The Exotic Entrepreneur ‘ s 3-Step Guide to Growing Your Business Online

Co może mongolska gościnność, poczta na Antarktydzie i belgijski pommes frites kucharz nauczył cię jak rozwijać swój biznes?

Cóż, możesz przejść długą drogę do odpowiedzi, odkurzając paszport, sprzedając wszystko, co posiadasz, i wędrując po świecie przez następne dwa lata.

Ale, aby zaoszczędzić Ci niezręcznych pytań rodzinnych, które otrzymaliśmy od robienia tego właśnie rzeczy (Chcesz zrobić co?!), Przygotowałam dla was krótką, 3-częściową serię lekcji z całego świata.

Zasznuruj Buty Do Chodzenia, załóż aparat na szyję i otwórz przewodnik. Wycieczka zaczyna się teraz …

1. Powitaj swoich klientów

Tradycja” praw gości ” w Mongolii sięga czasów Czyngis-chana i nie ma znaczenia, czy jesteś członkiem rodziny, czy zupełnie obcym.

Po przyjeździe na ger (Jurta), matriarch zaoferuje ci miejsce wraz z parującą gorącą miską słonej herbaty mlecznej i talerzem suszonych twarogów serowych. Najstarszy mężczyzna z rodziny zaoferuje odwiedzającym mężczyznom tabakę z butelki, którą trzyma w wewnętrznej kieszeni swojej tradycyjnej szaty deel.

Jeśli jest lato i wyglądasz jak najmniej zabawy, może nawet być oferowane niektóre airag, albo sfermentowane mleko klaczy splecione wódką, by wieczór umilać.

To może być dezorientujące jako nie-mongolski pobyt w ger za pierwszym razem, gdy pustynia Gobi zbliża się do Twoich drzwi i dzieli przestrzeń z Husky nomads w tradycyjnym stroju.

Nie mówisz tym samym językiem. Zwyczaje, jedzenie, a nawet podstawy, takie jak znalezienie łazienki, są nieoczekiwane (to za wielką skałą na tyłach).

To jest, gdy gościnne tradycje są jeszcze bardziej cenne, przynajmniej z punktu widzenia odwiedzających. Pokazanie, gdzie się udać, co robić i jak żuć te chrupiące twarogi serowe bez łamania zęba pozwala odwiedzającym odpocząć na tyle, aby docenić zapierające dech w piersiach piękno mongolskiej wsi.

Działa to tak samo z Twoją stroną internetową. Kiedy ktoś przychodzi do ciebie po pomoc, oznacza to, że nie wie, jak to zrobić samemu. Twoja wiedza jest dla nich tak obca, jak Mongolia, i to do ciebie należy powitanie ich i upewnienie ich, że ich potrzeby zostaną zaspokojone.

  • Witamy odwiedzających z jasnym, prostym angielskim oświadczeniem o tym, co robi Twoja firma, aby wiedzieli, że są we właściwym miejscu.
  • Zaoferuj swoim nowym odwiedzającym stronę “Start Here” z przydatnymi artykułami, opisem, jak uzyskać potrzebną pomoc i najłatwiejszymi sposobami nawiązania kontaktu z Tobą i Twoją marką.
  • Demystyfikuj się, tworząc angażującą stronę “O nas” ze zdjęciem lub filmem zamiast logo. Ludzie chcą robić interesy z tymi, których znają, lubią i którym ufają. Muszą zobaczyć twoją twarz lub wiedzieć o tobie coś osobistego, aby rozpocząć proces.

Po tym, jak sam spróbowałem, nie polecam oferowania im sfermentowanego mleka klaczy. Przynajmniej nie, jeśli chcesz, żeby wrócili.

Studium Przypadku: LearnVest, witryna finansowa dla kobiet, ma przycisk “Jak działa LearnVest”, aby pokazać nowemu odwiedzającemu dokładnie, czego się spodziewać i jak najlepiej wykorzystać narzędzia i kursy witryny. Jasny, czytelny wygląd kojący dla kogoś, kto przybywa z poszukiwań już zaniepokojony pieniędzmi.

2. Zarządzanie oczekiwaniami klientów

W marcu zeszłego roku dotarliśmy na najdalszą placówkę na świecie, gdzie dostarczano pocztę, było 2 stopnie Celsjusza. Pingwiny kręciły się wokół, a my z łatwością mogliśmy zobaczyć Czarny budynek z jasnoczerwonym wykończeniem na śniegu i lodzie Antarktydy.

Ten brytyjski urząd pocztowy w Port Lockroy szczyci się małym muzeum i sprzedaje pocztówki i Znaczki, dzięki czemu można wysłać dorky Wiadomości do swoich przyjaciół i rodziny z powrotem do domu.

Jak myślisz, jak długo trwa pocztówka z Antarktydy do Ameryki Północnej?

To jest rodzaj pytania, które klient chce wiedzieć. Poczmistrz powiedział nam, że może to trwać nawet 9 miesięcy, ponieważ lato się kończy, a pakiet lodowy prawdopodobnie uniemożliwi innemu statkowi ponowne odebranie poczty przez 6-8 miesięcy.

Uzbrojeni w te informacje, wysłaliśmy pocztówki i żartowaliśmy, że dotarły w samą porę na Boże Narodzenie. Wiesz co? Tak! Doświadczenie dookoła było przyjemne, pomimo faktu, że moja mama nie zobaczyła uroczej pocztówki z pingwinami, dopóki nie podróżowaliśmy po słonecznej Tajlandii.

Dłuższe terminy dostaw, zakłócenia w obsłudze i potencjalne problemy powinny być zawsze omawiane z wyprzedzeniem z nowymi klientami. Tak powinny podstawowe kroki w prowadzeniu interesów z Tobą.

  • Jasno określ, co się stanie, gdy ktoś kliknie “Kup” lub “subskrybuj” w Twojej witrynie, w tym link do rozwiązywania problemów. Nie każ im kopać informacji po tym, jak są już sfrustrowani.
  • Powiedz czytelnikom dokładnie, czego mogą się spodziewać pod względem tego, kiedy pojawi się biuletyn, jak często publikujesz nowe artykuły i czego można oczekiwać od zaangażowania się z Tobą. Jeśli wysyłasz codziennie e-mail, a oni oczekują miesięcznie, zobaczysz wiele rezygnacji z subskrypcji.
  • Poinformuj klientów o najlepszych sposobach dotarcia do ciebie lub Twojego działu obsługi klienta, malejąco. Nie chcesz, aby niezadowolony klient tweetował, gdy nie tweetujesz, lub zostawiał pocztę głosową, gdy oczekujesz wiadomości e-mail.

Studium Przypadku: Amazon jest liderem w tej metodzie. Dowiesz się dokładnie, co się stanie, gdy kupisz produkt, jak może być dostarczony (i kiedy), link do rozwiązywania problemów i bonusowa wskazówka dotycząca oferowania powiązanych produktów do zakupu przy kasie. Pamiętaj, nie musisz sam tego ustawiać. Publikujemy nasze książki za pośrednictwem Amazon i pozwalamy im fachowo obsługiwać dystrybucję i dostawę, coś, z czym borykaliśmy się, sprzedając książki na własną rękę. Nie musisz odkrywać koła na nowo, zwłaszcza jeśli nie jest to twoja wiedza.

3. Ogranicz swoją wiedzę

“Chez Antoine” to niewiele więcej niż chatka na małym placu, miejsce dla każdego w Brukseli, szukającego najlepszych w Belgii frites (proszę, nie nazywaj ich frytkami!).

Linia formuje się wcześnie i rozciąga się na ulicę. Zapach smażonych ziemniaków jest odurzający, a każdy zadowolony klient odchodzi z papierowym stożkiem belgijskiego frites, głodni ludzie wciąż w kolejce patrzą z tęsknotą.

Niektórzy z nich będą czekać do godziny, denerwując się, gdy odkryją, że osoba przed nimi zamawia 2 tuziny na imprezę. Tak, w Brukseli jest coś takiego jak”frite uciekaj.’

W mieście, w którym setki restauracji i stoisk oferują smażone ziemniaki, Chez Antoine wyróżnia się, ponieważ są one przedmiotem jego działalności, a nie tylko standardowym menu.

Specjalizuje się w przygotowaniu “podwójnego smażenia” z pommes frites, nawet mając okno dedykowane do frites– tylko klienci ze względu na ich popularność. W jego restauracji, Twój burger lub kanapka jest stroną do twojego pommes frites.

Ludzie częściej kupują od ciebie, gdy widzą cię jako eksperta w jednej rzeczy, a nie Jacka wszystkich transakcji.

  • Już na pierwszy rzut oka na Twoją witrynę wyjaśnij, czym się zajmujesz i komu możesz pomóc. Czytelnicy powinni czuć, że “dostajesz” ich potrzeby od samego początku lub pozwalasz im iść dalej, jeśli nie pasują do siebie.
  • Bądź konsekwentny w przekazywaniu wiadomości, aby ludzie wiedzieli, kim jesteś i co robisz.
  • Przeliteruj, kto jest najlepiej obsługiwany przez różne oferty tej jednej ogólnej rzeczy, aby ludzie mogli znaleźć dokładnie to, czego potrzebują. Zrób to śmiesznie łatwe.

Zapach Antoine ‘ a frites Wyskakiwanie z witryny prawdopodobnie przyspieszyłoby również proces zakupu.

Studium Przypadku: Cheeseweb to strona dla anglojęzycznych emigrantów mieszka w Belgia. Nie udają, że są ekspertami w 20 różnych miejscach, ale wiedzą, co robić, zobaczyć i zjeść w tym zaskakująco zróżnicowanym kraju — w tym przystanek w Chez Antoine dla frites.

Going local

Dzisiaj nasza wycieczka zabrała nas na Antarktydę, Belgię i Mongolię, a twoje pamiątki obejmują:

  • Powitaj swoich klientów jak mongolski koczownik. Tradycyjne deel i tabaka są opcjonalne, ale gościnność i wiadomość “zajmę się Tobą” są niezbędne.
  • Zarządzanie oczekiwaniami klientów jak Poczmistrz w parku. Powiedz ludziom, czego mają się spodziewać i kiedy, a uzyskasz wyższy wskaźnik klikalności.
  • Ogranicz swoją wiedzę jak egomaniak z koszykiem ziemniaków. Wykrzycz swoją specjalność i stań się znany jako “osoba” za to, co robisz. Nie daj się złapać próbując być wszystkim dla wszystkich, bo nie możesz.

Bycie przedsiębiorcą w drodze nie jest łatwiejsze ani trudniejsze niż robienie tego z domowego biura, ale zapewnia bardziej kolorowe przykłady lekcji biznesowych wokół nas.

Teraz, gdy jesteś z powrotem w domu, możesz kontynuować lekcje na własnym podwórku (lub z kanapy).

Szukając sposobów na poprawę swojej firmy, pomyśl o czasach, w których czujesz największą ulgę, jesteś mile widziany, bawisz się lub pomagasz w codziennym życiu. Możesz nie iść do mongolskiego ger w najbliższym czasie, ale po prostu może dowiedzieć się wielką lekcję o obsłudze od kierownika w lokalnej mongolskiej restauracji BBQ.

Dołącz do mnie na naszej następnej trasie za kilka tygodni, jak wziąć kilka lekcji z starożytnych ruin, południowoamerykańskich salonów piękności i azjatyckich wózków żywnościowych.

Czy masz jakieś wspaniałe doświadczenia podróżnicze, które informują o praktykach biznesowych? Jeśli tak, daj mi znać w komentarzach!

Total
0
Shares
Related Posts