uczelniami w celu opracowania planów zapobiegania samobójstwom, stosuje wielopłaszczyznowe podejście do dotarcia do młodzieży. Obejmuje to między innymi pomoc w rozwijaniu umiejętności życiowych, promowanie więzi społecznych i zapewnienie uczniom dostępu do skutecznego leczenia zdrowia psychicznego.

„Im więcej narzędzi mamy, tym lepiej, ale myślę, że nie zastępuje to każdego nauczyciela, każdego pracownika, każdego trenera, każdego ucznia, każdego w systemie szkolnym szkolonego i edukowanego, aby znać oznaki walki, aby wiedzieć, czego szukać” – powiedział Roy.

Podobnie rodzice nie powinni oszukiwać swojego dziecka, monitorując aktywność online bez ich wiedzy, ani myśleć o tym jako o „przyciąganiu” do identyfikacji ryzyka. Zamiast tego, Roy powiedział, że rodzice powinni oferować stałe wsparcie i zapoznawać się z objawami myślenia lub zachowań samobójczych, które obejmują trwałe wycofanie się z hobby i przyjaźni, zmiany w jedzeniu i spaniu oraz spożywanie alkoholu i narkotyków.

„Nie ma nic, co mogłoby zastąpić oczy rodziców lub opiekunów na dziecku” – powiedziała.

Naprawianie „złych rzeczy”

Dr Munmun De Choudhury, Ph. D., profesor nadzwyczajny w School of Interactive Computing w Georgia Tech, który nie był zaangażowany w badanie, powiedział, że jest sprytny i dobrze zaprojektowany. De Choudhury kieruje Laboratorium Social Dynamics and Wellbeing w Georgia Tech, gdzie jej zespół analizuje media społecznościowe, aby zebrać oparte na danych informacje o tym, jak poprawić samopoczucie i zdrowie psychiczne. (Współpracuje z niektórymi współautorami badania, ale nie była świadoma pracy przed publikacją.)

De Choudhury powiedziała, że wyniki skłoniły ją do rozważenia roli platform mediów społecznościowych w zmniejszaniu negatywnych doświadczeń dzieci. Zazwyczaj rodzice reagują na takie wyzwania, skracając czas na ekranie, ale De Choudhury powiedział, że platformy muszą kierować i rozwijać znaczące rozwiązania w zakresie cyberprzemocy, brutalnych treści, mowy nienawiści i samookaleczania, wśród innych czynników ryzyka. Podczas gdy wiele platform oferuje powiązane zasoby, nie jest jasne, jak dużą różnicę robią obecnie. Tymczasem istnieją zachęty biznesowe, aby utrzymać zaangażowanie użytkowników, więc plaprodukty tforms mogą w niewystarczającym stopniu ostrzegać dzieci przed krzywdzeniem lub chronić je przed tym.

Zobacz także: Facebook ułatwił zarabianie na niepewności nastolatek

„To są złe rzeczy, a ten artykuł pokazuje, że mają one niekorzystny wpływ na zdrowie psychiczne młodzieży” – powiedziała. „Musimy zrobić coś z tymi złymi zastosowaniami, jeśli nadal chcemy czerpać korzyści z tych platform.”

De Choudhury powiedział, że etycznie korzystanie z programów monitorowania do przewidywania ryzyka samobójstwa u młodzieży zależy od uzyskania ich aktywnej zgody. Na dane zebrane przez kora i wykorzystane w badaniu rodzice wyrazili zgodę. Nie jest jasne, w jakim stopniu uczniowie wiedzieli, że ich aktywność jest śledzona.

Zauważyła również, że kluczowe znaczenie dla monitorowania programów takich jak Bark, które dostarczają pewnych informacji o tym, jak działa jego algorytm, ma przejrzystość w zakresie sztucznej inteligencji, która zasila analizę aktywności online. Ogólnie rzecz biorąc, krytycy sztucznej inteligencji w zdrowiu publicznym i medycynie twierdzą, że algorytmy nie są neutralne i mogą łatwo odtworzyć różnice rasowe i etniczne. Ponieważ eksperci identyfikują trendy, takie jak niedawny wzrost liczby samobójstw wśród czarnych dzieci i nastolatków, prace nad stworzeniem algorytmów przewidywania w celu ratowania życia muszą rozwiązać pułapki związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Wulgaryzmy jako czynnik ryzyka, na przykład, mogą odzwierciedlać niezamierzone stronniczość, jeśli model barka jest szkolony na dużych zasobach danych, które „reprezentują głos większości”, powiedział De Choudhury.

„Jaka jest wrażliwość tych algorytmów na style konwersacyjne różnych grup demograficznych?”powiedziała, sugerując, że czynniki ryzyka mogą się różnić w wyniku.

Bark powiedział, że jego algorytm jest aktualizowany o najnowsze slangu nastolatków, a wulgaryzmy są często skorelowane z reakcjami emocjonalnymi, takimi jak przemoc, zastraszanie i depresja. Firma stosuje różne techniki, aby zminimalizować uprzedzenia, w tym ciągłe szkolenia dotyczące dokładnego etykietowania danych.

Jeśli chcesz z kimś porozmawiać lub masz myśli samobójcze, Crisis Text Line zapewnia bezpłatne, poufne wsparcie 24/7. Wyślij SMS o treści kryzys na numer 741741 do połączenia z doradcą kryzysowym. Kontakt Infolinia NAMI w godzinach 1-800-950 – NAMI, od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-20:00 ET lub e-mailem [email protected]. Możesz również zadzwonić do National Suicide Prevention Lifeline 1-800-273-8255. Oto a lista zasobów międzynarodowych.

Total
0
Shares
Related Posts