Wykorzystaj podstawowe pojęcia sponsorowanych treści, aby zwiększyć swój zasięg

Dziś Twoja strategia marketingowa stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

Dzieje się tak dlatego, że Internet ułatwia konsumentom prowadzenie badań i odkrywanie nowych marek. Dzięki informacjom i innym zasobom tak łatwo dostępnym, każda firma w każdej branży ma konkurencję, o którą należy się martwić.

Możesz mieć jakieś skuteczne taktyki content marketingu. To świetnie, i powinieneś dalej z nich korzystać.

To powiedziawszy, sam content marketing nie wystarczy, aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Jeśli chcesz zwiększyć ekspozycję marki i zyskać przewagę nad konkurencją, musisz zrobić więcej.

Treści sponsorowane mogą być rozwiązaniem, które zapewni Twojej firmie przewagę, której szukasz.

Jeśli nie jesteś pewien, co to jest treść sponsorowana lub jak z niej korzystać, to jest w porządku. Jeszcze nie jest za późno, żeby zacząć.

Wyjaśnię, jak działają treści sponsorowane i jak można je zastosować do strategii marki. Oto, co musisz wiedzieć.

Poznaj różnicę między reklamą natywną a content marketingiem

Większość twoich aktualnych promocji prawdopodobnie należy do kategorii content marketing.

Zazwyczaj content marketing koncentruje się na całościowym obrazie i długoterminowych celach. Marketerzy kładą nacisk na lead nurturing, co ostatecznie prowadzi do konwersji sprzedaży. Na lejek konwersji jest świetną reprezentacją tego, jak radzić sobie z content marketingiem na każdym etapie:image1 6

Jest to proces ciągły. Spójrz na niektóre z przykładów wymienionych powyżej, które można zastosować do każdego etapu lejka.

Obejmuje to takie rzeczy, jak biuletyny, Przewodniki, demonstracje, blogi, kupony i filmy. Lista jest długa. Oczywiście, te promocje zwiększają świadomość marki, ale także pomagają prowadzić klienta przez lejek.

Natywne reklamy mają również zwiększyć ekspozycję marki, ale różnią się nieco od typowych kampanii treści.

Wszyscy widzieliśmy wcześniej natywne reklamy. Nawet jeśli nie zdałeś sobie z tego sprawy, na pewno byłeś na nie narażony podczas przeglądania Internetu.

Natywne reklamy to promocje mieszane z nagłówkami na stronie. Są one nieco zakamuflowane, aby wyglądać tak, jakby były tylko kolejnym artykułem.

Zobacz ten przykład z Yahoo Strona główna, aby zobaczyć, o czym mówię:

image5 6

Podkreśliłem natywną reklamę, aby była oczywista. Gdybym tego nie zrobił, może przegapiłbyś to, gdy pierwszy raz spojrzałeś na listę.

To dlatego, że ma ten sam format, co wszystkie inne artykuły na stronie. Tytuł i napisy mają te same rozmiary. Kolory i czcionki powielają treści, które nie są sponsorowane. Miniaturka też jest taka sama.

Gdyby nie słowo “sponsorowany” napisane nad nagłówkiem, nigdy nie wiedziałbyś, że to płatna reklama.

Dzięki reklamom natywnym płacisz za miejsce na ekranie. Pomyśl o tym jak o wirtualnym billboardzie.

Reklamy te mają na celu wzbudzenie zainteresowania potencjalnych klientów. Twoje natywne reklamy zazwyczaj nie będą rozpowszechniane w kanałach dystrybucji, co różni się od strategii treści.

Te dwie strategie marketingowe będą ze sobą współpracować. Klient może początkowo odkryć Twoją markę poprzez natywną reklamę, ale Twoja strategia treści zwiększy sprzedaż.

Nie oszukuj

Musisz upewnić się, że sponsorowane treści nie oszukują odbiorców. Musi być wyraźnie oznaczony jako płatna reklama.

W rzeczywistości, Federalna Komisja Handlu (FTC) ma obowiązujące przepisy, które zmuszają firmy do ujawniania swoich relacji z markami, które płacą za reklamy.

Poza naruszeniem przepisów FTC, wprowadzasz swoich klientów w błąd, co jest złym pomysłem. Nie chcesz zyskać reputacji nieetycznej.

Dotyczy to zarówno firmy wyświetlającej reklamę, jak i promowanej marki.

Oto przykład.

Powiedzmy, że Twoja firma sprzedaje Sportowe Trampki. Wiele stron internetowych ocenia trampki.

Płacisz jednemu z nich za napisanie korzystnej recenzji dla jednego z Twoich produktów. Jeśli ta recenzja nie jest wyraźnie oznaczona jako treść sponsorowana, jest to naruszenie Przewodniki FTC.

Nie ma powodu, by być zwodniczym. To dlatego, że większość konsumentów nie masz problemu z natywnymi reklamami.

image6 6

Tylko dlatego, że kupujesz przestrzeń reklamową na innej stronie internetowej, nie oznacza, że masz kontrolę nad ich treścią.

Upewnij się tylko, że chcesz, aby przestrzegali zasad FTC. Nawet jeśli nie jest to Twoja strona internetowa, Twoim obowiązkiem jest upewnienie się, że Twoja reklama jest odpowiednio oznakowana.

Zbadaj swój rynek docelowy

Aby przeprowadzić udaną kampanię sponsorowaną, musisz zidentyfikuj swój rynek docelowy. Dowiedz się jak najwięcej informacji o tej grupie ludzi i ich zwyczajach konsumpcyjnych.

Musisz wiedzieć takie rzeczy jak:

  • jakiego rodzaju reklam szukają
  • platformy, z których korzystają najczęściej
  • które strony odwiedzają
  • jakie blogi czytają
  • ich podstawowa usługa e-mail

Może to pomóc w prawidłowym wyświetlaniu sponsorowanych reklam.

Na przykład przypomnij sobie nasz pierwszy przykład strony głównej Yahoo. Jeśli odkryłeś, że większość Twojego rynku docelowego korzysta z poczty Yahoo, rozsądne byłoby rozważenie wyświetlenia sponsorowanej reklamy na tej stronie.

Sponsorowane treści nie ograniczają się tylko do stron internetowych.

Dziś sponsorowane treści zalały media społecznościowe. Jeśli określisz, że twoja grupa docelowa ma określone preferencje w mediach społecznościowych, możesz wykorzystać tę wiedzę na swoją korzyść.

Znamy 70% hashtagów na Instagramie są oznakowane. Ale tylko dlatego, że hashtag jest oznakowany, nie oznacza, że jest to treść sponsorowana. Oto przykład pokazujący różnicę.

Stół Ellie oraz Google używany pro surfer i model Anastasia Ashley aby promować tę sponsorowaną treść na swojej stronie na Instagramie:

image2 5

Z ponad 1.1 milionów ludzi śledzących Anastasia na Instagramie, Ta promocja dotrze do dużej publiczności.

Instagram niedawno wdrożył nowy funkcja markowych treści aby pomóc firmom i influencerom przestrzegać przepisów FTC, które omówiliśmy wcześniej. Jak widać, ta reklama jest wyraźnie oznaczona tagiem lokalizacji ” płatne partnerstwo “i hashtagiem” sponsorowane”.

Wkrótce omówimy bardziej szczegółowo influencerów społecznych. Ale na razie upewnij się, że dowiesz się wszystkiego o swojej grupie docelowej.

Badania te pomogą uczynić twoje sponsorowane treści znacznie bardziej skutecznymi.

Wymieszaj swoją strategię

Treści sponsorowane występują we wszystkich kształtach i rozmiarach. Jak widać z przykładów, które omówiliśmy do tej pory, wszystkie są bardzo różne.

Ale w zależności od rodzaju reklamy, którą chcesz uruchomić i odbiorców, do których próbujesz dotrzeć, możesz mieszać rzeczy na wiele sposobów.

Wypróbuj jak najwięcej rodzajów reklam sponsorowanych, aby zobaczyć, które z nich działają najlepiej. Możesz nawet uruchomić sponsorowany biuletyn e-mail.

Najpierw znajdź biuletyn związany z Twoją branżą i rynkiem docelowym. Skontaktuj się z nimi bezpośrednio, aby zobaczyć, czy są otwarci na prowadzenie sponsorowanej reklamy.

Dowiedz się, jaki jest twój cel z wyprzedzeniem. Ułatwi to przekazywanie pomysłów danej firmie.

Na przykład możesz podejść do nich z myślami takimi jak:

  • zmiana przeznaczenia aktualnych treści w ich biuletynach
  • zwiększenie zasięgu własnego newslettera
  • prowadzenie kampanii bezpośredniej reakcji z odbiorcami

Jest na to wiele sposobów. Oprócz tradycyjnego pisania biuletynu, możesz również dołączyć zdjęcia i filmy.

Skonfiguruj unikalny adres URL, aby móc śledzić wszystkie potencjalnych klientów z tej kampanii. Nie musisz polegać na swoim nowym partnerze, aby przesłać Ci swoje analizy.

Myśl nieszablonowo. Jakie inne rodzaje sponsorowanych kampanii zwiększyłyby twój zasięg? Rozważałeś podcasty?

Zobacz jak ZipRecruiter wykorzystali tę strategię do promowania swojej marki, współpracując z podcastem Daymonda Johna:

image4 6

Reklama za pośrednictwem podcastów może być o wiele bardziej korzystna, niż myślisz.

Z badań wynika, że 75% osób kto słucha podcastów, podejmuje działania po usłyszeniu Markowej reklamy. Ludzie słuchają około 90% długości danego odcinka, co mówi nam, że większość z nich nie pomija reklam.

Nie daj się utknąć w idei, że sponsorowane treści muszą być w formie artykułu na stronie głównej witryny.

Istnieje wiele alternatyw do rozważenia. Gorąco zachęcam do ich wypróbowania.

Pozostań w granicach swojego budżetu

Nazwa mówi wszystko. Sponsorowane treści oczywiście będą Cię kosztować. Ale to nie znaczy, że musisz wydać na to fortunę.

Podobnie jak w przypadku pozostałych kampanii marketingowych, reklamy sponsorowane muszą mieścić się w rozsądnym budżecie.

To powiedziawszy, nie ma ustalonej ceny za treści sponsorowane. Będzie się różnić w zależności od dystrybutora i platformy.

Oto niektóre z najważniejsze czynniki aby rozważyć, ile wydasz na różne rodzaje reklam sponsorowanych:

  • czas spędzony przez użytkownika na stronie
  • ilość słów artykułów sponsorowanych
  • CPM (koszt za tysiąc wyświetleń)
  • page rank strony
  • przechwytywanie ołowiu
  • zaręczyny
  • PPC (click-through rates)
  • ruch na stronie
  • czas trwania reklamy
  • ilość ogłoszeń
  • subskrybenci e-maili
  • Obserwujący w mediach społecznościowych

To może wydawać się skomplikowane, ale jest całkiem proste.

Na przykład uruchomienie Reklamy w witrynie o wysokim rankingu i dużym ruchu będzie kosztować więcej pieniędzy. Influencerzy społecznościowi z obserwatorami 100,000 mogą pobierać opłaty więcej niż influencerzy z obserwatorami 5,000.

To do ciebie, aby przejść przez te elementy i zdecydować, ile jesteś gotów wydać, aby zwiększyć swój zasięg.

Twórz relacje z influencerami społecznościowymi

Jak zacząłem wyjaśniać wcześniej, istnieje wiele różnych sposobów prowadzenia sponsorowanych kampanii treści. Facebook, Instagram, Twitter i Snapchat to świetne miejsce na rozpoczęcie pracy.

Ale ponieważ te witryny społecznościowe różnią się od tradycyjnych stron internetowych, musisz również dostosować swoje kampanie marketingowe.

Najprostszym sposobem na to jest wykorzystanie relacji z influencerami społecznościowymi.

Pamiętasz, jak powiedziałem wcześniej, że sponsorowane treści powinny mieszać się z resztą strony, na której są prezentowane? Ta sama koncepcja dotyczy mediów społecznościowych.

Dla konsumenta przewijającego się przez Instagram, sponsorowane treści powinny wyglądać jak kolejne zdjęcie lub film na ich kanale informacyjnym.

Dla tych z was, którzy nie mają żadnych relacji z influencerami społecznościowymi, istnieje wiele platform w internecie, które pomogą Ci połączyć się z tymi ludźmi. Niektóre z moich ulubionych to Buzzsumo oraz Klear.

Platformy te pomagają zarządzać wpływowymi osobami w wielu serwisach społecznościowych. Oto najlepsze platformy pod względem zaangażowania użytkowników jako odpowiedzi na sponsorowane treści od influencerów społecznościowych:

image3 6

Sugeruję, abyś znalazł wpływowych na co najmniej kilku z tych stron społecznościowych.

Współpraca z kilkoma wpływowymi osobami pomaga zwiększyć zasięg i ostatecznie ujawni Twoją markę szerszej publiczności.

Pozwól sponsorowanym treściom ulepszyć długoterminowe kampanie

Ustaliliśmy już, że treści sponsorowane są rodzajem reklamy natywnej. Różni się to od content marketingu.

Nie oznacza to jednak, że oba rodzaje marketingu muszą być wykonywane w izolacji od siebie.

Twoje długoterminowe cele marketingowe zawsze muszą być brane pod uwagę podczas procesu podejmowania decyzji. Nie zapomnij o tych rzeczach, gdy prowadzisz reklamę sponsorowaną.

Najlepsze rodzaje reklam sponsorowanych uzupełnią Twoje kampanie content marketingowe.

Wróć do lejka konwersji, który omówiłem wcześniej. Twoje sponsorowane treści mogą zwiększyć twój zasięg i generować potencjalnych klientów. W rezultacie Twoja strategia treści może napędzać konwersje.

Analizuj swoje wyniki

Skąd wiesz, czy sponsorowane treści działają?

Nie możesz po prostu wyświetlać reklam i mieć nadzieję na najlepsze. Jest to absolutnie konieczne, aby poświęcić trochę czasu, aby zmierzyć swoje wyniki. W ten sposób możesz dokonać zmian.

Pozbądź się reklam, które nie działają i kontynuuj wyświetlanie reklam, które tworzą potencjalnych klientów.

Na przykład możesz użyć narzędzi takich jak formy lead Gen na Linkedin, aby zmierzyć sukces Twoich natywnych reklam.

image7 5

Możesz również robić takie rzeczy jak przygotowanie testu A / B dla Twoich sponsorowanych treści.

Cała idea analizy wyników pomoże Ci utrzymać się w budżecie-pomysł, który omówiłem wcześniej. Możesz odkryć, że niektóre z najtańszych reklam przynoszą najwyższe wyniki.

Możesz potencjalnie rzucić niektóre z droższych kampanii, aby zaoszczędzić trochę pieniędzy. Jedynym sposobem, aby to zrozumieć, jest analiza.

Wniosek

Korzystanie z darmowej reklamy jest świetne. Ale jeśli naprawdę chcesz zdobyć przewagę nad konkurencją i zwiększyć swój zasięg, musisz również wydać trochę pieniędzy.

Treści sponsorowane i reklama natywna to miła zmiana tempa w stosunku do tradycyjnego content marketingu. Zrozum różnice między tymi strategiami i postaraj się, aby wzajemnie się uzupełniały.

Nie bądź zwodniczy. Upewnij się, że sponsorowane treści są zgodne z przepisami FTC.

Zbadaj swoją grupę docelową, aby dowiedzieć się, jakie typy reklam chcą zobaczyć i z jakich platform korzystają.

Nie trzymaj się tylko jednego rodzaju natywnej reklamy. Użyj wielu rodzajów sponsorowanych treści, aby wymieszać swoją strategię.

Jeśli chcesz prowadzić sponsorowane treści w mediach społecznościowych, najlepiej jest nawiązać relacje z wpływowymi osobami na tych platformach.

Trzymaj się swojego budżetu i analizuj swoje wyniki, aby móc dokonać niezbędnych korekt.

Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, a będziesz w stanie dotrzeć do szerszej grupy odbiorców za pomocą natywnych reklam i treści sponsorowanych.

Total
0
Shares
Related Posts