Zasada 10 sekund: jak pisać dla czytników diagonalnych

Jeśli policzysz liczbę internetowych źródeł wiadomości, blogów, e-maili, rozmów w komunikatorach itp., które przeciętny człowiek czyta każdego dnia, oznacza to ogromną ilość informacji tekstowych. Więc bez względu na to, jak wielka jest treść Twoich treści, będziesz podlegał sekundowej zasadzie 10.

Pozwól mi wyjaśnić. Zasadniczo, zanim skończysz ten artykuł, będziesz wiedział, jak pisać w jaśniejszy sposób, aby przeciętny czytelnik mógł zrozumieć istotę Twoich treści w 10 sekund lub mniej.

Gotowy? Włącz stoper.

Jesteś Filtrowany

Całkowita ilość informacji, które możemy przeczytać, wchłonąć i z których faktycznie korzystamy na co dzień, jest ograniczona, dlatego korzystamy z szeregu bezpośrednich i pośrednich mechanizmów filtrowania informacji, które ostatecznie do nas docierają. Jako środek pośredni używamy mediów społecznościowych (które integrują koncepcję mądrości tłumów i dowodu społecznego), aby pośrednio filtrować interesujące i użyteczne informacje z białego szumu.

Często, zanim nasze treści zostaną faktycznie przesłane do serwisów społecznościowych w celu pośredniego filtrowania, muszą przejść przez bezpośrednie filtrowanie od naszych odbiorców za pomocą testu odczytu po przekątnej. Czytelnicy często czytają treści po przekątnej, aby określić ich przydatność przed prawidłowym odczytaniem. Aby przejść ten bezpośredni test filtra, musisz napisać dla czytelników “diagonalnych”, którzy skanują Twoje treści z nagłówka, aby zamknąć w zygzakowatym wzorze.

Atak czytników diagonalnych

Większość z tych przekątnych czytelników daje treść pierwszą przepustkę, czytając artykuł biernie-tak jak przeglądanie magazynu, oglądanie zdjęć lub oglądanie telewizji, tzn. nie zwracają uwagi na małe szczegóły, raczej czekają na coś, co naprawdę na nich wyskoczy. Przeciętny czytelnik czyta około 240 słów na minutę, gdzie jako czytelnik diagonalny “czyta” (w rzeczywistości skanuje) bliżej 15 słów na sekundę lub około 900 słów na minutę. Tak, są co najmniej trzy, a do pięć ważne sekcje artykułu, które czytelnik po przekątnej zobaczy w ciągu około 10 sekund, które początkowo przydzieli do treści.

  1. Tytuł lub nagłówek Twojego postu.
  2. Napisy lub podtytuły w poście.
  3. Wszelkie pogrubione, podkreślone, cytowane lub w inny sposób wyróżnione teksty.
  4. Zdjęcia, Wykresy, Wykresy lub obrazy o dowolnej naturze.
  5. Streszczenie artykułu.

Wcześniej sprawdziliśmy, jak pisać tytuły kompatybilne z mediami społecznościowymi, więc spójrzmy na niektóre inne komponenty, na które powinieneś zwrócić uwagę. Oto kilka pytań, o których należy pamiętać i pytania, na które powinieneś spróbować odpowiedzieć na końcu każdego artykułu, który piszesz.

  1. Czy tworzysz unikalny nowy punkt, czy tylko zwracasz informacje?
  2. Czy można podsumować punkt artykułu w zdaniach 2-3?
  3. Czy to, co próbujesz pokazać, jest oczywiste?

Naprawdę masz coś do powiedzenia?

Zadając sobie to pytanie, możesz określić, czy rzeczywiście tworzysz wartość dla czytelnika, dostarczając nowe informacje lub unikalny wgląd w sprawę, lub czy po prostu zwracasz informacje, które zostały już omówione w innym miejscu. Jeśli odpowiesz na to pytanie przecząco, musisz wyrzucić artykuł i zacząć od początku, bo jeśli tak, to czytelnik i tak pominie artykuł, bo pewnie już go gdzieś widział.

Możesz odkrywać te same informacje, które widziałeś gdzie indziej, ale zadaj sobie pytanie, czy podchodzisz do nich ze świeżego punktu widzenia. Jeśli nie, zacznij od nowa.

Czy można szybko podsumować swój punkt widzenia?

Kiedy skończę czytać twój artykuł, jeśli ktoś przyjdzie i zapyta mnie, co czytam i o co chodzi, czy będę musiał pomyśleć i zdecydować, o co ci chodzi, czy od razu to powiem? Jeśli argumentujesz, sam punkt powinien być zredukowany do 2-3 zdań, a reszta przestrzeni powinna być wykorzystana do przeprowadzenia czytelnika przez Twoje rozumowanie i wyjaśnienia czytelnikowi, w jaki sposób dojdziesz do wniosku. Jeśli zaczniesz rozbieżać i kłócić się o kilka punktów stycznych w tym samym poście, ryzykujesz dezorientację czytelnika. W większości przypadków każdy punkt może mieć własny post i nie powinieneś czuć się zmuszony do wiązania różnych rzeczy razem.

Czy to, co próbujesz pokazać, jest oczywiste?

Czy tytuł twojego postu odzwierciedla to, o czym zamierzasz napisać, lub przynajmniej daje wystarczająco dużo wskazówek, aby wzbudzić ciekawość? Czy napisy jasno pokazują, że każda sekcja w poście będzie punkt po punkcie bronić twojego głównego argumentu? Czy używasz obrazów do kontekstualizacji swojego argumentu lub ułatwiasz czytelnikowi zrozumienie tego,co mówisz, czy po prostu używasz obrazów do wypełnienia przestrzeni?

Podobnie jak w przypadku punktu drugiego, często pomaga mieć podsumowanie 2-3-liniowe artykułu na samej górze, tuż pod tytułem postu. W ten sposób (np. w przypadku tego posta) kiedy czytelnik przekątny przychodzi w tę stronę, To właśnie widzi:

  1. Tytuł tego postu: Zasada 10 sekund: jak pisać dla czytelników diagonalnych.
  2. Wizualne: Obraz stopera wzmacnia nagłówek i dramatycznie potęguje ciekawość.
  3. Podsumowanie tego postu: “Zasadniczo, zanim skończysz ten artykuł, będziesz wiedział, jak pisać w jaśniejszy sposób, aby przeciętny czytelnik mógł zrozumieć istotę Twoich treści w 10 sekund lub mniej.”Jest to poprzedzone słowami “Pozwól mi wyjaśnić”, które są kluczowym zwrotem przejściowym, który przykuwa uwagę czytelnika po przekątnej.
  4. Napisy: Każdy podtytuł zapewnia wsparcie dla głównej idei i daje wskazówki, czego można się nauczyć z bliższego czytania.

Na podstawie tych szybko przyswajalnych wskazówek zarówno stali czytelnicy, jak i czytelnicy mediów społecznościowych mogą ocenić zalety Twoich treści. Następnie ludzie przeczytają dokładniej, prześlą je do Digg, Netscape lub innego serwisu społecznościowego, a może po prostu zagłosują pozytywnie na Twoje treści, a nawet linkują do ciebie.

To zasada 10 sekund. Czy Twoje treści przechodzą test?

Total
0
Shares
Related Posts