TikTok niedawno hit 1 miliard globalnych miesięcznych aktywnych użytkowników. I chociaż Facebook Instagram nie jest tak duży (jeszcze), niektóre dane demograficzne już wybierają go nad większością sieci społecznościowych.
Nic dziwnego, że tak wiele marek próbuje ustanowić obecność na platformie — ale nie wszystkie z nich robią to dobrze. Tak więc, zanim założysz konto i spróbujesz zrozumieć wiele niszowych trendów platformy, przeczytaj ten przewodnik, aby dowiedzieć się, jak dostać się na stronę TikTok dla Ciebie. Ponieważ jeśli Twoje treści nie zostaną zauważone przez zamierzonych odbiorców, po co w ogóle je tworzyć?
Pobierz pełny raport trendów społecznych, aby uzyskać dogłębną analizę danych potrzebnych do poinformowania o strategii społecznej w 2021 roku.
Co to jest strona dla Ciebie na TikTok?
Strona TikTok For You jest spersonalizowanym, przewijanym kanałem treści. Jest to główne narzędzie do odkrywania treści platformy, znane z dopracowanego algorytmu, który tworzy dokładne rekomendacje na podstawie działań każdego użytkownika na TikTok(np.).
Strona For You służy jako ekran główny aplikacji, co oznacza, że jest to pierwsza rzecz, którą użytkownicy widzą po otwarciu aplikacji TikTok.
Żadne dwie strony dla Ciebie nie są takie same-każdy użytkownik TikTok otrzymuje unikalny, spersonalizowany strumień filmów.
Dlaczego wejście na stronę TikTok dla Ciebie jest tak ważne?
Będąc głównym ekranem aplikacji, Strona TikTok For You to miejsce, w którym odbywa się większość odkryć treści na platformie. Mówiąc prościej, strona For You to miejsce, w którym ludzie oglądają TikToks i wchodzą z nimi w interakcję.
Jeśli więc nie pojawisz się na stronach przeznaczonych dla Twoich odbiorców, szanse na znalezienie Twojej treści (i interakcję z nią) są dość niewielkie.
Technicznie rzecz biorąc, istnieją inne sposoby odkrywania treści na TikTok. Użytkownicy mogą przejść do zakładki Odkryj, aby wyszukać swój profil i oglądać TikTok tam. Lub mogą śledzić Twoje konto i oglądać TikToks w poniższym kanale:
Ale strona dla Ciebie i przerażająco dokładne zalecenia dotyczące treści TikTok są tym, co sprawia, że platforma jest tak przyjemna w użyciu. W słowach TikTok, strona For You jest ” centralna dla doświadczenia TikTok i gdzie większość użytkowników spędza czas.”Więc nie jest rozciągnięcie powiedzieć, że żaden inny kanał discovery w aplikacji dostanie TikToks przed tak wielu ludzi, jak strona dla Ciebie.
Jak działa algorytm strony TikTok dla Ciebie?
Algorytm TikTok (znany również jako system rekomendacji) rekomenduje treści na podstawie działań użytkowników, preferencji i ustawień konta.
Oto czynniki, które wpływają na to, co pojawia się na stronie dla Ciebie:
- Działania, które każdy użytkownik wykonuje w aplikacji. Dotyczy to polubień, udostępnień, komentarzy i obserwacji. Użytkownicy TikTok mogą również zrezygnować z oglądania niektórych rodzajów filmów lub treści od konkretnych twórców, naciskając „Nie zainteresowany” na TikTok, których nie lubią.
- Informacje wideo. Dla Ciebie rekomendacje stron mogą być oparte na Dźwięki, hashtagi i podpisy w filmach TikTok.
- Ustawienia urządzenia i konta. Preferencje językowe i ustawienia kraju są również sygnałami dla algorytmu strony dla Ciebie, tzn. użytkownicy mogą spodziewać się niektórych lokalnych treści na stronie dla Ciebie.
Oto, czego algorytm strony dla Ciebie nie bierze pod uwagę przy polecaniu filmów:
- Liczba obserwujących
- Historia wysokowydajnych treści
Co jest świetną wiadomością dla początkujących! Jeśli dobrze rozegrasz karty, możesz przejść od zera (obserwujących) do bohatera TikTok z dnia na dzień.
A jak algorytm strony dla Ciebie może pracować dla ciebie? Zasadniczo, wejście na stronę dla Ciebie wyzwala coś w rodzaju efektu kuli śnieżnej:
- Twoje treści są zalecane dla użytkowników, którzy mogą się z nich cieszyć.
- Użytkownicy lubią, udostępniać lub komentować TikToks.
- Algorytm TikTok odbiera ten sygnał, że Twoja treść rezonuje z ludźmi i wyświetla ją na jeszcze większej liczbie stron.
Więc jak sprawić, by ta Śnieżka się kręciła?
Jak dostać się na stronę TikTok dla Ciebie
1. Poznaj swoich odbiorców
Ponieważ strona For You jest zbiorem treści TikTok wierzy, że użytkownicy będą zadowoleni … musisz zrozumieć, kim są Twoi odbiorcy i co im się podoba, aby do nich dotrzeć.
Sprawdź swoją analizę TikTok, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat płci i lokalizacji odbiorców. Instagram Instagram analytics to narzędzie, które pozwala ci na szybkie i łatwe korzystanie z aplikacji.
Więc … zacznij przewijać. Poświęć trochę czasu na oglądanie TikToks, aby zobaczyć, co jest trendy, i przyjrzyj się uważnie, co Twoi konkurenci (lub inne firmy w twojej niszy) robią na platformie.
Wykorzystaj swoje odkrycia jako inspirację. Możesz natknąć się na nieoczekiwane, ale bardzo skuteczne strategie treści.
Spójrz na ten przykład z Burger King. Film nie wspomina wyraźnie o marce i jest daleki od promocji (w tradycyjnym sensie), ale wygenerował ponad 4,000 polubień i setek akcji i komentarzy. Sekret? Burger King zdobywa publiczność.
@ burgerkingin love and burgers, THE king always wins # babe # burgerking original sound-Tra Rags
2. Post w odpowiednim czasie
Większość filmów na stronie dla Ciebie nie jest starsza niż kilka dni. Tak więc, aby uzyskać najlepsze wyniki, będziesz chciał opublikować w TikTok we właściwym czasie, aka, gdy publiczność jest już online i przewija.
Na podstawie naszych badań, najlepsze czasy, aby opublikować na TikTok (wyrażone w czasie Pacyfiku) dla maksymalnego zaangażowania są:
- Wtorek: 7.00
- Czwartek: 10: 00
- Piątek: 5 rano
Ale wiele zależy od wzorców aktywności unikalnych odbiorców. Traktuj te czasy jako punkt wyjścia i uważnie obserwuj swoje analizy, aby ustawić TikToks na sukces.
Możesz sprawdzić dni, w których Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni w sekcji widoków wideo w TikTok analytics:
Dowiedz się więcej o znalezieniu najlepszego czasu na publikowanie na TikTok.
3. Użyj trendujących dźwięków
Dźwięki są sygnałem rankingowym dla algorytmu TikTok. Tak więc korzystanie z popularnych klipów audio może zwiększyć szanse na pojawienie się na more dla ciebie stron.
Jeśli nie masz pewności, jakie dźwięki są popularne, przejrzyj kartę odkrywanie lub po prostu poświęć trochę czasu na przewijanie własnej strony dla Ciebie. Gdy natkniesz się na film z dźwiękiem, który Ci się podoba, dotknij ikony dźwięku w prawym dolnym rogu. Przeniesie cię to na stronę dźwięku, gdzie możesz zobaczyć, ile razy był używany i przeglądać najlepsze filmy, które go zawierają.
Makeup brand Glossier wykonuje świetną robotę, pracując nad trendami w ich markowych treściach:
@glossierwszystkie dni w siedzibie Glossier składają się z zamówienia tortu na ostatnią chwilę na historię na Instagramie. WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO GLOSSIER!!!!! 7️ ⃣ #glossier #bts Kim Kardashian to pełnoetatowa praca – kardashianicon
4. Reaguj na Popularne Filmy
Czasami losowy film wybuchnie na TikTok, rozpoczynając powszechny trend. A każdy nowy trend jest wyjątkową okazją dla marek do tworzenia aktualnych, odpowiednich treści, które pokazują, jak kulturowo są powiązane z publicznością TikTok. Nie wspominając już o tym, że piggybacking off trendy treści może pomóc ci dostać się na strony dla ciebie użytkowników, którzy są w to zainwestowani.
We wrześniu i październiku 2021 roku wiele firm opublikowało reakcje na wideo „Couch Guy”.
Oto reakcja Empire State Building:
@empirestatebldgI może i budynek, ale ja nie jestem ślepy. # couchguy is sus # empirestatebuidling # nyc original sound-Empire State Building
A oto parodia z memelordów w Ryanair:
@ ryanairPilot guy was speechless🥰 # couchguy still falling for you-audiobear
(Zbyt niszowe? Nadrobić zaległości w sadze „Couch Guy”.)
5. Praca z twórcami
Współpraca z influencerami może pomóc Ci dotrzeć do nowych odbiorców na wszystkich platformach społecznościowych. Na TikTok, może również dostać się na stronie dla Ciebie.
Jeśli zdecydujesz się na współpracę z uznanymi twórcami, pozwól im być sobą. W większości przypadków twórcy TikTok rozumieją trendy platformy, żarty Wewnętrzne I no-nos lepiej niż marki, więc rezygnacja z kreatywnego kierunku prawdopodobnie zadziała na Twoją korzyść.
Świetnym sposobem na rozpoczęcie pracy z influencer marketing na platformie jest znalezienie twórców, którzy już publikują informacje o Twojej marce. Współpracuj z nimi, aby tworzyć unikalne treści, tak jak robi to Chipotle:
@ chipotleHa resztki kto? (via @ keo .hogains ) #chipotle # comedy #trending #relatable #viral # fyp NOTHING-Westover
6. Wiedzieć, jak zwiększyć zaangażowanie
Jeśli algorytm TikTok widzi, że Twój film otrzymuje wiele polubień, komentarzy i akcji, poleci go większej liczbie widzów.
Jednym ze sprytnych sposobów na zwiększenie zaangażowania jest umieszczenie haka w filmie, który sprawi, że widzowie będą prosić o więcej. (Dosłownie pytając. W komentarzach.)
Możesz także umieszczać drobne niespójności w swoich filmach, pozwalając użytkownikom bawić się ich znajdowaniem i wskazywaniem — zgadłeś – w komentarzu.
Rzuć okiem na TikTok tego twórcy o artykule Forbesa na temat popularnego programu Netflix ” Squid Game.”W filmie @crawlita wspomina, że artykuł podnosi trzy punkty na temat serialu, ale potem omawia tylko jeden z nich. W sekcji komentarzy widzowie poprosili twórczynię o podzielenie się swoimi przemyśleniami na temat pozostałych dwóch punktów-co zrobiła, dając widzom jeszcze więcej treści do interakcji:
7. Użyj odpowiednich hashtagów
Podobnie jak dźwięki, hashtagi należą do kategorii „informacje wideo” sygnałów rankingowych TikTok. Oznacza to, że teoretycznie dodanie odpowiednich hashtagów do Twojego filmu może pomóc Ci znaleźć się na stronach more For You.
Przewijając kanał For You, możesz zauważyć, że wiele filmów zawiera te same hashtagi: # fyp, # foryou lub # fypシ.
Sam hashtag # fyp ma 15 411,7 mld widoki (tak, dobrze to czytasz).
Czy te hashtagi rzeczywiście znajdą cię na stronie dla Ciebie? Z naszego doświadczenia wynika, że na pewno nie gwarantują, że staną się wirusowe – ale mogą być warte spróbowania!