3 lekcje biznesowe, których możesz użyć od przedsiębiorcy Globtrotingowego

Kiedy ostatnio razem podróżowaliśmy, nauczyliśmy się kilku rzeczy o biznesie od mongolskich wojowników, belgijskich kucharzy i poczmistrzów na Antarktydzie.

Wybrałeś kilka cennych “pamiątek” dla swojej witryny — takich jak właściwe powitanie klientów, zarządzanie oczekiwaniami i ograniczanie wiedzy specjalistycznej.

Podczas dzisiejszej wycieczki odwiedzimy Tajskie Targi Żywności, chińskie sklepy z kluskami i starożytne peruwiańskie ruiny, aby nauczyć się trzech ważnych lekcji biznesowych.

Dla tych z Was, którzy są nowi na naszej trasie, Nazywam się Betsy Talbot, a w 2010 roku mój mąż Warren i ja wyjechaliśmy z USA na otwartą podróż dookoła świata. Ponieważ przez ostatnie dwa lata podróżowaliśmy i zarządzaliśmy naszą działalnością, nauczyliśmy się umiejętności przedsiębiorczych i taktyki z bardzo mało prawdopodobnych źródeł. Dzisiaj podzielimy się z Wami kilkoma z nich.

Posmaruj krem do opalania i załóż czapki, ponieważ dzisiejsze trzy miejsca (i lekcje) są słoneczne, przydatne i jasne.

Zaczynajmy …

1. Zaczynaj. Natychmiast.

Rynki w Tajlandii tętnią życiem każdej nocy, a piesi i motocykle blokują jezdnię. Mieszkańcy i turyści przybywają na lokalne rynki, aby skosztować pysznych tajskich potraw, od pikantnych curry i zup po makaron i smażone potrawy.

Ci sprzedawcy żywności zaczynają od palnika, woka i świeżych składników. Nie każdy kucharz ma nawet wózek, niektórzy zaczynają od małego grilla i stołka do sprzedaży pieczonej kukurydzy lub kebabów. Inni rozszerzyli się o małe stoły i krzesła obok wózków, aby zapewnić stały strumień biznesu, który zgromadzili przez lata. Jeszcze inni przywiązują swoje wózki do motocykla i podróżują po barach w nocy, aby służyć ludziom, którzy muszą wchłonąć alkohol, który spożywali, z dobrym jedzeniem.

Ci przedsiębiorcy po prostu rozpocznij, wykorzystując podstawowe składniki do prowadzenia firmy, a następnie dostosowując się do nich, pracując na nowych rynkach lub dodając specjalności w razie potrzeby.

Zbyt często angażujemy się w czynienie naszego biznesu “doskonałym”, zanim ogłosimy go światu, opracowując każdy możliwy scenariusz lub problem, abyśmy mogli być przygotowani, gdy to nastąpi. Większość przedsiębiorców zgodzi się, że biznes wygląda znacznie inaczej 1, 2 lub 3 lata niż na etapach planowania. Próba przemyślenia wszystkiego przed rozpoczęciem jest po prostu zmarnowaną energią.

Nadmierne myślenie jest śmiertelnym ciosem dla działania, a działanie jest tym, co napędza dochody.

Zrobione jest lepsze niż idealne.

Fachowo przygotowana zupa jungle curry z prostego koszyka z jedzeniem na rynku może rozpocząć przychody i bazę klientów, aby ostatecznie otworzyć pełnowartościową azjatycką restaurację.

  • Projekty wymagają terminów. Jeśli nie naciskasz, aby uruchomić w określonym terminie, na pewno nie.
  • Unikaj pełzania zakresu. Jeśli twój projekt nadal się rozwija, nigdy nie skończysz. Traktuj swój projekt jak profesjonaliści i kończ to, co zacząłeś. Pomysły, które kwitną po drodze, powinny znaleźć się na liście opcji, które można dodać później … gdy masz gotowy produkt na rękach.
  • Zmień swój sposób myślenia. Zamiast myśleć o wszystkich powodach, dla których nie możesz zacząć teraz, Odwróć argument i wymień wszystkie powody, dla których powinieneś zacząć teraz. Kiedy zmieniasz perspektywę, zmieniasz motywację do zrobienia czegoś.

Studium Przypadku: Lorne Michaels z Saturday Night Live niedawno rozmawiał z Alecem Baldwinem na jego podcaście Here ‘ s The Thing. Mówi, że bycie “gotowym” jest stanem umysłu, który można warunkować, aby przezwyciężyć regularnymi terminami. “Mówię to co tydzień, nie kontynuujemy, ponieważ jesteśmy gotowi, kontynuujemy, ponieważ jest 11: 30.”

2. Opracowanie katalogu

Kiedy myślisz o Peru, pierwszą rzeczą, która przychodzi ci do głowy, jest prawdopodobnie Machu Picchu. W ciągu 100 lat od jego (ponownego)odkrycia, stał się jednym z najpopularniejszych miejsc w Ameryce Południowej, na szczycie list ludzi na całym świecie.

Goście oczekują wspaniałego doświadczenia, duchowego połączenia i poczucia bycia w Świętej przestrzeni historycznej. Co odwiedzający nie. zawsze oczekuj, że 5000 inne goście w butach turystycznych i spodniach zapinanych na zamek szukają dokładnie tego samego.

Peru ma jeszcze jedną wielką atrakcję historyczną: przedinkańską fortecę na północy o nazwie Kuelap, dopiero niedawno odkrytą w latach 80. XX wieku. jest to ogromne miejsce, wznoszące się wysoko nad okolicznymi dolinami z widokiem z lotu ptaka. Styl budynku jest pomysłowy, z bramą, która stopniowo zwęża się, aby zmieścić tylko jedną osobę — dzięki czemu obrona ataku jest niemal dziecinnie prosta.

Rząd Peru ciężko pracuje, aby wykopać resztę tego miejsca i zachęcić do turystyki. Obecnie jest około 50 odwiedzających dziennie, a te szczęśliwe dusze mogą oglądać aktywne wykopaliska, a także praktycznie mieć miejsce do zbadania.

Nie rywalizuje jeszcze z Machu Picchu w odwiedzinach czy przychodach, ale z czasem będzie. Departament Turystyki Peru wie, że będą przyciągać więcej turystów i generować większe dochody na turystę, jeśli mają inne wspaniałe starożytne miejsca do zaoferowania przygód podróżników, więc są ciężko pracować, co się stało.

Twój produkt lub usługa może być równie inspirujące jak Machu Picchu, ale jeśli jest to twoja jedyna oferta, dostaniesz tylko jedną sprzedaż na klienta. Zadowolony klient nie ma nic innego do kupienia od Ciebie, nawet jeśli stoją tam z kartą kredytową w ręku. Kiedy masz kilka ofert dotyczących twojej podstawowej specjalności, tej rzeczy, którą rządzisz jak nikt inny, klienci mają więcej możliwości współpracy z Tobą, dalszego umacniania relacji i budowania przychodów.

  • Skorzystaj z pytań i sugestii kupujących twój główny produkt tworzenie produktów i usług wspierających. Wypełnij luki w wiedzy lub Usługach wskazane przez odbiorców.
  • Moje treści na blogu pomysły na nowe produkty i usługi. Przekopuj się przez Archiwa bloga, aby znaleźć posty o największym ruchu lub największej liczbie komentarzy. Rozwiń temat w nowym produkcie lub usłudze, używając artykułu jako platformy startowej.
  • Wywiad z najlepszymi klientami aby dowiedzieć się, jak możesz lepiej im służyć w swojej specjalności. Uważnie słuchaj języka, którego używają, i opracowuj produkty i usługi w tym języku.

Studium Przypadku: Prelegentka i publicystka Nancy Juetten z Main Street Media Savvy skorzystała ze swojej usługi premium, pomagając lokalnym firmom zdobyć więcej prasy dla siebie i zrodziła zajęcia, seminaria internetowe, e-booki i teleseminaria dla tych, którzy chcieli tańszego rozwiązania dla MAJSTERKOWICZÓW. Eksplodowała, dając szerszemu gronu potencjalnych klientów więcej możliwości robienia z nią interesów.

3. Get personal

Jinghong w Chinach znajduje się na południowym krańcu kraju, nad rzeką Mekong, tuż przy drodze z Laosu. Chociaż nie jest to duże miasto według chińskich standardów, nadal szczyci się populacją około pół miliona ludzi.

Podróżowaliśmy z nowym Chińskim przyjacielem i po dniu zwiedzania zapytaliśmy, czy możemy znaleźć knedelę na przekąskę. Wykradł małą dziurkę w ścianie w centrum handlowym ze striptizem, gdzie kobieta zajmowała się robieniem świeżych pierogów przy dużym stole.

Wydawała się bardzo podekscytowana widząc nas, a my myśleliśmy, że to dlatego, że byliśmy jedynymi klientami. Okazało się, że właśnie otworzyła swoją restaurację i pomyślała, że jej nowy biznes ma szczęście, że międzynarodowi podróżnicy przyjeżdżają w pierwszym tygodniu. (Nie ma zbyt wielu zachodnich turystów w Chinach w ogóle, a zwłaszcza w tych bardziej wiejskich regionach, takich jak Jinghong.)

Zaprosiła nas, poprzez tłumaczenie naszej przyjaciółki, żebyśmy wrócili na specjalną kolację tego wieczoru po zamknięciu z nią i jej dorosłym synem.

Wróciliśmy i cieszyliśmy się długim wieczorem pijąc wino ryżowe-wersję homebrew z jej prywatnego magazynu, a nie wersję kupioną w sklepie, którą przynieśliśmy w prezencie-próbowaliśmy nowych potraw, dzieliliśmy się historiami z życia i mnóstwem śmiechu. Powiedzieliśmy jej, jak przyciągnąć do swojego sklepu więcej zagranicznych podróżników-mianowicie poprzez umieszczenie tabliczki w języku angielskim z napisem ” Dumpling Shop.”Nauczyła nas, jak prawidłowo toastować w Chinach.

W Chinach jedliśmy setki posiłków, ale jej mały sklep z pierogami nadal wyróżnia się jako nasz ulubiony. Polecamy The Northeast Fat Mother Dumpling Shop każdemu podróżnikowi, którego spotykamy udając się do południowych Chin. (I tak, to prawdziwe imię!)

Kiedy ukrywasz się za swoją witryną, nigdy nie ujawniając dokładnie tego, kim jesteś lub więcej, niż to, co ktoś może znaleźć w CV, ludzie mają trudności z połączeniem. Wszyscy wolimy robić interesy z ludźmi, których znamy, lubimy i którym ufamy. Nawet jeśli nie możesz osobiście poznać ich wszystkich, możesz pozwolić swoim klientom dowiedzieć się trochę więcej o Tobie.

  • Udostępnij szczere zdjęcie siebie lub swojego zespołu na stronie o Tobie, takiej z jakąś osobowością lub pokazującej ci udział w aktywności, którą lubisz.
  • Ujawnij coś osobistego i całkowicie niezwiązane z Twoją stroną o, jak hobby lub nieoczekiwane zainteresowanie.
  • Rzuć regularne wskazówki o swojej osobowości w swoich wpisach na blogu i stronie internetowej Kopiuj. Ludzie lubią znać te idiosynkrazje na temat osoby stojącej za stroną. To tak, jakby dowiedzieć się, że Twój ulubiony autor nienawidzi brokułów tak jak ty. To kolejny punkt więzi między obcymi.

Studium Przypadku: Peter Shankman, założyciel HARO, szaleje na punkcie skoków spadochronowych, NASA i kotów. Jego działalność polega na PR i networkingu, ale regularnie publikuje informacje o swoich wielkich miłości na swoim blogu, aktualizacjach na Facebooku i Twitterze. Czujesz, że znasz Petera, nawet jeśli nigdy go nie spotkałeś, co daje mu przewagę nad innymi liderami myśli, którzy po prostu wylewają mądrość.

Biorąc lekcje do domu

To kończy dzisiejszą trasę. Twoje “pamiątki” obejmują:

  • Przycisk “Just Get Started” z fartucha tajskiego sprzedawcy wózków z jedzeniem
  • Pocztówka z Macchu Picchu przypominająca o opracowaniu katalogu produktów lub usług dla hord odwiedzających, którzy przyjdą później do twojej witryny
  • Butelka domowego wina ryżowego od Fat Mother, aby przypomnieć ci o rozluźnieniu i osobistym kontakcie z klientami

Teraz, gdy jesteś z powrotem w domu (lub z powrotem na swojej stronie głównej), mam nadzieję, że po prostu zaczniesz katalog nowych produktów i sprzedasz je z małym osobistym akcentem. Jest to międzynarodowy sposób robienia rzeczy, a co ważniejsze, jest to bardziej opłacalne sposób robienia rzeczy.

Zostańcie z nami na kolejną wycieczkę, podczas której odwiedzimy odległą, ale kolorową Syberię, irlandzkie puby poza Irlandią i właścicieli w Danii.

Total
0
Shares
Related Posts

Jak pisać nożem

Myślisz, że nie da się pisać nożem? Wcale nie. Można nawet powiedzieć, że to niezbędne. Mówiąc dokładniej, nikt…