Jeśli jesteś na Facebooku od ponad dziesięciu minut, widziałeś znajomego, który udostępnił ciekawy film.
Dzisiaj chcę opowiedzieć o jednym, który został mi udostępniony-o tym, dlaczego zadziałał, czego możesz się z niego nauczyć i jak możesz złamać złożony fragment treści, aby uzyskać wgląd w własny materiał.
Po tym, jak poświęciłem kilka minut na obejrzenie filmu, natychmiast go udostępniłem. A potem moi przyjaciele się tym podzielili. I ich przyjaciele podzielili się tym.
Kiedy widzę, że dzieje się to w moich strumieniach społecznościowych, zatrzymuję się i zwracam uwagę.
Spójrzmy więc na potężną historię. Historia dobrego psa o imieniu Rosie, dobrych ludzi, którzy jej pomogli, i jak mogą pomóc Ci stworzyć rodzaj treści, które są udostępniane, które dotykają Twoich odbiorców i motywują ich do działania.
Film jest poniżej. Dobrze byłoby to obejrzeć, zanim zaczniemy analizę. Może chcesz mieć chusteczkę pod ręką.
Nie widzisz filmu? Kliknij tutaj, aby obejrzeć go na YouTube.
Jest wiele rzeczy, które robią dobrze, ale chciałbym zwrócić waszą uwagę na trzy, z których możecie się nauczyć.
Część, w której robią coś niezwykłego
Obserwowałem, jakiego języka używali ludzie, gdy dzielili się tym filmem. Zwykle była to wersja “to niesamowite” lub ” musisz to obejrzeć.”
Hope for Paws, organizacja, która opublikowała treść, wykonuje niesamowitą pracę. Teraz wielu z nas przygarnęło bezpańskie zwierzęta. W moim życiu było chyba kilkanaście kotów, które zabłądziły z ulicy i zamieszkały.
Ale bardzo niewielu z nas ma wiedzę, cierpliwość i mądrość człowieka w filmie. Jest superbohaterem animal rescue. Urządzenie z iPhonem jest ciekawe i sprytne, ale to tylko jeden szczegół w większej historii kogoś zaangażowanego w niezwykłą pracę.
Pamiętaj, niezwykłe to znaczy, że ludzie mówią o Tobie. Innymi słowy, czują się zmuszeni do dzielenia się Twoimi treściami za pomocą słów takich jak, Musisz to zobaczyć.
Jest milion sposobów na bycie niezwykłym. Większość z nich opiera się na fundamencie bycia (naprawdę) cholernie dobrym w tym, co robisz.
Część, w której porywa Cię emocjonalnie
Ta historia nie pociąga za sobą żadnych ciosów.
Po pierwsze, historie ratunkowe są zawsze wzruszające. Silni chronią słabych, przerażeni znajdują schronienie. To potężny archetyp.
A potem historia się rozkręca, gdy dowiadujemy się, że ten uroczy porzucony pies nie jest jedynym, który potrzebuje ratunku — ma szczenięta do ochrony. Każdy rodzic (lub każdy, kto kiedykolwiek miał rodzica, dla tej sprawy) będzie mógł rezonować z tą historią mamy walczącej o bezpieczeństwo swoich pociech.
Dodają też trochę emocjonalnej muzyki. Oni nie grają fair. I to właśnie czyni go skutecznym. (Wszystkie filmy Hope for Paws są dobre, jeśli chcesz po prostu usiąść przy biurku i dobrze się rozpłakać.)
Historia opiera się na dobrym, sprawdzonym szablonie: niebezpieczeństwo, komplikacje, rozdzielczość. W copywritingu nazywa się to problemem, mieszaniem, rozwiązywaniem.
- Historia jest przekonująca, ponieważ stawką jest coś, na czym nam zależy. (Peril-czy znajdziemy szczenięta? Nic im nie będzie?)
- Przyciąga naszą uwagę, ponieważ po drodze rozwijają się ciekawe zwroty akcji. (Komplikacje-mama niechętnie ujawnia swoje szczenięta, sztuczka z iPhonem)
- I to jest satysfakcjonujące, bo na końcu, mamy nasze szczęśliwe zakończenie. Świat historii zostaje przywrócony do porządku i dobroci. (Rozdzielczość-ta cała część na końcu, gdzie płakałeś)
Możesz nie mieć korzyści z uroczych szczeniąt dla swojej historii biznesowej. Ale jest niektóre wersja tej struktury historii w Twojej firmie. Musisz to wykopać.
Wskazówka: twoi klienci wiedzą, gdzie możesz go znaleźć, i pokażą ci, jeśli zapytasz.
Część, w której informują cię, co robić dalej
Zauważ, że na początku filmu jest ładne, wyraźne wezwanie do działania. Nie jest stracone. Nie martwią się, że są zbyt “gadatliwe”.”
Jeśli chcesz pomóc (i wielu ludzi, którzy oglądają film Wola chcą pomóc), ułatwiają (Czy oddałem? Tak.)
Proces po kliknięciu Darowizna jest jasne i proste, jak również. Żadnych zawieszeń, żadnych uszkodzonych stron zamówień. Ekspert optymalizacji może prawdopodobnie przyjść i poprawić rzeczy jeszcze bardziej, ale 90% gry wygrywa po prostu wyraźnie pytając o to, co chcesz.
Czasami możemy dać się złapać w to, że nie chcemy zbyt szybko “sprzedać”. I to jest świetny pomysł, aby zrobić swoją sprawę, zanim zaczniesz sięgać do czyjejś kieszeni.
Ale bądź uważny — w tej chwili stworzyłeś silny wpływ emocjonalny, publiczność chce aby wiedzieć, jak zrobić następny krok. Aby zarezerwować konsultację lub kupić produkt lub przekazać darowiznę. Nie każ im czekać zbyt długo, bo ich uwaga przeniesie się do następnej fascynującej historii.
Jest różnica między przyzwoitą treścią a świetną treścią
Nie musisz robić wszystkiego dobrze, aby stworzyć świetny kawałek treści. Twoja gramatyka może nie być idealna (chociaż usłyszysz o tym, jeśli nie jest), Twoja strona może nie być dokładnie taka, jak chcesz, możesz mieć pewne szczegóły, które chcesz naprawić.
Ale jeśli tworzysz zawartość:
- O kimś (najlepiej o tobie lub Twojej firmie) robiącym coś niezwykłego,
- Które angażują emocje odbiorców i opowiadają fascynującą historię, a
- Kończy się jasnym, prostym wezwaniem do działania
Następnie wygrasz grę treści. Wszystko, co do tego zrobisz, sprawi, że będzie lepiej.
A jeśli chcesz obejrzeć bardziej poruszające, ale szczęśliwe historie, a może nawet przekazać darowiznę, oto link do strony Hope for Paws. Nawiasem mówiąc, nie mamy z nimi żadnych powiązań, poza znalezieniem ich filmu na Facebooku i przeniesieniem do pisania o tym.