Te 3 liczby w Google Analytics pomogą Ci tworzyć lepsze treści

image02

Google Analytics (GA) to najlepszy przyjaciel marketera cyfrowego. Używam go cały czas aby sprawdzić metryki, dostrzec trendy i zobaczyć, jaki rodzaj treści moi odbiorcy cenią najbardziej.

Oczywiście istnieją inne narzędzia, których możesz użyć do analizy metryk, ale nie są one tak cenne jak GA z dwóch powodów.

Po pierwsze, Google Analytics jest bezpłatny. Cena nie może być pobita.

Po drugie, Google Analytics to narzędzie zaprojektowane przez firmę, która dała nam również najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie. Oznacza to, że może (i zapewnia) informacje o historii przeglądania i wyszukiwania osób, które odwiedzają Twoją witrynę.

Poza tym Google Analytics oferuje bogactwo informacji, które można wykorzystać do zwiększenia zasięgu. GA ułatwia sprawdzanie współczynników konwersji, przeglądanie danych demograficznych odwiedzających, odkrywanie sposobu, w jaki ludzie podążają za linkami w Twojej witrynie i analizowanie lejka e-commerce.

Zasadniczo Google Analytics jest niesamowite.

Oczywiście używam kilku narzędzi do śledzenia moich danych i analizowania ich. Ale zdecydowanie polecam Google Analytics.

Jeśli jesteś marketerem cyfrowym, musisz wiedzieć co nieco o Google Analytics.

Dlatego napisałem ten artykuł.

Chcę ci dać trzy proste, proste i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci twórz lepsze treści.

W analityce chodzi o to, że wszystkie te liczby i wskaźniki służą jednemu celowi. Opowiadają historię. Dają Ci instrukcje.

Mówią ci, jak stać się lepszym marketerem.

Celem analityki jest pokazanie, co dzieje się z marketingiem i co należy zmienić.

Marketing to nie zgadywanka. Nie powinieneś się zastanawiać.: Czy to działa? Powinieneś wiedzieć. I powinieneś wiedzieć z powodu data.

Chcesz wiedzieć, co działa, a co nie działa z Twoim content marketingiem?

Te trzy liczby, które wam pokażę, właśnie to robią. Dają one dokładny odczyt zachowań użytkowników i powiedzieć, co należy zrobić dalej.

1. Średni czas na stronie

To proste: jeśli masz świetną treść, ludzie ją przeczytają.

A czytanie wymaga czasu.

image05

Czytelnicy prędkości mogą przejrzeć taki artykuł w około dwie minuty.

To szalenie szybko.

Dla większości-zwykłych śmiertelników-ten artykuł zajmie 10-15 minut.

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak szybko czytasz, zrób test na myReadSpeed.com.

image01

Google Analytics daje ci wgląd w to, jak czytają Twoi odbiorcy. Nie, to nie sprawdzi ich szybkości czytania.

Jednak to is będzie dać ci informacje dotyczące ich czasu i zachowania na stronie.

Informacje te pochodzą z Średni czas na stronie w GA. Zapewnia wgląd w poziom zainteresowania odbiorców, szybkość czytania i ogólne zaangażowanie na stronie.

Jak sama nazwa wskazuje, mówi ci, jak długo przeciętny użytkownik wisi na określonej stronie.

Jeśli tworzysz treści o długości słów 2,000 i zauważysz, że ludzie odchodzą po zaledwie 30 sekundach, to albo masz publiczność składającą się wyłącznie z osób, które brały udział w kursie Evelyn Woods Reading Dynamics, albo po prostu nie poświęcają czasu na przeczytanie wszystkich Twoich treści.

Uwaga Spoiler: to chyba ten drugi.

Nadszedł czas, aby spojrzeć na średni czas na stronie metryki.

Można go znaleźć na Behavior Overview report of GA.

  • Kliknij zachowanie na pasku bocznym po lewej stronie.
  • Wybierz przegląd z menu wyświetlonego poniżej.

Zobaczysz metrykę wśród statystyk, które pojawiają się pod wykresem:

image08

Niestety, ta liczba daje średnią wszystkich twoich stron. Potrzebujesz raportu, który pokazuje, ile czasu odwiedzający spędzają na poszczególnych stronach.

Możesz utworzyć raport niestandardowy, aby pokazać te informacje.

Jest jednak łatwiejsza opcja. Wystarczy zaimportować raport analizy efektywności treści Avinash Kaushik.

Pokaże, ile czasu odwiedzający spędzają na każdej stronie.

Możesz użyć tego raportu, aby określić, który rodzaj treści jest “lepki”—to znaczy, które posty na blogu mają tendencję do najdłuższego trzymania się ludzi.

Gdy już to wiesz, możesz produkować więcej tego typu treści.

Oto wielki pomysł stojący za średnim czasem na stronie metryki.

Wiedząc, jak długo użytkownicy spędzają na danej stronie, dowiesz się, jak bardzo są zainteresowani stroną.

Pamiętaj, to tylko średnia. Czytelnik, który spędza 20 minut na stronie, zostanie zrównoważony przez czytelnika, który spędza tylko dwie sekundy na stronie.

Wzięty jako średnia, jednak czas na stronie pokazuje, jak ciekawe oraz angażowanie Twoje treści są.

Jeśli twój średni czas na stronie wynosi naprawdę nisko, może to sugerować, że Twoje treści nie są tak świetne.

Znajdź strony lub artykuły, które mają najdłuższy średni czas na stronie, określ, czym różnią się te strony i skorzystaj z tych zasad podczas tworzenia większej ilości treści.

2. Skierowania

Jednym z najlepszych sposobów, aby sprawdzić, czy Twoje treści rezonują z ludźmi, jest sprawdzenie, czy inni webmasterzy łączą się z nimi ze swoich witryn.

Dlatego musisz zwrócić uwagę na metrykę skierowań.

Aby wyświetlić polecenia:

  • Kliknij Akwizycja na lewym pasku bocznym Google Analytics.
  • Wybierz Cały Ruch.
  • Kliknij Kanały.

W tabeli, która pojawia się na głównym ekranie, zobaczysz, że pierwsza kolumna jest oznaczona jako “domyślne grupowanie kanałów.”Wymienia różne kanały, które obejmują wyszukiwanie społecznościowe, bezpośrednie, organiczne i skierowania.

image03

Ważna jest tutaj Metryka skierowania. Kliknij ten link, aby wyświetlić polecenia.

Wyświetlona tabela pokazuje dokładnie, skąd pochodzi ruch przychodzący. To świetna informacja, ale wciąż nie jest to kompletna historia.

Dlaczego? Ponieważ jest to łączna liczba. Innymi słowy, pokazuje, ile cały twój ruch pochodzi z określonych witryn i nie pokazuje, do których konkretnych stron linkują.

Na szczęście można to naprawić, dodając nową kolumnę do tabeli.

Jak powiedziałem, uwielbiam Google Analytics.

U góry tabeli zobaczysz menu rozwijane o nazwie ” wymiar dodatkowy.”Kliknij na to:

image00

W menu, które się pojawi, kliknij na ” zachowanie.”Następnie wybierz” strona docelowa ” z listy opcji, które się pojawią:

image04

Bum. Teraz masz raport polecający, który nie tylko pokazuje, które witryny łączą się z Twoją witryną, ale także konkretne strony, do których prowadzą linki.

image06

Jeszcze lepiej: domyślne sortowanie jest według liczby sesji w porządku malejącym. Dzięki temu możesz natychmiast zobaczyć, który rodzaj treści ma najwięcej linków zwrotnych.

Co robisz z tą informacją?

Łatwe: twórz więcej treści, takich jak artykuły, które mają najwięcej poleceń. Jeśli Twoje treści są dobre, ludzie linkują do nich. To takie proste.

Ultra-linkable treści jest dobrze. treść. Im więcej linków zarabiasz, tym lepiej robisz.

3. Zainteresowania

Marketing polega na dotarciu do ludzi.

Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku content marketingu.

Jeśli chcesz skutecznie łączyć się z odwiedzającymi, musisz komunikować się z nimi na ich poziomie. Dlatego to świetny pomysł, aby dowiedzieć się, jakie są ich zainteresowania.

Na szczęście Google Analytics ma na to raport.

  • Kliknij “publiczność” na lewym pasku bocznym GA.
  • Wybierz “zainteresowania” z rozwijanego menu, które pojawia się poniżej.
  • Kliknij na ” przegląd.”

Teraz patrzysz na kilka wykresów słupkowych, które pokazują zainteresowania odbiorców. Poniższy wykres pochodzi ze strony technicznej.

image09

Pierwszy wykres przedstawia ” kategorię powinowactwa.”To mówi o ogólnych hobby i zainteresowaniach osób, które odwiedzają Twoją witrynę. Oto jak Google definiuje kategorie powinowactwa:

Kategorie Affinity identyfikują użytkowników pod względem stylu życia; na przykład Technofiles, fani sportu i entuzjaści gotowania. Kategorie te są zdefiniowane jako podobne do odbiorców telewizyjnych.

Wykres “in-Market Segment” pokazuje, co odwiedzający są zainteresowani zakupem. Oto definicja odbiorców na rynku od Search Engine Watch:

Publiczność na rynku składa się z ludzi, którzy aktywnie szukają i porównują twój produkt/usługę. Osoby z tej grupy wskazały, że są aktywnie obecne na rynku dla określonej kategorii, takiej jak “Samochody i pojazdy”, “nieruchomości” lub “Podróże”, lub którejkolwiek z innych grup odbiorców obecnie dostępnych w Google.

Wykres” Inne ” daje szerokie kategorie zainteresowań odwiedzających. Google wyjaśnia to w ten sposób:

Inne kategorie zapewniają najbardziej szczegółowy, skoncentrowany widok użytkowników. Na przykład, podczas gdy Kategorie powinowactwa obejmują kategorię smakoszy, inne kategorie obejmują kategorię przepisy / kuchnie / Azja Wschodnia.

W jaki sposób to pomaga tworzyć lepsze treści? Daje możliwość dopasowania postów na blogu do zainteresowań czytelników, jednocześnie zwiększając markę.

Na przykład, załóżmy, że prowadzisz stronę e-commerce z modą męską. W tym tygodniu nie wiesz, jaki rodzaj artykułu powinieneś napisać na swoim blogu.

Uruchamiasz Google Analytics i przeglądasz zainteresowania użytkowników.

A potem masz ” Aha!”moment.

Na wykresie “in-Market Segment” widać, że 10% odwiedzających jest zainteresowanych “zatrudnieniem.”Szukają pracy.

Zamykasz GA, logujesz się do swojego CMS WordPress i wpisujesz artykuł zatytułowany “oto jak się ubrać na sukces podczas następnej rozmowy kwalifikacyjnej.”

Bum. Artykuł jest udostępniany bardziej niż większość innych w Twojej witrynie; dostaje linki zwrotne z różnych witryn “life hacker”; a nawet otrzymujesz wyróżnienie w GQ.

To by się nie stało, gdybyś nie sprawdził interesów swoich gości.

Możesz zagłębić się w każdą z tych kategorii zainteresowań. Na przykład kliknij “segmenty rynku” w menu paska bocznego pod ” zainteresowania.”

image07

W ten sposób zostanie wyświetlony podział trendów ruchu związanych z segmentem rynku wewnętrznego.

Możesz zobaczyć, jak każda kategoria odwiedzających wchodzi w interakcję z witryną – ich sesje, współczynnik odrzuceń, czas trwania sesji i ukończenie celu (jeśli masz aktywowane cele).

Co dalej?

Wpływ Twoich działań content marketingowych nie powinien być tajemnicą.

Sprawdzaj regularnie Google Analytics, aby zobaczyć, jakie typy artykułów użytkownicy cenią najbardziej. Następnie regularnie twórz tego typu treści.

Możesz replikować ten model dla każdej liczby w Google Analytics.

Po prostu zadaj sobie te pytania:

  • Co ta liczba / metryka mówi o moich odbiorcach?
  • W jaki sposób Moja zawartość powinna się w związku z tym zmienić?

Współczynnik odrzuceń, czas trwania sesji, odsetek nowych sesji, liczba powracających odwiedzających, dostawcy usług, system operacyjny, rozdzielczość ekranu, Przeglądarka, Ustawienia językowe, ruch mobilny, Data pozyskania, retencja użytkownika, strony na sesję—wszystkie te informacje mają związek z Twoim kontem użytkowników, czytelników, odbiorców.

Wszystko, co musisz zrobić, to zrozumieć, co oznaczają liczby, a następnie wprowadzić odpowiednie zmiany w swojej witrynie.

Wniosek

Chwileczkę.

Właśnie powiedziałem, aby “wprowadzić odpowiednie zmiany na swojej stronie internetowej,” ale muszę zaoferować ostateczne wyłączenie odpowiedzialności. Po to jest ten wniosek.

To kuszące, aby zwariować i zacząć zmieniać swoją stronę w lewo iw prawo. “Ooh! Numer! Zmień strategię! Odśwież zawartość! Zmień nagłówek!”

Pozwól, że cię ostrzegę. przeciw robiąc to. Dlaczego? Bo jeśli zaczniesz się zmieniać wszystko, pokonasz cały cel analityki, którym jest dokładne zrozumienie, co działa, a co nie.

Aby naprawdę zrozumieć, co jest skuteczne, a co nie jest tak skuteczne i jak wprowadzić odpowiednie zmiany, musisz zrobić jeszcze jedną rzecz.

Testy podzielone.

Ten artykuł nie jest miejscem do wyjaśniania testów podzielonych—wyjaśniłem niektóre z tych zasad gdzie indziej.

Zamiast tego jest to miejsce, w którym można cię zachęcić nie aby zmienić wszystko, ale dokonać strategicznych zmian w podzielonym środowisku testowym.

Zaletą testowania poszczególnych zmian A / B jest to, że Twoje analizy-wszystkie te liczby, o których tam mówiłem—staną się o wiele bardziej niezawodne, skuteczne i możliwe do zastosowania.

Google Analytics w połączeniu z dokładnymi testami podzielonymi to niezawodny sposób na tworzenie lepszych treści.

Im lepiej czytasz i działasz na podstawie swoich analiz, tym lepiej tworzysz treści.

Total
0
Shares
Related Posts

Jaka jest Twoja historia?

W moim ostatnim poście użyłem historii, aby zilustrować, że opowiadania (która jest najpotężniejszą techniką copywritingu) doskonale nadaje się…