Dla małej firmy posiadanie strategii mediów społecznościowych jest niezbędne do zwiększenia świadomości marki, dotarcia do grupy docelowej i zwiększenia sprzedaży.
Dzięki silnej strategii mediów społecznościowych nigdy nie zabraknie pomysłów na to, co opublikować — a wkrótce będziesz mieć zaangażowaną społeczność na wyciągnięcie ręki.
Gotowy, aby dowiedzieć się, jak stworzyć strategię social media dla małych firm? Zaczynajmy:
Czym jest strategia Social Media dla małych firm?
Strategia mediów społecznościowych zawiera wszystko, co chcesz zrobić i osiągnąć w mediach społecznościowych. Szczegółowo opisuje to, co opublikujesz, platformy, z których będziesz korzystać, i definiuje mierzalne cele, które będą wspierać twoje konkretne potrzeby biznesowe.
Inteligentne strategie mediów społecznościowych dla małych firm mogą zwiększyć świadomość marki, zbudować odbiorców i zwiększyć przychody.
Jednak wzrost ten nie nastąpi z dnia na dzień. Wymaga konsekwentny oraz strategiczne podejdźcie.
Spójrz na Chai cafe Kolkata Chai Co. – regularnie publikują na wielu platformach i w rezultacie zbudowali kwitnącą społeczność.
Ich media społecznościowe zazwyczaj zawierają 3 rodzaje treści: przepisy kulinarne, zdjęcia produktów i filmy.
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” alt=”” />
Their recipe posts are informative and inspirational, while their product images are directly promotional. Their video content showcases artists from the Indian community — providing insight into Kolkata Chai Co.’s brand values.
All of this content works together to build brand awareness and drive sales, creating a cohesive social media strategy across platforms.
How to Create a Social Media Strategy for Small Businesses:
-
Define Your Social Media Strategy
-
Identify the Right Social Media Platforms
-
Define Your Brand Voice
-
Create and Manage Your Posts
-
Track and Measure Your Goals
Part #1: Define Your Social Media Strategy — and Set Your Goals
Creating a social media strategy from scratch may seem intimidating, but setting SMART goals keeps the process realistic and achievable.
A SMART goal is:
-
Specific
-
Measurable
-
Achievable
-
Relevant
-
Timely
Apply this method to your social media marketing plan by basing the goals on metrics that are specific to your business.
For example, you might want to track how many people follow your social media account month over month.
If this is your first time creating a social media strategy, it’s a good idea to start with a handful of important goals — so you can really hone in on them.
This way, you’ll be able to track progress over time and use them as a baseline to build upon in the future.
Want to learn how to set goals (and actually achieve them?) Watch Later’s free goal setting workshop which will help you make those social goals a reality!
Part #2: Identify the Right Social Media Platforms for Your Business
Every social media platform has a unikalny zestaw zalet i wad — co oznacza, że możesz być selektywny w swoim podejściu.
Począwszy od platform, które mają największy sens dla Twojej firmy, pomogą Ci zaoszczędzić czas i uniknąć przytłoczenia kalendarzem treści.
Nie wiesz, która platforma jest najlepsza dla Twojej firmy? Oto podstawowe zestawienie:
Jako platforma wizualna Instagram jest idealną platformą do prezentowania produktów lub usług w akcji. Jest to również świetne miejsce do rozwijania społeczności, która kocha Twoją markę.
Ponadto Instagram ma teraz mnóstwo funkcji e-commerce-dzięki czemu konwersja obserwujących na klientów jest łatwiejsza niż kiedykolwiek.
Instagram znany jest również z ogromnej społeczności wpływowych mediów społecznościowych. Współpraca z twórcami lub wpływowymi osobami w celu tworzenia sponsorowanych postów może być świetnym sposobem dotarcia do odpowiednich odbiorców i potencjalnych nowych klientów.
Oprócz sponsorowanych postów Instagram może być również niesamowitą platformą do znajdowania organiczne treści generowane przez użytkowników (UGC) o twoich produktach lub Usługach.
Kp5vhPcm8exO2t927VIkifLo7EVNLloWVFSXHE5B/r2ASSQRgHJGBpGXJbE8Mo79k3DjmYEg1QvaLbY/SRuqqUOLNa3KpbEeSgPMpcgOpJQewcc+s/nQty2vaHdKB+OWOLSdhM+t+E2ylWU1NJuiqGOhppTKZ6kp/kDwyeKihICVHPseQ+RpmXNlyHtdIbAob+aRgjxYGPbEKPPtz+0yoe/2y3jixatkVKv/ssCiUn1YcSYl6SUl0nBK0IPJXFbn29laVMfcn7larS0oZmHG9J5P2H9/Cxzzu2UnuuOxr5hMsqWpQbUzITgklR6LfWSon/SdJnHks01Md1h5KgmT5xXbVZsiuMUCiU2KzDfgOUiL9QiLIDgBLiwl0ErScFKs9Y699bLY2gUsN0ETmGMtHTrXw4+nhBXkBe8rcy6LRnOsN0h+XbkN136BawlQCSkDBJ7wns/cnJ/JAUKXVrGRtDGCgPCTKpS2nnmnHpDym3CjmXj3jr41e0el//Z” alt=”” />
Sharing UGC is a great way to show your products in action, and can act as a valuable third-party recommendation for your brand.
Improve your content workflow with Later’s user-generated content tools — source, schedule and repost UGC to your feed in minutes!
Facebook, the most widely-used social media site, is an all-purpose platform where you can share photos, company updates and information, videos, and other informative content to build brand awareness and trust.
Much like Instagram, Facebook is jam-packed with e-commerce features — and has some of the most sophisticated targeted advertizing tools in the business.
Facebook wyróżnia się Facebookiem dzięki zaawansowanemu pakietowi funkcji forum społecznościowego-takich jak grupy na Facebooku, pokoje komunikatorów i wydarzenia NA ŻYWO.
Ponadto potężne narzędzia analityczne Facebooka pomagają dowiedzieć się więcej o obserwujących i utrzymują cię na bieżąco z inteligentnymi celami.
Chcesz podnieść poziom swojej strategii na Facebooku? Plan, harmonogram i opublikuj na Facebooku z Later – za darmo!
Twitter to platforma dla krótkich wiadomości i udostępnionych mediów, dzięki czemu idealnie nadaje się do ogłoszeń firmowych, artykułów lub postów na blogu i obsługi klienta.
Twitter jest świetny do szybkiego łączenia się w czasie rzeczywistym, co sprawia, że jest to najlepszy wybór dla firm z dużą ilością aktualizacji wiadomości i zasobów do udostępnienia.
Na przykład marka napojów innocent drinks często korzysta z Twittera, aby komunikować się z klientami i odpowiadać na pytania:
TikTok
Jeśli uważasz, że TikTok jest tylko dla nastolatków, pomyśl jeszcze raz.
TikTok jest platformą opartą na wideo, pełną treści informacyjnych, rozrywkowych i kreatywnych — a firmy używają tej platformy, aby pokazać, jak działają ich produkty, udostępniać kulisy, udzielać wskazówek i dołączać do trendowych wyzwań.
Tutaj Lucume korzysta z platformy, aby promować kolekcję swoich glinianych kolczyków:
Młodsza publiczność TikTok jest świetna dla firm marketingowych do Gen Z, ale Demografia TikTok przesuwa sięo i z większą liczbą millenialsów, niż kiedykolwiek wcześniej.
Chcesz podnieść swoje umiejętności TikTok? Dołącz 10-dniowe wyzwanie! Każdego dnia pokażemy Ci nowe umiejętności TikTok lub hack, które można wykorzystać na własne TikTok paszy:
YouTube
W przeciwieństwie do większości platform społecznościowych, YouTube pozwala udostępniać dłuższe filmy, z ogromnym maksymalnym rozmiarem przesłanego pliku wynoszącym 128 GB(lub 12 godzin!).
To sprawia, że jest to idealna platforma dla bardziej dogłębnych treści edukacyjnych-takich jak porady dotyczące stylizacji, wywiady, samouczki i transformacje.
Na przykład później używa YouTube do udostępniania wskazówek w mediach społecznościowych, strategii, filmów instruktażowych, kursów i sesji konferencyjnych:
YouTube zazwyczaj wymaga więcej czasu i energii niż inne platformy, ale może przynieść ogromne wyniki. YouTube to przede wszystkim wyszukiwarka, co oznacza, że użytkownicy, którzy szukają i odkrywają Twoje treści, są bardziej skłonni do silnego zainteresowania tym tematem i prawdziwego zamiaru zaangażowania.
Gotowy, aby zacząć? Dowiedz się wszystkiego o tworzenie kanału YouTube tutaj.
Jako platforma do wizualnego odkrywania, Pinterest jest idealny do docierania do nowych, odpowiednich odbiorców. Ponadto całe doświadczenie jest w pełni klikalne, co ułatwia przekształcanie przeglądarek w Klientów.
Na Pintereście użytkownicy „przypinają” zdjęcia, które prowadzą do zasobów, stron produktów i treści w Internecie. Piny są zazwyczaj atrakcyjne wizualnie, a linki na ogół prowadzą do postów na blogu lub stron produktów.
Pinterest to świetna platforma do przyciągania ruchu do twojej witryny, a marki mogą tworzyć „tablice” pełne wyselekcjonowanych pinów-dzięki czemu odbiorcy mogą łatwo znaleźć powiązane szpilki na raz.
Jako Partner na Pintereście, Później oferuje ekskluzywne funkcje, które pomogą Ci rozwijać swoją firmę na Pintereście. Zacznij planować i planować swoje piny z Later już teraz!
LinkedIn to świetna platforma do budowania sieci, podnoszenia świadomości marki i przyciągania nowych talentów do Twojej firmy.
Podobnie jak w przypadku Twittera, wiele marek korzysta z LinkedIn, aby udostępniać aktualizacje firm, wiadomości, relacje w mediach, artykuły lub posty na blogu.
Co więcej, z ponad 722 milionami użytkowników na całym świecie i mnóstwem nowych funkcji napędzających zaangażowanie, jest to platforma, dla której warto rozważyć stworzenie strategii.
Teraz, gdy wiesz, co oferuje każda platforma, wybierz te, które są najbardziej odpowiednie dla Twojej firmy. Nie bój się zaczynać od 1 lub 2-lepiej skupić swoją energię tam, gdzie będzie najbardziej efektywna.
Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest i TikTok można teraz zaplanować i zaplanować treści na Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest i TikTok Później – wszystko z jednego łatwego w użyciu pulpitu nawigacyjnego!
Część # 3: Zdefiniuj Swój Głos Marki
Głos Twojej marki jest jak osobowość Twojej firmy — to sposób mówienia do odbiorców. I może się nieznacznie różnić w zależności od platformy.
Weźmy na przykład Washington Post. Na TikTok używają komedii do tworzenia zabawnych i pouczających filmów. Na Twitterze udostępniają najważniejsze elementy artykułu bez żadnego puchu:
Jeśli masz problemy ze wskazaniem swojego tonu, rozważ wartości i misję swojej marki. Czy jesteś formalny i poważny, czy more relatywny i przyjazny?
Jedną z marek robiących to dobrze jest PUR Home, linia naturalnych środków czyszczących z misją przyjazną dla środowiska.
Kierują swoje wartości w ton swojej marki przyjaznym głosem i treściami ukierunkowanymi na zrównoważony rozwój:
TIP: Zastanów się, w jaki sposób rozmawiałbyś o swojej firmie, produktach lub usługach z przyjacielem, udoskonalając ton głosu swojej marki!
Część # 4: Twórz i zarządzaj swoimi postami w mediach społecznościowych
Po zdefiniowaniu celów, wybraniu platform, z których będziesz korzystać i opracowaniu głosu marki, nadszedł czas, aby rozpocząć tworzenie i publikowanie treści.
Jako zajęty właściciel małej firmy, pomocnym sposobem na uniknięcie przytłoczenia podczas tworzenia treści jest ćwiczenie grupowania treści.
Jest to pomocna technika produktywności, w której tworzysz wiele podpisów, zdjęć i filmów w określonym czasie.
A jeśli chcesz zaplanować zawartość, skorzystaj z narzędzia do planowania mediów społecznościowych, które pomoże Ci zaoszczędzić czas i zawsze udostępniać treści w najlepszym czasie do publikowania.
Z Later, można przesyłać zdjęcia w partiach, znaleźć niesamowite UGC, zaplanować zawartość tygodni wcześniej, i więcej.
A dzięki funkcjom takim jak najlepszy czas na publikowanie i bezpłatna integracja Unsplash — Twój kalendarz treści będzie strategiczny, spójny i spójny.
#5: Śledź i mierz swoje cele w mediach społecznościowych
Teraz, gdy przybiłeś swoją strategię treści, dobra robota! Zrobiłeś najtrudniejszą część.
Ale nie zapominaj, że kluczem do skutecznej strategii mediów społecznościowych dla małych firm jest spójność.
Monitorowanie analiz, aby zobaczyć, Do ilu osób docierasz i w jaki sposób wchodzą w interakcję z Twoimi postami, ma kluczowe znaczenie dla Twojej strategii, ponieważ pokazują, co działa, a co nie.
Na szczęście późniejsze analizy ułatwiają śledzenie spostrzeżeń, które można wykorzystać do informowania o strategii treści — niezależnie od tego, czy chodzi o zwiększenie zaangażowania, czy zwiększenie liczby odbiorców.
Nare masz to-szybki przewodnik Jak stworzyć strategię mediów społecznościowych dla małych firm.
Poświęć trochę czasu na opracowanie inteligentnych celów, zdefiniowanie głosu marki i wybranie platform dopasowanych do tego, co chcesz osiągnąć.
A jeśli stworzysz spójną treść i przeanalizujesz swoje wskaźniki, będziesz o krok bliżej do stworzenia udanej długoterminowej strategii.
Gotowy, aby uprościć swoją strategię mediów społecznościowych dla małych firm? Z Później, możesz planować, planować i monitorować swoje posty w jednym miejscu!