Nigdy nie doceniałem klasycznej literatury.
Czytam Hawthorne ‘ a i się nudzę. Czytam Austen i zasypiam. Moja żona lubi Dickensa, ale nie mogę tego znieść. Zapytaj mnie, kim jest Tiny Tim, a dziewięć razy na dziesięć odsyłam Cię do obsesyjno-kompulsywnego gracza ukulele z lat 60.
Snoby literatury myślą, że jestem niski, a mój nowoczesny materiał do czytania jest pusty. Nie zgadzam się. Dobra historia to dobra historia. Każda dobra historia może cię poruszyć … ale zanim to zrobi, musi Cię chwycić. Musi wciągnąć cię w swój świat, abyś czuł się jak w domu. (Po prostu nie czuję się jak w domu w historii Dickensa. Śmiesznie mówią.)
Różni ludzie mają inny gust w książkach. Ale wszyscy lubimy historie, których możemy sobie wyobrazić, że jesteśmy częścią. Lubimy postacie, z którymi możemy się odnosić.
To, co oznacza, różni się w zależności od osoby, ale prawie zawsze jest prawdą — relatable stories sell.
Twoi klienci i klienci czują to samo. Jeśli to, co napiszesz, nie wciągnie ich do twojej historii, uciekną, jakby uciekali przed listą lektur szkolnych. Po Łacinie.
Pisanie kopii z charakterem
Kilka tygodni temu przeprowadziłem post na moim blogu na temat tego, co nazywam opowiadaniem historii lub czego Kopia sprzedaży może nauczyć się od fikcji. Chodziło o wciągnięcie ludzi do waszego świata poprzez opowiadanie (prawdziwych) historii.
Historie to świetne narzędzia marketingowe. Zacierają granicę między rozrywką a perswazją. Pozwalają czytelnikom odnosić się do Ciebie i Twojej firmy na poziomie historii-a następnie zobaczyć, że Twoje produkty i usługi są dobrze dopasowane do ich potrzeb.
Jesteś w stanie Pokaż czytelnik dlaczego powinni kupować zamiast telling oni. Przekazujesz informacje za pomocą alegorii, tak jak ludzie robili to od czasu, gdy mieli historie do opowiedzenia.
Historie mają fabułę, motyw, może odrobinę symboliki i inne dobre rzeczy z angielskiego.
Ale to, co naprawdę sprawia, że historia śpiewa, to wspaniałe, wielowymiarowe postacie.
Przede wszystkim wciągająca historia wymaga wciągającego bohatera lub głównego bohatera — kogoś, kogo ludzie chcą śledzić i dowiedzieć się więcej. I przez większość czasu, drogi Przedsiębiorco online, ten bohater jest ty.
Pięć elementów wielkich postaci
Więc pozbądźmy się jednej rzeczy z drogi: żadna z poniższych rzeczy nie dotyczy fabrykowania opowieści lub udawania kogoś, kim nie jesteś. Zwykłe zasady nadal obowiązują w opowiadaniu historii.
Musisz być autentyczny, musisz być godny zaufania, musisz dotrzymywać zobowiązań. Ponadto twój produkt lub usługa powinny być prawdopodobnie doskonałe.
Ale skoro już przy tym jesteś, śmiało i bądź autentycznie godny zaufania i niezawodny, tak jak Twój najlepszy wewnętrzny Bohater.
Czytając poniższe rzeczy, nie myślcie: “Jak mogę udawać, że jestem tym?”Zamiast zapytać,” jak am I to, i jak Mogę wydobyć to w moim piśmie?”
Rozumiesz? Dobrze. Porozmawiajmy o tym, co sprawia, że wielcy bohaterowie są wspaniali.
1. Wielkich znaków nie można zdefiniować w jednym zdaniu
Wyzywam cię, byś wyszedł i znalazł mi kogoś, kogo można dokładnie i całkowicie opisać jako “dziwkę ze złotym sercem” lub ” amerykańskiego bohatera.”Prawdziwi ludzie nie mają tylko jednego lub dwóch atrybutów, które ich definiują.
Ta dziwka o złotym sercu? Gra również na gitarze jak Stevie Ray Vaughan z zaburzeniami napadowymi. Że All-American jest w amatorskim boksie. Zarówno jak Ostry dyżur powtórki. Oba są niepewne od czasu do czasu.
Thrillery są często wypełnione cienkimi papierowymi, jednozdaniowymi postaciami (“były agent FBI nastawiony na zemstę”) i czasami mogą ujść im na sucho, ponieważ fabuła jest wystarczająco przekonująca sama w sobie.
Ale jeśli Twoja firma nie jest tak fascynująca jak powieść Dana Browna, przestań być “specjalistą SEO” lub ” konsultantem dla byłych księgowych.”Tak, możesz być tymi rzeczami, ale don ‘ t end the story there.
Dobrze jest mieć USP … ale nie pozwól, aby twój USP był tym, czym jesteś.
Masz psa? Lubisz sport? Czerpiesz inspirację od swoich dzieci? Nie wygaduj się bez końca o sprawach stycznych … ale też tego nie ukrywaj.
2. Wielkie postacie powodują, że czytelnik zastanawia się
Postać zatrzyma twoją uwagę tylko na tak długo, jeśli wszystko, co czytasz, to ekspozycja o ich życiu i wydarzeniach.
Kiedy postać jest naprawdę świetna, to dlatego, że problemy, które ważą i decyzje, przed którymi stoją, sprawiają, że myślisz o problemach i decyzjach, z którymi ty, czytelnik, stajesz w swoim własnym życiu.
Kiedy opowiadasz historie w swojej kopii, nie rób tego w stylu pamiętnika, jak ” oto, co dzisiaj zrobiłem.”
Zamiast tego napisz o powodach, dla których zrobiłeś rzeczy i wyborach, które musiałeś dokonać. Zawierają objawienia i odkrycia, które odzwierciedlają objawienia i odkrycia, z którymi inni mogą się spotkać.
Chcesz, aby twój czytelnik kiwnął głową, myśląc: “tak, jestem jak ta osoba. Może to, co zrobił, też byłoby dobre dla mnie.”
3. Wielkie postacie są optymistyczne
Cały czas natykam się na to, co myślę o “tarzającej się kopii” w Internecie — historie ludzi w beznadziejnych sytuacjach, którzy zasadniczo używają swojej platformy do narzekania w pustkę.
Przypomina mi to, jak pracowałam dla mamy i coś się spieprzyło. Mówiłem jej ,że taka sytuacja się nie udała, a potem oczekiwałem, że ją rozwiąże.
Ale tego nie zrobiła. Zamiast tego mówiła: “nie mów mi, co jest nie tak. Jakie masz pomysły, żeby to naprawić?”
Wielka postać nigdy nie siedzi z problemem zbyt długo. W końcu wymyśla sposób, by to rozwiązać. A dla kopii sprzedaży, produkt lub usługa jest zwykle dobrym sposobem na rozwiązanie tego problemu.
4. Wielkie postacie aspire
Wszyscy lubimy czytać o ludziach, którzy chcą być więksi, lepsi, silniejsi, szybsi. Podoba nam się historia słabego dzieciaka, który chce walczyć, lub starego baseballisty, który chce zorganizować powrót.
Lubimy historie ludzi wierzących, że mogą zrobić więcej, niż ktokolwiek by się po nich spodziewał, a następnie znaleźć sposób, aby to się stało.
Pisząc historię swojej firmy lub produktu, zawsze aspiruj. Zawsze wykazuj pragnienie, aby stać się lepszym w tym, co robisz i stać się więcej.
(Jeśli zrobisz to dobrze, staniesz się liderem, za którym ludzie będą chcieli podążać, ponieważ pokazujesz im, jak być lepszym.)
5. Wielcy bohaterowie nie zawsze są wielcy
Jednym z moich ulubionych programów telewizyjnych w ciągu ostatnich kilku lat była nowsza wersja Battlestar Galactica a to dlatego, że postacie są tak niemożliwe do zaszufladkowania. Wielokrotnie “dobre” postacie dokonują moralnie i etycznie złych wyborów, podczas gdy złoczyńcy robią dobre rzeczy. Bohaterowie są czasami zbyt śmiali, aroganccy lub głupi.
Nie zrozumcie mnie źle — w trakcie długiej historii niektóre postacie są zawsze bardziej szlachetne niż niegodziwe i bardziej bezinteresowne niż samolubne, ale nigdy nie są czarne ani białe.
Pamiętasz wskazówkę # 1 powyżej? Stosuje się wiele tych samych zasad. Prawdziwi ludzie są skonfliktowani, a prawdziwi ludzie są wadliwi. Postacie, które nie zawsze są doskonałe, są zwykle o wiele bardziej przyjazne i sympatyczne.
Większość ludzi stara się jedynie przedstawić doskonałość w swojej kopii.
Mój pomysł na produkt był zawsze doskonały. Za pierwszym razem sprzedałem milion sztuk. Każdy, kto korzystał z produktu, dobrze sobie z nim poradził i nikt tak naprawdę nie zawiódł. Każdy e-mail wychodzi na czas, Mój koszyk nigdy się nie psuje, a ja nigdy w życiu nie wyglądałem głupio ani nie byłem wyśmiany.
Przestań to robić. Nie, Nie przedstawiaj siebie jako nieudanego nieudacznika, gdy opowiadasz swoją historię, ale nie czuj, że musisz być doskonały.
Wady (wymienialne) sprawiają, że jesteś wiarygodny i relativalny, ponieważ twoi czytelnicy i klienci też nie są doskonali.
Opowiadanie historii wymaga pewnej praktyki, podobnie jak pisanie fikcji, ale może być bardzo skuteczne, gdy się go opanuje. Ludzie nie zawsze są zainteresowani czytaniem marketingowych kopii, ale większość z tych samych ludzi jest frajerem dla dobrej historii. Jeśli Twoja aktualna Kopia nie angażuje nikogo, telling tales może po prostu.
Masz historię, nawet jeśli myślisz, że nie masz. Spróbuj kiedyś to opowiedzieć, a potem daj mi znać, co się stanie. Myślę, że będziesz mile zaskoczony.
O autorze: Johnny B. Truant pisze w JohnnyBTruant.com i jest twórcą Opowiadanie 101.