Facebook ułatwił niż kiedykolwiek czerpanie zysków z niepewności nastolatek

Kiedy Facebook wydał Instagram w 2012 roku na zakup 1 miliarda dolarów, szukał klientów kluczowych dla dalszego rozwoju: nastolatków.

Facebooka Facebook Instagram i Snapchat, Facebook wiedział, że jego długoterminowe przetrwanie zależy od wygrania tej grupy demograficznej. Ale sprytny ruch biznesowy miał inną, mniej publiczną cenę.

Przyłapani na rekomendacjach potężnego algorytmu zaprojektowanego, aby utrzymać ich zaangażowanie, niektóre nastolatki odkryły, że Instagram pogorszył ich wizerunek ciała, według nowego Wall Street Journal dochodzenie. Użytkownicy nawet przypięli uczucia zwiększonej depresji, lęku i myśli samobójczej w aplikacji.

Na Dziennik okazało się, że badania przeprowadzone prywatnie przez platformę, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób Instagram wpływa na młodych użytkowników, doprowadziły do alarmujących wyników. Wewnętrzne dokumenty badawcze z ostatnich kilku lat, które Dziennik recenzja ujawniła, że jedna trzecia nastolatek, które już źle się czuły z powodu swoich ciał, powiedziała, że Instagram sprawił, że poczuły się gorzej. Dla nastolatków, którzy wyrażali myśli samobójcze, 6 procent użytkowników z USA i 13 procent brytyjskich użytkowników zidentyfikowało swoje doświadczenia na Instagramie jako powód tych uczuć.

„Porównania Facebook Instagram może zmienić sposób, w jaki młode kobiety postrzegają i opisują siebie”, przeczytaj jeden slajd wysłany do wewnętrznego Forum Facebook.

„Porównania na Instagramie mogą zmienić sposób, w jaki młode kobiety widzą i opisują siebie.”

Najwyraźniej Facebook, który woli wskazywać na swój wzniosły ideał czynienia dobra poprzez łączenie świata, minimalizując rzeczywiste i potencjalne szkody platformy, wie od co najmniej 2019, że jego produkt wyrządza realne szkody niektórym młodym ludziom, zwłaszcza dziewczętom. Poza przyznaniem, że niektórzy użytkownicy mówili, że liczenie” Lubię to ” sprawiło, że czuli się niespokojni, firma ujawniła prawie nic na temat swoich badań. W oświadczeniu opublikowanym w wyniku Dziennikrevelations, dyrektor Instagram powiedział, że firma chciała być bardziej przejrzysta w zakresie badań wewnętrznych w przyszłości.

Przez lata rzecznicy bezpieczeństwa dzieci i dziennikarze, w tym ja, starali się oferować młodzieży i ich rodzicom wskazówki dotyczące mądrego korzystania z mediów społecznościowych i umiejętności radzenia sobie, gdy coś pójdzie nie tak. Ale takie podejście ma swoje granice. Na DziennikFacebook Instagram, firmy reklamujące się na Instagramie i wpływowi, którzy zarabiają fortunę na gromadzeniu wrażliwych obserwatorów, czerpią zyski z wrażliwości i niepewności swoich nastoletnich użytkowników.

To, co dzieje się na Instagramie dla młodych dziewcząt, to odwieczna taktyka marketingowa zapraszania klienta do porównania swojego życia z cudzym i konkurowania o lepsze istnienie, ale na sterydach.

Chociaż istnieje wiele produktów, które jednocześnie wywołują poczucie pewności siebie i wstręt do siebie, nie ma równoległości do Instagram. Magazyny o modzie i urodzie skierowane do nastoletnich dziewcząt historycznie sprzedawały triumfalne narracje swoim czytelnikom, jednocześnie sprzedając samodoskonalenie poprzez konsumpcjonizm. Jednak czytelnik nie może znaleźć swoich przyjaciół rozmawiających w czasie rzeczywistym, w sposób, który mógłby ją objąć lub wykluczyć, na tych samych stronach. Hollywoodzkie seriale telewizyjne i filmy, które często przedstawiają nieosiągalny wygląd i styl życia dla nastolatek, zatrzymują się po pewnym czasie. Widzowie nie czekają, aż efektowna celebrytka przemówi bezpośrednio do tłumu, a następnie do własnego komentarza i niecierpliwie czekać, aż ktoś zauważy.

Instagram lubi myśleć o tej dynamice jako o odbiciu naszej wspólnej rzeczywistości.

„Na świecie istnieją takie problemy jak negatywne porównanie społeczne i niepokój, więc będą też istnieć w mediach społecznościowych” – powiedziała Karina Newton, Szefowa polityki publicznej Instagramu w oświadczeniu firmy.

Jednak Instagram prawdopodobnie zmienił samo prawdziwe życie, podnosząc stawkę cyfrowego życia społecznego i interakcji nastolatek. Na Dziennik wywiady z nastolatkami, którzy mówili między innymi, że Instagram zintensyfikował poczucie, że liceum jest konkursem popularności, i przyciągnął ich do treści, które wzmagały negatywne emocje dotyczące ich ciała.

Jedna 19-latka powiedziała, że kiedy szukała treningów na Instagramie i znalazła przykłady, które jej się podobały, algorytm wciąż wyświetlał zdjęcia, jak schudnąć na jej stronie Explore.

„Za każdym razem, gdy wchodzę na Instagram, jestem nim wbita”, powiedziała Dziennik.

Zobacz też: Lil Nas x uhonorowany za mówienie o samobójstwie, zdrowiu psychicznym

Podczas gdy każda rodzina może dołożyć wszelkich starań, aby dowiedzieć się o cyfrowym bezpieczeństwie i dobrym samopoczuciu, prawda jest taka, że te wysiłki nie pasują do firmy, która zaprojektowała uzależniający, zawsze obecny produkt, który sprawi, że użytkownicy poczują się dobrze oraz źle. Tymczasem użytkownicy nigdy nie wiedzą, jakie doświadczenie zdobędą w danym dniu lub godzinie.

Facebook i Instagram powołują się na obronę swojego produktu, ale Nastolatki wracają dzień po dniu. Chcą się spotkać ze swoimi przyjaciółmi. Biorą udział w aktywizmie i przemianach społecznych. Znaleźli społeczność, która akceptuje ich takimi, jakimi są. Facebook i Instagram nie byli szczególnie zainteresowani informowaniem użytkowników, kiedy platforma powoduje ból. W rzeczywistości wydaje się, że treść wstrzymuje własne wewnętrzne ustalenia, podkreślając jednocześnie niepewność niezależnych badań naukowych, które nie ustalają związku przyczynowego między korzystaniem z mediów społecznościowych a złym samopoczuciem. (Założyciel Facebooka Mark Zuckerberg podobno nazwał takie badania sprzecznymi.)

Dowody przedstawione przez Dziennik sugeruje, że Facebook może i będzie ukrywał negatywne doświadczenia swoich nastolatków, jeśli zagrażają dolnej linii firmy. Zamiast tego Instagram nawiązał współpracę z organizacjami non-profit, aby tworzyć treści promujące ” odporność emocjonalną.”Według Dziennik, jeden film nakręcony w ramach tego projektu zalecał nastolatkom codzienne afirmacje – „kontroluję moje doświadczenia na Instagramie” – dla bardziej pozytywnego doświadczenia.

Na Dziennikraportowanie sprawia jednak, że oczywiste jest, że użytkownicy nie mają tak naprawdę kontroli. Za pośrednictwem Instagram Facebook zapewnił platformę dla reklamodawców i wpływowych osób, aby wykorzystać algorytm, aby wykorzystać niepewność dziewcząt w sposób, który w przeszłości po prostu nie był możliwy. Wszyscy są w tym dla pieniędzy-z wyjątkiem dziewczyn.

Jeśli chcesz z kimś porozmawiać lub masz myśli samobójcze, Crisis Text Line zapewnia bezpłatne, poufne wsparcie 24/7. Wyślij SMS o treści kryzys na numer 741741 do połączenia z doradcą kryzysowym. Kontakt Infolinia NAMI w godzinach 1-800-950 – NAMI, od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-20:00 ET lub e-mailem [email protected]. Możesz również zadzwonić do Samobójstwo Narodowe Linia Życia Profilaktycznego 1-800-273-8255. Oto a lista zasobów międzynarodowych.

Total
0
Shares
Related Posts