Wszyscy już to robiliśmy.…
W pewnym momencie naszego życia, niezależnie od tego, czy jest to związane z marketingiem, czy czymś innym, mamy lied dla nas samych.
To naturalne, że chcemy czuć się dobrze, a mózg może wypaczać prawdę, aby tak się czuć.
Ale kłamstwa stają na drodze postępu.
Mogą sprawić, że poczujesz się dobrze, nie wkładając wysiłku wymaganego do sukcesu.
Najstraszniejsze jest to, że czasami nawet nie wiemy, że to robimy.
Przyczyną tego, jeśli chodzi o marketing i biznes, jest niepoprawne używanie metryk.
Wskaźniki są bardzo ważne, ponieważ pozwalają nam oszacować nasze wyniki.
Jednak nie wszystkie metryki są przydatne, a niektóre mogą być przydatne, ale są trudne do zinterpretowania.
Bardzo realistyczny i powszechny scenariusz zakłada, że marketerzy wierzą, że wykonują świetną robotę (w oparciu o wskaźniki, które śledzą), podczas gdy w rzeczywistości nie produkują zbyt wiele.
Innym razem metryki mogą sugerować, że powinieneś zmienić taktykę marketingową i strategie. Jednak może być tak, że błędnie interpretujesz znaczenie tych wskaźników, a następnie wprowadzasz zmianę, która faktycznie sprawia, że Twoja praca mniej skuteczne.
Każdy z tych scenariuszy zmniejszy twoje szanse na osiągnięcie sukcesu, którego tak bardzo pragniesz.
Dlatego ważne jest, abyście zrozumieli tajniki metryk, co właśnie wam pokażę.
Po tym poście powinieneś wiedzieć 5 różnych sposobów, w jakie metryki mogą cię oszukać i jak chronić się przed tym w przyszłości.
1. Odsłony stron i wiadomości e-mail nie są równe sprzedaży
Ten pierwszy aspekt metryki to najważniejsze.
Zasadniczo istnieją dwa rodzaje metryk:
- metryka próżności
- przydatne metryki
Chcesz zgadnąć, co każdy oznacza?
Metryka próżności brzmi ładnie, ale niewiele znaczy.
Na przykład wyszukiwarka może zgłaszać 1 000 000 wyszukiwań miesięcznie.
Ale to może oznaczać wiele rzeczy. Najważniejsze:
- możesz mieć jednego naprawdę entuzjastycznego poszukiwacza
- możesz mieć 1,000,000 pojedynczych poszukiwaczy
- możesz otrzymywać tak wiele wyszukiwań, ponieważ wyszukiwarka nie mogła znaleźć odpowiedniego wyniku
Nie chodzi o to, że metryki próżności są koniecznie zły; chodzi o to, że nie mówią ci nic jasno ani dokładnie.
Ruch jest jednym z najczęściej używanych wskaźników dla marketerów treści i poleganie na nim to błąd.
Ruch jest metryką próżności.
Możesz jutro kupić milion odsłon z jakiejś niskiej jakości sieci reklamowej i uzyskać od nich absolutnie nic.
Podczas jakość odsłony stron byłyby przyzwoitym wskaźnikiem, bardzo trudno jest zmierzyć coś takiego.
To samo dotyczy liczby otwartych wiadomości e-mail lub liczby subskrybentów wiadomości e-mail na liście.
Widziałem, że niektóre firmy osiągają prawie zerowe przychody z listy tysięcy subskrybentów, podczas gdy inne zarabiaj tysiące z listy tylko kilkuset.
Jeśli mierzysz wzrost listy e-mail, nie mówi ci nic o tym, jak działa Twoja firma lub marketing.
To dotyczy wszystkich metryk próżności.
Zawsze możesz znaleźć kilka wskaźników w Google Analytics, które rosną z każdym miesiącem. Nie oszukuj się, myśląc, że wszystko działa idealnie-może nie być.
Co sprawia, że metryka jest “przydatna”? Najprostszym sposobem rozpoznawania ” użytecznych “(czasami nazywanych” inteligentnymi”) metryk jest szukanie 3 “A”:
- Actionable
- Dostępne
- Auditable
Koncepcja ta pochodzi z lean startup ale może być łatwo stosowany do prawie każdej firmy.
Podzielmy znaki użytecznych metryk jeden po drugim, zaczynając od tego, jak określić, czy metryka jest actionable…
Jak można się domyślić, możliwe do podjęcia działania metryki pozwalają podejmować działania w oparciu o informacje, które dostarczają. I nie mówię tu o byle czym, ale o takim, które faktycznie usprawnia waszą pracę.
Drugie ” A ” jest dla dostępne. To ma największe znaczenie, jeśli pracujesz w zespole.
Chodzi o to, że jeśli zdecydujesz się na kluczową metrykę dla firmy, chcesz, aby wszyscy w tej branży zrozumieli, co to jest. Co więcej, muszą wiedzieć, jak go znaleźć, zrozumieć i wykorzystać.
Niektóre wskaźniki mogą mieć sens dla członków zespołu technicznego, ale może nie marketing lub sprzedaż. Dobra metryka powinna być łatwo zrozumiana przez wszystkich.
Ostatnie a oznacza możliwe do skontrolowania.
Wiąże się to z pojęciem dostępne oznacza to, że każda osoba w Twoim zespole powinna mieć dostęp do wszelkich danych w Twojej firmie (związanych z metryką) i utworzyć z nimi raport.
Jeśli można go śledzić za pomocą Google Analytics, problem zostanie rozwiązany, ponieważ wszyscy członkowie zespołu mogą łatwo zostać dodani do konta witryny. W razie potrzeby mogą wyszukiwać metryki i eksportować raporty.
Cel jest przed metryką: Ważne jest, aby pamiętać, dlaczego potrzebujemy metryk w pierwszej kolejności.
Metryki pozwalają nam na środek rzeczy.
Przydatne wskaźniki mierzą rzeczy, które pokazują, czy twój marketing generuje akceptowalny wzrost, czy nie.
Aby znaleźć te metryki, ty need na początek główne cele marketingowe lub biznesowe.
Oto kilka typowych, które możesz mieć:
- Zarabiaj (może to być pewna kwota)
- Mieć znaczący pozytywny wpływ na życie Twoich klientów
- Wykonuj znaczącą pracę
Zwykle nie jest to bardziej skomplikowane.
Dla każdego celu chcesz spróbować określić wskaźniki, które pokazują, czy ci się udaje, czy nie.
Przyjrzyjmy się kilku przykładowym metrykom.
Cel: Zarabiaj
Możliwe metryki: przychody, zysk, Koszty sprzedanych towarów, obecni członkowie, miesięczny churn( klienci utraceni), stopa retencji, nowi klienci, klienci utraceni (jeśli dotyczy).
Ponieważ większość firm chce zmaksymalizować swoje zyski lub przynajmniej przychody, te wskaźniki są zwykle najważniejszymi do śledzenia.
Zazwyczaj wybierasz 1-4 z nich, aby śledzić regularnie.
Za każdym razem, gdy ty lub ktokolwiek z twojego zespołu coś robi, powinno to w jakiś sposób poprawić co najmniej jedną z wybranych przez Ciebie wskaźników.
Niektóre z tych wskaźników zależą od rodzaju działalności. Takie rzeczy jak stopa retencji i churn mają zastosowanie tylko do firm z cyklicznymi przychodami (np. skrzynki subskrypcji).
Chcesz, aby twoje wybory były jak najprostsze.
Jeśli twoim głównym celem jest zysk, śledź zysk przede wszystkim.
W przypadku niektórych części marketingu nie będziesz w stanie bezpośrednio śledzić zysków.
Dlatego chcesz innych, powiązanych, metryk, które mogą ci powiedzieć, kiedy coś nie idzie dobrze w Twoim biznesie.
Na przykład, jeśli nagle zauważysz wzrost liczby utraconych klientów, możesz użyć tych informacji, aby podjąć działania i dowiedzieć się, która Ostatnia zmiana spowodowała utratę.
Spójrzmy na jeszcze jeden cel…
Cel: mieć pozytywny wpływ
Możliwe metryki: średni czas na stronie, Wyniki badań satysfakcji klientów, procent powracających odwiedzających.
Wiele celów jest jakościowych, co oczywiście utrudnia ich zmierzenie.
I chociaż nie będziesz w stanie znaleźć idealnej metryki “uderzenia”, możesz znaleźć innych, którzy mogą cię poprowadzić.
W tym przypadku naprawdę trudno jest dowiedzieć się, jak bardzo klienci kochają Twoje produkty.
Usłyszysz od tych, którzy mieli naprawdę świetne lub złe doświadczenia, ale nie od “przeciętnego” klienta. Robienie ankiet jest zwykle najlepszą opcją, ale zawsze będziesz miał problem z próbkowaniem.
Jeśli twój produkt jest produktem online, takim jak kurs lub SAAS, o wiele łatwiej jest zmierzyć taki wskaźnik. Zazwyczaj możesz po prostu sprawdzić, jak często użytkownicy wracają do twojej witryny lub narzędzia.
Niektóre cele odpowiadają większej liczbie wskaźników niż inne. Tak długo, jak dane metryczne dostarczają unikalnych, użytecznych informacji, warto je śledzić.
Wreszcie ty może wymyśl sposób, aby regularnie oceniać, jak bardzo jesteś zadowolony z pracy, którą wykonujesz,ale jest to kolejna trudna do zmierzenia.
Niektóre cele, zwłaszcza jakościowe, nie muszą być śledzone za pomocą wskaźników (regularnie dokonuj przeglądów). W przeciwnym razie upewnij się, że dowolny wskaźnik, na którym się skupiasz, pasuje do “3 A”.
2. Same metryki nie zawsze mówią ci cały obraz
Zawsze powinieneś mieć uzasadnienie dla wszelkich działań, które podejmiesz lub wyciągniesz wnioski.
Jeśli mówisz, że twój marketing działa dobrze, lepiej mieć metryki, aby go poprzeć.
Większość marketerów to rozumie, co jest dobrą rzeczą.
Jednak wielu nie zgadza się z wnioskami. Najczęstszym błędem, jaki widzę, jest to, że marketerzy potwierdzają swoje wnioski metrykami, które nie mówią całego obrazu.
Podam wam przykład.
Powiedzmy, że mamy marketera o imieniu Joe.
Śledzi zadowolenie klienta jako metryka. Zauważa, że zadowolenie klientów wzrosło w ubiegłym miesiącu i stwierdza, że firma nadal rośnie dzięki tworzonym przez siebie treściom.
Czy widzisz problem z zakończeniem tego na podstawie tej metryki?
Szef Joe, nazwijmy go Neil, nie jest do końca przekonany.
Neil zagłębia się w dane firmy i znajduje wskaźniki utrzymania klientów. Jak się okazuje, wskaźnik retencji poszedł w dół, oznacza to, że firma straciła więcej klientów niż zwykle.
Połączenie tych dwóch wskaźników ujawnia zupełnie inny obraz:
Średnia satysfakcja klienta prawdopodobnie wzrosła, ponieważ wielu niezadowolonych klientów opuściło firmę.
To poważny problem.
Dlatego musisz upewnić się, że Wskaźniki, na których polegasz, nie maskują potencjalnych problemów.
Wybieranie metryk, które pokazują cały obraz: Nigdy nie jest dobrze polegać na jednej metryce, aby podjąć decyzję (w większości sytuacji), ponieważ rzadko dają cały obraz na własną rękę.
Jednocześnie nie chcesz mieć 15 różnych metryk—utrudni to wyciągnięcie jasnego wniosku.
Zamiast tego staraj się mieć jak najmniej wskaźników-które dają Ci możliwość działania, dokładne informacje-jak to możliwe, i oprzeć swoje decyzje na tych.
Scenariusz: próbujesz ocenić skuteczność swojej obecnej strategii content marketingowej.
Aby to zrobić, potrzebujemy więcej niż jednej metryki.
Z powodów, które omówiłem wcześniej, ruch i subskrybenci poczty e-mail nie są tutaj najlepszymi wskaźnikami (chociaż mogą być jedynym wyborem dla młodych blogów).
Zamiast tego wolałbym skupić się na kwalifikowanych leadach lub rzeczywistej sprzedaży, jeśli to możliwe.
Kwalifikowany lead jest inny dla każdej firmy. Na przykład, może to być uczestnik webinaru.
Ktoś, kto zarejestruje się i weźmie udział w webinarium, jest oczywiście zainteresowany tematami, które omawiasz i prawdopodobnie jest potencjalnym klientem. To wystarczy, aby ich ” kwalifikacje.”
Ten wskaźnik jest przydatny, ponieważ im więcej masz uczestników, tym więcej powinieneś zrobić Sprzedaży. W przeciwieństwie do ruchu, gdzie więcej nie zawsze oznacza lepsze, kwalifikowane leady dobrze korelują ze sprzedażą.
Dlatego naszym pierwszym wskaźnikiem jest “# uczestników webinaru.”
Ale to nie wystarczy. To nie mówi nam wszystkiego.
Liczba uczestników webinaru może rosnąć, ale to nie znaczy, że Content marketing odnosi sukces.
Zamiast tego możliwe jest, że większość z tych wyników pochodzi z Twojej wcześniejszej pracy, niezwiązanej z Twoją obecną strategią content marketingową.
Możliwe też, że nauczyłeś się skuteczniej promować webinaria za pośrednictwem innych kanałów niż tylko treści.
Potrzebujemy dodatkowych danych.
Pierwszym z nich jest podziel rejestracje na webinary według źródeł. Chcesz zobaczyć, na którym fragmencie zawartości początkowo wylądowała każda rejestracja.
Te, które pochodzą z ostatnich treści, powiedzą ci, czy obecna strategia faktycznie przynosi wyniki.
Po uzyskaniu tych danych przez co najmniej kilka miesięcy będzie jasne, które treści napędzają odwiedzających lejek sprzedaży.
A co z Twoją taktyką promocyjną?
Potrzebujesz pewnego rodzaju metryki, która standaryzuje Twoje rejestracje. Po tym wszystkim, jeśli utworzysz nowe wyskakujące okienko, które jest dwa razy skuteczniejsze od Starego opt-in, nie oznacza to, że nowa zawartość jest dwa razy skuteczniejsza.
W związku z tym, twój ostateczny metryczny w tym zestawie musi być skalowanie metryczne.
Zanim w pełni wdrożysz nową taktykę, aby uzyskać więcej rejestracji na webinary, musisz split test it przeciwko staremu.
Gdy masz wystarczającą wielkość próbki, będziesz miał wyniki, które będą wyglądać tak:
Na podstawie tych wyników, z niemal stuprocentową pewnością, możemy stwierdzić, że nowa taktyka jest lepsza.
Jednak poprawa ma zakres od 177% do 323%.
Najlepiej, Kontynuuj test, dopóki nie będziesz miał ściślejszego zakresu, ale średnia liczba jest zwykle najlepszym wyborem.
Ogólnie rzecz biorąc, masz kilka opcji:
- weźmy najgorszy scenariusz (tylko poprawiony o 177%)
- weź średnią (250%)
- weźmy najlepszy scenariusz (poprawiony o 323%)
Możesz też wziąć kombinację.
Na podstawie każdego z nich otrzymujesz współczynnik skalowania, dzieląc te liczby przez 100 (aby przekształcić je z procentu na dziesiętne):
- 177% staje się 1,7
- 250% staje się 2,5
- 323% staje się 3,23
Następnie musisz pomnożyć liczbę potencjalnych klientów webinaru, które miałeś w przeszłości, przez wybraną liczbę.
Na przykład udawaj, że są to twoje oryginalne wyniki i że wdrożyłeś nową i skuteczniejszą taktykę w kwietniu:
Luty | Marzec | Kwiecień | Maj | |
Prowadzenie webinaru | 100 | 120 | 325 | 360 |
Po regulacji 2,5 x | 250 | 300 | 325 | 360 |
Zauważ, że dostosowujesz wartości dla miesięcy, w których użyto starej, nieskutecznej metody, mnożąc je przez współczynnik skalowania.
Teraz możesz dokonać uczciwego porównania.
W tym przypadku, z korektą 2,5 x, pokazuje to, że istnieje stały wzrost liczby potencjalnych klientów webinaru.
Po rozważeniu wszystkich możliwych czynników, które mogłyby przekrzywić naszą pierwotną metrykę, mamy teraz zestaw wskaźników, których możemy użyć do określenia, czy nasza hipotetyczna strategia content marketingowa jest skuteczna, czy nie:
- liczba leadów webinarium (metryka oryginalna)
- prowadzi webinar według źródła
- współczynnik skalowania w oparciu o metody promocyjne (może być więcej niż jeden)
Jak wymyślić własne zestawy metryk: Rozumiem, że nie jest to najłatwiejsza rzecz do zrobienia, ale z praktyką będzie łatwiej.
Aby to uprościć, Podzielmy ten proces na procedurę.
Zrób to krok po kroku, a nie będzie to trudne.
- Wyjaśnij, co próbujesz określić (swego rodzaju cel).
- Określ swoją podstawową metrykę, najważniejszą bezpośrednio związaną z Twoim celem.
- Burza mózgów możliwe sytuacje, w których podstawowy wskaźnik może być pozytywny, ale w rzeczywistości nie wskazuje na wyniki (Jak content marketing nie poprawia się, nawet jeśli prowadzi webinar wzrosła).
- Wymyśl co najmniej jedną metrykę, która pomoże Ci określić, czy takie sytuacje miały miejsce (zasadniczo są to zabezpieczenia).
- Zapisz swój ostateczny zestaw wskaźników i monitoruj go na bieżąco.
Teraz, kiedy musisz podjąć decyzję lub wyciągnąć wniosek na podstawie swoich danych, możesz mieć pewność, że jest to właściwa decyzja.
3. Nie możesz zmierzyć wszystkiego
Niektóre rzeczy są łatwe do zmierzenia…
Ale inne są niezwykle trudne.
Ogólnie rzecz biorąc, rzeczy ilościowe, takie jak liczba klientów, wyświetleń lub Dolarów, będą łatwe do zmierzenia.
Ale co z jakościowe takie rzeczy jak zadowolenie klienta? Lub jeśli chcesz zmierzyć, jak duży wpływ wywiera Twoja treść?
Nie można po prostu przejść do Google Analytics i znaleźć metrykę o nazwie “zadowolenie klienta.”
Czym się zajmujesz?
Twoim jedynym wyborem jest znalezienie najlepszych wskaźników, które reprezentują te rzeczy, które próbujesz w jakiś sposób określić ilościowo. To nie jest idealne, ale daje Ci coś konkretnego, na czym możesz oprzeć swoje decyzje.
Znalezienie następnej najlepszej rzeczy: Przyjrzeliśmy się temu do pewnego stopnia. Kiedy nie możesz zmierzyć czegoś bezpośrednio, znajdziesz inne wskaźniki, które mierzą rzeczy, które odpowiadają Twojemu głównemu problemowi.
Na przykład możesz nie być w stanie bezpośrednio zmierzyć sprzedaży. Lub sprzedaż może nie wystąpić przez dłuższy czas, a chcesz mieć pewność, że jesteś na dobrej drodze.
Więc mierzysz następną najlepszą rzecz: kwalifikowane leady.
Mogą to być uczestnicy webinaru, jak wspomniałem wcześniej, lub oni może bądź subskrybentami poczty e-mail.
Trzeba być z tym ostrożnym, bo muszą być Kwalifikacje tropy. Losowy adres e-mail lub taki, który otrzymujesz, ponieważ użytkownik chce tylko darmowego bonusu nie zakwalifikowała się.
Jeśli jednak poprosi o demo lub opt in bez żadnego bonusu, są prawdopodobnie potencjalnymi klientami.
Powodem, dla którego to rozróżnienie jest tak ważne, jest to, że kwalifikowane przewody będą odpowiadać przychodom. Im bardziej wykwalifikowanych prowadzi masz, tym więcej można zrobić w dość liniowy Moda.
Jednak niewykwalifikowane przewody mogą, ale nie muszą odpowiadać przychodom. Naprawdę trudno jest określić, ile więcej pieniędzy, jeśli w ogóle, dodatkowe przewody sprawi, że.
Na wynos tutaj jest znalezienie metryki, która ściśle odpowiada Twojemu celowi.
Dotyczy to zarówno aspektów ilościowych (takich jak przychody), jak i jakościowych.
Rozważ zadowolenie klienta. Jakie metryki są z tym związane? Oto kilka możliwości:
- wyniki ankiet przekazanych klientom
- stopa zwrotu klienta
- wskaźnik reklamacji lub liczba reklamacji
Żadne z nich nie jest idealnym rozwiązaniem, ale jeśli je połączysz, otrzymasz całkiem dobry pomysł, czy twoi klienci są zadowoleni, czy nie.
Uważaj na odchylenie próbki: Jednym z największych problemów z tego typu podejściem jest to, że masz odchylenie próbki.
Na przykład klienci, którzy mieli bardzo negatywne lub bardzo pozytywne doświadczenia, najprawdopodobniej wypełnią twoje ankiety.
I chociaż dobrze jest usłyszeć od nich, chcesz również usłyszeć od reszty swoich klientów. Twój” przeciętny ” klient jest prawdopodobnie najważniejszy.
Otrzymasz przykładowe nastawienie z wieloma wskaźnikami opisującymi jakościowe aspekty twojej firmy.
Weź swoją stopę zwrotu klienta.
Jeśli klient kupuje od Ciebie coś innego, prawdopodobnie jest całkiem zadowolony. Z drugiej strony, tylko dlatego, że ktoś nie kupuje od ciebie, nie oznacza, że nie jest szczęśliwy.
Dodatkowo, ktoś może nie być bardzo zadowolony, ale nadal kupuje od Ciebie z jakiegoś innego powodu, takiego jak cena lub brak innych opcji.
Co to oznacza dla ciebie?
Oznacza to, że żadna z tych metryk nie jest doskonała. Biorąc pod uwagę wiele czynników, pomoże ci uzyskać dokładniejszy obraz, ale nawet to nie wystarczy.
Jedynym skutecznym sposobem radzenia sobie z tym jest zrozumienie błędów próbkowania, które masz.
Na przykład, jeśli chodzi o wyniki badań, należy umieścić największą wagę na tych, które nie są szczególnie negatywne lub pozytywne. Każdy z nich prawdopodobnie reprezentuje kilku innych klientów, którzy nie wypełnili ankiety.
Podobnie, umieścić mniejszą wagę na bardzo pozytywne lub negatywne badania, ponieważ można usłyszeć od znacznie większy odsetek tych typów klientów.
Pomyśl o potencjalnych problemach z próbkami i połóż większy nacisk na te obszary, które nie dostarczają Ci wielu informacji.
4. Metryki można manipulować, więc upewnij się, że wiesz, jak je śledzić
Ocenianie wydajności pracy za pomocą wskaźników może być bardzo niebezpieczną rzeczą do zrobienia.
Najczystszy tego przykład można znaleźć w restauracjach fast food i sklepach detalicznych.
Menedżerom i pracownikom mówi się, aby spełniali określone limity, np. czas dostawy żywności lub liczbę sprzedaży, w przeciwnym razie ryzykują ukaranie lub nawet zwolnienie.
Kiedy przyjmiesz takie podejście, nie powinieneś być zszokowany, gdy dowiesz się, że pracownicy są gotowi manipulować metrykami, jakkolwiek mogą.
Będą uruchamiać liczniki z opóźnieniem lub tworzyć fałszywe konta (które zostaną później anulowane), aby spełnić te limity (tak, takie rzeczy się zdarzają).
I chociaż możesz nie stosować tego podejścia ze swoim zespołem, być może dajesz przebicia, awanse lub coś innego tym, którzy spełniają określone wskaźniki wydajności.
Metryki są uważane za sposób śledzenia wydajności pracowników.
Ale często są one łatwo manipulowane.
Dobrą wiadomością jest to, że jeśli wybierzesz “przydatne” metryki (z części 1), śledzisz metryki, które są trudniejsze do manipulowania.
Ale weź pod uwagę wskaźniki próżności, takie jak akcje społecznościowe lub ruch.
Jeśli powiedziałeś pisarzowi lub menedżerowi mediów społecznościowych, aby uzyskać określoną liczbę udziałów społecznościowych w każdym poście, wielu po prostu utworzy fałszywe konta na Twitterze i zaplanuje ich udostępnianie każdego postu 10 + razy każdy.
Oczywiście nie doprowadziłoby to do prawdziwego ruchu, ale wygląda dobrze na ich metrykach.
To samo dotyczy korków. Łatwo jest kupić setki śmieciowych widoków za grosze, mimo że są całkowicie bezużyteczne. Zobaczysz mnóstwo tych koncertów na Fiverr:
Najlepszym rozwiązaniem jest wybieranie trudnych do manipulowania wskaźników, takich jak zysk, i nie ocenianie członków zespołu wyłącznie na podstawie wskaźników. Metryki powinny być używane przede wszystkim jako informacje zwrotne, które wskazują, jak spędzasz swój wysiłek.
Jeśli jednak zdecydujesz się włączyć metryki do ocen wydajności, musisz wiedzieć, jak je dokładnie śledzić.
Na przykład, jeśli patrzysz na akcje społecznościowe, musisz określić określone oczekiwania. Można powiedzieć, że tylko jeden udział społecznościowy na konto społecznościowe liczy się do metryki i że konto musi mieć co najmniej obserwujących 50.
Aby śledzić coś takiego, musisz stworzyć swój własny prosty system śledzenia.
W przypadku widoków możesz liczyć tylko te, które nie odbijają się lub pochodzą z niektórych krajów. Jeśli podejrzewasz, że fałszywe widoki mogą stanowić problem, prawdopodobnie nie chciałbyś liczyć ruchu z krajów takich jak Indie, który jest często używany do adresów IP view bot.
5. Metryki nie zawsze kłamią, ale łatwo można je źle zinterpretować
Wskaźniki są ważne, ale muszą być rejestrowane i interpretowane poprawnie, w przeciwnym razie ryzykujesz popełnienie dużych błędów.
Wszyscy marketerzy i właściciele firm powinni mieć przynajmniej podstawową wiedzę na temat statystyk.
Jeśli nie masz doświadczenia w statystykach, zapisz się na to darmowy kurs” Wprowadzenie do statystyki ” online. Istnieje wiele innych podobnych kursów oferowanych przez najlepsze uniwersytety, więc skorzystaj z nich.
Co najważniejsze, musisz zrozumieć pojęcia takie jak wariancja.
Wariancja mierzy, jak daleko wyniki mogą odbiegać od średniego oczekiwanego wyniku.
Na przykład możesz użyć określonego szablonu dotarcia do wiadomości e-mail i śledzić liczbę linków zwrotnych, które generuje dla Twoich treści.
Załóżmy, że otrzymujesz pięć linków z pierwszych 100 wysyłanych e-maili.
Czy to oznacza, że od teraz dostaniesz pięć za każde 100 e-maili, które wyślesz?
Wcale nie.
W zależności od tego, jak duża jest wariancja, czasami możesz uzyskać tylko jeden link, a innym razem możesz uzyskać 10 linków.
Wyobraź sobie, że po raz pierwszy wysłałeś 100 e-maili, wiedząc, że ocenisz wyniki na podstawie metryki linków, masz tylko jeden link. Jeśli ocenisz swoje wyniki od razu, powiedziałbyś, że ten szablon wiadomości e-mail jest do bani.
Ale gdy wysyłasz coraz więcej e-maili, procent łącza wzrośnie do średniej wartości oczekiwanej.
Innymi słowy, musisz mieć prawidłowy rozmiar próbki, zanim zinterpretujesz wyniki; w przeciwnym razie nic nie znaczą.
Kiedy przejdziesz kurs wprowadzający do statystyk, dowiesz się o wariancji wraz z rozmiarem próbki i innymi powiązanymi pojęciami.
Najważniejsze jest tutaj, aby najpierw dowiedzieć się o podstawowych statystykach, a następnie upewnić się, że Twoje dane są dokładne zanim weźmiesz je pod uwagę.
Wniosek
Rzadko powinieneś podejmować decyzje dotyczące twojej firmy lub marketingu w oparciu o poczucie samotności.
Metryki dają Ci pewność podejmowania decyzji, ponieważ wiesz, że masz numery, które cię wspierają.
Jednak ważne jest, aby wybrać prawo metryki i wiedzieć, jak je śledzić i rozumieć poprawnie. Jeśli tego nie zrobisz, skończysz wyciągając błędne wnioski, które są złe dla Twojego marketingu i biznesu jako całości.
Pokazałem ci 5 głównych sposobów, w jakie metryki mogą odgrywać na Tobie figle, a także sposoby unikania podejmowania złych decyzji na ich podstawie.