W naszej serii „Powrót do szkoły” zajmujemy się ważnymi problemami, z którymi borykają się uczniowie, od policji w szkołach po reprezentację. Bo powrót do klasy to coś więcej niż kupowanie artykułów szkolnych.
Możesz nie spędzać zbyt wiele czasu na myśleniu o różnicy między płciami w edukacji — czyli o różnicy w wynikach edukacyjnych między chłopcami a dziewczynkami – ale powinieneś. Różnice te dotykają ludzi od dzieciństwa, przez całe dorosłe życie, poprzez wybrane przez nich kariery i dalej.
Dziewczęta i chłopcy otrzymują różne wiadomości (zarówno ukryte, jak i wyraźne) o tym, kto jest mądry, a kto nie. W wieku sześciu lat dziewczęta częściej nazywają chłopców ” naprawdę, naprawdę mądrymi „i unikają gier lub zajęć, które postrzegają jako dzieci, które są „naprawdę mądre”.”Rasa i klasa również mają wpływ. A to trwa dalej: chłopcy, którzy chodzą do dzielnic szkolnych, które są w większości białe, o wysokich dochodach i podmiejskich, Zwykle sprawdzają się lepiej niż dziewczęta w tych samych dzielnicach.
Edward Morris, który wykłada socjologię na Uniwersytecie Kentucky, bada przecięcia płci, klasy i rasy w edukacji. Uważa, że szkoły i nauczyciele mogą pomóc zmniejszyć różnice między płciami, nie rozdzielając chłopców i dziewcząt w klasach ani nie oczekując, że uczniowie poradzą sobie z pewnymi zadaniami ze względu na płeć lub rasę. „Czarni chłopcy są zdecydowanie najbardziej opóźnieni pod względem wszystkich wyników edukacyjnych”, mówi Morris, wyjaśniając, że część tego jest spowodowana tym, że Czarni chłopcy są bardziej narażeni na dyscyplinę w szkole niż biali chłopcy (nawet za to samo zachowanie).
Istnieją organizacje pracujące nad zmianą tych różnic, a Ty możesz im pomóc w walce. Każda z wymienionych wcześniej organizacji otrzymuje trzy lub cztery gwiazdki, najwyższą ocenę, od strony charytatywnej watchdog Charity Navigator, lub została wprowadzona do nowego systemu oceny Encompass Charity Navigator, który został stworzony, aby umożliwić im ocenianie większej liczby organizacji non-profit. (Organizacje przypisane gwiazdki zachowują te oceny.) Wybierz jedną lub kilka i przekaż darowiznę, jeśli masz kilka wolnych dolców-lub po prostu podnieś świadomość ich pracy w mediach społecznościowych. To wszystko pomaga.
American Association of University Women:
Trzy gwiazdki
American Association of University Women (Aauw) jest organizacją równouprawnienia płci, która działa na rzecz zwiększenia dostępu do edukacji dla wszystkich kobiet bez względu na rasę lub pochodzenie etniczne. Oferuje stypendia i granty, aby pomóc w finansowaniu studiów kobiet, opowiada się za polityką obniżania zadłużenia kredytów studenckich (aauw odkryło, że kobiety mają prawie dwie trzecie długu federalnego kredytu studenckiego w Ameryce o wartości 1,54 USD) i zachęca więcej dziewcząt i kobiet w całym kraju do wykonywania zawodów STEM.
Darowizna proszę..
Girls Inc.:
Cztery gwiazdki
Kobiety zajmują zaledwie 28% stanowisk naukowych i inżynieryjnych, z perspektywami jeszcze gorszymi dla czarnoskórych, latynoskich i innych niedostatecznie reprezentowanych rasowo kobiet, które stanowią mniej niż pięć procent specjalistów z dziedziny nauki i inżynierii. Nie chodzi o to, że dziewczyny są gorsze w matematyce i naukach ścisłych niż chłopcy, chodzi o to, że powiedziano im (zarówno pośrednio, jak i wyraźnie), że chłopcy są lepsi w tych przedmiotach od wczesnego dzieciństwa. Enter Girls Inc., organizacja non-profit, która działa w 350 miastach w USA i Kanadzie i obsługuje dziewczęta w wieku od 6 do 18 lat. Oferuje całoroczne programowanie, w tym zajęcia pozalekcyjne i weekendowe, aby zaangażować dziewczęta w STEM. I dostaje wyniki: organizacja odkryła, że z tego wsparcia, 89 procent swoich dziewcząt „znaleźć science lub matematyka interesujące.”
Darowizna proszę..
Student Leadership Network:
Cztery gwiazdki
Organizacja daje dziewczętom w klasach szóstych szkoły średniej, które pochodzą z niedostatecznie wykształconych środowisk, szansę na edukację w publicznych szkołach średnich (znanych jako Young Women ’ s Leadership Schools, zlokalizowanych w Nowym Jorku). Dziewczyny mogą skorzystać z programowania w ” college and career awareness, STEAM (science ,technology, engineering, the arts, and mathematics), health and wellness, and leadership development.”Często ci studenci są pierwszymi w swoich rodzinach, którzy uczęszczają na studia.
Darowizna proszę..
All Star Code:
100/100 w najnowszym systemie ocen Charity Navigator
All Star Code, z siedzibą w Nowym Jorku, pracuje nad pozyskaniem młodych ludzi w dziedzinie technologii, ucząc ich informatyki. Ze wszystkich naukowców i inżynierów w USA, tylko 3 procent to czarni mężczyźni, według danych z 2015 r. opracowanych przez National Science Foundation. Czarni studenci są również bardziej skłonni niż biali studenci, aby przejść z kierunków STEM i zdobyć dyplom w innej dziedzinie, zgodnie z badanie z 2019 roku.
Organizacja została założona przez Christinę Lewis, córkę Reginalda F. Lewisa – pierwszą czarnoskórą osobę, która zbudowała miliarder-dolarowy biznes, kiedy kupił globalną firmę spożywczą TLC Beatrice International. Lewis mówi, że postanowiła skupić się na młodych mężczyznach, ponieważ znalazła wiele organizacji, które koncentrują się na niedostatku kobiet w technologii, ale nie mężczyzn koloru, zgodnie ze stroną internetową All Star Code. Organizacja działa zarówno w Nowym Jorku, jak i Pittsburghu. Program summer intensive oferuje sześć tygodni kodowania, a jednocześnie wspiera nastawienie na wzrost. GPA nie jest używany do określenia kwalifikowalności do programu.
Darowizna proszę..
Step Up:
Cztery gwiazdki
Step Up mentors młode dziewczyny przez cztery lata szkoły średniej, obsługując prawie 1600 dziewcząt w Los Angeles, Chicago, Dallas i Nowym Jorku każdego roku i zaszczepiając umiejętności społeczno-emocjonalne, które zwiększają wyniki w nauce. Przed przystąpieniem do programu zazwyczaj połowa jego uczestników nie jest na dobrej drodze do ukończenia studiów, ale z mentorstwem Step Up, 98 procent to robi, mówi Delores Morton, CEO Step Up. Około 87% podopiecznych to kolorowe dziewczyny.
„Skupiliśmy się na mentoringu, ponieważ daje nastolatkom wsparcie społeczne, którego potrzebują, aby zrealizować swój potencjał”, mówi Morton.
Darowizna proszę..
Narodowe Centrum Kobiet I Technologii Informacyjnych (NCWIT):
Wynik 100/100
National Center for Women & Information Technology zostało założone w 2004 roku przez National Science Foundation w celu rozwiązania problemu niedostatecznej reprezentacji kobiet i kobiet kolorowych w dziedzinach informatyki. Organizacje oferują wsparcie na wszystkich poziomach, od przedszkola po studia, a także narzędzia rozwoju kariery zawodowej dla kobiet już w terenie. Oprócz szkoleń technicznych, stypendiów i innego wsparcia finansowego dla młodych kobiet, Centrum zebrało zasoby dla edukatorów i adwokatów. Program BridgeUp STEM, dwuletni kurs informatyki i staż badawczy, jest otwarty również dla młodzieży niezgodnej z płcią.
Darowizna tutaj.
Oryginalna historia opublikowana w sierpniu. 2020 i zaktualizowany o dodatkowe raporty Chase DiBenedetto we wrześniu. 2021.