Jaka jest twoja ulubiona część nieruchomości w mediach społecznościowych? Profil na Twitterze czy Facebooku?
Chociaż są świetne, pierwszą rzeczą, od której zacznę, jest blog. Dlaczego? Ponieważ firmy, które blogują, zwykle mają 97% więcej linków przychodzących niż te, które tego nie robią, co oznacza większy ruch w wyszukiwarkach.
A stamtąd statystyki stają się jeszcze lepsze…
- 61% konsumentów dokonało zakupu w oparciu o post na blogu, który przeczytali.
- 60% konsumentów odczuwa pozytywne nastawienie do firmy po przeczytaniu jej bloga.
- 70% konsumentów dowiaduje się o firmie poprzez jej blog a reklamy.
Jeśli te statystyki nie przekonają cię do rozpoczęcia korporacyjnego bloga, może ta infografika będzie.
Bez względu na to, jaką masz firmę lub jak mała lub duża może być Twoja firma, posiadanie bloga dla Twojej firmy pomaga pozostać w kontakcie z klientami.
Blog przyciągnie Twoich potencjalnych klientów, ponieważ mogą dowiedzieć się o Twojej firmie i tym, co sprzedajesz. Blogi pomagają budować lojalność klientów, a także pomagają tworzyć osobiste relacje z klientami.
Ale wtedy sprawy stają się trochę skomplikowane.
Ponieważ piszesz bezpośrednio do swoich klientów i pozwalasz im rozmawiać z Tobą, robiąc to w sposób, który promuje Twoją firmę, nie możesz przestrzegać tych samych zasad, które dotyczą osób, które mają osobiste blogi.
Musisz uważać na porady, które stosujesz w “jak blogować”, ponieważ te informacje nie zawsze mają zastosowanie do blogowania biznesowego. Większość z nich jest pisana przez ludzi i dla osób z osobistymi blogami-mają o wiele więcej wyrozumiałości na temat tego, co publikują i jak to publikują.
Jeśli jesteś tutaj, aby robić interesy, będziesz musiał blogować trochę inaczej.
Na przykład wielu blogerów opowiada szczere, osobiste historie przepełnione emocjami, ale to nie zadziała, jeśli chcesz poprawić swoje wyniki finansowe. Nie możesz pisać swojej opinii na kontrowersyjne tematy ani wypowiadać się w sprawie, która Cię zdenerwowała. Jeśli to zrobisz, możesz zaszkodzić swojej sprzedaży.
Musisz też uważać na to, ile osobowości wlewasz w posty. Niektórzy blogerzy przeklinają jak marynarze lub rzucają bezczelnymi uwagami, a to działa na nich, ponieważ nie prowadzą średniej wielkości firmy ani dużej korporacji. Wyobraź sobie, że prezes Nike zaczął przeklinać na swojej stronie internetowej! Chcesz kupić buty do biegania? Prawdopodobnie nie.
Chodzi o to, że kiedy jesteś właścicielem bloga biznesowego, nie możesz grać według tych samych zasad, co inni blogerzy. Musisz być bardziej ostrożny w prezentowaniu swoich słów w sposób, który pozostawia dobre wrażenie na klientach i potencjalnych klientach oraz pomaga w korzystaniu z bloga do promowania swojej firmy.
Oto 35 wskazówek, które pomogą Ci to zrobić:
1. Nigdy nie pisz o problematycznych klientach
Pisanie o klientach, którzy pominęli płatność lub którzy byli niegrzeczni dla pracowników z zamiarem bycia “pomocnym” dla czytelników, wysyła wiadomość do potencjalnych klientów, że nie jesteś po ich stronie lub chcesz zrobić to, czego potrzeba, aby stworzyć zadowolonych klientów.
Poza tym, czy pracowałbyś z firmą, która może cię oczerniać? A co gorsza, twój interes? Firmy nie lubią negatywnego PR, więc nie rób z siebie królowej dramatów.
2. Zawsze brzmi udanie
Widziałem kilku właścicieli firm na blogu o ich kwartalnych stratach i kryzysie gospodarczym, jaki odczuwają. To po prostu pozwala potencjalnym klientom wiedzieć, że Twoja firma nie radzi sobie dobrze i że mogą lepiej współpracować z konkurencją.
I nawet jeśli mieliście się dobrze finansowo, po co publikujecie ile zarabiacie? To sprawia, że wyglądasz głupio, bo wszystko, o co będziesz prosił, to więcej konkurentów. Jeśli nie wiesz – gdzie można zarobić pieniądze, firmy będą się gromadzić.
3. Uważaj na kontrowersyjne tematy
To nie jest takie proste, jak się wydaje. Unikaj wrażliwych tematów, takich jak seks i religia, ale także trzymaj się z dala od dzielenia się opiniami lub osobistymi stanowiskami na potencjalnie zapalne tematy, takie jak najnowsze prawa lub praktyki branżowe. Stare powiedzenie brzmi: jeśli nie możesz powiedzieć nic miłego, nie mów nic w ogóle.
A jeśli zdarzy ci się napisać o czymś kontrowersyjnym, upewnij się, że masz fakty na poparcie swoich roszczeń i staraj się nie pozwolić, aby twoje emocje przeszkadzały.
4. Pokaż wartości
Mówienie o wartościach, które Twoja firma wspiera lub podtrzymuje, jest dobrym pomysłem. Jeśli uważasz, że biznes powinien być etyczny, przejrzysty i świadomy ekologicznie, to z pewnością napisz o tym – ale zrób to mimochodem i bądź ostrożny ze swoimi myślami. Lekceważ twarde postawy lub silne opinie i nigdy nie mów źle o konkurencji.
Jednym z najlepszych miejsc, w które możesz pokazać wartości, w które wierzy Twoja firma, jest Twoja strona O nas. I nie rób tego w chwalebny sposób, ale zamiast tego zrób to, mówiąc o problemach, które możesz rozwiązać dla potencjalnych klientów.
Na przykład, gdybym był Southwest Airlines i miał bloga, powiedziałbym o tym, jak wierzymy w to, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby pomóc członkom rodziny mieć wspaniałe doświadczenie. Chciałbym blog o wszystkich małych rzeczy, które sprawiają, że jest to możliwe, takie jak preferowane siedzenia dla rodzin. Kiedy masz rodzinę, podróżowanie nie jest łatwe. Ponieważ Southwest nie ma przypisanych miejsc siedzących, wiele rodzin może zdecydować się nie zarezerwować lotu z nimi, ale to może się zmienić, jeśli ludzie dowiedzą się o preferowanym miejscu dla rodzin.
5. Nie pisz dla siebie
W blogowaniu biznesowym zawsze piszesz najpierw dla swoich klientów, a po drugie dla firmy. Twoje osobiste potrzeby muszą znaleźć się na twojej liście priorytetów. Pamiętaj, że twoim celem jest uzyskanie sprzedaży, przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie biznesu poprzez informowanie czytelników, a nie dzielenie się ciepłymi fuzzies.
Gdy zaczniesz blogować, zauważysz, że kiedy blogujesz o rzeczach, które pomagają klientom, dostaniesz ich więcej. A kiedy blogujesz o tym, jak fajna jest Twoja firma, nie dostaniesz żadnych nowych klientów.
6. Umieść swój blog na swoim miejscu
Mój pierwszy blog był blogiem marketingu internetowego i popełniłem błąd, używając go jako strony docelowej. Oznaczało to, że odwiedzający wylądują na blogu i pomyślą: “och, darmowe wskazówki dotyczące marketingu. Świetnie!”Chciałbym, żeby raczej pomyśleli,” oto konsultant ds. marketingu internetowego, którego mogę zatrudnić.”
Blog jest dodatkiem i powinieneś go tak traktować. Marketing Twojego bloga oraz twój biznes się rozluźnia. Potrzebujesz jednej marki, a nie dwóch oddzielnych marek. Posiadanie więcej niż jednego spowoduje zamieszanie.
7. Zapamiętaj swój cel
Blog biznesowy ma jeden główny cel: zdobyć klientów i sprzedaż. Blog o twoich produktach, usługach, case studies,historiach zadowolonych klientów, ofertach specjalnych, promocjach, nowościach itp. Twój blog jest narzędziem marketingowym dla Twojej firmy, więc śmiało Promuj go w swoich postach.
8. Nie bądź nudny
Posiadanie bloga biznesowego nie oznacza, że musisz być sztywny. To jest w porządku, aby połączyć się z potencjalnymi klientami na poziomie osobistym. Po prostu bądź rozsądny w dzieleniu się, utrzymuj dobrą równowagę między informacjami biznesowymi a osobowością i unikaj pisania całych postów o swoich dzieciach lub ulubionym sporcie.
9. Staraj się nie oddawać gospodarstwa
Blogi ułatwiają ludziom wylewanie ton darmowych informacji, ale za darmo nie zarabiasz więcej. Oddaj wystarczająco dużo informacji, aby zademonstrować swoją wiedzę i wiarygodność czytelnikom, ale zarezerwuj rzeczywiste techniki lub instrukcje dla tych, którzy Cię zatrudniają, kupują twój produkt lub rejestrują się.
A jeśli zdecydujesz, że chcesz oddać część swojego “tajnego sosu”, zrób to, publikując te informacje w Darmowym ebooku lub whitepaperze. Zanim ludzie będą mogli go pobrać, spraw, aby podali Ci swoje nazwiska, adresy e-mail, nazwy firm i numery telefonów. W ten sposób jeden z Twoich sprzedawców może śledzić je i przekonwertować na klientów.
10. Nie bój się pytać
Poczuj się komfortowo mówiąc ludziom, co chcesz, aby zrobili, ponieważ w wielu przypadkach nie będą myśleć o skontaktowaniu się z Tobą, kliknięciu przycisku Kup lub zapisaniu się na więcej aktualizacji bloga, dopóki nie umieścisz tego pomysłu w ich głowach. Użyj wezwania do działania w każdym poście, jeśli możesz. Wystarczy zmienić sformułowanie, aby wyglądało nowe i inne.
11. Tylko blog o odpowiednich treściach
W KISSmetrics naszym idealnym klientem jest marketer, który pracuje w e-commerce lub firmie opartej na subskrypcji. Z tego powodu powinniśmy pisać o wszystkim, co dotyczy marketingu, prawda?
Zgadnij jeszcze raz! Wypróbowaliśmy podejście do blogowania na treściach związanych z marketingiem, ale odwiedzający tego typu treści przyciągają nie mają tendencji do przekształcania się w Klientów. Ponadto rozpoznawalność marki, którą otrzymujemy od tego typu odbiorców, nie jest dla nas bardzo korzystna, ponieważ nie jest naszym idealnym klientem.
Zdaliśmy sobie sprawę, że nasze treści muszą być dopracowane do naszych odbiorców. Chodzi mi o to, że jeśli kierujesz reklamy do marketerów, którzy pracują w firmach e-commerce, nie możesz pisać o ogólnym marketingu e-commerce. Musisz się bardziej sprecyzować.
Na przykład w KISSmetrics ludzie kupują nasz produkt, aby pomóc im analizować dane o ruchu. W idealnym świecie powinniśmy blogować tylko o treściach, które pomagają marketerom w tych firmach e-commerce analizować ich dane. Nawet jeśli treść znajduje się na produktach konkurencji, nadal jest to dobry ruch, o ile oferuje porady dotyczące analityki istotne dla marketerów e-commerce.
Opierając się na naszych danych, jest to rodzaj treści, który przekształca czytelników bloga w Klientów – przynajmniej dla nas. Jeśli zamierzasz pisać na swoim blogu korporacyjnym, upewnij się, że Twoje treści są bardzo specyficzne dla twojej grupy docelowej. Nie idź zbyt szeroko, nawet jeśli oznacza to mniejszy ruch, ponieważ szeroka treść nie spowoduje żadnych rejestracji.
[Tweet “blogowanie na niszowych treściach zmniejszy twój ruch o 218% i zwiększy twoje dochody o 692%.”]12. Nie publikuj najlepszych treści na swojej stronie
Są szanse, że nie otrzymujesz kilkuset tysięcy odwiedzających miesięcznie na swoim blogu. Tak więc, kiedy piszesz niesamowity fragment treści, bardzo niewiele osób go przeczyta i udostępni w sieci społecznościowej.
Z tego powodu Twój najlepszy kawałek treści powinien zostać opublikowany na cudzym blogu.
Pomyśl o tym w ten sposób. Blogi takie jak Huffington Post, Entrepreneur Magazine lub Forbes prawdopodobnie przekroczą 1,000 razy, jeśli nie 10,000 razy, większy ruch niż twój blog. Więc jeśli opublikujesz swój niszowy artykuł na tych stronach, dostanie więcej gałek ocznych, ponieważ mają znacznie większą bazę czytelników.
Publikując gości, przyciągniesz odpowiedni ruch z powrotem do swojej witryny, wygenerujesz więcej potencjalnych klientów i zyskasz więcej czytelników bloga.
Ta strategia jest tak skuteczna, że ja sam gość-post pięć razy w tygodniu. Publikowanie gości na stronach takich jak Forbes, Entrepreneur Magazine i Mashable było silną strategią dla wszystkich moich startupów.
13. Trenuj swoich czytelników, aby kupowali
Twoi czytelnicy nie zamienią się w klientów, chyba że przeszkolisz ich w kupowaniu. Blogowanie to miecz o podwójnym ostrzu. Uwalnianie wspaniałych treści to świetny sposób na budowanie ruchu i marki, ale ludzie przyzwyczajają się do czytania twoich wspaniałych treści za darmo że oczekują, że oddasz swój produkt i usługę za darmo.
Wiem, że to może zabrzmieć dziwnie, ale to prawda. Tak prawdziwe, że ja sam dostaję ponad 20 e-maili dziennie od ludzi, którzy proszą mnie o udostępnienie im moich usług i produktów za darmo. Dlaczego? Ponieważ cała zawartość mojego bloga jest darmowa.
W żadnym wypadku nie należy opłacać zawartości bloga. Zamiast tego powinieneś szkolić swoich czytelników, aby kupowali. Najprostszym sposobem, aby to zrobić, jest zmuszenie ich do podejmowania mikroobowiązań, zmuszając ich do podjęcia działań w celu uzyskania korzyści.
Oto kilka przykładów mikroprzedsiębiorstw:
- Zamiast dawać ludziom darmowy e-book, spraw, aby dali ci swoje e-maile, aby przeczytać e-book. To nauczy ich, że muszą dać ci coś, aby otrzymać korzyść w zamian.
- Nie tylko wysyłaj użytkownikom e-maila z darmowym e-bookiem. Wyślij im link do niego. W ten sposób nauczą się “klikać”, aby otrzymać korzyść. Ułatwi Ci to późniejsze kliknięcie przycisku “Kup”.
- Poproś swoich czytelników, aby udostępnili swoje treści raz na jakiś czas. Szybka wiadomość na końcu wpisu na blogu z prośbą o tweetowanie treści nauczy czytelników odwzajemniać.
Ucząc swoich czytelników do podejmowania działań, bardziej prawdopodobne jest generowanie sprzedaży z bloga. Kiedy mój kumpel Timothy Sykes zaczął uczyć swoich czytelników, jak podejmować działania, był w stanie zwiększyć swoje przychody o 84%. Nie dokonał żadnych zmian w oferowanym przez siebie produkcie ani usłudze. Właśnie nauczył swoich czytelników kupować.
“90% sprzedaży to przekonanie, a 10% to perswazja.”]
14. Zawsze bądź konsekwentny
Wielu blogerów zdejmuje nogę z pedału gazu, zwłaszcza, gdy ich ruch przestaje rosnąć.
W 2009 r. mój ruch na szybkich kiełkach był płaski. Było tak płasko, że postanowiłem zwolnić z blogowania.
W maju 2009 roku Quick Sprout odwiedziło nieco ponad 45 000 osób.
W czerwcu nie blogowałem, co spowodowało spadek ruchu o 21%.
Tylko dlatego, że twój ruch nie rośnie, nie oznacza, że nie spadnie. Zajęło Ci dużo czasu i energii, aby twój blog dotarł tam, gdzie jest, więc nie bądź głupi – nie zdejmuj stopy z pedału gazu.
Zajęło mi 3 miesiące, aby odzyskać ten 21% spadek ruchu, więc nie popełniaj tego samego błędu, który popełniłem. Będąc konsekwentnym, zapewnisz, że ruch mniej więcej pozostanie taki sam, jeśli nie wzrośnie.
Niezależnie od tego, czy pada deszcz, czy śnieg, musisz zachować spójny harmonogram blogowania.
[Tweet ” jeśli chcesz stale rozwijać swój blog, musisz nauczyć się blogować konsekwentnie.”]15. Zbuduj połączenie z czytelnikami
Robię to bardzo dobrze na Quick Sprout, ale nie tak dobrze na moich korporacyjnych blogach-KISSmetrics i Crazy Egg. Za każdym razem, gdy ktoś zostawia komentarz na temat Quick Sprout, staram się odpowiedzieć.
Zachęcanie do zaangażowania to świetny sposób na zwiększenie przychodów. Najlepszym sposobem na zachęcenie do zaangażowania jest odpowiadanie na komentarze. To jest tak skuteczne, że 68.1% moich przychodów na Quick Sprout pochodzi od kogoś, kto skomentował wcześniej.
Na blogach KISSmetrics i Crazy Egg niewielu pisarzy odpowiada na komentarze. Z tego powodu sam zacząłem odpowiadać na komentarze na tych blogach. To również bardzo pomaga – ruch powtarzających się wizyt powoli rośnie. Quick Sprout nadal ma najwyższy procent, który wynosi 40,8%, ale powinienem być w stanie dostać tam KISSmetrics w ciągu roku, a Crazy Egg w ciągu 2 lat.
Bez silnego połączenia z czytelnikami nie będziesz miał wielu z nich kupujących twój produkt lub usługę.
16. Zarabiaj wcześnie
Kiedyś czekałem, aż miałem ponad 100,000 odwiedzających, zanim zarabiałem na moich korporacyjnych blogach. Zrobiłem to z KISSmetrics i Crazy Egg. Rany, to był wielki błąd!
Tak naprawdę nie zaczęliśmy przechwytywać potencjalnych klientów dla KISSmetrics, dopóki nasz blog nie dotarł do ponad 300,000 miesięcznych odwiedzających. Z Crazy Egg czekaliśmy, aż odwiedzi nas co najmniej 200 000 gości miesięcznie.
Problem z tak długim czekaniem polegał na tym, że zajęło to więcej czasu niż powinno, aby dowiedzieć się, że nasza baza czytelników nie przekształciła się dobrze w Klientów. Dlaczego? Ponieważ ruch, którym jechaliśmy, nie był zbyt istotny dla naszego produktu, która uderza w regułę # 1.
Nieco przesunęliśmy naszą uwagę na oba blogi. W Crazy Egg zaczęliśmy pisać więcej treści na temat optymalizacji konwersji, o co chodzi naszym głównym odbiorcom. W KISSmetrics zaczęliśmy tworzyć więcej treści opartych na analizie dla witryn e-commerce i subskrypcji.
Oczywiście, przed nami jeszcze długa droga, zanim nasz ruch stanie się bardziej wykwalifikowany, ale gdybyśmy zaczęli zarabiać wcześniej, zaoszczędzilibyśmy dużo czasu i pieniędzy.
Zarabiając, szybko zorientujesz się, gdzie stoi twój blog i jak wykwalifikowany Jest twój ruch. Więc zamiast czekać, aż zdobędziesz odwiedzających 100,000 miesięcznie, zanim spróbujesz wygenerować przychody ze swojego bloga, zacznij testować wody, gdy trafisz odwiedzających 10,000 miesięcznie.
[Tweet ” jeśli nie cenisz swojego czasu, inni też nie. Przestań rozdawać swój czas i Talenty.”]17. Zbieraj wiadomości e-mail
Z mojego paska bocznego opt-in do mojej oferty przed każdą sekcją komentarzy, mam kilka sposobów, w których zbieram e-maile na Quick Sprout. Po odebraniu wiadomości e-mail dodaję Cię do sekwencji kroplówki e-mail, która wyświetla Ci moje produkty i usługi.
Ta metoda jest tak skuteczna, że robimy to samo na blogu KISSmetrics. Dzięki automatyzacji marketingu zachęcamy cię do zakupu produktów od nas.
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż dzięki takiemu podejściu, musisz wiedzieć kilka rzeczy:
- Zazwyczaj trudno jest zbierać wiadomości e-mail, chyba że oferujesz coś za darmo, takie jak ebook lub kurs. Dlatego oferuję darmowe e-booki i kursy w zamian za twój e-mail.
- Wyskakujące okienka zbierają więcej wiadomości e-mail niż cokolwiek innego poza taktyką. Twoi czytelnicy mogą go nienawidzić, więc musisz sprawdzić, jak często wyświetlać im wyskakujące okienka, w przeciwnym razie mogą odejść z frustracją.
- Będziesz chciał utworzyć sekwencję kroplowania wiadomości e-mail, aby przekonwertować subskrybentów wiadomości e-mail na kupujących. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, przeczytaj ten artykuł.
- Aby wysyłać wiadomości e-mail, musisz użyć dostawcy usług e-mail. Używam Get Response, ponieważ ma wbudowaną automatyzację marketingu na swojej platformie i jest przystępna cenowo. Jeśli pracujesz z małym budżetem, Mailchimp ma bezpłatny plan.
18. Napisz w pierwszej osobie
Blogi mają być osobiste. Czytelnicy chcą nawiązać kontakt z człowiekiem, a nie z literami na ekranie.
Zacznij od prostego wprowadzenia, które wyjaśnia, kim jesteś i dlaczego masz Kwalifikacje do rozmowy na ten temat.
W porządku jest posypać odrobiną humoru, jeśli chcesz, ale nie jest to konieczne.
Cokolwiek robisz, unikaj bezosobowego stylu pisania z trzeciej osoby, który wygląda tak:
“[Nazwa firmy] poczyniła kilka postępów w ostatnich latach.”
Zamiast tego trzymaj się pierwszej osoby, która przełącza powyższy przykład na następujący:
“W ostatnich latach dokonaliśmy wielu postępów.”
Możesz również używać drugiej osoby, zwracając się do czytelników jako ” ty ” od czasu do czasu.
19. Przekazuj autorytatywną wiedzę branżową
Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie bloga korporacyjnego, powinien on obracać się w dużej mierze wokół twojej branży. Im bardziej niszowy to zrobisz,tym lepiej będziesz.
Mając to na uwadze, bądź na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami branżowymi i poruszaj ważne tematy, gdy się pojawią.
Bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami i trendami dotyczącymi Twojej branży i zwracaj uwagę na to, co robią i mówią liderzy w Twojej branży.
To sprawi, że wyskoczysz z fotela z nowymi, kreatywnymi pomysłami.
20. Pomiń posty o aktualizacjach bloga lub strony internetowej
Dla Ciebie aktualizacje bloga lub strony internetowej są prawdopodobnie dość ekscytujące.
Zaufaj mi: nikogo to nie obchodzi. Dzielenie się takimi wiadomościami na swoim blogu pokazuje tylko, że zupełnie nie masz pomysłów.
Jeśli masz ochotę podzielić się wiadomościami o aktualizacjach technicznych, usiądź i zacznij od nowa. Lepsze pomysły mogą I przyjdą do ciebie-obiecuję.
21. Bądź proroczy
Bądź jak Nostradamus od czasu do czasu, przewidując kierunek swojej branży.
Może to wydawać się nieco ryzykowne-czy czytelnicy wrócą i zadzwonią do ciebie, jeśli okaże się, że się mylisz?- ale to świetny sposób, aby poszerzyć swoje horyzonty, gdy wymyślasz nowe tematy do omówienia.
Nie potrzebujesz kryształowej kuli, żeby to zadziałało.
Po prostu bądź na bieżąco ze swoją branżą i dziel się wykształconymi prognozami z odbiorcami.
22. Wyrazić emocje
Dużym powodem braku inspiracji do pisania jest uczucie, że musisz trzymać się swoich emocji.
Oto rzecz: czytelnicy doceniają to, gdy to robisz, i sprawia, że Twoje treści są o wiele bardziej powiązane.
Śmiało, od czasu do czasu wyrażaj swoje odczucia. Na przykład, czy jesteś podekscytowany nadchodzącymi targami, czy też boisz się ich?
Wyrażanie emocji powinno otworzyć wiele nowych możliwości przyprawiania bloga.
23. Podziel się wewnątrz historie
Pozwól czytelnikom dowiedzieć się, jak działa Twoja firma, dzieląc się od czasu do czasu historiami o interesujących wydarzeniach.
Rzucenie im okiem “za kurtyną” sprawi, że będą zaangażowani i dadzą ci o wiele ciekawsze pożywienie dla Twojego bloga.
Na przykład, w tygodniach poprzedzających wprowadzenie ważnego produktu na rynek, twórz posty o tym, jak firma się przygotowuje.
Kiedy pojawią się nowi Ważni pracownicy, podziel się wiadomościami.
24. Bądź sympatyczny, ale profesjonalny
Pisanie postów na blogu jest znacznie łatwiejsze, gdy utrzymujesz go w formie. Mimo to, ponieważ reprezentuje Twoją firmę, twój blog powinien utrzymywać odpowiedni poziom profesjonalizmu.
Urozmaicaj posty na blogu okazjonalnymi żartami na temat tego, jak myślisz lub czujesz się na określone tematy. Pisz tak, jakbyś miał rozmowę twarzą w twarz.
Wszystko inne się tam ułoży.
25. Przejdź dogłębnie
Zbyt często blogi firmowe jedynie skracają powierzchnię tematów, które mają znaczenie dla ich odbiorców. Ogólne, puszyste posty są łatwe do wydobycia, aby mieć pewność, ale pozostawiają wiele do życzenia.
Twój blog branżowy będzie znacznie bardziej atrakcyjny, gdy od czasu do czasu zagłębisz się głęboko w tematy. Jeśli martwisz się o zainteresowanie odbiorców takimi tematami, Utwórz serię postów, aby podzielić rzeczy na strawne kawałki.
Ma to dodatkowy bonus, dzięki któremu czytelnicy wracają po więcej.
26. Wywiad ludzie
Wiem, nie jesteś dziennikarzem.
Jednak wydostanie się tam i wywiady z ważnymi ludźmi w Twojej branży to świetny sposób na wymyślenie interesujących tematów na swoim blogu.
Oczywiście nie musisz dosłownie przesłuchiwać ludzi twarzą w twarz.
Za pośrednictwem poczty e-mail i mediów społecznościowych powinieneś być w stanie przeprowadzić co najmniej sporadyczne wywiady, które dadzą ci wszelkiego rodzaju pożywienie na blogu.
27. Zostań ekspertem
Z pewnością masz dużą wiedzę na temat tematów związanych z Twoją branżą.
Kick rzeczy wycięcie, koncentrując swoją uwagę na bardzo niszowym obszarze, i dowiedzieć się wszystkiego, co można na ten temat.
Stając się autorytetem w danym temacie, będziesz pływać z pomysłami, które mają znaczenie dla twojej publiczności.
Gdy uczysz się nowych rzeczy, dodatkowe pomysły będą łatwiej przychodzą na myśl.
28. Pisz listy
Blog korporacyjny nie musi być nudny ani zbyt prim i właściwy (w rzeczywistości wręcz przeciwnie).
Podobnie jak Buzzfeed, twórz posty w formacie listy, publikując listy od czasu do czasu.
Listy są łatwe do napisania i przyjemne do czytania, nawet jeśli są pisane na suche tematy.
29. Rozwiązywanie trudnych tematów
Blogi firmowe mają tendencję do unikania szczególnie trudnych tematów.
Dotarcie do sedna czegoś, co ma tendencję do pieczenia ludzi, którzy polegają na twoich produktach lub Usługach, wymaga dużo pracy, ale daje również niesamowitą amunicję do generowania interesujących postów na blogu.
Zero w kwestiach, których nikt nie próbuje rozwiązać, i zaangażuj się w ich rozwiązywanie.
Niezależnie od tego, czy odniosłeś sukces, czy nie, podziel się swoimi odkryciami z publicznością.
30. Dziel się memami 🙂
Nie obchodzi mnie, jak niszowy jest Twój biznes-na pewno będzie wiele istotnych memów na ten temat.
Wykopuj je i od czasu do czasu udostępniaj na swoim blogu. Podaj komentarz dotyczący memu, aby twój blog był podłączony.
Jeśli wykreślisz i nie możesz znaleźć wielu memów, stwórz własne.
Istnieje mnóstwo aplikacji do tego, więc nie ma wymówki, aby nie dać mu spróbować!
31. Udostępnianie wyników badań i ankiet
Korzystaj z aplikacji i widżetów, aby szybko i łatwo badać klientów i potencjalnych klientów. Podziel się wynikami i komentuj je w swoich postach.
Nie bój się wyszukiwać ankiet i ankiet również z innych źródeł.
Nawet jeśli nie są one bardzo aktualne, prawdopodobnie będą interesujące dla odbiorców, a tworzenie postów wokół nich jest zabawne i łatwe.
32. Bądź empatyczny
Z jednej strony chcesz być autorytetem w swojej branży.
Z drugiej jednak strony chcesz połączyć się ze swoimi odbiorcami, aby utrzymać ich zaangażowanie.
Nie możesz tego zrobić bez okazywania trochę empatii tu i tam.
Kiedy sytuacja na to zasługuje, używaj zwrotów takich jak ” … jak wielu właścicieli firm…”,”… wiem, jak to jest …”i”… widzę, że cały czas…”, aby pokazać swoim odbiorcom, że je rozumiesz i nadać swoim postom więcej osobowości.
33. Powiązać posty z bieżącymi wydarzeniami, jeśli dotyczy
Jeśli warte opublikowania wydarzenie wpływa na Twoją branżę-nawet jeśli tylko stycznie-śmiało napisz artykuł na ten temat.
W mediach społecznościowych ma to dodatkową zaletę, że twój post może pojawić się w popularnych kanałach tematycznych.
Nie odchodź za daleko. Może się okazać, że próbujesz powiązać każde bieżące wydarzenie z Twoją branżą, a to po prostu nie poleci.
Kiedy jednak ma to sens, ta taktyka może zdziałać cuda.
34. Zaoferuj bezpłatne webinarium
Widziałeś, jak ostatnio prowadzimy mnóstwo webinariów na KISSmetrics, ponieważ dobrze sobie radzą. Nie tylko pomagają zwiększyć sprzedaż, ale także generują ruch na naszej stronie korporacyjnej.
Zazwyczaj, jeśli chcesz przeprowadzić webinar, musi to być temat, który przynosi korzyści czytelnikom. Nie możesz oczekiwać, że wezmą udział w webinarium, które jest tylko ofertą sprzedaży bez żadnych korzyści dla nich. Zamiast tego musisz edukować ich na temat związany z Twoim produktem lub usługą.
W ramach webinarium możesz wspomnieć o swoim produkcie lub dać im ekskluzywną ofertę, jeśli kupią w ciągu najbliższych 24 godzin.
35. Użyj utalentowanego pisarza
Nie mogę tego wystarczająco podkreślić: ktokolwiek pisze na Twoim blogu, powinien być z natury utalentowanym pisarzem.
Co więcej, powinni cieszyć się pisaniem, a ich entuzjazm powinien świecić w ich pracy.
Jest to oczywiste, gdy blog branżowy został napisany przez kogoś, kto nie ma niezbędnych umiejętności pisania.
Nawet jeśli musisz za to zapłacić, upewnij się, że Twoje treści są pisane—lub pisane—przez kogoś, kto naprawdę może to zrobić.
Jak zatrudnić wyjątkowego blogera
W przeciwieństwie do większości miejsc pracy, nie znajdziesz światowej klasy blogerów poprzez ogłoszenia o pracę. To nie dlatego, że wielu świetnych blogerów jest już zajętych. W rzeczywistości wiele z nich nie jest. Nie tylko to, większość z nich nie dostaje nawet dobrze zapłaconej.
Najprostszym sposobem na znalezienie świetnego blogera jest przeszukanie blogów marketingowych. Chociaż twoja firma może nie być o marketingu, to nie ma znaczenia w tym konkretnym przypadku. Świetny bloger może pisać na każdy temat ze względu na fakt, że wszystko można badać w Internecie.
Pierwszą rzeczą, którą chcesz zrobić, to zrobić listę wszystkich popularnych blogów marketingowych, takich jak Copyblogger, Problogger i Moz. Każdy z tych blogów akceptuje plakaty gości, których chcesz szukać.
Zazwyczaj, jeśli bloger był w stanie opublikować swoje treści na jednym z tych blogów, ta osoba jest wystarczająco dobrym blogerem, ponieważ każdy z tych blogów ma ścisłe wytyczne redakcyjne.
Jak wygląda światowej klasy bloger
Teraz, gdy masz listę potencjalnych blogerów do wynajęcia, musisz szukać następujących cech:
- Możliwości generowania ruchu – jeśli posty, które piszą, otrzymują więcej udziałów społecznościowych niż inne posty opublikowane na tym samym blogu, nie musi to oznaczać, że ich treść jest lepsza. Zwykle oznacza to, że wiedzą, jak generować ruch. Dwa z moich blogów są prowadzone z treściami publikowanymi przez blogerów gościnnych i dowiedziałem się, że niektórzy z tych blogerów świetnie promują treści, podczas gdy inni są dobrzy tylko w części pisarskiej. Chcesz zatrudnić tych, którzy są dobrzy zarówno w pisaniu, jak i promocji. Zazwyczaj, jeśli ich treść ma więcej udziałów społecznościowych, rozumieją promocję treści.
- Konwersacyjny styl pisania – nikt nie chce czytać eseju. Posty na blogu mają być konwersacyjne i zabawne do czytania. Poszukaj pisarzy, którzy często używają słów “ty” i ” ja ” w swoich postach na blogu. Jest to ważne, ponieważ odkryłem, że blogerzy, którzy nie piszą w tonie konwersacyjnym, otrzymują 31% mniej komentarzy na post. Chcesz więcej komentarzy, ponieważ oznacza to większe zaangażowanie, a zaangażowani czytelnicy są bardziej skłonni do konwersji na klientów.
- Opowiadania – masz tylko 8 sekund, aby przyciągnąć uwagę czytelników. To jest krótkie! Tak krótki, że jest o sekundę krótszy od uwagi Złotej Ryby. Jednym z najlepszych sposobów na złapanie czytelnika jest opowiadanie historii. Jeśli blogger może zawierać historie w każdym poście na blogu, posty te będą bardziej prawdopodobne do przeczytania.
- Zdolności analityczne – jak to udowodnić? Wykorzystując fakty i dane, prawda? Nie chcesz zatrudniać blogera, który nie może udowodnić racji. Dlaczego? Ponieważ odkryłem, że posty na blogu zawierające dane i statystyki, zakładając, że są dokładne, generują 28% więcej udziałów społecznościowych. Oznacza to większy ruch na Twoim blogu.
Jeśli chodzi o ocenę umiejętności blogerów, nie musisz szukać dalej niż powyższe punkty. Oczywiście, są inne ważne cechy, które powinien mieć bloger. Zaletą znalezienia tych blogerów na innych popularnych blogach jest to, że te inne cechy zostały już wstępnie sprawdzone. 🙂
Gdy znajdziesz kilku blogerów, którzy spełniają powyższe wymagania, będziesz chciał wysłać im e-mail z pytaniem, czy są zainteresowani kontraktowymi koncertami. Umowa oznacza, że płacisz im za każdy post na blogu, który piszą.
Znajdziesz to, że większość z tych blogerów będzie chciała $100 do $200 za post na blogu między słowami 1,000 i 2,000. Płacenie więcej niż $200 zwykle nie jest tego warte, chyba że twój zwrot z inwestycji to gwarantuje. A płacenie mniej niż $100 nie jest zbyt realistyczne, ponieważ większość dobrych blogerów spędza od czterech do pięciu godzin pisząc świetny post. To znaczy, że płaciłbyś im mniej niż 20 dolarów za godzinę.
To takie proste. Nie ma wiele więcej do znalezienia światowej klasy blogera.
Jaki jest największy czynnik, który powstrzymuje cię przed korporacyjnym blogowaniem?
Są szanse, że to twój brak wiary, że blogowanie przyniesie dochody.
Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to spędzić tygodnie, jeśli nie miesiące, blogując i nie generując z tego dochodu, prawda?
Aby udowodnić, że blogowanie jest przedsięwzięciem wartym podjęcia, stworzyłem infografikę, która pokazuje, jak blogowanie wpływa na Twoje wyniki finansowe.
Wniosek
Podczas blogowania dla firm twoim ostatecznym celem jest przekonwertowanie czytelników na kupujących, więc upewnij się, że wkładasz wysiłek w pomoc w osiągnięciu tej konwersji. Link do stron sprzedaży w postach na blogu, porozmawiaj o tym, co możesz zrobić dla ludzi i zagraj w to, że jesteś firmą z czymś do zaoferowania.
Pamiętaj, że Twój firmowy blog nie powinien być główną atrakcją. To tylko brama, która pomaga czytelnikom odkryć Twoją firmę i podniecić ich większymi i lepszymi rzeczami, które sprzedajesz.