Co musisz wiedzieć, aby stworzyć budżet na media społecznościowe

LegalNature

Bez względu na branżę, w której pracujesz, chcesz mieć pewność, że Twoje inwestycje są opłacalne. W dziale marketingu nieuchronnie rodzi się pytanie, czy reklama w mediach społecznościowych jest wystarczająca? Ile naprawdę wydajesz między wszystkimi subskrypcjami tech stack? Czy nasze kampanie były warte inwestycji? Wszystkie te pytania warto rozważyć. Nakreślenie budżetu mediów społecznościowych pomoże Ci ostatecznie na nie odpowiedzieć.

Ten przewodnik ma pomóc firmom zarówno dużym, jak i małym. Bez względu na wielkość twojej firmy lub portfela, budżetowanie jest nadal takie samo. Po rozpoczęciu śledzenia tych liczb łatwiej będzie przeanalizować skuteczność obecnej strategii i zdecydować, kiedy przetestować nowe.

Istnieje wiele elementów, które mogą wypełnić twój budżet w mediach społecznościowych, a my omówimy każdy z nich. Przejdź do sekcji za pomocą poniższych linków:

Po co mieć budżet na media społecznościowe?

Przede wszystkim posiadanie budżetu jest numerem jeden dla marketerów zasobów, którzy twierdzą, że muszą osiągnąć swoje cele społeczne. Dzięki budżetowi marketerzy społecznościowi mogą odkrywać więcej formatów treści, rozszerzać reklamy na nowe platformy i inwestować w taktyki społecznościowe, które przyciągają konsumentów.

Najnowszy Sprout Social Index ™ potwierdził, że wspieranie ogólnych celów biznesowych i mierzenie zwrotu z inwestycji pozostają dwoma największymi wyzwaniami dla marketerów

Marketers' Greatest Challenges: Identifying and reaching our audience, measuring ROI and supporting overall business goals

Jeśli nie jesteś w stanie dokładnie zmierzyć zwrotu z inwestycji w media społecznościowe, będziesz miał trudniej uzasadnić przyszłe inwestycje. Dotyczy to tego, czy chcesz zainwestować w nowe oprogramowanie, czy przedstawić uzasadnienie biznesowe dla C-suite w celu wprowadzenia nowego marketera w mediach społecznościowych.

Budżetowanie pomaga śledzić koszty, które następnie są uwzględniane w obliczeniach zwrotu z inwestycji i umożliwia zwiększenie inwestycji społecznych.

Jak zacząć? Najpierw zdecyduj, w jaki sposób chcesz śledzić swój budżet. Może to być z ręcznym arkuszem kalkulacyjnym, który wypełniasz na początku roku, oprogramowaniem do budżetowania lub udostępnionym dokumentem, na którym budujesz, gdy naliczasz wydatki.

Następnie zastanów się, jak naprawdę chcesz zarządzać budżetem.

  • Tradycyjny budżet: tutaj zaczynasz od sumy pieniędzy, a następnie przydzielasz kwoty do każdej kategorii. Po wyczerpaniu kategorii nie można przenieść do niej innych środków.
  • Elastyczny budżet: w tym miejscu uszczuplenie kategorii może zostać zrealizowane przez inną kategorię. Czy jednej skończyły się pieniądze, a innej kategorii brakuje dodatkowych pieniędzy? Przesuń to.
  • Zerowy budżet: to jest, gdy zaczynasz każdą kategorię z zerowym na początku każdego cyklu planowania budżetu. Zwiększasz kwoty na kategorię, uzasadniając koszty za każdym razem.

Istnieje wiele sposobów zarządzania budżetem marketingowym. Niektóre zespoły biorą nawet ryczałt i odliczają podczas pracy. Nie jest to wskazane, jeśli pacjent maultiple komponenty do śledzenia, ponieważ utrudnia sprawdzenie, jak dobrze działa twój budżet w czasie.

Cele to podstawa Twojego budżetu

Nie będziesz wiedział, jak przydzielić swój budżet, dopóki nie poznasz swoich celów w mediach społecznościowych. Na przykład, jeśli masz nadzieję na większą ekspozycję marki, możesz zainwestować więcej w płatne kampanie informacyjne, a mniej w aktualizację oprogramowania.

Marketers' Primary Goals for 2021: Increase brand awareness, increase community engagement, grow our audience, increase web traffic, drive sales

Aby pomóc ci w wyznaczaniu celów, zapoznaj się z celami i przydziałami budżetowymi z poprzedniego roku. Poznałeś ich? Które strategie okazały się skuteczne? Miałeś resztki budżetu czy byłeś naciągnięty? Czy chcesz zwiększyć zasoby do napędzania nowych strategii lub rozszerzyć poprzednie?

Gdy już zdecydujesz się na cele, następnym krokiem jest uwzględnienie wszystkich różnych składników, które wpływają na budżet. Każdy element, który wymieniamy, może nie mieć sensu dla procesu budżetowania organizacji, więc użyj tego, co jest najbardziej istotne dla Twojej firmy i celów.

Pracownicy i szkolenia

Marketerzy społecznościowi są wielopłaszczyznowi. Często zajmują się copywritingiem, analizą danych, strategią, kreatywnym rozwojem i nie tylko. Aby wyróżnić się w mediach społecznościowych—i uchronić marketerów przed wypaleniem-firmy każdej wielkości powinny inwestować w rekrutację, zatrudnianie i zatrzymywanie marketerów społecznościowych.

Jeśli zauważysz, że rozwój społeczny opóźnia się, tracisz możliwości zaangażowania lub nie masz przepustowości do współpracy z innymi częściami swojej firmy, nadszedł czas, aby rozwinąć dział mediów społecznościowych. Jeśli możesz, rozważ dodanie wyspecjalizowanych ról do swojego zespołu. W idealnym świecie drużyna marzeń może wyglądać tak.

dream state social team org chart

Jeśli potrzebujesz pomocy w zastanowieniu się, jak ewoluować i rozwijać swój zespół społecznościowy w ramach struktury organizacji marketingowej, zapoznaj się z tym przewodnikiem z czterema modelami Wykresów org do rozważenia.

Część budżetu marketingowego może obejmować wydatki na płace i administrację tego zespołu. Można to już obliczyć na podstawie wyników finansowych firmy. W takim przypadku możesz zignorować część dotyczącą płac. Dla małej firmy posiadanie każdego, kto zajmuje się marketingiem, jest inwestycją. Chcesz się upewnić, że uwzględniłeś ich kwoty płac i wszelkie podwyżki wynagrodzeń lub premie.

Media społecznościowe stale się zmieniają. Śledzenie trendów branżowych i wszelkich nowych funkcji sieciowych wymaga czasu na naukę. Niezależnie od tego, czy rozważasz Nowy Kreatywny format, taki jak Instagram Reels, czy nową platformę, taką jak TikTok, marketerzy społecznościowi potrzebują możliwości eksploracji, oceny i decydowania, jak dopasować je do swojej strategii.

Bez względu na to, jak duży jest Twój zespół, szkolenia zawsze będą częścią Twojego budżetu. Jeśli nie nauczysz się lub nie dostosujesz się do nowych funkcji, ryzykujesz, że pozostaniesz w tyle za konkurencją.

Tworzenie i produkcja treści

Media społecznościowe przyspieszyły konkurencję biznesową w ciągu ostatnich kilku lat, ale tworzenie kreatywnych, informacyjnych treści pomaga markom wyróżnić się w zatłoczonym krajobrazie. Konsekwentnie publishing i inwestowanie w treści, zwłaszcza treści wizualne, są również niezbędne do osiągnięcia celów społecznych.

Types of content marketers say are most valuable for social goals: Video, images, text-based posts, Stories and live video

Niezależnie od tego, czy tworzysz treści we własnym zakresie, czy zlecasz je na zewnątrz, wymaga to pieniędzy, czasu i mnóstwa planowania. Średnio produkcja wideo kosztuje od 880 do 1200, ale biorąc pod uwagę, że wideo jest najlepszym formatem treści do osiągania celów społecznych, jest to format, który zdecydowanie powinieneś uwzględnić w swojej strategii.

Marki publikują średnio 11 postów dziennie w kanałach społecznościowych, ale w zależności od branży, w której znajduje się Twoja firma, wymagania dotyczące publikowania treści są różne.

Jeśli Twoja strategia treści wymaga większej liczby codziennych postów, Twój budżet w tym obszarze może być znacznie większy proporcjonalnie do marki, która publikuje tylko kilka razy w tygodniu.

Jednym ze sposobów zmniejszenia kosztów jest zbudowanie strategii treści generowanej przez użytkowników. Będziesz miał mnóstwo treści do wyboru i nadal będziesz w stanie spełnić swoje cele publikowania. Innym pomysłem jest zmiana przeznaczenia istniejących treści w wielu kanałach i typach mediów. Czy możesz edytować wideo, aby utworzyć GIF? Czy zamienić cytaty z artykułu w grafikę?

To prowadzi nas do postprodukcji—cała praca montażowa, dźwiękowa i graficzna nadal wymaga czasu i pieniędzy. Nie pozwól, aby Twoje treści spadły na płasko, ponieważ zapomniałeś o budżecie na postprodukcję niezbędną do edycji i udoskonalenia, aby spełnić standardy jakości twojej marki. Na koniec, jeśli wybierasz płatną trasę treści, musisz uwzględnić to tworzenie treści tutaj lub w ogólnym budżecie reklamowym.

Oprogramowanie i subskrypcje

Wiele zespołów społecznościowych korzysta z zasobów, które wiążą się z powtarzającymi się miesięcznymi lub rocznymi kosztami. Obejmują one subskrypcje narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi i narzędzi analitycznych lub platform obsługi klienta i poczty e-mail.

Poleganie na natywnych sieciach społecznościowych w celu zarządzania wszystkimi ruchomymi częściami strategii społecznej może utrudniać postępy. Narzędzia i oprogramowanie mediów społecznościowych zwiększają wydajność, zwiększają kreatywność i generują dane, które przynoszą korzyści całej firmie. Niektóre z naszych ulubionych, które wahają się w cenie, obejmują:

Zestaw narzędzi Sprout Social pomaga zespołom społecznościowym opanować dobór treści, publikowanie, zaangażowanie społeczności i analitykę. Dla dodatkowego wzmocnienia marki mogą dodać do swojego planu Premium rozwiązania analityczne i nasłuchowe Sprout. Te dodatki zapewniają jeszcze głębszą funkcjonalność, aby mieć wszystkie dane potrzebne do pomiaru zwrotu z inwestycji, udziału głosu w branży, rosnących trendów społecznych i innych.

Niezależnie od tego, co sprawia, że marketing społecznościowy działa płynnie, należy uwzględnić w tym obszarze budżetu. Jeśli rozważasz zmiany lub nowe wersje próbne oprogramowania w tym roku, możesz dodać tutaj pewne wypełnienia.

Jeśli nie jesteś pewien, kiedy jest odpowiedni czas na aktualizację oprogramowania do zarządzania mediami społecznościowymi, zapoznaj się z tym artykułem, w którym omówimy znaki ostrzegawcze i uwagi, które należy przemyśleć przed podjęciem decyzji o narzędziu.

Reklama

Reklama to kolejny obszar o dużym budżecie dla społeczności i nie bez powodu-59% konsumentów twierdzi, że reklamy w mediach społecznościowych są wpływowym źródłem informacji na temat decyzji zakupowych. W przypadku firm realizujących kampanie wielokanałowe musisz zdecydować, ile chcesz przeznaczyć na każdy kanał.

Jeśli Facebook jest twoim największym kanałem, to would ma sens, aby poświęcić więcej pieniędzy tam. Średni koszt reklamy na Facebooku za kliknięcie unosi się wokół znaku $1, ale zmienia się w zależności od branży.

Average Facebook CPC = $1.04

Instagram Instagram ads to najlepszy sposób, aby zwiększyć liczbę odbiorców na Instagramie. Na szczęście Facebook i Instagram mogą zarządzać reklamami z jednej lokalizacji, a nawet wyświetlać tę samą reklamę w obu kanałach.

Jeśli dopiero zaczynasz z reklamą w mediach społecznościowych, radzimy najpierw nauczyć się podstaw i eksperymentować z różnymi platformami, opcjami kierowania i podejściem do treści. Testowanie strategii wymaga czasu i pieniędzy, więc warto uwzględnić to w budżecie reklamowym.

Influencer, twórca i inne partnerstwa biznesowe

Pomiędzy współpracą produktową, dynamicznie rozwijającą się gospodarką kreatorów i kampaniami marketingowymi influencerów, partnerstwa z markami są wszędzie w mediach społecznościowych. Są skuteczne w zwiększaniu obecności Twojej marki i przyciąganiu nowych klientów do wirtualnych drzwi, ale ich wdrożenie kosztuje, zwłaszcza w zależności od zasięgu Twojego partnera.

Celebryta nieuchronnie będzie droższy niż mikroinfluencer, dlatego ważne jest, aby przeprowadzić badania, aby wybrać odpowiedniego partnera dla swojej marki i uzyskać największy zwrot z inwestycji.

Podczas cementowania umowy z partnerami marki upewnij się, że uwzględniłeś wspólnie uzgodniony plan raportowania społecznościowego, aby obie strony mogły śledzić skuteczność partnerstwa.

Analizuj wszystko

W końcu budżet pomaga zorganizować swój zespół i strategię. Dla większych firm, budżet (i analizy, aby go zracjonalizować) są kluczowe, aby opowiadać się za większymi pieniędzmi. Budżety mediów społecznościowych nie są ograniczone tylko do personelu, który prowadzi Twoje konta lub czasu potrzebnego na złożenie postów. Budżety obejmują również oprogramowanie, którego używasz, tworzenie i produkcję treści, reklamy, szkolenia i płatne partnerstwa.

Budżetowanie nie jest ćwiczeniem jednorazowym. Czy ta kampania była warta czasu i pieniędzy, które włożyłaś, czy była to Lej? Czy można było wydać mniej na reklamę, ale osiągnąć ten sam efekt? Na tego typu pytania można odpowiedzieć, o ile stale śledzisz wskaźniki społecznościowe i ponownie oceniasz swój budżet.

Między wydajnością treści, analizą hashtagów, wydatkami na reklamy i raportami wydajności zespołu Sprout Social śledzi dane potrzebne do poinformowania o powyższym budżecie.

Dzięki analityce Premium Sprout marketerzy społecznościowi mogą tworzyć niestandardowe raporty, które gromadzą najważniejsze dane w jednym źródle prawdy, które możesz udostępniać zainteresowanym stronom. Gdy już wszystko zaplanujesz, znacznie łatwiej będzie określić zwrot z inwestycji i zidentyfikować potencjalne korekty.

Niezależnie od tego, czy potrzebujesz większego budżetu, narzędzi analitycznych czy nowego członka zespołu, prawdopodobnie będziesz musiał stworzyć uzasadnienie biznesowe, aby zapewnić wpisowe kadry kierowniczej. Pobierz ten darmowy szablon, aby zbudować przekonujący fundament dla swojej propozycji.

Total
0
Shares
Related Posts