Wielu specjalistów od marketingu ma najlepsze intencje, jeśli chodzi o tworzenie stron docelowych, ale czasami ich aspiracje spadają z jednego prostego powodu:
Nie wiedzą, od czego zacząć.
Zbyt łatwo jest utknąć w analityce, tworzeniu lejka sprzedaży, badaniu słów kluczowych, rozwoju osobowości…i zapomnieć o głównym powodem, dla którego robisz te wszystkie rzeczy.
Na szczęście nie musisz być projektantem stron internetowych, programistą ani nawet mieć żadnej wiedzy HTML lub programowania, aby stworzyć swoje strony docelowe. Istnieją również narzędzia poza Google analytics, które mogą pomóc skuteczniej śledzić i testować strony.
Przyjrzyjmy się bliżej każdemu z nich i jak mogą pomóc:
Kreatory Stron Docelowych
Są to zazwyczaj strony internetowe lub Usługi internetowe, które umożliwiają tworzenie strony docelowej za pomocą edytora HTML lub funkcji przeciągania i upuszczania. Niektóre dadzą ci podstawowy edytor z różnymi szablonami stron docelowych do wyboru.
Unbounce
Unbounce jest jednym z najbardziej znanych kreatorów stron docelowych po prostu dlatego, że był to jeden z pierwszych serwisów internetowych, który pozwolił ludziom budować i testować strony docelowe bez polegania na dziale IT. Ceny zaczynają się od $49 / miesiąc dla witryn odwiedzających do 5,000, ale na tym kończą się funkcje dla początkujących. Bardziej zaawansowane konta umożliwiają wielu użytkowników / klientów i integrację z pełnymi platformami marketingowymi, takimi jak Salesforce lub Hubspot.
Z drugiej strony możesz przetestować dowolną liczbę stron docelowych, a Unbounce oferuje różnorodne szablony stron docelowych internetowych, e-mailowych i społecznościowych.
Instapage
Instapage jest nieco inny niż typowy Kreator stron docelowych, ponieważ zawiera wiele szablonów do różnych zastosowań (generowanie leadów, click-through I “coming soon” stron) ale to, co go wyróżnia, to fakt, że uczy się na podstawie odwiedzających, którzy odwiedzają Twoje strony docelowe. Możesz przeglądać dane analityczne w czasie rzeczywistym i łatwo określić zwycięzców testów podzielenia, jednocześnie śledząc różne typy konwersji, od kliknięć przycisków i linków, po strony z podziękowaniami i kasy koszyka.
Instapage integruje się również z różnymi narzędziami i platformami marketingowymi, w tym:
- Google Analytics
- Mouseflow
- CrazyEgg
- Mailchimp
- Aweber
- Stały Kontakt
- Google+
- Zoho
- I więcej
Darmowa opcja jest dostępna, jeśli chcesz ją wypróbować, a pakiet startowy ułatwia tworzenie i testowanie strony docelowej w portfelu startupów i nowych przedsiębiorców. Prawdziwe funkcje, takie jak wspomniane integracje, zaczynają się od pakietu Professional za $79/miesiąc, ale jeśli chcesz szybko uruchomić strony docelowe, trudno jest pokonać stylowe szablony, które zapewnia Instapage.
Launchrock
Launchrock to nie tyle narzędzie do tworzenia stron docelowych, co narzędzie społecznościowe i zastępcze do tworzenia list. Łączenie “coming soon” strony z możliwościami budowania list, Launchrock zawiera również kilka ciekawych funkcji społecznościowych, które zachęcają użytkowników do udostępniania strony innym. Na przykład poproś osoby X, aby się zarejestrowały, a otrzymasz Y. obejmuje to również podstawową analizę i możliwość korzystania z własnej nazwy domeny lub subdomeny marki Launchrock (yoursite.launchrock.com). Możesz dostosować stronę za pomocą wbudowanego edytora HTML / CSS, jeśli wiesz, jak kodować.
Launchrock jest bezpłatny i wymaga tylko adresu e-mail, aby rozpocząć.
Testery/Trackery Stron Docelowych
Podczas gdy wiele kreatorów stron docelowych zawiera również testowanie i śledzenie, zwykle robią to dobrze, ale nie oba. Oczywiście, gdy dopiero zaczynasz, dobrym pomysłem jest skorzystanie z bezpłatnych wersji próbnych i sprawdzenie, która usługa działa najlepiej dla Twoich potrzeb. Oto kilka najpopularniejszych dostępnych do testowania i śledzenia kampanii:
Optimizely
Optimizely jest często reklamowany jako dobry produkt dla początkujących, gdy dopiero zaczynasz i pracujesz nad ulepszeniem do czegoś większego i lepszego w miarę rozwoju firmy. Ale z cenami zaczynającymi się od $17/miesiąc i bezpłatnym 30-dniowym okresem próbnym, jest to potężny produkt sam w sobie.
Istnieją pewne ograniczenia dotyczące pakietów niższego poziomu. Na przykład testy wielowymiarowe nie są dostępne na poziomie brązu lub srebra. Staje się on tylko Funkcją na poziomie złota, która przywróci ci $ 359 / miesiąc.
Z drugiej strony, Optimizely pozwala na przeprowadzenie nieograniczonej liczby testów, a także umożliwia testowanie mobilne i personalizację. Chociaż masz nieograniczoną liczbę eksperymentów, możesz je również edytować w locie, ale spowoduje to również utratę liczby wersji strony, nad którą pracowałeś. Może również pozostawiać pewne rzeczy do życzenia, jeśli chodzi o integrację z Google Analytics, na przykład nie jest w stanie segmentować niestandardowych danych (jak PPC traffic) lub zaawansowane segmenty analityczne.
Możesz również powiedzieć Optimizely, co uważasz za “Gol” punkty na twojej stronie-od subskrypcji e-mail po zakup i zamówienie, a to niezależnie śledzi te elementy. Ogólnie rzecz biorąc, wykonuje świetną robotę dzięki prostemu i intuicyjnemu interfejsowi użytkownika i jest idealny dla tych, którzy dopiero zaczynają optymalizować swoje strony docelowe.
CrazyEgg
CrazyEgg to ostateczna mapa cieplna i usługa wizualizacji, która pomoże Ci lepiej zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający Twoją witrynę wchodzą w interakcję ze stronami docelowymi. Raporty są dostępne jako “confetti” styl, kliknięcia myszką / śledzenie ruchu i przewijanie map ciepła. To daje wszystko w jednym obrazie, aby zobaczyć, gdzie odwiedzający angażują się z Twoimi stronami (i gdzie można poprawić to zaangażowanie).
Przykład CrazyEgg click heatmap. Cieplejsze kolory wskazują na większą aktywność
Chociaż CrazyEgg nie uważa się za rozwiązanie do testowania i śledzenia strony docelowej, wykracza poza podstawowe informacje, które daje Google Analytics, aby pokazać rzeczywiste zachowanie użytkowników na stronach docelowych. Ceny zaczynają się od $9 / miesiąc dla odwiedzających do 10,000 z aktywnymi stronami 10 i dostępnymi raportami dziennymi. Dostępny jest również 30-dniowy bezpłatny okres próbny.
Hubspot
Strony docelowe Hubspot to nie tylko usługa śledzenia/testowania, ale także niezwykle konfigurowalne elementy, które pozwalają dopasować każdą stronę do potrzeb klientów. Pozwala to opracować alternatywne segmenty dla każdego “persona” stworzyłeś-zwiększasz zaangażowanie i Współczynnik konwersji.
Pakiety są drogie ($200 / miesiąc) w przypadku optymalizatorów stron docelowych po raz pierwszy, ale większe firmy i organizacje zobaczą wartość wbudowaną w platformę. Poza inteligentnym segmentowaniem, Hubspot oferuje również przeciągnij i upuść narzędzie do tworzenia stron docelowych i kreatora formularzy. To wszystko oprócz istniejącej analizy, marketingu e-mailowego, SEO i innych platform.
Visual Website Optimizer
Jeśli chcesz bardziej kreatywne, praktyczne podejście do stron docelowych, wraz z prostotą wypełnienia pustych stron, Visual Website Optimizer jest tak dobry, jak to tylko możliwe. Tam, gdzie ten pakiet naprawdę świeci, jest jednak dzięki wielowymiarowym testom. Oferuje również targetowanie behawioralne i testowanie użyteczności wraz z mapami ciepła, dzięki czemu możesz dokładnie zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami docelowymi i wprowadzić odpowiednie zmiany.
Możesz również użyć wbudowanego WYSIWYG (what you see is what you get) edytor do wprowadzania zmian na stronach docelowych bez uprzedniej wiedzy o HTML, CSS lub innych rodzajach kodowania. Wyniki są raportowane w czasie rzeczywistym i podobnie jak w przypadku Hubspot, możesz tworzyć strony docelowe dla określonych segmentów klientów.
Ceny wszystkich tych funkcji są w środku wszystkich pretendentów, a najniższy dostępny pakiet zaczyna się od $50/miesiąc. Mimo to jest to dobra inwestycja dla “wszystko w jednym” usługa, w której nie potrzebujesz zaawansowanych funkcji ani śledzenia, które zapewniają inne produkty.
Ion Interactive
Rozwiązanie do testowania stron docelowych Ion Interactive może przywrócić kilka tysięcy miesięcznie, ale jest to jedna z najbardziej funkcjonalnych dostępnych opcji, pozwalająca tworzyć wielostronicowe mikrostronice, różne punkty styku i całkowicie skalowalne opcje z różnymi dynamicznymi opcjami dostosowywalnymi.
Jeśli chcesz wziąć usługę na jazdę próbną, możesz ją mieć “score” Twoja strona oparta na wewnętrznej 13-punktowej liście kontrolnej. Dostępna jest również bezpłatna wersja próbna, a także możliwość zaplanowania wersji demo.
Oczywiście, gdy już zdecydujesz się na najlepsze rozwiązanie do budowania, testowania i śledzenia, nadal pozostaje praca do zrobienia. Zanim oficjalnie uruchomisz nowe strony docelowe, dobrze jest uzyskać opinie i pierwsze wrażenia-nie tylko od zespołu marketingowego lub projektowego, ale od prawdziwych ludzi, którzy będą korzystać z twojej witryny po raz pierwszy.
Oto kilka narzędzi, które mogą ci w tym pomóc.
Warsztaty Optymalne
Optimal Workshop składa się z trzech różnych narzędzi. OptimalSort pozwala zobaczyć, jak użytkownicy sortują nawigację i zawartość, a Treejack pozwala znaleźć obszary, które mogą prowadzić do opuszczenia strony, gdy odwiedzający nie mogą znaleźć tego, czego szukają. Chalkmark pozwala uzyskać pierwsze wrażenia od użytkowników podczas przesyłania szkieletów, zrzutów ekranu lub innych “under construction” obrazy.
Za pośrednictwem tych usług możesz przypisywać zadania użytkownikom, aby określić, dokąd pójdą, aby je wykonać. Możesz również uzyskać podstawowe mapy ciepła, aby zobaczyć, ilu użytkowników podążało określoną trasą, aby wykonać zadanie.
Możesz kupić jedną z trzech usług indywidualnie lub kupić cały pakiet za $1,990 / rok. Darmowy plan z ograniczoną funkcjonalnością i liczbą uczestników jest również dostępny, jeśli chcesz wypróbować przed zakupem.
Usabilla
Usabilla umożliwia natychmiastowe przechwytywanie opinii użytkowników na dowolnym urządzeniu, w tym smartfonach i tabletach – funkcja, która odróżnia ją od większości usług testowych. Poprawa odbywa się za pomocą prostego przycisku opinii, który można w pełni dostosować i zachęca klienta do pomocy w ulepszaniu witryny, zgłaszając błędy, pytając o funkcje lub po prostu informując o wspaniałych zakupach, które mieli.
Usabilla umożliwia również prowadzenie ukierunkowanych ankiet i ankiet wyjściowych, aby określić, dlaczego klient może opuszczać stronę. Oferują również usługę o nazwie usabilla survey, która jest podobna do innych “first impression” Zaprojektuj usługi testowania i pozwól odwiedzającym przekazać informacje zwrotne na temat wszystkiego, od nazw firm po szkielety i zrzuty ekranu.
Ceny zaczynają się od $49 / miesiąc i dostępny jest bezpłatny okres próbny.
5 Sekundowy Test
Wyobraź sobie, że chcesz, aby odwiedzający określali punkt określonej strony. Co, jeśli mogliby tylko spojrzeć na to przez pięć sekund, a potem dać ci swoją opinię? Pięć sekundowy test sprawia, że jest to możliwe i jest niezwykle szybki i łatwy w konfiguracji. Przykład – możesz wypróbować przykładowy test, aby zobaczyć, co zobaczy typowy użytkownik. W moim przypadku poproszono mnie o pierwsze wrażenia z aplikacji o nazwie “WedSpot” i czego bym się spodziewał, korzystając z takiej aplikacji. To proste pytania, takie jak te, które mogą dać ci nieocenione informacje – i to tylko przez pięć sekund czasu użytkowników.
Jest bezpłatny do przeprowadzania i uczestniczenia w testach użytkowników przez pięć sekund testu.
Inne Pomocne Narzędzia
Oprócz testów użyteczności i filmów wideo, istnieje kilka innych narzędzi, z których mogą skorzystać strony docelowe:
Test Czytelności Strony
Juicy Studio opublikowało test czytelności, który wykorzystuje trzy najpopularniejsze algorytmy poziomu czytania, aby określić, jak łatwo lub trudno jest odczytać zawartość witryny. Musisz dopasować poziom czytania do docelowej grupy odbiorców, ale te testy dadzą ci wgląd w uproszczenie języka i uczynienie stron bardziej dostępnymi dla wszystkich.
Wystarczy wpisać adres URL i uzyskać wyniki w kilka sekund. Możesz również porównać swoje wyniki z innymi typowymi odczytami, w tym z Markiem Twainem, przewodnikiem telewizyjnym, Biblią i innymi.
Test Prędkości Strony Pingdom
Czas ładowania strony jest ogromnym czynnikiem współczynnika odrzuceń witryny i braku konwersji. Mówiąc najprościej, jeśli strona ładuje się zbyt wolno, odwiedzający nie będą czekać na jej zakończenie. Po prostu odejdą i potencjalnie pójdą do konkurencji. Korzystając z testu prędkości strony internetowej Pingdom, możesz zobaczyć, jak szybko (lub powoli) Twoja strona się ładuje.
Poza szybkością samej witryny, usługa będzie również obliczać najcięższe Skrypty, CSS, obrazy lub inne pliki, które mogą spowalniać Twoje strony. Należy pamiętać, że testy są przeprowadzane z Amsterdamu w Holandii, więc w zależności od tego, jak blisko lub daleko znajduje się serwer, będzie również brane pod uwagę równanie.
Możesz bezpłatnie przetestować swoją witrynę na Pingdom.
Przeglądarkowe Ujęcia
Chociaż jest to ostatni wpis z naszej serii pomocnych narzędzi, nie jest on wcale mniej ważny. Testowanie stron docelowych w wielu przeglądarkach na różnych systemach operacyjnych ma kluczowe znaczenie dla ogólnego sukcesu stron. Na szczęście, BrowserShots.org sprawia, że proces ten jest niezwykle łatwy. Możesz przetestować swoje strony we wszystkich aktualnych wersjach najpopularniejszych przeglądarek internetowych, a także starszych wersjach tych przeglądarek.
Potrzeba czasu, aby zrzuty ekranu przeglądarki zostały wykonane i przesłane, aby zobaczyć wyniki. Możesz zarejestrować płatne konto i zobaczyć je szybciej, ale w przypadku bezpłatnego narzędzia nie ma problemu, aby poczekać chwilę i zobaczyć, jak dostępna jest Twoja strona dla odwiedzających na różnych systemach operacyjnych, przeglądarkach i wersjach przeglądarki.
Wniosek
Do tej pory powinieneś zacząć lub być blisko rozpoczęcia testów optymalizacji strony docelowej. Nauczyłeś się, jak badać słowa kluczowe, tworzyć atrakcyjne persony, pisać przekonujące treści, projektować i testować swoje strony. Masz wiele narzędzi, które mogą Ci pomóc, a teraz powinieneś być w stanie z łatwością uruchamiać, śledzić i aktualizować strony.
Nauczyłeś się różnicy między tworzeniem stron docelowych a normalną optymalizacją pod kątem wyszukiwarek. Odkryłeś różne typy stron docelowych i kiedy używać każdego z nich, aby uzyskać optymalne wyniki. Odkryłeś wszystkie najlepsze sposoby na przyciągnięcie ruchu i jak tworzyć reklamy, które magnetycznie kierują i “speak to” twoi idealni klienci.
Nauczyłeś się, jak przeprowadzić analizę strony docelowej i jakie aspekty śledzić, jeśli testy strony docelowej staną w stagnacji lub nie wykonają się. Teraz już wiesz, jak rozwiązywać najczęstsze pułapki, które powodują ich niepowodzenie, i przywrócić wysiłki testowania na właściwą stopę.
Pamiętaj, że optymalizacja strony docelowej nie jest procesem jednorazowym-to ciągły cykl udoskonalania, ulepszania i rozwoju, gdy dowiesz się, co najlepiej służy odbiorcom i buduje Twoją firmę, tworząc relacje z osobami, do których chcesz dotrzeć. Optymalizacja strony docelowej, u podstaw, jest ciągłą ścieżką wzrostu i doskonalenia, i jest jedną z niewielu mierzalnych Nauk o witrynie, które mogą zapewnić prawdziwy zwrot z inwestycji.
Stąd zachęcamy do zapisania się na kilka bezpłatnych wersji próbnych, aby poznać systemy i style, które najlepiej działają dla Ciebie i Twoich celów biznesowych. Umieść wskazówki i techniki w tym przewodniku, aby pracować i oceniać wyniki z pewnością. Miej oko na szerszy obraz i staraj się nie ugrzęźnąć w paraliżu analizy mikro-konwersji.
Najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest zrobienie tego najważniejszego pierwszego kroku. Dzisiaj.