Jak stworzyć skuteczną kampanię Drip

Wiem, ile czasu i wysiłku wkładasz w budowanie listy subskrybentów e-mail.

Ale rozwój tej listy to tylko połowa sukcesu.

Teraz, gdy masz sposób na skontaktowanie się z tymi subskrybentami, musisz upewnić się, że wiadomości wywołują odpowiedź.

Widziałem wiele firm mających sukces z dodawaniem klientów do swoich list e-mail, ale zmaga się z częścią treści ich e-mail marketing strategia.

Mówiąc najprościej, nie wiedzą, co napisać w swoich e-mailach ani kiedy je wysłać.

Każda wiadomość, którą wysyłasz, musi być dokładnie obliczona.

Wyczucie czasu jest najważniejsze.

Dlatego uwielbiam używać kampanii drip do wywoływania akcji od odbiorcy.

Jeśli nigdy nie słyszałeś o kampanii drip lub nie korzystałeś z niej, omówię podstawy, zanim przejdziemy do przodu.

Kampanie Drip nazywane są czasem:

  • zautomatyzowane kampanie e-mailowe
  • auto-respondery
  • e-maile dotyczące cyklu życia
  • zautomatyzowane kampanie e-mailowe

Automatyzacja jest kluczowym terminem związanym z tą techniką.

Kampanie Drip to seria e-maili, które są wysyłane do subskrybentów w określonej kolejności.

Chociaż może to brzmieć prosto, ta strategia e-mail jest bardzo korzystne do twojej strategii marketingowej.

image4 8

Kampanie Drip są powszechnie używane do komunikowania się z nowymi subskrybentami lub osobami, które dokonały zakupu, ale nie dołączyły jeszcze do twojej listy e-mailowej, ale możesz z nich korzystać w dowolnym momencie.

Dam ci kilka wskazówek na temat najlepszych zastosowań kampanii drip i pokażę, jak je stworzyć.

Oto, co musisz wiedzieć.

Skoncentruj się na personalizacji

Chociaż kampanie drip są zautomatyzowane, nie chcesz, aby Twoja wiadomość spotkała się w ten sposób.

Subskrybenci chcą usłyszeć od ciebie, a nie jakiś komputer.

Upewnij się, że twoje e-maile nie brzmią jak szablony typu cut-and-paste lub Cookie-cutter (nawet jeśli mogą być).

Jestem pewien, że otrzymałeś e-maile, które zaczynają się od

Szanowny kliencie,

To nudne.

Nie otrzymasz żadnej odpowiedzi od kogoś, jeśli nawet nie skończy czytać wiadomości, ponieważ się nudził.

Po wysłaniu wiadomości abonent musi:

  1. odbierz
  2. otwórz e-mail
  3. zrozumieć treść
  4. zidentyfikuj wezwanie do działania
  5. wykonaj to konkretne działanie

Personalizacja może pomóc ci osiągnąć te rzeczy.

Eksperci od marketingu zgadzają się jest to skuteczna taktyka:

image1 8

Automatyzacja odpowiedzi E-mail nie oznacza, że powinieneś ignorować najlepsze praktyki marketingowe.

Najnowsze badania z OneSpot i grupa Relevancy pozytywnie wpłynęły spersonalizowane wiadomości e-mail:

  • otwarte stawki
  • stawki kliknięć
  • kursy wymiany
  • średnia kwota zamówienia

Połączenie tej strategii z kampanią drip to podstawa.

Użyj imienia odbiorcy w treści wiadomości e-mail.

Spróbuj również spersonalizować temat.

Nie musisz zawsze używać ich nazwiska, aby to osiągnąć.

Oto co mam na myśli.

Który z tych dwóch tematów brzmi bardziej atrakcyjnie?

“Specjalna oferta dla lojalnego klienta.”

Lub…

“Mam dla Ciebie specjalną ofertę.”

Drugi wybór jest oczywistym zwycięzcą.

Jest spersonalizowany zarówno od nadawcy (I), jak i od odbiorcy (Ciebie).

Należy również zakończyć każdą wiadomość spersonalizowanym podpisem.

Oto świetny przykład od Iana Blaira w BuildFire:

image2 8

Zakończenie wiadomości w ten sposób przypomni czytelnikowi, że pochodzi ona od prawdziwej osoby, a nie od zautomatyzowanego systemu komputerowego.

To bardziej skuteczne niż mówienie

Z Poważaniem, Zespół Zarządzający.”

Pole nadawca wiadomości e-mail powinno również pochodzić z osobistego adresu e-mail, w przeciwieństwie do customersupport@companyxyz.com.

Oto jak wygląda pole sender w ostatnim przykładzie:

image3 8

Zaimplementuj te spersonalizowane akcenty w każdej wiadomości e-mail, aby uzyskać bardziej użyteczną odpowiedź z kampanii drip.

Użyj strategii kroplówki, aby powiększyć swoją listę e-mailową

Możesz użyć serii automatycznych wiadomości, aby dodać subskrybentów do listy e-mail.

Wiem, co sobie myślisz.

Jak można wysłać komuś moją kampanię drip, jeśli nie ma go na mojej liście e-mailowej?

To możliwe.

Ta metoda działa szczególnie dobrze w przypadku witryn ecommerce.

Klienci mogą kupić coś z twojej witryny bez zapisywania się na e-maile.

To doskonała okazja, aby wysłać im e-maile, aby ukończyli akcję.

W takim przypadku działanie polegałoby na dołączeniu do listy subskrybentów.

Oto jak to robisz.

Zapoznaj się z tą częścią procesu kasowania z Lululemon:

image5 8

Podanie adresu e-mail jest wymagane, aby klienci mogli sfinalizować zakup.

Dlaczego?

Firma chce wysyłać Ci aktualizacje dotyczące Twojego zamówienia.

Jeśli klient odblokuje pole, które je zarejestruje, aby otrzymywać e-maile promocyjne, te aktualizacje zamówień mogą podwoić się jako kampania kroplowa.

Oto Sekwencja wiadomości:

  1. zamówienie potwierdzone
  2. paczka wysłana
  3. dostarczone przedmioty
  4. działania następcze

Masz cztery możliwości, aby ta osoba zdecydowała się na otrzymywanie przyszłych e-maili.

Po prostu upewnij się, że wykonasz tę kroplówkę w odpowiednim czasie.

Wiadomość z potwierdzeniem zamówienia powinna zostać wysłana natychmiast.

Miej wyraźne wezwanie do działania w tej wiadomości, która zachęca odbiorcę do dołączenia do listy subskrybentów.

Rabaty działają dobrze.

Na przykład możesz zaoferować im 25% zniżki na kolejny zakup, jeśli dołączą do twojej listy.

Nawet jeśli jeszcze tego nie zrobią, nie martw się.

Nadal masz trzy inne możliwości, aby je zapisać.

Trzymaj się scenariusza.

Zaktualizuj ich status zamówienia i Przypomnij im o korzyściach płynących z listy subskrybentów.

Pamiętaj, że masz ich imię, więc nie bój się go używać.

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, dodanie spersonalizowanego dotyku może pomóc w współczynnikach konwersji.

Jeśli korzystasz z takiej usługi jak MailChimp aby skontaktować się z subskrybentami, możesz utworzyć ankietę bezpośrednio na ich platformie.

image13 1

Skorzystaj z tego zasobu dzięki czwartej wiadomości z tej serii kroplówek.

Poproś o opinię klienta.

Czy byli zadowoleni z procesu zamówienia?

Czy został dostarczony w odpowiednim czasie?

Czy są zadowoleni z działania produktu?

Co najważniejsze, nie zapomnij umieścić listy subskrybentów.

To Twoja ostatnia szansa, aby Klient się zgodził.

Jest to również świetny sposób na poprawę obsługi klienta i pokazuje, że nieustannie próbujesz wprowadzać ulepszenia.

Wyślij wiadomość powitalną do nowych subskrybentów

Kroplówki są również skuteczne po dodaniu subskrybentów do listy.

W rzeczywistości pierwsze wiadomości, które otrzymują nowi subskrybenci, powinny być w sekwencji kroplówki.

Gdy ktoś dołączy do twojej listy, powinieneś automatycznie wysłać mu wiadomość powitalną.

Skonfiguruj swój podwójne strony docelowe opt-in w ten sam sposób.

Możesz zrobić krok dalej swoją wiadomość powitalną i zwiększyć personalizację przyszłych treści e-mail.

Oto co mam na myśli.

Pozwól subskrybentom wybrać rodzaje e-maili, które chcą otrzymywać.

Czy chcą wiadomości promocyjnych, takich jak sprzedaż flash i inne rabaty?

Co z powiadomieniami przy każdym uruchomieniu nowego produktu?

A może po prostu chcą otrzymywać twój newsletter?

Idealnie, chcą otrzymać wszystkie powyższe, ale niech zdecydują z wiadomością powitalną.

Na Drip email marketing service pozwala skonfigurować to za pomocą wyzwalanego linku.

image8 8

Ale jestem pewien, że jakiekolwiek oprogramowanie, którego obecnie używasz, ma podobną funkcję.

Oto przykład jak wyglądałaby wiadomość:

image9 7

To, na co kliknie klient, określi resztę sekwencji kroplowania.

Dzięki temu wszystkie wiadomości są aktualne, co poprawia wskaźnik rezygnacji z subskrypcji.

Nie będą myśleć, że otrzymują jakiekolwiek nieistotne wiadomości, ponieważ otrzymują dokładnie to, o co prosili.

Idealnie.

CTA powinno być nadal podobne w każdej sekwencji kroplówki.

Spójność pomoże ci uzyskać odpowiedzi, które chcesz uzyskać z tych wiadomości.

Budowanie kampanii drip

Teraz, gdy znasz podstawy kampanii drip, nadszedł czas, aby je utworzyć.

Możesz to zrobić za pomocą obecnego oprogramowania do e-mail marketingu.

Chociaż sformułowania mogą się nieznacznie różnić w zależności od dostawcy usług, są to podstawowe kroki, które musisz podjąć.

Użyję Platforma HubSpot w tym przykładzie, ponieważ ich nawigacja jest przyjazna dla użytkownika i łatwa do zrozumienia.

Krok # 1: Przejdź do zakładki “Produktywność” i wybierz”kampanie”:

image6 8

“Marketingowy Pulpit nawigacyjny” to zasadniczo Strona główna od strony użytkownika platformy.

Krok # 2: Utwórz nową kampanię:

image7 8

Tutaj zobaczysz wszystkie poprzednie kampanie marketingowe lub oczekujące wiadomości.

Kliknij “Utwórz nową kampanię” w prawym górnym rogu ekranu.

Krok # 3: Wybierz szablon:

image11 3

Do naszych celów wybierzemy Kreator szablonów i opcje poczty e-mail.

Po dostosowaniu szablonu możesz rozpocząć pracę nad treścią wiadomości.

Pamiętaj o punktach, o których rozmawialiśmy wcześniej.

Spersonalizuj.

Trzymaj swoją wiadomość krótko i na temat.

CTA powinno być centralnym punktem tej wiadomości, Jeśli próbujesz wywołać określone działanie użytkownika, cokolwiek to może być.

Ton twojej wiadomości powinien odzwierciedlać ten cel.

Krok # 4: Harmonogram automatyzacji:

image10 6

Teraz możesz zwiększyć częstotliwość swojej wiadomości.

Na przykład upewnij się, że wiadomość powitalna zostanie natychmiast wysłana do nowego subskrybenta, a nie dzień lub dwa później.

Przygotowanie kampanii kroplowej nie jest trudne.

Proces jest bardzo podobny do tego, jak obecnie używasz oprogramowania do marketingu e-mailowego.

Po prostu nie będziesz wysyłał każdej kampanii z osobna.

Ustaw go i pozwól, aby wyzwalana odpowiedź kroplowała sekwencję w zależności od preferencji Abonenta.

Zmierz swój sukces

Automatyczne wiadomości nie oznaczają, że możesz po prostu ustawić kampanię i o niej zapomnieć.

Nadal musisz śledzić swoje wyniki, aby sprawdzić, czy każda kampania drip zakończyła się sukcesem, czy nie.

Spójrz na podstawy, takie jak:

  • otwarte stawki
  • stawki kliknięć
  • współczynniki odrzuceń
  • kursy wymiany
  • Anuluj subskrypcję

Konwersje będą prawdziwą miarą sukcesu każdej kampanii.

Podczas gdy inne czynniki pomogą przyczynić się do tej liczby, konwersja musi być twoim ostatecznym celem.

Zobacz też możliwe ścieżki e-mail może trwać po wysłaniu go:

image12 2

Pomiar wyników może pomóc określić, jakie czynniki uniemożliwiają konwersję odbiorcy.

Na przykład otwarte stawki mogą być wysokie, ale stawki kliknięć mogą być niskie.

Dokonaj niezbędnych korekt.

Spróbuj zmienić pozycję CTA lub zmienić sformułowanie, aby zachęcić do działania.

Jest to świetna okazja, aby rozpocząć A / B testowanie Twojego e-maila wiadomości.

Wniosek

Kampanie Drip są skutecznym sposobem na poprawę istniejącej strategii e-mail marketingu.

To jest łatwe dla ciebie, aby skonfigurować, jak również.

Mimo że Twoi subskrybenci otrzymują automatyczną odpowiedź, ważne jest, aby wiadomość nie była automatyczna.

Skorzystaj ze wskazówek dotyczących personalizacji opisanych powyżej, na przykład używając imienia Subskrybenta i wysyłając wiadomość z osobistego adresu e-mail.

To pomoże ci uzyskać więcej konwersji.

Podczas gdy wiadomości powitalne są jednym z moich ulubionych sposobów rozpoczęcia kampanii kroplowej, możesz również użyć wiadomości kroplowych dla osób, które jeszcze nie subskrybowały Twojej listy e-mail.

Po prostu wyślij im aktualizacje, gdy kupią coś w Twoim sklepie ecommerce.

Po uruchomieniu kampanii śledź wyniki, aby zmierzyć swój sukces.

Wprowadzaj wszelkie zmiany, aby uzyskać optymalne wyniki z każdej kampanii.

Jakiego rodzaju spersonalizowanego CTA użyjesz W następnej kampanii drip?

Total
0
Shares
Related Posts