16 wskazówek, jak nazwać swój Startup

Więc masz świetny pomysł na nowy biznes.

Poświęciłeś czas na napisz biznes plan dla swojego startupu. Po długich i wyczerpujących miesiącach prowadzenia badań rynku, wymyślania prototypów i analiza konkurencji, jesteś w końcu gotowy, aby przekształcić ten plan w dochodowy biznes.

Wymyśliłeś nawet plan, aby zebrać fundusze, aby Twoja firma zaczęła działać.

Ale zanim będziesz mógł przejść dalej, musisz nazwać swoją firmę startupową.

Mogłeś mieć pomysł lub dwa. Ale skąd wiesz, czy to imię zadziała?

Nazwanie swojego startupu może wydawać się nieistotne, ale w rzeczywistości jest to jeden z najważniejszych i niedocenianych aspektów Twojej firmy. Ta nazwa będzie dołączona do wizerunku Twojej marki przez wiele lat. Musisz to zrobić od samego początku.

W przeciwnym razie zmierzysz się z pewnymi wyzwaniami, jeśli spróbujesz zmienić swoje imię. To ból głowy, z którym nie chcesz sobie poradzić.

Mając to na uwadze, chciałem pokazać, jak można uprościć ten proces. Oto 16 najważniejszych wskazówek, o których należy pamiętać, gdy nazwiesz swój startup.

Skorzystaj z tego przewodnika jako odniesienia przed sfinalizowaniem swojego imienia i nazwiska.

1. Nie zwlekaj.

Nazwa Twojej firmy powinna spaść z języka.

Ludzie nie powinni brać oddechu podczas wypowiadania Twojego imienia na głos. Wystarczy pomyśleć o niektórych markach, które dominują na całym świecie.

Nike. Jabłko. Walmart.

Znalazłem naprawdę ciekawe badania prowadzony przez brytyjskiego brokera ubezpieczeniowego. Odkryli, że średnia długość nazwy firmy w ich regionie miała 22 znaki.

image1 11

Ponad połowa tych firm mieści się w przedziale od 17 do 24 znaków.

Chociaż są one oczywiście dłuższe niż nazwy takie jak Apple lub Nike, nadal mieszczą się w dolnym końcu spektrum, jak widać na wykresie.

Twoja sprawa nie powinna brzmieć jak wyrok. Jasne, w niektórych przypadkach, dwa słowa mogą być odpowiednie. Mówię o nazwach takich jak Waffle House czy nawet Quick Sprout. Ha! Ale obie te nazwy są nadal krótkie i zwijają się z języka.

Co najważniejsze, skrócenie imienia i nazwiska ułatwi konsumentom zapamiętanie go, co ogromnie pomoże Ci w kampaniach marketingowych.

2. Upewnij się, że łatwo przeliterować

Postaw się w umysłach konsumentów.

Powiedzmy, że gdzieś słyszą Twoją markę. Czy to w telewizji, radiu, czy w rozmowie. Następnie szukają go w Internecie, ale nie mogą cię znaleźć, ponieważ nie znają pisowni – to zbyt skomplikowane.

Trzymaj się nazw, które są napisane dokładnie tak, jak brzmią.

Nawet jeśli zobaczą gdzieś Twoją dziwnie napisaną markę, mogą nie pamiętać, jak ją przeliterować, gdy jej szukają.

Nie rób nic dziwnego, jak użycie cyfry 8 do zastąpienia dźwięku ” ate “lub użycie litery” Z “w miejscu, w którym powinieneś mieć “s”.

3. Nie ograniczaj wzrostu

W tej chwili twój startup może koncentrować się na czymś konkretnym, niezależnie od tego, czy jest to produkt, lokalizacja, czy rynek docelowy.

Ale to nie znaczy, że powinieneś nazwać swoją firmę czymś niezwykle konkretnym.

Na przykład, załóżmy, że tworzysz markę modową sprzedającą męskie dżinsy. Nazwanie firmy “Jeansy Dla Mężczyzn” to zły pomysł.

Co się dzieje, gdy chcesz zacząć robić koszule, szorty, czapki lub odzież damską? Nowe kierunki nie pasują już do Twojego imienia.

Albo powiedzmy, że nazwałeś startup na podstawie lokalizacji pierwszego fizycznego sklepu. Możesz myśleć o czymś w stylu ” Smoking Shop of Seattle.”Ale kiedy chcesz otworzyć nową lokalizację w Chicago lub San Diego, staniesz przed wyzwaniem.

Zamiast tego, nazwij go po czymś takim jak Ulica, jeśli chcesz mieć jakieś połączenie z lokalną okolicą. Upewnij się, że łatwo się pisze.

4. Sprawdź nazwę domeny

Więc myślisz, że jesteś gotowy na ugodę w sprawie nazwiska.

Następnie użyj narzędzia online, takiego jak Domain.com aby sprawdzić, czy domena jest dostępna:

Widzę, że firmy często popełniają ten błąd. Firma rozlicza się z nazwą, ale ktoś już ma domenę. com. Zamiast więc próbować go kupić, decydują się na użycie innego rozszerzenia, takiego jak .Net,. biz lub.org.

Nie polecam. Konsumenci przyzwyczaili się do kojarzenia domen. com z wiarygodne i ugruntowane firmy.

Ale to również nie oznacza, że powinieneś odróżnić swoją domenę od nazwy swojego startupu, aby zabezpieczyć domenę .com.

Moja sugestia jest taka. Jeśli Twoja nazwa domeny jest zajęta i nie możesz jej kupić, spróbuj wymyślić inną nazwę dla swojej firmy.

5. Bądź oryginalny

Chcesz, aby Twoja marka była wyjątkowa. Twoje imię musi być niezapomniane i wyróżniać się z tłumu.

Staraj się unikać popularnych nazw. “John’ s Plumbing.”

Jak myślisz, ilu hydraulików ma takie nazwisko? Założę się, że jest więcej niż garstka.

Chcesz, aby Twoje imię było samodzielne, bez nieporozumień lub powiązań z innymi firmami.

6. Say it out loud

Twoje imię może dobrze wyglądać na papierze. Ale co się dzieje, gdy jest wypowiedziane?

Wcześniej powiedziałem, że imiona powinny być łatwe do przeliterowania, ale powinny być również łatwe do wymówienia.

Upewnij się, że kiedy mówisz to na głos, nie pomyli się z innymi słowami. Nie chcesz, żeby to zabrzmiało jak coś niestosownego.

W tym przypadku nie podam żadnych przykładów. Pozwolę ci użyć wyobraźni.

7. Poproś o opinię

Nie musisz walczyć sam nazywając swoją firmę.

Oczywiście, możesz wymyślić kilka pomysłów i ostatecznie mieć ostatnie słowo. Ale jeśli masz zespół lub partnerów, niech to będzie Dyskusja grupowa.

Zapisz swoje pomysły. Zawęź listę do pięciu lub dziesięciu nazwisk.

Następnie skontaktuj się z rodziną i przyjaciółmi. Zobacz, co myślą. Jeśli jedna nazwa zdecydowanie wyróżnia się z tłumu na podstawie tych opinii, powinieneś rozważyć ją bardziej niż inne.

8. Badania profili mediów społecznościowych

Jest to podobne do wyszukiwania nazwy domeny.

Chcesz, aby twój branding był spójny we wszystkich kanałach marketingowych. Sprawdź, czy niektóre uchwyty mediów społecznościowych są zajęte.

Oto przykład z Thule. Spójrzmy najpierw na jego stronę na Facebooku:

image3 11

A teraz sprawdźmy jego profil na Instagramie:

image2 11

Jak widać, firma używa @thule wszędzie.

Może to wydawać się proste, ale chcesz się upewnić, że wszystko to jest do kwadratu przed nadaniem nazwy startupowi.

Posiadanie różnych uchwytów mediów społecznościowych na każdej platformie zmyli Twoich klientów. To skomplikować wysiłki na rzecz budowania świadomości marki dla nowej firmy.

Jeśli Twoje imię i nazwisko jest dostępne na wszystkich platformach społecznościowych z wyjątkiem jednej, skontaktuj się z użytkownikiem i sprawdź, czy możesz je od nich kupić, lub rozważ wymyślenie nowej nazwy.

9. Niech wpadnie w ucho

Twoja marka musi rezonować z konsumentami. To nie powinno być zapomniane.

Nawet jeśli jesteś na wczesnym etapie swojej działalności, zawsze powinieneś patrzeć w przyszłość i myśleć o potencjalnych kampaniach marketingowych.

Jak ta marka będzie pasować do Twoich kampanii? Czy będzie Ci łatwo wymyślić hasło firmy, które dobrze pasuje do nazwy?

Nie możesz wstępnie ustalić, czy coś będzie chwytliwe, czy nie, i nie ma żadnych narzędzi, które mogą ci w tym pomóc. Ale nadal możesz to rozgryźć w oparciu o przeczucie i opinie innych.

10. Przeszukaj akta Sekretarza Stanu

Gdy wymyślisz nazwę, musisz zarejestrować swoją nową firmę.

Prawdopodobnie utworzysz LLC lub korporację. W USA sprawdź akta Sekretarza Stanu, aby upewnić się, że nazwa nie jest zbyt zbliżona do firmy, która była wcześniej zarejestrowana.

Jeśli nazwa jest zbyt podobna, stan może uniemożliwić rejestrację tej nazwy.

Znajdź prawnika, który pomoże Ci zarejestrować nową firmę. Mogą potencjalnie pomóc również w tych badaniach.

11. Czy badania znaków towarowych

Nie chcesz, żeby ktoś inny mógł ukraść Twoje imię.

Wykonaj wyszukiwanie na USPTO.gov aby sprawdzić, czy można go znak towarowy.

image6 11

Ta strona internetowa dostarczy Ci zasobów i informacji, które musisz wiedzieć o istniejących znakach towarowych i procesie składania wniosku o własny znak towarowy.

12. Spraw, aby było to istotne

Wcześniej mówiłem o wyborze Imienia, które nie ogranicza twojego wzrostu.

Ale to nie znaczy, że powinieneś wybrać coś przypadkowego lub niejasnego.

Załóżmy, że Twoja startupowa firma koncentruje się na bezpieczeństwie w Internecie. Nie nazywaj tego ” Bunny Ears LLC.”

Czy przykład jest trochę Ekstremalny? Prawdopodobnie. Ale rozumiesz o co chodzi.

Twoja marka będzie powiązana ze wszystkimi Twoimi działaniami marketingowymi. Pamiętaj również o swoim projekcie logo.

Różne schematy kolorów mogą wpływać na sprzedaż. To dlatego, że wizualizacje są przetwarzane szybciej niż słowa.  Konsumenci zapamiętają nazwę, jeśli logo jest niezapomniane.

Pomyśl o McDonald ‘ s. złote łuki “M” są kultowe.

Jak nazwa Twojej marki przełoży się na twoje logo i czy będzie rozpoznawalna? Zadaj sobie to pytanie, wymyślając imię.

14. Skorzystaj z narzędzi do burzy mózgów

Jeśli utkniesz w nazwie, możesz użyć technologii, aby pomóc.

Użyj narzędzia takiego jak Namechk do wyszukiwania nazw domen i uchwytów kont w mediach społecznościowych. Lub spróbuj Namium aby wybrać nazwę na podstawie konkretnych tematów.

Ale jednym z moich ulubionych narzędzi jest z Shopify:

image5 11

Ten generator nazw firm pomaga wymyślić pomysły podczas sprawdzania dostępności domeny w tym samym czasie.

15. Nie doprowadzaj się do szaleństwa

Wybór imienia jest ważny. Ale nie pozwól, by pochłonęło twoje życie.

To nie powinno przerodzić się w sześciomiesięczny projekt. Jeśli poświęcisz trochę czasu, wszystko będzie dobrze.

Czy nazwa będzie idealna? Może nie. Ale co jest?

Nie zastanawiaj się nad sobą. Go with it if:

  • wszystkie kawałki w kolejce
  • domena jest dostępna
  • nikt nie ma uchwytów mediów społecznościowych
  • opinie są dobre
  • jesteś w stanie to oznakować.

16. Upewnij się, że jesteś z niego zadowolony

Nazwa twojego startupu będzie czymś, co słyszysz, mówisz, piszesz i myślisz przez cały czas.

Jeśli nie podoba Ci się to imię, nie używaj go. Ten startup to twoje dziecko. Nie nazwałbyś swojego dziecka czymś, co ci się nie podoba, prawda?

Ta sama koncepcja dotyczy tutaj. W przeciwnym razie będziesz tego żałować, a to może wpłynąć na twoje zachowanie i sposób, w jaki prowadzisz biznes.

Wniosek

Co jest w nazwie? Bardziej niż myślisz.

Nazwa Twojej firmy startupowej będzie twoją nową tożsamością. Nie podchodź do tego zadania przypadkowo.

Niezależnie od tego, czy masz problemy z wymyśleniem nazwy, czy masz na myśli imię, ale nie jesteś pewien, jak postępować, skorzystaj z tego przewodnika, aby pomóc w sfinalizowaniu decyzji.

Lepiej poświęcić trochę czasu i być tego pewnym teraz, zamiast próbować zmienić swoje imię w przyszłości.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts

Jak założyć korporację

Wybór struktury biznesowej dla nowego przedsięwzięcia jest ważnym przedsięwzięciem. Wielu przedsiębiorców tworzy korporację ze względu na ochronę odpowiedzialności…