Był rok 2019, kiedy Microsoft przeprowadził zintegrowaną kampanię marketingową z Carlsbergiem.
I to był natychmiastowy hit.
Marketing zintegrowany to zasadniczo podejście zorientowane na przekaz, które łączy wszystko, od reklam drukowanych i cyfrowych, promocji sprzedaży po public relations, a nawet działania w mediach społecznościowych.
Liderzy marketingu są 1,5 razy prawdopodobne, aby przejść do marketingu zintegrowanego.
Istota zintegrowanej kampanii marketingowej polega na tym, że pomimo różnic między platformami w realizacji, spójność przekazu jest zachowana w całości.
Na tym blogu nie tylko powiemy Ci, jak powinna wyglądać idealna zintegrowana kampania marketingowa, ale także podamy odpowiednie przykłady, aby zilustrować punkt dalej.
Czego więcej może chcieć entuzjasta marketingu?
Bez dalszych ceregieli, zagłębimy się w świat marketingu zintegrowanego.
Co to jest zintegrowana kampania marketingowa?
Arystoteles słusznie powiedział, że całość jest czymś więcej niż sumą jej części, zwłaszcza gdy jest dobrze wykonana.
To mniej więcej opisuje koncepcję marketingu zintegrowanego.
Ale więcej niż pytanie ” co to jest zintegrowana kampania marketingowa?”, pytanie, które marketerzy powinni sobie zadać, ” czy zintegrowany marketing można zrobić dobrze?”
Niestety, odpowiedź na to drugie jest związana z pierwszym.
Zaczniemy od zdefiniowania Marketingu Zintegrowanego.
Zintegrowany marketing można zdefiniować jako strategię zapewniającą spójną, holistyczną narrację marki na wszystkich platformach, na których marka decyduje się reklamować. Zintegrowany marketing zapewnia spójność marki niezależnie od tego, gdzie kupujący chcieliby się z nią połączyć.
Zazwyczaj marketing zintegrowany obejmuje jedną lub kombinację następujących:
- Płatne media (dotyczy marketingu bezpośredniego, reklamy fizycznej, reklamy internetowej i zaplanowanej reklamy telewizyjnej)
- Własne media (takie jak UX na miejscu, Obsługa klienta, media społecznościowe i bezpośrednie wiadomości za pośrednictwem telefonu komórkowego i poczty e-mail)
- Earned media (dotyczy to ruchu generowanego przez Content marketing, organic search, influencer outreach i PR)
Dlaczego warto wybrać zintegrowaną kampanię marketingową?
Możesz wierzyć, że Twoja strategia marketingowa jest najlepsza na świecie, ale faktem jest, że prawie wszyscy odrzucą ją bardzo szybko, aby zacząć żyć, jeśli tylko napotkają ją raz.
Musisz zintegrować swoją wiadomość i przenieść ją do domu na kilka platform, jeśli chcesz uzyskać długotrwały efekt.
Kluczowe znaczenie ma zintegrowana strategia marketingowa, która koncentruje się na temacie akey we wszystkich mediach. Dlatego tak ważne jest spójne przesyłanie wiadomości we wszystkich mediach.
12 Najlepszych Przykładów Zintegrowanych Kampanii Marketingowych
Firma musi kierować różne dane demograficzne w kilku kanałach, aby zagwarantować, że kampania marki jest rozpoznawalna i komunikuje się z właściwymi ludźmi we wszystkich odpowiednich miejscach.
Poniżej przedstawiono niektóre z najlepszych przykładów zintegrowanych kampanii marketingowych, z których możesz się nauczyć.
Spójrz!
1. Think Small by Volkswagen
Wyzwaniem było zwiększenie sprzedaży pojazdów Volkswagena w USA. Nawet 15 lat po ii Wojnie Światowej Volkswagenowi nadal trudno było sprzedawać Niemieckie towary w USA rynku, zwłaszcza, że sam samochód był znacznie mniejszy niż to, z czego korzystali już klienci docelowi.
Zamiast ignorować główne źródło sporów, kampania zaakceptowała je i wykorzystała niewielkie rozmiary samochodów, zachęcając konsumentów do” myślenia małego ” – nazwa kampanii w 1959 roku.
Czas trwania kampanii świadczy o jej sukcesie, ponieważ pojawiła się w znaczących publikacjach drukowanych i gazetach w całym kraju.
Po okazaniu się tak skutecznym w druku, koncepcja została z powodzeniem zaadaptowana w reklamach telewizyjnych, kampaniach billboardowych, a nawet promocjach radiowych.
Najważniejsze Dania Na Wynos:
- Zachowaj prosty przekaz kampanii
- Zmień ograniczenia swojego produktu w kampanię
2. The Truth is Hard By New York Times
New York Times miał kłopoty ze spadającymi subskrybentami i zmniejszającym się zaufaniem do wiadomości. Ta znana gazeta musiała znaleźć nowe strategie, aby zdobyć powszechne zaufanie.
To właśnie wtedy powstała kampania” The Truth Is Hard”, jedna z najskuteczniejszych zintegrowanych kampanii marketingowych, uruchomiona po raz pierwszy 26 lutego 2017 roku.
W 2018 roku The New York Times opublikował prosty film demonstrujący klarowność produkcji wiadomości w swoim biurze.
Widzowie byli zaangażowani i zmuszeni do zastanowienia się, co prawda dla nich znaczy.
Podczas gdy świat boryka się z powszechnymi kryzysami i konfliktami uchodźczymi, druga faza kampanii pokazała, co dziennikarze muszą przejść, aby przekazać prawdziwe wiadomości.
Treści te zostały rozpowszechnione na całym świecie po rozpoczęciu sponsorowanych kampanii w mediach społecznościowych.
W rezultacie subskrypcje „The Times” gwałtownie wzrosły. Rzeczywiście, baza abonamentowa wzrosła o 100%, poprawiając postrzeganie przez społeczeństwo dobrze znanej gazety.
Najważniejsze Dania Na Wynos:
- Zgarnij aktualne nastroje społeczne dla swojej kampanii
- Synchronizacja kampanii outdoorowej i cyfrowej
3. Wasssup by Budweiser
Super Bowl to miejsce, w którym reklamy telewizyjne mają wielkie marzenia. W roku 2000 „Wasssup„miał okazję złapać wyobraźnię legionów miłośników piłki nożnej. I na pewno nie zmarnował swojej szansy!
Reklama przedstawiała kumpli powtarzających tę linię w kółko, popijając Budweisera i ciesząc się grą w piłkę nożną.
The „Wasssup„powitanie weszło do ówczesnej popkultury, wywołując spoofy i memy. Reklama została naśladowana przez media, takie jak Katie Couric i Howard Stern.
Pomimo faktu, że Internet waS jeszcze we wczesnej fazie marka stała się pionierem, kierując widzów na stronę internetową.
Na stronie odwiedzający mogli dowiedzieć się, jak powiedzieć „Wasssup„w ponad 30 różnych językach! Dzięki nowej kampanii marketingowej tylko jedna fraza zwiększyła liczbę odwiedzających stronę Budweiser i przypieczętowała skuteczność kampanii marketingowej.
Najważniejsze Dania Na Wynos:
- Uderz w hasło, z którym Twoi odbiorcy mogą się odnosić
- Dostarczaj to, czego oczekują Twoi odbiorcy od Twojej marki
4. This Is Wells by Wells Fargo
Wells Fargo jest behemoth Usług Finansowych i trzeci co do wielkości bank na świecie. Pomimo tego, że firma nękana była zarzutami oszustwa, w 2017 r.firma zwróciła się w stronę marketingu zintegrowanego i rebrandingu, aby odzyskać zaufanie interesariuszy i konsumentów.
Wells Fargo wykorzystał swoje zintegrowane platformy marketingowe do stworzenia dobrze zoptymalizowanej kampanii, aby odwołać się do docelowej grupy demograficznej.
Wszystkie skuteczne podejścia marketingowe podkreślały skrzyżowanie ludzkich nastrojów w połączeniu z najnowocześniejszą technologią, która miała kluczowe znaczenie dla zmiany ogólnego doświadczenia klienta Wellsa Fargo.
Weźmy na przykład playlisty przygotowane przez Wellsa Fargo w celu promowania i zapoznawania klientów z ich usługami finansowymi.
Filmy te zostały specjalnie zaprojektowane, aby nie tylko ustanowić referencje Wellsa Fargo jako renomowanego banku, ale także przekazać ważne informacje finansowe swoim klientom.
Najważniejsze Dania Na Wynos
- Podczas obsługi negatywnych opinii klientów Zaprojektuj kampanię pokazującą potwierdzenie błędów z przeszłości i kroków podjętych w celu korekty kursu
- Przekazywać cenne informacje o przyswajalności, jeśli to możliwe
5. Zdobądź Maca przez Apple
Ta seria reklam, która zadebiutowała w 2006 roku, przedstawiała humorystyczne postacie, z których każda reprezentuje dwóch producentów komputerów (PC Vs. Apple). Celem było przekonanie konsumentów do przejścia od PC, do Mac, nadchodzącej konkurencji.
Format reklamy był komicznie agresywny, ale także beztroski i humorystyczny. Co więcej, Apple przedstawiał się jako dobry facet, zawsze zachęcając PC do relaksu.
Najważniejsze Dania Na Wynos
- Skoncentruj się na doświadczeniu, funkcje produktu mogą pojawić się później
- Zminimalizuj proste wiadomości, stwórz jak najwięcej Enigmy
- Priorytet wizualnego opowiadania historii
6. Breaking2 by Nike
W ramach kampanii marketingowej nowego produktu-Modelu Zoom Vaporfly Elite w 2017 roku firma Nike transmitowała maraton na żywo w czasie poniżej 2 godzin. Był emitowany na żywo na Twitterze i Facebooku, ponieważ zdjęcia zza kulis zostały opublikowane na Instagramie.
Zatrudnili trzech sportowców – Zersenay Tadese, Eliud Kipchoge i Lelisa Desisa – do wyścigu, ułatwili fanom śledzenie ich hashtagiem ~ Breaking2, a nawet opracował unikalny emotikon do butów Nike.
Chociaż Sprint jest niezaprzeczalnie atrakcyjny dla podstawowej grupy sportowej Nike, motyw przewodni kampanii polegający na uwolnieniu niewyobrażalnego potencjału ludzkiego spotkał się ze znacznie większą publicznością. Niezliczeni byli motywowani konfrontacją ze status quo, rozciągnięciem ludzkiego potencjału do granic możliwości i zapewnieniem każdemu dostępowi do Internetu dosłownego biletu w pierwszym rzędzie na ekscytujący wyścig.
Najważniejsze Dania Na Wynos:
- Przyjąć śmiałość i dążyć do przekraczania granic
- Zapewnienie maksymalnego możliwego narażenia w granicach budżetu
7. Transfarencja przez Southwest Airlines
Wiadomości marki Southwest Airlines zawsze mówiły o niskich taryfach, zapewniając jednocześnie dużą wartość dla klienta. Jednak to nadrzędne przesłanie marki stawało się coraz trudniejsze do utrzymania wraz z ewolucją konkurujących ze sobą linii lotniczych.
Aby temu przeciwdziałać, Southwest zaprezentował swoją nową kampanię „Transfarency” w 2015 r., aby powtórzyć swoje tradycyjne twierdzenie, że jest największą okazją na niebie.
Kampania komunikuje swoją propozycję wartości na platformach telewizyjnych, drukowanych, radiowych i cyfrowych.
Kampania ta została opracowana przez Agencję Reklamową GSD & M W Austin, gdzie stworzyła nawet specjalny „minisite” do porównywania taryf Southwest Airlines w porównaniu do taryf swoich rywali.
Najważniejsze Dania Na Wynos:
- Stwórz atrakcyjność dzięki propozycji wartości
- Bądź zorientowany na klienta podczas całej kampanii
- Funkcja prawdziwi pracownicy organizacji, aby wysłać wiadomość dalej do domu
8. Go Places by Heineken
W 2016 roku Heineken rozpoczął swoją inauguracyjną kampanię „go Places”, której celem było podkreślenie odrębnej Kultury i perspektywy firmy dla potencjalnych pracowników.
Initial marketing initiative zapraszało ludzi do udziału w angażującym wywiadzie-typu, w którym uczestnicy mogli „wybrać własną przygodę”, a wynik był ich mocnymi stronami zawodowymi.
Po ukończeniu interaktywnego quizu uczestnicy zostali przekazani swoim ustaleniom i wezwani do korzystania z profilu LinkedIn w celu aplikowania do pracy.
Najważniejsze Dania Na Wynos:
- Stwórz spersonalizowaną obsługę odbiorców
- Interaktywne zintegrowane kampanie marketingowe to przyszłość marketingu
- Tam, gdzie to możliwe, stosuj prawdziwe przypadki użycia
9. Be more dog by O2
Ta zróżnicowana kampania wydana w 2013 roku oprócz programów telewizyjnych i teatralnych uwzględniono Aplikacje zewnętrzne i cyfrowe, takie jak geo-specyficzna reklama mobilna.
O2 priority app to strategia marketingowa sama w sobie, pozwalająca klientom na zakup EKSKLUZYWNYCH doświadczeń i biletów przed kimkolwiek innym.
Zintegrowana strategia marketingowa O2 jest tak genialna, że nie tylko przyciąga klientów swoją dziwaczną naturą, ale także zapewnia im nieco więcej w postaci priorytetyzacji.
Najważniejsze Dania Na Wynos:
- Wykorzystaj humor i dziwactwo do skutecznych kampanii
- Wykorzystaj funkcje produktu, aby zapewnić poczucie wyłączności
10. W drodze przez Waze
Waze wykorzystał swoje dane do stworzenia sponsorowanej kampanii marketingowej we współpracy z New York Times w 2017 roku.
Dane ujawniły fascynujące wzorce dotyczące tego, jak jeździmy, czym jeździmy i gdzie jeździmy. Firma włączyła funkcje quizu, aby ocenić wiedzę czytelnika na temat wzorców jazdy, co czyni tę kampanię jeszcze bardziej interaktywną.
Najważniejsze Dania Na Wynos:
- Zestawiaj BADANIA RYNKOWE ze spersonalizowanymi wynikami, aby przyciągnąć indywidualną wartość do domu
- Crowdsourcing może przynieść niesamowite korzyści
- Współpracuj z dużymi markami, aby zmaksymalizować zakres marketingu
11. Kampania Muzeum polowego w Chicago
Marki mogą mieć znaczenie zarówno kulturowe, jak i handlowe, o czym świadczy zintegrowane podejście marketingowe Muzeum terenowego, które łączyło ludzi ze światem sztuki w celu promowania ich specjalistycznej obecności na wystawach w 2018 roku.
Płatne media cyfrowe wraz z tradycyjną reklamą (np. billboardy zewnętrzne) były wykorzystywane z postami w mediach społecznościowych deklarującymi zaskakujące” pop-up ” lokalizacje artystyczne.
Ponadto zarejestrowano kilka filmów wideo przedstawiających osoby wchodzące w interakcję z eksponatami. Wszystko to stworzyło holistyczne doświadczenie marketingowe, które sprawiło, że widzowie pragnący odwiedzić muzeum, aby zaspokoić swój kulturalny apetyt.
Najważniejsze Dania Na Wynos:
- Nadaj priorytet interaktywności i kreatywności w swoich kampaniach
- Spróbuj zdobyć zaangażowanie za pomocą smartfonów i kampanii out-of-home
12. House of Innovation by Nike
Nike wyprodukowała mieszany produkt graficzny, który został wyświetlony w głównym sklepie w Nowym Jorku w 2019 roku. Grafika przedstawia historyczne Wydarzenia sportowe stworzone przez osoby sportowe używające Nike.
alt= „Dom innowacji Nike” / >
Łączy świat brandingu, sztuki, marketingu i technologii.Co więcej, cały flagowy sklep zapewnia zupełnie wyjątkowe wrażenia zakupowe dla klientów.
Ludzie mogą tworzyć własne obuwie, a istnieje podłoga poświęcona niestandardowej odzieży, gdzie klienci mogą zmieniać kolory, emblematy, a nawet zmieniać tkaniny i mieszać dwa oddzielne elementy odzieży, aby stworzyć zupełnie nowy spersonalizowany produkt dla siebie.
Najważniejsze Dania Na Wynos:
- Czasami namacalne, rzeczywiste przedmioty same w sobie mogą być świetnymi narzędziami marketingowymi
- Wykorzystaj w pełni wybraną platformę, aby doprowadzić wiadomość do domu
Na koniec…
Marketing w mediach społecznościowych jest jednym z najważniejszych aspektów zintegrowanej kampanii marketingowej. Jednak ze zintegrowanym marketingiem jest tak skomplikowany, jak to jest, złożoność marketingu w mediach społecznościowych może stać się nie do zniesienia!
Ale nie martw się, mamy dla ciebie odpowiednie narzędzie do uporządkowania spraw marketingowych w mediach społecznościowych. Jeśli chcesz przenieść swoje kampanie marketingowe na wyższy poziom, wypróbuj SocialPilot.
Dzięki kompleksowej analityce, planowaniu mediów społecznościowych i usprawnionym funkcjom komunikacji nie musisz nigdzie iść na potrzeby marketingu w mediach społecznościowych!
Najczęściej Zadawane Pytania
Na czym polega kluczowe podejście do zintegrowanej kampanii marketingowej?+
Zintegrowane podejście marketingowe uznaje, że klienci nie są ograniczeni do jednego kanału marketingu. Jednocześnie kampanie muszą mieć wyjątkowe cechy, aby wyróżnić się z tłumu. Konsumenci będą identyfikować Twoją markę niezależnie od tego, czy widzą ją w Internecie, czy w druku.
Co jest największą zaletą zintegrowanej kampanii marketingowej?+
Dzisiejszy klient potrzebuje wielopoziomowego zaangażowania ze strony marek. Klienci używają średnio sześciu punktów dotykowych, w górę z zaledwie dwóch punktów dotykowych, przed sfinalizowaniem zakupu. Potwierdza to potrzebę zintegrowanego podejścia marketingowego, w którym kontaktujesz się z klientami z wielu źródeł.
Jaka jest różnica między marketingiem cyfrowym a sieciowym?+
Digital marketing jest spółką zależną od podejścia Pull marketingowego, w którym dążysz do przyciągnięcia świadomości i zainteresowania klientów. Marketing sieciowy jest czymś w rodzaju podejścia Push marketingu, w którym musisz aktywnie dotrzeć do swoich klientów, aby sprzedawać swoje produkty.
Czym jest „promocja” w kontekście marketingu zintegrowanego?+
Promocja jest jednym z pięciu elementów marketingowych zintegrowanej strategii marketingowej. Promocja w sferze marketingu obejmuje sprzedaż osobistą, reklamę, promocję sprzedaży, marketing bezpośredni i reklamę jako stosowne praktyki.
Jaki jest pierwszy krok zintegrowanej kampanii marketingowej?+
Analiza sytuacyjno-kontekstowa jest pierwszym etapem procesu planowania zintegrowanej kampanii. Analiza SWOT, jak również wewnętrzne i Zewnętrzne badania środowiskowe, mogą być również włączone.