Jak ożywić studencki Aktywizm po roku straty i traumy

Szkoła wróciła, podobnie jak zajęcia pozalekcyjne. Wciąż to rozgryzam.

Niektóre kluby pozostają wirtualne, inne przeszły na pauzę i straciły członków, a niektóre zostały całkowicie rozwiązane. Student działacze w szczególności zmagali się z dodatkowym testem-w jaki sposób mogą ponownie pobudzić i utrzymać swoje ruchy po roku pełnym niepokoju, niepewności finansowej i braku osobistego połączenia?

Przed pandemią starsza młodzież miała już do czynienia z silną presją, aby zachować poczucie stabilności finansowej, społecznej i emocjonalnej w obliczu rosnących obaw o zdrowie psychiczne w kraju. Ci uczniowie rozpoczynają nowy rok szkolny z obciążeniem pandemicznym.

Zeszłoroczne zamknięcia szkół i hybrydowe harmonogramy osobiste pozostawiły te ruchy bez fizycznych przestrzeni organizacyjnych. Wpływ pandemii na zatrudnienie w kraju wpłynął również na wiele nastolatków, od rodziców i opiekunów, którzy stracili źródła dochodów, po spadek zatrudnienia studentów latem ubiegłego roku.

Do tego dochodzą problemy ze zdrowiem psychicznym. Według badań przeprowadzonych przez Kaiser Family Foundation, bezpartyjna grupa badawcza ds. polityki zdrowotnej, liczba dzieci korzystających z usług zdrowia psychicznego ma tylko pogorszenie od wiosny 2020 roku.

Problemy związane z pandemią nieproporcjonalnie wpływają społeczności kolorowych, a także społeczności o niskich dochodach. Czarne nastolatki nadal mają najniższe wskaźniki zatrudnienia w kraju. A inne niż białe społeczności nadal mają wyższe wskaźniki zakażenia i śmierci COVID.

Joseph Williams jest dyrektorem operacji i kampanii dla Studenci Zasługują, grupa rzeczników sprawiedliwości i edukacji Black Lives Matter Los Angeles. Powiedział, że członkowie organizacji studenckich w całym mieście są szczególnie narażeni na oderwanie się od swojej formy aktywizmu kierowanego przez młodzież. „Niektórzy z naszych najsłabszych uczniów byli jednymi z najbardziej dotkniętych tą zmianą. Ludzie, którzy albo mają do czynienia z niestabilnością mieszkaniową, albo nie mają wysokiej jakości internetu … albo musieli przejść na role żywiciela rodziny, ponieważ ich rodzice lub ich opiekunowie stracili pracę w wyniku pandemii ” – wyjaśnił. Ci uczniowie mieli najtrudniejszy czas „podłączania się” do konsekwentnego aktywizmu.

Zobacz także: w miarę wznawiania szkół nauczanie oparte na traumie może być ważniejsze niż kiedykolwiek

Ale ostatnie półtora roku dało możliwość oceny, co jest potrzebne do ożywienia ruchów uczniów i jak zintegrować te lekcje z nowymi hybrydowymi ustawieniami klubowymi.

Grupy aktywistów studenckich dostosowały się do zmieniającego się świata i wracają do roku szkolnego z nowymi lekcjami dla innych liderów młodzieżowych.

Inwestuj w przywództwo studentów

Justin Funez jest studentem drugiego roku na University of Chicago i liderem dla studentów Demand Action ’ s Letnia Akademia Przywództwa, program prowadzony przez młodzież, który mentoruje lokalnych aktywistów. Funez pomógł w rozbudowie Akademii mid-pandemic, która do 2020 roku gościła tylko jedną sesję w Los Angeles. Funez był uczestnikiem, co było jedną z pierwszych rzeczy, które zrobił po przeprowadzce z Meksyku w tym samym roku. Akademia ma sesje w pięciu miastach, z nadzieją na podwojenie tej kwoty do przyszłego roku.

Powiedział, że Akademia musi zmienić swoje priorytety ze względu na pandemię, odchodząc od coraz większej liczby ludzi na ziemi i zbierając in ich własnych społeczności, a przejście do rozszerzenia edukacji i zasobów zdrowia psychicznego już oferowane członkom. Dostosowała również sesje do specyficznych potrzeb miasta, liderów studentów i osób, które przeżyły przemoc z użyciem broni, które uczestniczyły.

Zamiast tylko odnajdywać i rozwijać nowych aktywistów, teraz inwestuje w aktywistów studenckich, którzy już czuli się zaangażowani w sprawę. Sesje dotyczą tego, co to znaczy być aktywistą, historii ruchu, budowania społeczności, która będzie się wzajemnie wspierać,i utrzymania zrównoważonego działania.

Akademia przywództwa przeznaczyła również środki na pomoc osobom o niższych dochodach, na które organizacja uznała, że zostały znacząco dotknięte zarówno rosnącą przemocą z bronią, jak i globalną pandemią. Uczniowie domagają się akcji, przy wsparciu organizacji macierzystej, Everytown for Gun Safety, oferujących płatne możliwości i staże dla zespołu kierowniczego Akademii, a także laptopów lub innych technologii dla tych, którzy zwykle polegają na zasobach szkolnych.

Dla studentów zasługują, przywództwo w całym mieście wkroczył, aby dowiedzieć się, jak wspierać potrzeby uczniów w każdym rozdziale, aby zapewnić ich stały udział, w tym uznanie, że mogą potrzebować pomocy poza samym ruchem. „Konieczne było przejście na bardziej niewidzialną pracę z pandemią, trzeba było zrozumieć różne potrzeby naszych uczniów”, wyjaśnił Williams. „Uczniowie wracają do szkoły po tym, jak przebywali poza domem przez półtora roku lub dłużej podczas tej globalnej pandemii — kiedy członkowie rodziny stracili pracę, mieszkanie lub życie. Mają do czynienia z ogromną ilością urazów międzyludzkich, rodzinnych, międzyludzkich… Będzie trauma.”

Nawiązywanie połączeń peer-to-peer

Zawsze organizacja skupiona na społeczności, Studenci zasługują na ciągłe wzmacnianie swojej sieci poprzez lokalne i miejskie spotkania z członkami społeczności mające na celu połączenie szerokiej gamy głosów. Williams był świadkiem różnych rozdziałów wymyślających unikalne sposoby na kontynuowanie bezpiecznej bezpośredniej rozmowy ze sobą w tym roku szkolnym, od organizowania spotkań na świeżym powietrzu na terenie szkoły po kontynuowanie wirtualnych spotkań poza szkołą.

„Kontakt jeden na jeden jest zawsze bardziej skuteczny, niezależnie od tego, czy dzwoni do kogoś, wysyła do niego SMS-y, wysyła wiadomości grupowe.”

„Rzeczy są na różnych etapach przejścia w różnych miejscach” – wyjaśnił. „Ale zdecydowanie kontakt jeden na jednego jest zawsze bardziej skuteczny, niezależnie od tego, czy dzwoni do kogoś, wysyła do niego SMS-y, wysyła wiadomości grupowe.”Wielu studentów zaangażowanych w STUDENTÓW zasługuje już na przeszkody w ich uczestnictwie i było bardziej narażone na porzucenie organizacji, ponieważ rzeczy przenosiły się do wirtualnych przestrzeni, które wydawały się mniej angażujące. Tworzenie głębszych więzi osobistych buduje poczucie odpowiedzialności i bezpieczeństwa w przestrzeni zasługujących na uczniów.

Uczniowie domagają się akcji również zaczęli docierać do członków za pośrednictwem bankowości tekstowej i telefonicznej. „Wykorzystaliśmy SMS-y i bankowość telefoniczną, aby kontynuować współpracę z naszymi studentami i upewnić się, że mimo że rzeczy przechodziły drastyczną zmianę, studenci, którzy byli w stanie nadać priorytet swojemu aktywizmowi, mogą nadal kontaktować się z lokalnymi oddziałami”, wyjaśnia Jeannie She, członek Krajowej Rady Doradczej Student Demand Action. Dołączyła do organizacji w 2019 roku, po tym jak jej ojciec przeżył losowe strzelanie masowe w rodzinnym mieście.

Zapewniło to, że zarówno nowi, jak i oddani członkowie nie czuli się odseparowani od sieci, które spotykały się osobiście przed pandemią. Te relacje mogą teraz przenosić się do rozdziałów, które spotykają się w warunkach szkolnych.

Zrób miejsce na rozmowy o zdrowiu psychicznym

Uważa, że jednym z najważniejszych elementów ożywienia studenckiego aktywizmu jest zapewnienie uczniom przestrzeni do wycofania się z ruchu dla własnego zdrowia psychicznego. Ona, jak wielu jej rówieśników, bierze rok przerwy przed rozpoczęciem studiów licencjackich na MIT. Nie uważa tej przerwy za przeszkodę w jej zaangażowaniu, ale raczej okazję do głębszego zgłębienia tego, co to znaczy walczyć o reformę broni Narodowej. „Zdecydowanie miałem moment, w którym pomyślałem:” OK, muszę ponownie ocenić moje priorytety ” – powiedziała. „Wiem, że muszę pokazać się dla siebie, zanim będę mógł pokazać się dla innych ludzi, zwłaszcza w ruchu, w którym ludzie polegają na moim przywództwie.”Dla niej oznacza to spędzenie następnego roku na rozmyślaniu o rzeczach innych niż szkoła, szukaniu hobby, które odrywają jej umysł od kryzysu przemocy z bronią w kraju, traumy własnej rodziny i ponowne nawiązywanie kontaktów z przyjaciółmi, których poznała w grupach studenckich.

Studenci żądają działania wzmocnią wsparcie dla zdrowia psychicznego, ponieważ ona i jej koledzy liderzy tworzą bardziej wirtualne i osobiste przestrzenie, aby dyskutować i dzielić się doświadczeniami uczniów z pandemii i poza nią. „Przez ostatnie dwa lata stworzyliśmy przestrzeń, w której uczniowie spotykają się, rozmawiają z innymi, którzy przeżywają podobne sytuacje. Może to wyglądać jak nasz zespół dzwoniący, nasz zespół piszący SMS-y, Letnia Akademia przywództwa lub grupy affinity-wyjaśniła.

Grupy Affinity są przestrzeniami stworzonymi przez uczniów, w których rozdziały akcji wymagają, aby uczniowie o podobnej tożsamości mogli łączyć się, dzielić doświadczeniami i wiązać się ze swoimi konkretnymi potrzebami i celami w ruchu. Jest to szczególnie ważne dla niej jako młodej Azjatki, ponieważ w ubiegłym roku zajmowała się zarówno rasizmem, jak i przemocą wobec swojej społeczności. „Uświadomiłem sobie, jak ważne jest, aby każda osoba w ruchu zapobiegania przemocy z użyciem broni naprawdę posiadała swoją tożsamość. To wpływa na nas wszystkich inaczej i musimy to uznać ” – powiedziała.

Funez powiedział, że otwarcie przestrzeni do rozmów na temat zdrowia psychicznego podczas Letniej Akademii przywództwa wzmocniło sieć aktywistów organizacji. „To naprawdę stworzyło bezpieczną przestrzeń, w której mogliśmy połączyć się z innymi wolontariuszami i zrozumieć, jak się czujemy — po prostu być razem zespołem…”opisał. I, podobnie jak ona, powiedział, że należy to włączyć do większego ruchu. Oprócz 10-tygodniowej sesji szkoleniowej dla głównych liderów, która obejmuje rozmowy na temat relacji społecznych, zdrowia psychicznego i napaści seksualnej, tegoroczne sesje miejskie (takie jak Detroit) zwróciły uwagę na dyskusje na temat zdrowia psychicznego w centrum w poprzek ich programowania, funez powiedział. Inicjatywy te pozostaną i miejmy nadzieję będą się rozwijać.

„Podczas pandemii bardzo łatwo było wkroczyć i cofnąć się, gdy było to konieczne. Pomyśleliśmy, że ludzie są w to bardziej zaangażowani, ponieważ są w stanie poświęcić trochę czasu dla siebie i wiedzą, że jako społeczność, jako grupa, inni ludzie również mają swoje plecy” – powiedział Funez.

Włącz podejście hybrydowe i wirtualne

W lutym studenci zasługują i Miejska koalicja sprawiedliwości rasowej i edukacji advocates, przekonał Los Angeles Unified School District do obetnij 25 milionów dolarów z budżetu wydziału policji i przeznaczyć 35 milionów dolarów na plan osiągnięć czarnych studentów. We wrześniu uczniowie z powodzeniem opowiedzieli się przeciwko nowej propozycji, która umożliwiłaby szkołom przywrócenie policji w tym roku szkolnym.

Williams przypisuje te zwycięstwa elastycznym aktywistom Studenckim, których nauczyli się w ciągu ostatnich 18 miesięcy. „Myślę, że pandemia otworzyła ludziom różne możliwości podłączenia się” – wyjaśnił. „Bycie wirtualnym pozwoliło wielu ludziom podłączyć się jeszcze bardziej do naszych miejskich rzeczy, aby budować połączenia między ludźmi z różnych szkół w sposób, który nie zawsze był w stanie wcześniej.”

Pozwoliło to również rozdziałom rozpocząć kontakt z młodszymi populacjami, które nie mogły wcześniej uczestniczyć, jak powiedział Williams, jak uczniowie gimnazjum i szkoły podstawowej, których rodzice mogą nie czuć się komfortowo wysyłając ich na spotkania studentów w całym mieście. „Mogą dosłownie siedzieć na Spotkaniach ze swoimi dziećmi i zobaczyć, w co angażuje się ich gimnazjalista, w czym są częścią” – wyjaśnił.

Studenci Demand Action skorzystali z dwutorowego podejścia, angażując się tak bezpośrednio, Jak to możliwe z jednostkami i lokalnymi oddziałami w terenie, kontynuując korzystanie ze strategii cyfrowych wymuszonych na nich podczas pandemii. Większość krajowych ofert przywództwa jest wirtualna, w tym letni program przywództwa, a lokalne wydarzenia i wirtualne biura terenowe są nadal hostowane online. To wynik dziwnych niuansów nastolatków poruszających się po pandemii, niepokoju społecznym i wirtualnym szkoleniu, którzy mogą preferować komfort urządzenia.

„Obserwowaliśmy powolny spadek rekrutacji, gdy docieraliśmy do studentów, którzy chcieli się zaangażować” – zauważył Funez. „Ale z drugiej strony, mieliśmy innych uczniów, którzy mówili:” ponieważ jestem wirtualny, mogę zrobić więcej. Byli bardziej zaangażowani i zaangażowani, niż w życiu osobistym.”Powiedział, że przywództwo będzie nadal obejmować programowanie wirtualne, ponieważ ich pokolenie jest tylko” jedno kliknięcie od siebie.”

„Over Zoom, jesteśmy dosłownie na tym samym poziomie głowy. Jest tam poczucie równości.”

Jako lider Krajowy zgadza się, że zależność pandemii od cyfrowego aktywizmu — od kampanii w mediach społecznościowych po spotkania Zoom — była pomocna dla młodszych aktywistów. Powiedziała, że chociaż brak spotkań osobistych jest rodzajem „obosiecznego miecza”, takie rzeczy jak wirtualne ratusze i spotkania z prawodawcami są nadal korzystne dla młodych ludzi. Przełamują one bariery między działaczami a urzędnikami.

„Miałem osobiste doświadczenia, kiedy rozmawiałem z przedstawicielem i czułem warstwę osądu między nami. Niezależnie od tego, czy było to spowodowane tym, że byłem jak nastolatek, czy nie mogłem głosować, tak naprawdę nie uważali mnie za wyborcę-może to było po prostu środowisko, w którym byliśmy. Ale potem postanowiliśmy przeprowadzić te rozmowy przez Zooma. I nad zoomem, jesteśmy dosłownie na tym samym poziomie głowy. Jest tam poczucie równości ” – zastanowiła się.

Nowy rok szkolny dowodzi przynajmniej jednej rzeczy: odporności ruchów młodzieżowych. Młodzi ludzie, już w okresie przeznaczonym na zmiany, przeszli półtora roku skrajnej transformacji i wyłaniają się z nowymi pomysłami, nowymi motywacjami i chęcią ponownego nawiązania kontaktu z tymi ludźmid ich.

Total
0
Shares
Related Posts