Skuteczna strategia social media może zdziałać cuda dla marki.
Tak bardzo, że teraz prawie każda firma przeznacza część swoich przychodów na marketing w mediach społecznościowych.
W tym miejscu małe firmy pracujące nad napiętymi budżetami toczą pod górkę walkę z wielkimi szychami mediów społecznościowych.
W końcu, przy skromnym budżecie, mała firma może posunąć się tak daleko, aby sfinansować kampanię marketingową w mediach społecznościowych dla każdej możliwej platformy mediów społecznościowych.
Ale nie martw się!
Na tym blogu poprowadzimy Cię, jak stworzyć strategię mediów społecznościowych przy napiętym budżecie.
Czytaj dalej.
Czym jest strategia Social Media?
Zanim zaczniesz opracowywać strategię mediów społecznościowych, musisz najpierw w pełni zrozumieć, co to jest.
Strategia mediów społecznościowych to dobrze zarysowany plan (najlepiej na papierze), który określa cele dla wybranej platformy mediów społecznościowych, techniki, które zastosujesz, aby osiągnąć widoczny sukces, oraz wskaźniki, które powinieneś monitorować, aby śledzić ten sukces.
Twoja „niedokończona” strategia marketingowa w mediach społecznościowych musi zawierać listę wszystkich istniejących i proponowanych kont w mediach społecznościowych, a także indywidualne cele dla każdej platformy, na której chcesz się zaangażować.
Nie trzeba dodawać, że im bardziej konkretna strategia, tym bardziej skuteczna.
Utrzymywanie go w krótkim czasie pomoże Ci osiągnąć sukces szybciej, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz.
Ostatnią rzeczą, jakiej byś chciał, to porzucić przysłowiowy statek w rozpaczy, ponieważ Twoja strategia marketingowa w mediach społecznościowych była zbyt duża na twój talerz.
Pamiętaj, masz ograniczony budżet!
Jak stworzyć strategię marketingu w mediach społecznościowych?
Zanim poświęcisz czas, pracę i pieniądze (aka aspekt budżetu strategii, która cię tu przywiodła) do strategii marketingowej w mediach społecznościowych, być może będziesz musiał najpierw dowiedzieć się, kto dokładnie będzie docelową grupą odbiorców Twojej strategii.
Jedną z najprostszych (jeśli nie całkowicie uproszczonych) metod formułowania strategii marketingowej w mediach społecznościowych jest rozważenie następujących pytań:
- Co dokładnie motywuje cel twojej marki w mediach społecznościowych?
- Jaka jest grupa demograficzna docelowej grupy odbiorców?
- Jaką wartość przyniesie twoja obecność w mediach społecznościowych dla odbiorców?
- Jakiego rodzaju treści udostępnisz?
- Jakiego rodzaju Treści mogą cieszyć się Twoi odbiorcy docelowi?
- W jakich odstępach czasu będziesz udostępniać swoje posty?
Twoje odpowiedzi na powyższe pytania będą stanowić skrystalizowany punkt odniesienia do formułowania strategii. Ponadto, w zależności od danych wejściowych pochodzących z badań, możesz dalej rozwijać powyższą listę, aby opracować strategię unikalną dla Twojej firmy.
W końcu, jak możesz rozgraniczyć i wydać swój budżet na media społecznościowe, jeśli nie wiesz, na co go wydać?
6 Wskazówki dotyczące skutecznej strategii marketingowej w mediach społecznościowych
1. Wybierz Swoją Platformę Mądrze
Emocje związane z kampanią w mediach społecznościowych są kuszące, ale nie są opłacalne finansowo dla każdej firmy.
Możesz się zastanawiać, że większość platform społecznościowych jest darmowa, więc dlaczego nie mieć wszystkiego?
Założenie konta jest bezpłatne i łatwe. Ale, utrzymanie i rośnie to wymaga moolah.
Dlatego sugerujemy, abyś badał i wybierał tylko te platformy, na których Twoja grupa docelowa jest najbardziej aktywna.
Możesz zacząć od zbadania niektórych z najczęściej używanych platform mediów społecznościowych, takich jak Twitter, Snapchat, YouTube, LinkedIn, Pinterest, a nawet Quora.
Dowiedz się więcej o specyfikacjach i cechach wyróżniających każdą platformę, aby stworzyć skuteczną strategię.
Niektóre platformy społecznościowe, na przykład, zapewniają opcje takie jak transmisja wideo na żywo, podczas gdy inne pozwalają na doskonałe wykorzystanie prywatnych grup i społeczności.
Dla Twojej wygody, poniżej wymieniliśmy kilka krytycznych propozycji na rok 2021:
- Ze względu na wysokie dochody użytkowników, Facebook i YouTube są idealnym miejscem do wyświetlania reklam.
- Millenialsi nadal przewyższają starsze pokolenia na Facebooku.
- Większość użytkowników TikTok i Instagram to generacje Z lub Milenium, co wymaga potrzeby jasnych, przyciągających wzrok treści, które promieniują osobowością.
- Kobiety na Pintereście przewyższają liczbę mężczyzn, co ma największą średnią wartość zamówień wśród konsumentów społecznościowych.
- Baza użytkowników LinkedIn jest wysoce profesjonalna, co czyni ją repozytorium dla dogłębnych, specyficznych dla rynku treści, które mogą być nieco bardziej wyrafinowane dla gustów typowych odbiorców wyżej wymienionych platform.
Ponieważ jesteś na napięty budżet, Facebook może nie zapewnić Ci najlepszych wyników. Możliwe, że marketing na Instagramie zapewni Ci wyższy zwrot z inwestycji.
Ostatecznym sekretem jest zlokalizowanie wybitnych kont społecznościowych, które nie są bezpośrednio monetyzowalne, ale są gotowe do reklamowania ofert biznesowych, aby uzyskać informacje o nich.
Może się to wydawać zbyt proste, ale obejmuje bardziej złożone metody, takie jak marketing influencerski i zasięg marki związany z zasadami postępowania dla każdej platformy.
2. Segmentuj Swoją Grupę Docelową
Rynek stał się coraz bardziej wyspecjalizowany, a sama znajomość grupy docelowej nie wystarczy. Istotne jest, aby podzielić je na różne segmenty w oparciu o ich dane demograficzne, lubi, nie lubi, i tworzyć grupy.
Jeśli chodzi o klienta docelowego, należy pamiętać o następujących kwestiach:
- Średni dochód
- Wiek
- Lokalizacja
- Typowe zainteresowania
- Zawód / role zawodowe
- Przemysł
Może to wydawać się sprzeczne z intuicją w prowadzeniu kampanii przy napiętym budżecie, ale okazuje się dość skuteczne. Segmentując odbiorców, możesz tworzyć super-ukierunkowane reklamy z dużymi szansami na konwersję i zaangażowanie.
Próba zrozumienia obserwujących, fanów i odwiedzających jako prawdziwych osób z rzeczywistymi pragnieniami i potrzebami może pomóc ci lepiej zaspokoić i zaangażować się w media społecznościowe.
Pozytywne zaangażowanie użytkowników zwiększy widoczność Twojej marki i ogólną reputację na platformie.
3. Monitoruj wskaźniki mediów społecznościowych
Powierzchowne metryki, takie jak liczba obserwujących i Polubienia/reakcje, są łatwe do zmierzenia, ale udowodnienie ich prawdziwej wartości dla długoterminowego sukcesu jest trudne. Skoncentruj się raczej na metrykach, takich jak współczynnik klikalności, zaangażowanie i współczynniki konwersji.
Każda platforma mediów społecznościowych ma swoje unikalne wskaźniki, które możesz zbadać. W przypadku Facebooka możesz sprawdzić analitykę swojego konta, odwiedzając kartę Insights. W przypadku Twittera istnieje usługa Twitter Analytics.
I sprawdzić swój channel wydajność na Instagramie i Pintereście, musisz mieć konto firmowe.
Wskaźniki mówią, jak dobrze działa twój budżet marketingowy na każdym froncie.
Setki dolarów wydanych na reklamy sponsorowane w YouTube, ale nie otrzymując przyzwoitego CTR? Jest to sygnał, aby ponownie przyjrzeć się strategii wydawania reklam.
Wskaźniki pokazują lustro i pomagają zatykać niepotrzebne wycieki monetarne. Jako marka z ograniczonym budżetem zaleca się stukanie w metryki, aby zoptymalizować wydatki na zasoby.
Jeśli dopiero zaczynasz z analityką mediów społecznościowych i masz ograniczony budżet, wbudowane analizy, takie jak Instagram Analytics, mogą być fantastycznym miejscem na początek. Są one bezpłatne i zapewniają obszerne informacje, aby zoptymalizować strategię marketingową.
4. Ucz Się Od Konkurencji
Dokładna analiza twojej niszy pomaga dowiedzieć się, kim dokładnie są twoi konkurenci i jak dobrze (lub nie tak dobrze) działają.
W ten sposób uzyskasz mięsisty wgląd w to, czego oczekuje się od twojej niszy, co pomoże Ci zdefiniować i wyznaczyć cele w mediach społecznościowych Twojej firmy.
Badania nad konkurencją pomogą Ci również w identyfikacji ukrytych możliwości i naśladowaniu tego, co już działa w twojej niszy.
Facebook Instagram jest bardziej aktywny, ale nie tak bardzo na LinkedIn czy Facebooku.
Zbierając pomysły z takiego zachowania, możesz zwrócić uwagę na platformy, na których zwolennicy Twojej marki nie są zaspokajani, w przeciwieństwie do walki z konkurencją na platformie, na której mają już silną pozycję.
5. Zbuduj silny zespół
Zmotywowana siła robocza ma bez wątpienia kluczowe znaczenie dla pomyślnego zakończenia strategii marketingowej w mediach społecznościowych. Być może możesz zarządzać marketingiem w mediach społecznościowych przez kilka tygodni, ale nie więcej.
Jednym z kluczowych elementów, które należy wziąć pod uwagę przy zatrudnianiu specjalistów do ograniczonego zespołu marketingowego, jest ich doświadczenie w pracy w kampaniach marketingowych dla młodych marek.
Takie doświadczenie okazuje się cenne, ponieważ wiedzą, gdzie można obniżyć koszty, narzędziami, które zapewniają zyski i rozumieją, co pociąga za sobą prowadzenie ciasnej kampanii marketingowej.
6. Mieć jasne i wymierne oczekiwania co do treści
Ta jest prawdopodobnie najważniejszą strategią spośród wszystkich omawianych do tej pory. Treść to podstawowy element każdej kampanii marketingowej. Jakość treści decyduje o sukcesie każdej kampanii. Dlatego nigdy nie należy iść na kompromis.
Aby zbudować strategię treści, możesz wynająć wewnętrzny zespół treści lub zlecić go agencji.
Obie opcje są realne. Więc, jak zaoszczędzić pieniądze tutaj?
Upewnij się, że ustawiłeś jasne parametry tego, jak powinna wyglądać twoja zawartość.
Chcesz treści SEO-centric? Wspomnij o tym w treści briefu.
Chcesz wyspecjalizowanych treści? Wyróżnij swoją grupę docelową i klienta docelowego.
Chcesz’ X ’ CTR z postu reklamowego? Wspomnij o tym.
Chodzi o to, że staramy się, aby Twoje treści były tak dokładne i jasne, że istnieje minimalny zakres przeróbek z powodu brakujących szczegółów technicznych.
Przegląd treści ze względu na unnecessaprzeoczenia w udzielaniu instrukcji są nie tylko czasochłonne, ale pociągają za sobą również dodatkowe koszty, których w przeciwnym razie można absolutnie uniknąć.
Wrapping Up
Nie można przecenić faktu, że strategia mediów społecznościowych ma kluczowe znaczenie dla rozwoju Twojej firmy.
Chociaż możesz chcieć zrobić to dobrze w pierwszej próbie, biorąc pod uwagę ograniczenia budżetu, wynik może sprawić, że nauczysz się więcej.
Gdy zaczniesz stosować swoją strategię i analizować swoje wyniki, możesz odkryć, że niektóre taktyki nie idą tak dobrze, jak się spodziewałeś, podczas gdy inne mogą działać lepiej niż oczekiwałeś.
Planowanie i wdrażanie strategii social media może być trudne, ale nie jesteś sam.
SocialPilot pomógł kilku marketerom w ich działaniach marketingowych w mediach społecznościowych i nadal to robi. Dzięki funkcjom planowania i analizy SocialPilot jest rzeczywiście kompleksowym rozwiązaniem dla marketerów, którzy chcą jak najlepiej wykorzystać swój budżet marketingowy w mediach społecznościowych.
Wypróbuj bezpłatny okres próbny, aby dowiedzieć się, w jaki sposób narzędzie może Ci pomóc.
Najczęściej Zadawane Pytania
Jaki jest typowy szacunek dla kampanii marketingowej w mediach społecznościowych?+
Podczas gdy zbieg czynników dyktuje budżet na kampanię w mediach społecznościowych, takich jak liczba zamówionych usług marketingowych w mediach społecznościowych, wielkość rozważanej firmy, szacuje się, że typowy budżet na marketing w mediach społecznościowych może wynosić od $1,000 do $20,000.
Ile przychodów firmy należy przeznaczyć na marketing w mediach społecznościowych?+
Według szacunków większość firm wydaje prawie 5% -15% swoich rocznych przychodów na ogólne działania marketingowe, z czego 15% -25% wydaje się na marketing w mediach społecznościowych z przydziału budżetu na marketing cyfrowy.
Jaki jest budżet social media marketing dla małych firm?+
Średnia branżowa na dzień mieści się w zakresie od 200 do 350 USD. Średnia ta opiera się na badaniu kosztów outsourcingu usług marketingu społecznościowego przeprowadzonym przez Content Factory. Odkryli, że średnia w branży wynosiła $4,000-$7,000 na miesiąc, co w zaokrągleniu do dziennych wydatków wymienionych powyżej.
Jak ważny jest marketing w mediach społecznościowych?+
Mniej więcej. Marketing w mediach społecznościowych pozwala firmom wchodzić w interakcje z istniejącymi konsumentami i przyciągać nowych, jednocześnie promując swoją markę.
Jaka jest ostateczna korzyść z marketingu w mediach społecznościowych?+
Poprawa świadomości marki. Sieć społecznościowa jest jedną z najbardziej opłacalnych strategii marketingu cyfrowego w celu syndykacji informacji i zwiększenia ekspozycji Twojej marki. Przyjęcie planu marketingowego w mediach społecznościowych znacznie poprawi świadomość marki, ponieważ będziesz łączyć się z większą liczbą klientów niż za pomocą tradycyjnych środków marketingowych.