Top 10 Trendów W Mediach Społecznościowych

Media społecznościowe stale się rozwijają.

To już nie tylko miejsce dla rodziny i przyjaciół, aby dzielić się starymi i żenującymi zdjęciami w każdy czwartek.

Jako marketer musisz nauczyć się, jak prawidłowo wykorzystać te platformy na swoją korzyść. Aktywność w mediach społecznościowych jest ogromna i jest absolutnie niezbędna do przetrwania.

Ale to samo nie sprawi, że automatycznie odniesiesz sukces. Musisz również być na bieżąco z najnowsze trendy marketingowe i zastosuj je w swojej firmie.

Dziś marketing i media społecznościowe idą w parze. Gdy zbliżamy się do połowy 2018 roku, poświęciłem czas na zidentyfikowanie najlepszych trendów społecznych roku.

Przeanalizowałem dane z poprzednich lat i ustaliłem, jakie trendy są stabilne. Dodatkowo, mimo że rok jeszcze się nie skończył, byłem w stanie zobaczyć, które nowe wydarzenia były najbardziej widoczne w tych pierwszych miesiącach.

Przewiduję, że tendencje te utrzymają się w nadchodzącym roku. Ważne jest, abyś ty i Twoja marka byli na bieżąco.

1. Wideo na żywo nadal się rozwija

Treści wideo na żywo zrobiły duże fale w 2017 roku. W jednym z moich poprzednich wpisów na blogu wyjaśniłem, że powinieneś wskoczyć na modę wideo na żywo.

Nie powinno dziwić, że jest to nadal popularny trend w 2018 roku.

W rzeczywistości treści wideo na żywo stały się tak popularne, że około 95% dyrektorów marek twierdzi, że będzie to kluczowa część ich strategii marketingowej 2018, zgodnie z ostatnie badania.

Dlaczego?

Konsumenci to uwielbiają. Badania pokazują że 80% odbiorców woli oglądać wideo na żywo od marek, a nie czytać bloga. A 82% konsumentów twierdzi, że woli oglądać filmy na żywo niż czytać posty w mediach społecznościowych.

W rezultacie najpopularniejsze kanały mediów społecznościowych wdrożyły opcje przesyłania strumieniowego na żywo. Marketerzy marki wykorzystujemy to.

image1 2

Jeśli chodzi o transmisję na żywo, Facebook jest liderem, zgodnie z raportem stanu mediów społecznościowych 2018 z bufora.

W 2017 roku tylko 31% firm transmitowało filmy na żywo w celu promowania swoich marek. Do końca tego roku spodziewam się znacznie wyższego odsetka.

Marketerzy nie są jedynymi, którzy korzystają z transmisji na żywo. Zwykli ludzie udostępniają filmy na żywo, aby wchodzić w interakcje z przyjaciółmi i rodziną w mediach społecznościowych.

Rosnąca popularność wideo na żywo oznacza, że Twoja firma musi teraz wejść na pokład tego trendu. Firmy muszą zrozumieć, w jaki sposób ten trend może pomóc zwiększyć zaangażowanie obserwujących w mediach społecznościowych.

Zacznij działać na wszystkich kanałach dystrybucji. Odpowiadaj na komentarze użytkowników w czasie rzeczywistym.

Pomoże Ci to zmaksymalizować zasięg i wygenerować nowe potencjalnych klientów dla Twojej firmy.

2. Chatboty przejmują kontrolę

Chatboty internetowe istnieją już od dawna. Sięgają one aż do czasów AOL instant messenger.

Ale jak Wszystko inne, ewoluują. Teraz chatboty są zintegrowane z platformami mediów społecznościowych.

Firmy używają chatbotów do komunikowania się z klientami w mediach społecznościowych. Tendencja ta rośnie w szybkim tempie.

W pierwszy rok z nowej platformy Facebook Messenger widzieliśmy, że liczba chatbotów wzrosła z 33 000 do ponad 100 000.

Możliwości są tu pozornie nieograniczone. Zobacz jak Pizza Hut wykorzystuje chatboty, aby ułatwić klientom zamawianie żywności za pośrednictwem mediów społecznościowych:

image10

Boty te rozpoznają frazy słowne wysyłane przez użytkowników. Ich automatyczne odpowiedzi są oparte na tym, jak są zaprogramowane.

Jak widać z tego przykładu Pizza Hut, te boty mogą być używane bezpośrednio do zwiększenia sprzedaży i zwiększenia strumieni przychodów.

Wierzę, że do końca 2018 r.Więcej firm skorzysta z tych narzędzi. W rzeczywistości, a ostatnie badanie sugeruje, że około 80% menedżerów marketingu używało lub planuje używać chatbotów do 2020.

Jest to zwycięskie rozwiązanie, które jest opłacalną alternatywą dla płacenia rzeczywistych przedstawicieli obsługi klienta.

Szacuje się, że chatboty uratują firmy w branży opieki zdrowotnej i bankowej a solidny 8 miliardów dolarów rocznie do roku 2022. To w porównaniu do 20 milionów dolarów w 2017 roku.

Jasne, nic nie zastąpi osobistego dotyku ludzkiej reakcji. Przynajmniej jeszcze nie. Ale te chatboty są teraz na dobrej drodze.

Zorganizuj swoje pomysły w mediach społecznościowych w jednym miejscu we wszystkich używanych aplikacjach do dokumentów.

3. Influencer marketing ewoluuje

Influencer marketing też nie jest nową koncepcją. Ale sposób, w jaki jest on używany w kanałach społecznościowych, zdecydowanie się zmienia w 2018 roku.

Mówiąc dokładniej, firmy zaczynają współpracować z mikro influencerzy w celu zwiększenia ich wiarygodności.

Czym dokładnie jest micro influencer? Są to Ludzie na kanałach społecznościowych, którzy mają silną obserwację, ale nie mają statusu gwiazdy.

Chociaż nie ma dokładnego progu, mikro influencerzy zwykle mają pomiędzy 1,000 a 90,000 zwolenników. Gdy zaczniemy docierać do linii setek tysięcy obserwujących, wkraczamy na terytorium Macro influencer. A wszystko wyższe niż wpływ makro jest uważane za celebrytę.

Oto niektóre z najważniejsze powody dlaczego marki współpracują z tego typu influencerami:

image9

Badania pokazują, że mikro influencerzy mają 60% wyższy współczynnik zaangażowania niż tradycyjni influencerzy gwiazd. Możesz również spodziewać się wzrostu średniej tygodniowej konwersji o 22.2% z tej taktyki marketingowej.

Innym powodem, dla którego marki są tak przyciągane do mikro influencerów, jest to, że są opłacalne w porównaniu z innymi wydatkami reklamowymi.

Jest to wciąż stosunkowo nowy trend, więc zarówno marki, jak i influencerzy nie są pewni, jak wymyślić znormalizowaną skalę płac. Jak na razie, wszystko idzie.

Widziałem kilka firm, które nawet nie płacą swoim wpływowym. Po prostu wysyłają im darmowe rzeczy do postów w mediach społecznościowych.

Ale w miarę postępów w 2018 r. oczekuję, że mikro influencerzy będą bardziej doświadczeni w biznesie i zażądają zapłaty za swoje wysiłki.

Wiedzą, że ich zwolennicy ufają ich opiniom. Nie wahaj się więc wydawać pieniędzy na influencer marketing w miarę upływu roku.

4. Marki korzystają z płatnych reklam

Jest rok 2018, więc firmy wiedzą, że muszą być aktywni w mediach społecznościowych. Mają profile na wielu platformach i aktualizują je codziennie.

Chociaż jest to zdecydowanie niezbędne do przetrwania,to nie wystarczy.

Firmy, które chcą przenieść swoje strategie w mediach społecznościowych na wyższy poziom, również płacą za reklamy.

Sam Facebook ma więcej niż sześć milionów reklamodawców na jego peronie. Na Wrzesień 2017, Instagram uderzył w dwa miliony miesięcznie płatnych reklamodawców.

To dlatego, że bardzo łatwo jest skonfigurować reklamy, aby kierować je do określonej grupy demograficznej. Trudno jest firmom odrzucić tego typu precyzję kierowania.

Wystarczy spojrzeć na to, jak proste są te opcje dla marketerów, którzy chcą reklamować się na Facebooku:

image3 2

Oprócz tego, że możesz dotrzeć do tak precyzyjnej grupy odbiorców, Facebook ułatwia również ustawienie budżetu. Możesz go skonfigurować codziennie lub co tydzień. Marki mogą również zarządzać swoimi budżetami w oparciu o żywotność każdej reklamy.

Istnieje również wiele różnych opcji dla typu reklamy, którą chcesz uruchomić.

Łatwo jest eksperymentować, aby dowiedzieć się, co działa najlepiej dla Twojej firmy w oparciu o grupę demograficzną, którą kierujesz.

Badania pokazują że do roku 2020 reklamy w mediach społecznościowych przekroczą wydatki na reklamę w gazecie.

Przewiduję, że w 2018 roku więcej firm przeznaczy większą część swoich budżetów marketingowych na płatne reklamy w mediach społecznościowych.

5. Słuchanie społeczne

Platformy społecznościowe słuchają twoich rozmów. Czy chcesz w to wierzyć, czy nie, to prawda.

Wiem, że już to widziałeś. Rozmawiasz o czymś ze znajomymi, a potem widzisz reklamę w mediach społecznościowych.

Przerażające? Tak. Ale taka jest rzeczywistość świata, w którym teraz żyjemy.

Rozwiązania marketingowe jak Sprout Social oferuj narzędzia do słuchania społecznościowego, aby pomóc markom analizować różnych odbiorców.

image8 1

Istnieje wiele sposobów, w których firmy mogą skorzystać ze słuchania społecznego.

Daje Ci możliwość sprawdzenia, co konsumenci mówią o Twojej firmie. Ale możesz także użyć tego narzędzia do monitorowania odpowiednich słów kluczowych lub hashtagów używanych w mediach społecznościowych.

Możesz użyć tych danych, aby odpowiednio dostosować strategię marketingową i upewnić się, że kierujesz reklamy do właściwych odbiorców.

6. Marki wykorzystują treści generowane przez użytkowników

Treści generowane przez użytkowników są w zasadzie jak darmowa reklama. To jeden z najlepszych sposobów na rozwijaj swój biznes, wykonując mniej pracy.

Przekonaj klientów do rozmowy o Twojej firmie.

Zachęć ich do używania hashtagów i publikowania informacji o Twojej marce na platformach społecznościowych. Jednym z najprostszych sposobów, aby to osiągnąć, jest publikowanie treści użytkownika w profilu firmy.

Jeśli ludzie zobaczą, że jesteś chętny do wyświetlania zdjęć użytkowników, więcej osób opublikuje o Tobie, starając się zostać wybranym.

Zobacz jak Thule wykorzystuje tę strategię na swojej stronie Instagram:

image5 2

Jak widać w komentarzach, użytkownik, który udostępnił to zdjęcie, podziękował nawet Thule za opublikowanie ich treści.

Teraz więcej obserwujących będzie zachęcanych do tego. Zwiększy to zasięg ich produktów do szerszego grona odbiorców.

Kiedy klient publikuje informacje o Twojej firmie na swoim profilu osobistym, eksponuje Twoją markę wszystkim swoim obserwującym. Niektórzy z tych ludzi mogą nawet nie wiedzieć, że Twoja marka istnieje.

Ponadto ludzie ufają rekomendacjom swoich przyjaciół i rodziny.

Dlatego wykorzystanie treści generowanych przez użytkowników jest najlepszą strategią generowania leadów. Platformy społecznościowe są idealnym kanałem dystrybucji tego typu treści.

7. Rozszerzona rzeczywistość

Rozszerzona rzeczywistość bierze coś, co jest prawdziwe i zmienia to za pomocą technologii.

Jednym z najlepszych przykładów rozszerzonej rzeczywistości z powodzeniem zastosowanej na rynku konsumenckim był Pokemon Go aplikacja do gier.

Aplikacja uzyskała dostęp do kamery użytkownika i dodała fikcyjne elementy do ekranu.

Ale teraz kanały mediów społecznościowych wdrażają rozszerzoną rzeczywistość również na swoich platformach. Jestem pewien, że znasz Filtry twarzy Snapchata.

image6 2

Facebook skoczył na ten Moda, jak również z ich Platforma efektów kamery.

Wprowadzają rozszerzoną rzeczywistość na zupełnie nowy poziom dzięki tym funkcjom. Zbudowali nawet Studio rzeczywistości rozszerzonej dla programistów do projektowania unikalnych animacji.

Filtry te reagują na ruch i interakcje w czasie rzeczywistym, nawet podczas transmisji na żywo.

Oto przykład tego, jak to wygląda podczas transmisji na żywo na Facebooku:

image7 2

Ponieważ Facebook prowadzi również Instagram, można śmiało powiedzieć, że tego typu opcje będą dostępne również na tej platformie w 2018 roku.

Spodziewam się dużych zmian w rozszerzonej rzeczywistości w mediach społecznościowych w najbliższej przyszłości, które będą o wiele bardziej imponujące niż tylko filtr twarzy psa.

8. Zawartość efemeryczna

Jeśli nie słyszałeś wcześniej o treściach efemerycznych, nie oznacza to, że nie jesteś z nimi zaznajomiony.

Definicja treści efemerycznych jest czymś krótkotrwałym, trwającym do 24 godzin, zanim zniknie na zawsze.

Oczywiście mam na myśli takie rzeczy jak Snapchat i historie na Instagramie. Po tym, jak Snapchat wymyślił tę koncepcję, Instagram szybko rozpoznał jego popularność i zaimplementował ją również na swojej platformie.

Powodem, dla którego krótkotrwałe treści są tak popularne, jest to, że ludzie czują się bardziej autentyczni w porównaniu z tradycyjną reklamą sponsorowaną.

Użytkownicy go uwielbiają i codziennie dodają takie treści do swoich profili osobistych. Ale marki muszą również z tego skorzystać.

Jest to świetna alternatywa dla transmisji wideo na żywo, ale ma podobne efekty.

Jest to okazja, aby publikować kilka razy w ciągu dnia bez spamowania osi czasu obserwujących.

Na przykład możesz nie chcieć publikować pięciu zdjęć i filmów dziennie na Instagramie. Użytkownicy, którzy Cię śledzą, mogą postrzegać to jako irytację.

W rzeczywistości zbyt częste publikowanie w mediach społecznościowych może spowodować, że ludzie Nie obserwuj swojego profilu.

image2 2

Ale dodawanie nowej zawartości do historii nie jest tak denerwujące, ponieważ nie zajmuje miejsca na osi czasu w taki sam sposób, jak obraz lub wideo.

Dodatkowo tego typu historie wywołują strach przed utratą.

Jeśli Twoja firma zacznie regularnie udostępniać efemeryczne treści, użytkownicy będą regularnie sprawdzać, aby upewnić się, że niczego nie tracą.

Polecam użycie tej strategii do uruchomienia sprzedaży flash lub innych promocji w celu zwiększenia sprzedaży. Zobaczymy więcej firm, a także zwykłych ludzi dodających więcej krótkotrwałych treści do swoich profili w mediach społecznościowych.

9. Ruch referencyjny i zasięg organiczny maleją

Platformy społecznościowe zmieniają swoje algorytmy. Ma to wpływ na to, co użytkownicy widzą na swoich osiach czasu.

W rezultacie Strony domowe i terminy nie są zalewane tak wieloma postami i reklamami marek. Zamiast tego posty od rodziny i przyjaciół są traktowane priorytetowo.

W poprzednich latach te zmiany algorytmów spowodowały spadek zasięgu organicznego na Facebooku o ponad 50%.

Nie możesz więc polegać na wszystkich postach w mediach społecznościowych, aby przyciągnąć ruch i kliknięcia do swojej witryny.

Dlatego marki muszą wymyślić alternatywne metody marketingu w mediach społecznościowych, takie jak płatne reklamy i mikro influencerzy, aby zwiększyć ruch polecający.

10. Małe firmy zwiększają swoją obecność społeczną

Nikt już nie może sobie pozwolić na ignorowanie mediów społecznościowych. Stała się regularną częścią naszego codziennego życia.

Dziesięć lat temu właściciele małych firm mogli pomyśleć, że budowanie obecności w mediach społecznościowych nie jest konieczne, ale teraz wszyscy zdają sobie sprawę, jak ważne jest utrzymanie konkurencyjności.

W rzeczywistości, 52% właścicieli małych firm publikuj w mediach społecznościowych na co dzień.

Podczas gdy Facebook jest nadal najpopularniejszą opcją, inne kanały społecznościowe odnotowują wzrost liczby small business users.

image4 2

Przy tak wielu platformach do zarządzania właściciele firm są zmuszeni do zmiany sposobu działania.

Zatrudniają menedżerów marketingu w mediach społecznościowych i wykorzystują narzędzia oszczędzające czas aby pomóc zarządzać i planować swoje posty z automatyzacji.

Firmy bez aktywnych profili w mediach społecznościowych będą walczyć o przetrwanie w 2018 roku.

Wniosek

Zmiany w mediach społecznościowych stale się zmieniają.

Jako marketer musisz być na bieżąco z najnowszymi trendami, aby trzymać rękę na pulsie i skutecznie dotrzeć do grupy docelowej.

Na podstawie badań, które znalazłem, udało mi się zawęzić dziesięć najlepszych trendów w mediach społecznościowych, na które możesz mieć oko w 2018 roku.

Użyj tej listy jako punktu odniesienia i przewodnika do pozycjonowania swojej strategii marketingowej.

Dorzucę ci nawet bonus. Chociaż niekoniecznie jest to trend, to raczej prognoza.

Myślę, że Twitter wprowadzi duże zmiany w 2018 roku. W przeciwieństwie do reszty mojej listy, to raczej przeczucie, a nie stwierdzenie oparte na faktach, dlatego to pominąłem.

Wykorzystaj te informacje na swoją korzyść, przechodząc do przodu w drugiej połowie tego roku.

Chcesz Więcej Ruchu?

Uzyskaj pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów.

Rozpocznij

Total
0
Shares
Related Posts