6 wskazówek, jak pokonać pustą stronę

Odwiedziłem Roald Dahl Museum and Story Centre kilka tygodni temu. (Dahl jest oczywiście autorem kilkudziesięciu znakomitych książek dla młodzieży, w tym Charlie i Fabryka Czekolady.)

Spodziewałam się, że spędzę popołudnie, poznając jego historie, inspiracje dla jego bohaterów.

Ale stało się coś innego, czego się nie spodziewałem.

Kiedy przechodziłem przez Muzeum, słuchając audio, czytając i oglądając różne eksponaty, zacząłem zapisywać aspekty procesu pisania Roalda Dahla. Okazało się to naprawdę inspirujące i odkryłem kilka elementów jego procesu, które są tak ważne dla cyfrowych pisarzy i wydawców dzisiaj, jak były dla niego, gdy pisał swoje książki ponad 50 lat temu.

Gotowy, by pokonać tę pustą stronę, która codziennie patrzy ci w twarz?

Oto sześć wskazówek od legendarnego pisarza Roalda Dahla …

1. Uchwyć każdy pomysł

Roald Dahl nigdy nie był bez notesu.

Nieustannie zapisywał w nim pomysły na historie, postacie i fabuły. Czasami słyszał lub czytał coś ciekawego i nagrywał to na wypadek, gdyby przydało się to do opowiadania.

W Roald Dahl Museum and Story Centre znajdują się cztery takie Zeszyty. Niektóre z zawartych w nich pomysłów zostały wykorzystane w historiach, niektóre zostały przekreślone, a niektóre nigdy nie zostały wykorzystane. Np. częstotliwość bicia serca myszy (znaleziona w Matylda) jest po prostu rodzajem informacji, które zapisałby (i zrobił).

Noszenie czegoś do nagrywania notatek, gdziekolwiek jesteś, jest świetną lekcją dla wszystkich pisarzy. Nie musi to być papierowy notatnik, ale zasada jest taka sama.

Nigdy nie wiesz, gdzie będziesz, Gdy otrzymasz kolejny świetny pomysł na post, kompletny zarys e-booka lub po prostu zalążek do opracowania — i możesz zagwarantować, że kiedy dostaniesz te pomysły, nie będziesz siedział przy biurku, czekając na nie, pióro gotowe.

Osobiście korzystam z aplikacji Evernote na telefonie i laptopie. Jak tylko mam pomysł, nagrywam go, wpisując lub nawet nagrywając mój głos lub robiąc zdjęcie. Często rozmyślam nad tym przez kilka dni lub tygodni i kontynuuję Rozszerzanie, aż dojdę do punktu, w którym będę gotowy usiąść i napisać o tym temacie.

Czy straciłem pomysły przed użyciem tego? Zdecydowanie! Wpadłbym na pomysł na post z kilkoma mocnymi stronami, ale zanim bym go zapisał, zapomniałbym o niektórych — lub wszystkich — rzeczach.

Dodatkową zaletą noszenia elektronicznego notatnika jest to, że możesz nadal dodawać do tematu i przepisywać notatkę w miarę rozwoju pomysłu.

Początkowo zauważyłem pomysł na ten post po tym, jak byłem w muzeum przez godzinę, ale ciągle go dodawałem, a kilka dni później dodałem podtytuły, a także ogólny plan postu. Kiedy usiadłem, aby napisać pierwszy szkic, zarys był już na miejscu I mogłem zacząć wypełniać luki.

2. Stwórz miejsce pracy

Roald Dahl zbudował szopę do pisania w swoim ogródku.

Określał ją jako swoje “łono” i ” gniazdo.”Ustawił krzesło i grzejnik, miał stół z różnymi wspomnieniami i artefaktami, a nawet zrobił specjalny stół na kolanach, aby wszystko było w porządku, aby tam pójść i zgubić się w pisaniu.

Wielu pisarzy udaje się do określonego “gniazda”, aby zrobić swoje pisanie. J K Rowling mówiła o pisaniu w kawiarniach w Edynburgu. Jej wczesny przynajmniej piszę. 😉

Jako producent treści uważam, że bardzo ważne jest, abyś miał miejsce, w którym możesz iść do pracy i pisać. To miejsce oddziela Twoje pisanie i pracę od wszystkiego, co konkuruje o twój czas i uwagę.

Niektórzy z was mogą mieć biuro w domu lub w biurowcu, gdzie idziesz pisać, inni mogą mieć konkretne krzesło przy stole kuchennym. Ważne jest, aby mieć miejsce, które ma wszystko, czego potrzebujesz, rozplanowane wokół ciebie, abyś mógł skupić się na pisaniu pod ręką.

Odkryłem, że jeśli nie mam konkretnego miejsca i po prostu zacznę pisać w salonie lub innej części domu, jestem znacznie bardziej podatny na rozproszenie uwagi i znacznie mniej produktywny.

Podobnie, jeśli chodzi o work life balance, kiedy odchodzisz od pisania lub miejsca pracy, łatwiej jest zostawić pracę za sobą. Jeśli pracujesz w dowolnym miejscu, trudno jest oddzielić czas pracy od czasu wolnego, co może prowadzić do frustracji ze strony innych osób w domu, a także ryzyka wypalenia zawodowego.

3. Utwórz rutynę

Roald Dahl ustanowił ścisłą rutynę pisania.

Chodził do swojej szopy dwa razy dziennie, aby:

  • Dwie godziny skoncentrowanego pisania każdego ranka
  • Dwie godziny skoncentrowanego pisania każdego popołudnia

Tworzenie rutyny tworzenia treści ma kluczowe znaczenie w rozwijaniu nawyku. Jeśli piszesz niekonsekwentnie, zwłaszcza na początku kariery wydawniczej, nie zbudujesz rytmu. Oznacza to, że Twoje pisanie nie będzie płynąć lub wydawać się tak łatwe, będziesz publikować nieregularnie, a twoi czytelnicy nie będą wiedzieć, kiedy oczekiwać od Ciebie wiadomości.

Odkryłem, że lubię pisać wcześnie rano. Mój umysł wydaje się bardziej skupiony i łatwiej mi pisać. Później, że wszystkie zmiany … staram się skupić na moim pisaniu, słowa przychodzą znacznie wolniej, a jakość artykułów, które projektuję, nie jest tak dobra.

Zbudowałem więc codzienną rutynę, w której piszę bardzo wcześnie w ciągu dnia, nawet przed śniadaniem. Następnie pracuję z klientami i nad projektami, a wracam później, aby edytować pismo z rana lub przedwczoraj. Ta codzienna rutyna pomogła mi rozwinąć mój nawyk pisania i stworzyć lepsze treści.

Czy masz konkretną porę dnia, kiedy najlepiej piszesz? Jeśli nie jesteś pewien, spróbuj pisać o różnych porach dnia w ciągu następnego tygodnia. Wybierz Czas, w którym czujesz się najlepiej i zachowaj to jako czas pisania.

Roald Dahl pisał cztery godziny dziennie, ale spójrzcie, jak produktywne były te godziny, ile niesamowitych historii napisał. O wiele lepiej pisać przez dwie godziny w swoim szczyt czasu niż przez sześć godzin w źle czas-i nie produkowanie najlepszych treści.

4. Użyj odpowiednich narzędzi

Roald Dahl wybrał bardzo specyficzne narzędzia do pisania.

Pisał żółtymi podkładkami prawnymi i ołówkami Ticonderoga HB. Zostały wysłane z USA do jego domu w Anglii. On zawsze trzymał dobry zapas zarówno w swojej szopie pisania, a na początku każdej sesji zaostrzył kilka ołówków, aby wszystko było gotowe. Żadnych wymówek. Żadnych rozrywek.

Możesz nie pisać ołówkiem, ale zasada jest taka sama dla blogerów. Jakich narzędzi potrzebujesz, aby stworzyć? Zastrzeżenie: możesz (oczywiście) dać się ponieść temu krokowi, więc bądź ostrożny. Wspominam o tym, ponieważ może to być pomocne dla wielu pisarzy.

Wspomniałem już o Evernote, który świetnie nadaje się do nagrywania notatek podczas przygotowywania pomysłów na treści. Używam również narzędzia mind mapping o nazwie MindMeister do rozwijania pomysłów i pracy nad projektami z klientami coachingowymi.

Jeśli chodzi o pisanie postów i publikowanie pracy, skonfiguruj się za pomocą bezpłatnej platformy wydawniczej WordPress i motywu projektowego, który działa od StudioPress. Dobrze obramuj swoje pismo, spraw, aby było czytelne, wyróżnij się wśród odbiorców.

Poprzez proces pisania będziesz chciał się upewnić, że pisz dla swoich czytelników, a nie dla wyszukiwarek, ale Scribe jest nieodzownym narzędziem pomagającym w delikatnym podkręcaniu i podawaniu treści do wyszukiwarek (a także nawiązywaniu kontaktów z innymi pisarzami w Twojej firmie i wiele więcej). Możesz także użyć Premise, aby przekształcić otrzymywany ruch docelowy w subskrybentów wiadomości e-mail lub nabywców produktów i usług.

Te narzędzia (między innymi) dbają o tak wiele “ciężkiego podnoszenia” za Ciebie, dzięki czemu możesz skupić się na pisaniu.

5. Doskonal swoje pisanie

Roald Dahl spędził ogromną ilość czasu na redagowaniu swoich opowiadań.

Pozwól, że podzielę się kilkoma rzeczami o jego procesie edytorskim, o których prawdopodobnie wcześniej nie słyszałeś, zaczerpniętymi z wykładu w muzeum, a następnie potwierdzonymi przez archiwistę Muzeum:

Charlie i Fabryka Czekolady
Historia ta pierwotnie nosiła tytuł “Charlie’ s Chocolate Boy.”Charlie znalazł się uwięziony w naturalnej wielkości formie czekoladowej, gdy czekolada została wlana. Został zabrany do rezydencji pana Wonki jako gigantyczny prezent czekoladowy dla syna. Podczas gdy tam, Charlie był w stanie zobaczyć z formy, ale nie mógł się ruszyć, i był świadkiem napadu na rezydencję. Następnego ranka został uwolniony i powiedział Wszystko Panu Wonce. W zamian Wonka dała mu cukiernię do prowadzenia. W późniejszych projektach Cukiernia stała się fabryką, a historia pleśni i rabunku została wyjęta.

Matylda
Postać Matildy została pierwotnie napisana jako niegrzeczne dziecko, pierwszy rozdział pierwszego szkicu historii został nazwany ” niegodziwość.”Matilda robiła sztuczki swoim rodzicom, tylko ze względu na to, że była niegrzeczna, a jej rodzice byli bardzo mili. Roald Dahl uznał, że to w ogóle nie zadziałało i całkowicie zmienił postacie na odwrót, więc jej rodzice byli tymi, którzy byli paskudni, a ona była dobrym dzieckiem.

Oompa-Loompas
Oompa-Loompas były pierwotnie nazywane ” Whipple-Scrumpets.”Wydawca Dahla nie sądził, że ta nazwa działa, więc zmienił ją na Oompa-Loompas i zmienił oryginalną nazwę w czekoladę” – Whipple przepyszny Fudgemallow Delight.”

Podobnie jak Roald Dahl, jako producent treści, ważne jest, aby edytować i przeredagować swoją pracę, aby stworzyć najlepszą treść, jaką możesz. Nigdy nie napisałem posta w jednym projekcie, który z przyjemnością opublikowałem.

Podczas pisania twój umysł powinien koncentrować się na tworzeniu, a wielu odnoszących sukcesy pisarzy i trenerów sugeruje, że pisząc nie powinieneś nawet myśleć o edycji.

Jednak po utworzeniu postu możesz spać na nim, lub przynajmniej zostawić go na kilka godzin i wrócić do niego ze świeżymi oczami. Spójrz na post po pewnym czasie i zobacz, co działa, co jest przydatne dla czytelnika i co zmusi go do podjęcia działań. Następnie Edytuj i przeredaguj post, aby stał się najlepszą rzeczą, jaką możesz napisać na ten temat.

Wiem, że niektórzy pisarze uważają, że nie powinieneś edytować zbyt daleko, że musisz przejść do punktu, w którym klikasz “Publikuj” i przechodzisz do następnego, jak każdy inny opublikowano post jest lepszy niż jakikolwiek projekt. Ale nie odpuszczaj sobie. Jeśli możesz ulepszyć artykuł, udostępnić więcej informacji czytelnikowi, zrobić coś jaśniejszego, bardziej przekonującego, zrób to, przekonasz się, że wynik będzie znacznie lepszy dla siebie i odbiorców.

Roald Dahl pokazywał również szkice swoich historii młodszym członkom rodziny, aby sprawdzić, czy spodobały się one jego zamierzonej publiczności.

Pokazał wczesny szkic ” Charlie and The Choclate Factory “swojemu bratankowi Nicholasowi, który powiedział:” Wujku Roald, myślę, że to zgniłe!”Historia została przerobiona, dopóki nie przemówiła do młodego Nicholasa.

Zawsze warto poprosić kogoś innego, aby przejrzał ważny post dla ciebie, aby uzyskać drugą opinię, czy działa, czy ma wystarczającą wartość dla zamierzonych odbiorców. Możesz poprosić kolegę, trenera biznesu, a nawet przyjaznego klienta, odpowiedź może pomóc poprawić post i może ujawnić dalsze punkty, które możesz odnieść w przyszłych postach.

6. Wykonaj pracę

Roald Dahl wykonał swoją pracę.

Przez wiele lat podążał za swoją rutyną i stworzył jedne z najbardziej trwałych, najbardziej lubianych opowieści dla dzieci, które mamy dzisiaj, z których wiele zostało przekształconych w filmy.

Producentowi treści może bardzo łatwo wpaść w pułapkę paraliżu analitycznego. Czytanie wielu artykułów na temat publikowania w Internecie, słuchanie podcastów , oglądanie filmów … to wszystko jest Świetne do rozwijania swojej wiedzy. Ale brak to pomoże Ci osiągnąć swoje cele, jeśli nie wykonasz pracy.

Możesz mieć najlepsze narzędzia na świecie, a nawet notatnik pełen pomysłów, ale musisz faktycznie tworzyć treści, publikować je i promować, jeśli chcesz rozwijać swoją firmę poprzez treści.

Jak powiedział Sam Roald Dahl:

Pisarz musi zmusić się do pracy. Musi sam sobie robić godziny, a jeśli w ogóle nie pójdzie do swojego biurka, nie ma nikogo, kto by go skarcił.

The bottom line …

Nie ma znaczenia, czy piszesz historie dla dzieci o Oompa-Loompas, czy dzielisz się wiedzą, publikując treści, aby promować swoją firmę-zbieranie pomysłów, tworzenie przestrzeni do pracy i rutyny, przeredagowywanie treści i publikowanie ich są kluczowe.

Co dodałbyś do listy, która pomoże Ci osiągnąć cele w zakresie treści? Proszę dać mi znać w komentarzach …

Total
0
Shares
Related Posts