Przewodnik krok po kroku do ustalenia kary Google  

penalty

Kary Google nie są nowe, ale nadal są ogromnym problemem dla SEO.

Przerażające jest myślenie, że organiczny ruch wyszukiwania może zostać praktycznie wymazany z dnia na dzień. Możesz przejść od szalenie opłacalnego do po prostu sobie radzić-jeśli zostaniesz trafiony karą.

Jeśli jesteś nowicjuszem w SEO, oto krótka wersja tego, jakie są kary:

Jeśli naruszysz wytyczne Google (i zostaniesz złapany), Google uderzy Twoją witrynę karą, dzięki czemu wszystkie rankingi w wyszukiwarkach drastycznie spadną (często 50+ miejsca każdy).

Pomimo wszelkich starań, aby przestrzegać wytycznych i zaleceń Google, nadal możesz zostać ukarany.

Niektóre kary mogą być spowodowane przez czynniki całkowicie poza kontrolą, takie jak negatywne ataki SEO.

I są one dość powszechne: Matt Cutts powiedział, że ponad 400,000 kary ręczne są naliczane co miesiąc.

Niezależnie od tego, co spowodowało karę i czy jest to strona prywatna, czy Klienta, musisz być w stanie zdiagnozować, co ją spowodowało i naprawić. W większości przypadków możesz odzyskać prawie cały ruch wyszukiwania w krótkim czasie. 

Zanim zaczniemy, chcę powtórzyć druzgocący efekt karania.

Google jest zdecydowanie największą wyszukiwarką, odpowiedzialną za 68,3 procent wyszukiwań. Aby zorientować się w wielkości Wyszukiwarki, rozważ to: obsłużył ponad 12,6 miliard poszukiwania w październiku 2014.

Mówiąc prościej: Google reprezentuje ogromny źródło potencjalnego ruchu organicznego.

Ale jakość tego ruchu zawsze mnie zadziwia. Pięćdziesiąt siedem procent marketerów B2B twierdzi, że SEO ma największy wpływ na generowanie leadów.

Ponadto typowe leady marketingowe mają współczynnik konwersji 1,7%. Ale organiczne poszukiwania prowadzą? Mają niesamowity wskaźnik zamknięcia 14.6%.

Jeśli jesteś gotowy, aby pozbyć się wszelkich kar powstrzymujących Twój organiczny ruch w wyszukiwarce lub po prostu chcesz przygotować się na przyszłe problemy, zacznijmy.

Krok 1: 2 rodzaje kar (i jak powiedzieć, który z nich masz)

Jednym z potencjalnych wyzwań jest określenie, które kary (lub kary) mają wpływ na Twoją witrynę.

Czasami jest to naprawdę łatwe, ale czasami wymaga trochę kopania, co pokażę za chwilę.

Pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć, jest to, że spadek ruchu nie zawsze oznacza, że zostałeś ukarany.

W wielu przypadkach spadek ruchu może być spowodowany problemami technicznymi:

  • problemy z serwerem
  • roboty.txt blokowanie dostępu
  • problemy z indeksowaniem
  • niewłaściwe przekierowania

Ponadto spadek ruchu może być spowodowany innymi czynnikami. Na przykład, jeśli jesteś w sezonowej niszy, ruch będzie się znacznie różnić w zależności od pory roku.

Spadek ruchu może być również spowodowany zmianami algorytmu lub zmianami w układzie SERP. Są to zazwyczaj małe zmiany, ale jeśli Google doda dużą karuzelę do wyników wyszukiwania głównych słów kluczowych, może to mieć dość duży wpływ na ruch w wyszukiwaniu.

image19

Jest wiele rzeczy, które mogą wskazywać na karę na stronie:

  • page rank (PR) idzie do zera – jeśli naprawiasz naprawdę starą stronę, ponieważ PR nie jest już aktualizowany
  • ruch spada na poszczególnych stronach
  • ruch spada na określone słowa kluczowe
  • ogólnie duży spadek ruchu
  • znaczna liczba stron ulega deindeksacji
  • cała strona jest deindeksowana

Kary są w różnych kształtach i rozmiarach, więc nie ma dokładnie jednego definitive znak kary.

Jak powiedziałem na początku tej sekcji, istnieją dwa główne rodzaje kar i należy je traktować inaczej.

Typ kary #1-Instrukcja: Google stosuje ręczne wskaźniki jakości. Obecne algorytmy nie są w stanie dokładnie wykryć wszystkich typów naruszeń wytycznych. Witryny mogą być oznaczone jako potencjalne naruszające Wytyczne, a następnie ocenione przez oceny jakości.

Jeśli rater jakości widzi coś podejrzanego dzieje, mogą dać ci karę.

Dobrą wiadomością jest to, że jeśli nie robisz czegoś podejrzanego celowo, nie jesteś bardzo prawdopodobne, że kiedykolwiek spotka cię kara ręczna. Na przykład, nie tak dawno temu, były masowe ręczne kary dla witryn, które oczywiście próbowały korzystać z prywatnych sieci blogów (PBN) w celu zwiększenia rankingów.

Inną dobrą rzeczą jest to, że Google jest dość przejrzysty w odniesieniu do tych kar.

Aby sprawdzić, czy nie ma żadnych ręcznych kar, Zaloguj się do Google Search Console (SC, dawniej Webmaster Tools).

Można zobaczyć karę w dwóch miejscach. Kiedy zostaniesz ukarany, zwykle otrzymasz wiadomość o tym.

Kliknij ” Wszystkie wiadomości “na głównym pulpicie nawigacyjnym konta (aby wyświetlić wiadomości dla wszystkich witryn) lub kliknij” wiadomości ” w menu bocznym dla dowolnej witryny.

image16

Alternatywnie możesz zajrzeć do sekcji “Szukaj ruchu > Działania ręczne”w menu. Mam nadzieję, że mówi, że nie masz kar, ale możesz zobaczyć coś takiego:

image03

Istnieje wiele różnych rodzajów kar ręcznych. Niektóre będą dotyczyć całej witryny, podczas gdy inne mogą dotyczyć tylko określonych stron.

image11

Pamiętaj, że jeśli badasz starą karę, możliwe jest, że kara wygasła. Wszystkie kary ręczne wygasają w jednym lub drugim momencie, chociaż niektóre trwają znacznie dłużej niż inne.

Jeśli kara wygasa, nie musi to oznaczać, że naprawiłeś problem (chociaż możesz mieć). Jeśli tego nie zrobiłeś, prawdopodobnie zostaniesz uderzony ponownie, jeśli kiedykolwiek będziesz miał kolejną recenzję podręcznika.

Idealnie, jedynym komunikatem, który zobaczysz w tej sekcji, jest “nie znaleziono ręcznych akcji spamowych.”

Typ kary #2-algorytmiczny: Jeśli uważasz, że masz karę, ale nie widzisz żadnych ręcznych działań w SC, prawdopodobnie jest to kara algorytmiczna. Zasadniczo Google tworzy różne algorytmy do wykrywania spamu i innych naruszeń, a gdy coś znajdzie, karze witrynę.

Irytującą częścią tych kar jest to, że nie otrzymujesz ładnego jasnego komunikatu w SC lub gdziekolwiek indziej. Będziesz musiał przeprowadzić małe śledztwo, aby dowiedzieć się, co było spowodowane twoją karą.

Aby rozpoznać, który algorytm (- y) “uderzył” w Twoją witrynę, musisz dopasować datę, w której wystąpił kara (ostry spadek ruchu lub problem z indeksem) do daty, w której Google uruchomiło jeden ze swoich algorytmów.

Jeśli stale monitorujesz stan wyszukiwarki witryny, będziesz miał z tym znacznie łatwiej, ponieważ będziesz wiedział, że obecny algorytm, o którym mówi każda witryna z wiadomościami SEO, wpływa na ciebie.

Jeśli kara miała miejsce w przeszłości, nie martw się—nadal możesz to rozgryźć.

Pierwszym krokiem jest określenie, kiedy kara cię uderzy. W tym celu będziesz chciał użyć SC, Google Analytics (GA) lub obu.

Jeśli jest to problem z ruchem, GA jest najłatwiejszy. Jeśli jest to problem z indeksowaniem, będziesz potrzebował SC.

W przypadku problemu z ruchem Zaloguj się do GA i wybierz szeroki zakres dat w domyślnym panelu przegląd odbiorców. Dzień, w którym zostałeś uderzony karą, powinien być dość oczywisty:

image12

Zapisz datę na później.

Jeśli jest to problem z indeksowaniem, przejdź do” indeks Google > Stan indeksu ” w SC i zobacz, gdzie nastąpił spadek.

image20

W takim przypadku prawdopodobnie będziesz musiał zarejestrować zakres dat rozpoczęcia problemu indeksowania, ponieważ zwykle nie jest on tak wyraźny, jak spadek ruchu.

Teraz masz dwie opcje, aby określić, który algorytm spowodował karę.

Pierwsza to opcja ręczna. Przejdź do kalendarza algorytmów Moz, aby zobaczyć, kiedy uruchamiano wcześniejsze algorytmy. Znajdź datę zapisaną dla spadku ruchu i zobacz, które algorytmy wystąpiły przed lub w tym dniu (czasami pełne uruchomienie algorytmu zajmuje kilka dni).

image21

W większości przypadków możesz mieć pewność, że zidentyfikowałeś algorytm, który spowodował karę.

Inną opcją jest użycie narzędzia takiego jak narzędzie Panguin. Aby z niego korzystać, musisz zalogować się na swoje konto GA. Następnie ułoży wykres ruchu z liniami wskazującymi, kiedy algorytmy zostały uruchomione:

image13

Jeśli jesteś wzrokowcem, to może być łatwiejsze.

Teraz, gdy wiesz, czy Twoja kara jest ręczna, czy algorytmiczna (i która w szczególności), następnym krokiem jest zrozumienie, za co była kara.

Każdy algorytm celuje w inny rodzaj naruszenia. Więc jeśli rozumiesz algorytm, który cię dotknął, będziesz wiedział, które naruszenie musisz naprawić.

Krok 2: zrozum swoją karę

Teraz zamierzam przedstawić wszystkie najczęstsze kary, które wpływają na witryny. Zauważ, że mogą mieć na Ciebie wpływ inne osoby—jest to po prostu dość rzadkie.

Zacznijmy od najczęstszych kar ręcznych.

Nienaturalne linki: Google wykorzystuje linki zwrotne wskazujące na Twoją witrynę jako miarę jej jakości. Oczywiście Google chce liczyć tylko “naturalne” linki zwrotne, które zostały utworzone bez Twojego zaangażowania.

Jest trochę szarej strefy, jeśli chodzi o pytanie, co jest, a co nie jest “nienaturalnym” linkiem, ale jeśli twój link wygląda jak płatny link lub część schematu linków, Google tego nie polubi.

Nienaturalne działania łącza występują w kilku różnych formach.

Po pierwsze, możesz zobaczyć ” nienaturalne linki do twojej witryny—wpływa na linki.”To ręczne działanie nie jest w rzeczywistości karą. Jeśli Google stwierdzi, że niektóre linki nie są uzasadnione, może całkowicie zdyskontować ich wartość linkowania i przekazać Ci tę wiadomość. Żadne działanie z twojej strony nie jest wymagane, chociaż możesz chcieć sprawdzić, dlaczego przyciągasz podejrzane linki.

Po drugie, możesz zobaczyć ” nienaturalne linki do twojej witryny.”Ten jest zły. Zasadniczo Google widział, że te nienaturalne linki stanowią tak dużą część Twojego profilu linków, że oznaczył Twoją witrynę jako niezaufaną. Ta kara wpłynie na twój ruch.

Dlatego negatywne SEO can bądź skuteczny. Jeśli ktoś wyśle mnóstwo spamowych linków do małej witryny, zmieni to profil linków na stronie dużo. Ale jeśli wyślą je na stronę taką jak Quick Sprout, nie będzie to miało większego efektu. Dlatego Quick Sprout nie dostał takiej kary, mimo że inni wskazywali nienaturalne linki do strony.

Wreszcie, możesz również uzyskać ręczną akcję za posiadanie ” nienaturalnych linków z twojej witryny.”Dotyczy to linków na Twój strona-linki w Twojej treści. Jeśli łączysz mnóstwo za pomocą podejrzanego, dokładnego tekstu zakotwiczenia lub masz łącza do witryn spamowych (między innymi), możesz zostać tym trafiony.

Kara ta również musi zostać ustalona. Czasami Będzie to kara dla całej witryny, ale często będzie umieszczana na kilku stronach, jeśli jest to problem lokalny.

Thin / Duplicate content: Głównym celem Google jest pomoc użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają. Jeśli pierwsza strona w wyszukiwanym zapytaniu zwróci strony z błędnymi informacjami, mówiąc zasadniczo to samo, poczujesz się sfrustrowany.

Jest to złe dla wyszukiwarki, więc Google aktywnie stara się zmniejszyć ilość cienkich lub zduplikowanych treści, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Te strony są zdefiniowane jako produkujące ” niewielką lub żadną wartość dodaną.”Obejmuje:

  • automatycznie generowane treści
  • cienkie Strony partnerskie
  • treści z innych źródeł. np. zeskrobane treści lub niskiej jakości posty gości
  • strony w tematyce doorway

Ta ręczna akcja pojawia się jako” cienka treść z niewielką lub żadną wartością dodaną ” w SC.

Kara ta może mieć różny wpływ na ruch w wyszukiwarce. Zwykle zmniejsza ruch w witrynie o 5-50% (duża sprawa) w zależności od wagi problemu.

Spam: Istnieje również kilka ręcznych działań związanych ze spamem. Spam może oznaczać wiele różnych rzeczy. Obejmuje to nadmierne lub złośliwe maskowanie, skrobanie treści, treści generowane automatycznie i inne.

Rzadko zdarza się otrzymać karę “czystego spamu”, chyba że celowo utworzyłeś witrynę ze spamem. W tym momencie prawdopodobnie lepiej zacząć od zera.

Jednak inne kary za spam mogą również zaszkodzić twojemu ruchowi i niekoniecznie są twoją winą. Na przykład wiadomość” spam generowany przez użytkowników ” odnosi się do takich rzeczy, jak spam w komentarzach lub profilach forum. Można je wyczyścić odrobiną pracy, a ruch powróci do normy.

Inną ręczną czynnością jest ” spamowe freehosty.”Spamerzy zazwyczaj używają tanich lub darmowych hostów internetowych. Jeśli host Obsługuje głównie witryny ze spamem, Google może ukarać wszystkie witryny na tym Hostie. Jeśli wybrałeś niewłaściwego hosta, musisz znaleźć nowego.

Są to najczęstsze ręczne działania podejmowane na stronach internetowych.

Przejdźmy teraz do kar algorytmicznych, które powodują mnóstwo problemów dla właścicieli witryn.

Algorytm Panda: Aktualizacja Panda została wydana po raz pierwszy w 2011 roku. Miało to ogromny wpływ na wyniki wyszukiwania. Od tego czasu jest wydawany około raz w miesiącu, chociaż częstotliwość z czasem spadła.

Musisz pamiętać, że Google utrzymuje swoje algorytmy w tajemnicy, jak to możliwe. W przypadku Pandy webmasterom powiedziano, że jest to algorytm, który patrzył na jakość treści. Miało to na celu zapobieganie pojawianiu się w wynikach wyszukiwania treści niskiej jakości lub “płytkich”.

Problem z tym polega na tym, że wiemy, czym są treści niskiej jakości. Google ma listę ponad 20 otwartych pytań, które pomogą Ci określić, że:

image05

Co nie jest zbyt pomocne…

SEO, dziennikarze i inni od tego czasu przeanalizowali aktualizacje, aby dowiedzieć się więcej o Pandzie i uczynić ją nieco mniej niejasną.

Okazuje się, że Panda faktycznie penalizuje witryny z różnych powodów:

  • źle napisana treść
  • “płytka” treść (zbyt krótka lub krótka, aby była wartościowa)
  • znaczne zduplikowana treść (skopiowana z innego miejsca na stronie lub z innej strony)
  • treści, które nie dodają żadnej wartości

Farmy treści składające się z setek tysięcy krótkich, krótkich słów kluczowych skupionych wokół słów kluczowych o długim ogonie początkowo trafiły najgorzej.

Zaskakującą częścią pandy jest to, że nawet jeśli masz problemy tylko w jednej części witryny, cała witryna może zostać ukaranym. Panda kary mogą być również dość poważne. Niektóre witryny straciły praktycznie cały ruch wyszukiwania organicznego z dnia na dzień.

Google otrzymał patent na pandę w 2014 roku, co wyjaśniło sprawy dalej. Jest to dość mdłe i techniczne, ale zasadniczo mówi, że Google tworzy współczynnik modyfikacji dla całej witryny w oparciu o czynniki jakości (wymienione powyżej), linki przychodzące i wyszukiwania marki.

Jeśli witryna nie osiąga określonego wyniku, współczynnik Modyfikacji Jest stosowany do całej witryny. Dlatego cała witryna może mieć wpływ, nawet jeśli jest tylko niewielka liczba stron o niskiej jakości.

Algorytm pingwina: Innym przełomowym algorytmem, oprócz pandy, jest Penguin.

Działa w podobny sposób, działa co jakiś czas. Pierwsza wersja została wydana w 2012 roku, wpływając na ponad 3% zapytań (ogromny).

Trafiło na obraźliwe strony naprawdę ciężko:

image15

W przeciwieństwie do pandy, która dotyczy jakości treści, Penguin dotyczy głównie linków zwrotnych witryny. Algorytm został zaprojektowany w celu znalezienia nienaturalnych wzorców połączeń.

Istnieje wiele różnych nienaturalnych wzorców linków, które mogą sprawić, że Twoja witryna będzie miała kłopoty. Oto główne potencjalne czynniki linków zwrotnych:

  • prędkość łącza – witryna powinna naturalnie zdobywać linki w czasie. Rzadko zdarza się, aby witryna miała nagły duży napływ linków, a następnie spadek do bardzo niewielu (często ze spamem).
  • jakość łącza – naturalna strona będzie miała mieszankę wysokiej i niskiej jakości linków zwrotnych. Nienaturalna strona może mieć dziwnie dużą liczbę linków niskiej jakości lub dziwnie wysoki odsetek bardzo wysokiej jakości linków.
  • różnorodność linków – jeśli 90% Twojego profilu linków zwrotnych pochodzi z komentarzy na blogu, jest to nienaturalne. Podobnie linki zwrotne powinny mieć zróżnicowany tekst zakotwiczenia. Jeśli wszystkie linki mają ten sam tekst kotwicy, prawdopodobnie próbujesz manipulować wyszukiwarką, aby uzyskać pozycję dla tej frazy.

Zwróć uwagę, że Penguin jest karą specyficzną dla strony. Jeśli zostaniesz przez to uderzony, może to wpłynąć na ogólny ruch (ponieważ te silne strony nie przechodzą już autorytetu), ale inne strony nadal mają możliwość rangi.

W niektórych przypadkach pingwin może znaleźć nienaturalne linki i zdyskontuje ich wartość bez karania. Jeśli po aktualizacji nastąpił niewielki spadek ruchu, prawdopodobnie tak się stało. Zdewaluowane linki pomagały ci wcześniej, ale teraz nie liczą się do niczego.

Powinieneś też wiedzieć, że pingwin jest massive algorytm. W przeszłości jego pełne uruchomienie zajęło więcej niż kilka tygodni. Jeśli ruch spadł kilka tygodni po rozpoczęciu aktualizacji pingwina, nadal może to być kara dla Twojej witryny.

Na koniec pamiętaj, że pingwin jest algorytmiczny, podczas gdy te nienaturalne działania łącza w SC są karami ręcznymi. Oni nie mają ze sobą nic wspólnego, i to jest rzeczywiście możliwe, aby zostać uderzony przez obu.

Inne mniej powszechne kary o tematyce zwierzęcej: Panda i Pingwin to dwa najczęstsze algorytmy, które powodują kary, ale nie są jedynymi. Google wydaje ponad aktualizacje algorytmów 500 rocznie; niektóre po prostu mają większy wpływ niż inne.

Inne dość dobrze znane aktualizacje algorytmu, które mogły mieć wpływ na ruch w wyszukiwarce, to:

  • Algorytm gołębia-aktualizacja, która zmieniła sposób, w jaki Google podawało wyniki dla wyszukiwań lokalnych
  • Algorytm wypłaty – aktualizacja specjalnie ukierunkowana na bardzo spamowe zapytania (pomyśl o tabletkach odchudzających, hazardzie itp.)
  • Aktualizacja przyjazna dla urządzeń mobilnych (“Mobilegeddon”) – koncentruje się na zwracaniu wyników przyjaznych dla urządzeń mobilnych w wyszukiwaniach mobilnych

Krok 3: identyfikacja i naprawa wszystkich istotnych problemów

Powinieneś wiedzieć, dlaczego zostałeś ukarany.

Niektóre problemy są łatwe. Jeśli masz nienaturalne linki wskazujące, zmniejsz liczbę linków w swojej treści i nie Linkuj do zbyt wielu witryn o niskim autorytecie. Jeśli masz spam na swojej stronie (komentarze, treści generowane przez użytkowników), usuń go i pozostań na bieżąco w przyszłości.

Kilka kar nie jest tak prostych, i o tym teraz będę mówił.

Naprawianie nienaturalnych linków (kara ręczna): Kara “nienaturalne linki do twojej witryny” jest jedną z najbardziej żmudnych i czasochłonnych kar do naprawienia, ale trzeba to zrobić.

Pierwszym krokiem jest znalezienie nienaturalnych linków, co oznacza, że potrzebujesz listy wszystkie linki zwrotne wskazujące na Twoją witrynę.

Chociaż możesz uzyskać ich część z SC, musisz użyć płatnej usługi, takiej jak Ahrefs lub Majestic, jeśli chcesz mieć pełną listę. Jest to ważne, ponieważ bez pełnej listy nie będziesz w stanie rozwiązać problemu i znieść kary.

Wyszukaj nazwę domeny w narzędziu bazy danych linków zwrotnych i kliknij “łącza przychodzące”:

image22

Spowoduje to wyświetlenie listy wszystkie linki zwrotne, które mają w swoich bazach danych. Możesz kliknąć “Eksportuj”, aby pobrać plik CSV (otwórz w arkuszach Excel lub Google).

image00

Teraz musisz dowiedzieć się, które linki są nienaturalne. Problem, jak można się domyślić, polega na tym, że trudno będzie przejść przez kilkaset tysięcy linków zwrotnych, jeśli masz dużą stronę.

W takim przypadku możesz użyć odpowiedniego narzędzia do oznaczania możliwych nienaturalnych linków. Istnieje wiele takich narzędzi, np.,

  • Link detox
  • Link risk (Kerboo)
  • Linkquidator

Wszystkie działają w ten sam sposób. Możesz wprowadzić swoją domenę lub przesłać listę linków, a narzędzie przeanalizuje je za pomocą własnych tajnych formuł.

Chociaż nie są one tanie, jeśli straciłeś tysiące odwiedzających (lub więcej) z kary, są tego warte.

Ponadto mają inne przydatne funkcje, które ułatwiają identyfikację kar, a nawet zwiększają wydajność e-maili (dostanę się do dlaczego w sekundę), co pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze:

image09

W każdym razie będziesz mieć teraz listę linków wysokiego ryzyka:

image02

Nie wszystkie są złe. Chociaż te narzędzia mogą wyłapywać oczywiste złe lub dobre linki, są dalekie od 100% dokładności. To, do czego powinny być używane, to zawęzić najlepsze i najgorsze. Wszystko inne musi być kontrolowane ręcznie-tak, zajmie to dużo czasu.

Niektóre nienaturalne linki są łatwiejsze do wykrycia niż inne. Mogą być nienaturalne, jeśli:

  • zawierają słowa ” SEO “w adresie URL-takie jak” linki”,” seo”,” Katalog ” itp.
  • są profilami forum
  • komentarze na blogu z tekstem kotwicy innym niż prawdziwe imię
  • są źle napisanym artykułem lub wyraźnie
  • z witryny, która jest bardzo ogólna i nie wygląda jak prawdziwa marka

Zaznacz wszystkie linki, które według Ciebie Google może uznać za nienaturalne. Nawet jeśli jest to subiektywne, niekoniecznie musisz być doskonały, aby uzyskać karę usuniętą.

Pierwszą i najlepszą opcją jest usunięcie linków. Google oczekuje, że dołożysz prawdziwego wysiłku przed usunięciem jakiejkolwiek kary.

Jeśli masz kontrolę nad stroną łączącą, usuń link—łatwe. Jest to możliwe, jeśli zbudowałeś mnóstwo niskiej jakości stron web 2.0, użyłeś katalogów artykułów lub utworzyłeś prywatną sieć blogów.

W większości przypadków nie będziesz kontrolować witryny łączącej, więc musisz poprosić właściciela o jej usunięcie. Jeśli jest to profil forum lub inny link, którego właściciel witryny nie może kontrolować, zaznacz go dla drugiej opcji.

Powinieneś mieć listę wszystkich linków, które chcesz usunąć w arkuszu kalkulacyjnym. Teraz musisz znaleźć informacje kontaktowe, najlepiej przynajmniej imię i nazwisko oraz adres e-mail każdego właściciela witryny.

Możesz to zrobić ręcznie, odwiedzając każdą witrynę i znajdując stronę kontaktową lub adres e-mail, lub możesz użyć dość taniego narzędzia do wyszukiwania kontaktów, takiego jak wyszukiwarka kontaktów.

Po prostu wprowadź domenę lub, jeszcze lepiej, listę adresów URL do narzędzia:

image17

Następnie idzie i śledzi wiele sposobów kontaktowania się z autorami na tej stronie:

image10

Jeśli masz mnóstwo adresów URL do sortowania, to pozwoli Ci zaoszczędzić godziny.

Na koniec musisz wysłać wiadomość e-mail i poprosić właściciela o usunięcie linku (tutaj pomocna jest funkcja Detox łącza). Postaraj się stworzyć jak najlepszy e-mail-musisz skutecznie usunąć przynajmniej niektóre linki, jeśli chcesz, aby kara została zniesiona:

  • bądź uprzejmy
  • spróbuj znaleźć imię tej osoby
  • wyślij jeden e-mail na domenę (nawet jeśli istnieje wiele linków)
  • nie zwlekaj.

Oto szablon, którego możesz użyć:

Cześć [imię],

Niedawno otrzymałem wiadomość od Google, że moja strona – [nazwa strony] – ma nienaturalne linki wskazujące na nią, za co zostałem ukarany. Obecnie staram się usunąć wszelkie potencjalne nienaturalne linki.

Narzędzie do analizy linków oznaczył kilka linków z twojej witryny do kopalni jako potencjalnie nienaturalne linki:

[list_of_links_here]

Byłbym wdzięczny, gdybyś mógł usunąć linki do mojej strony.

Proszę dać mi znać, jeśli możesz mi pomóc.

Dzięki.,

[Twoje imię]

Drugą opcją jest wysłanie pliku disavow. Jest to lista adresów URL lub domen, które każesz Google zignorować.

To całkiem proste:

  • możesz dodawać komentarze, rozpoczynając linię od “#”
  • kiedy odrzucasz całą domenę (zalecane), rozpocznij linię od “domain:” i nie dołączaj niczego po rozszerzeniu (bez ukośników lub tekstu)
  • umieść jedną domenę lub adres URL na linię

Będzie to ważna część usunięcia kary. O wiele więcej szczegółów na ten temat omówię w następnej sekcji tego posta.

Mocowanie cienkiej zawartości: Jeśli Twoja witryna ma mnóstwo artykułów słownych 300-500, które nie dodają dużej wartości, masz dwie opcje:

  1. przepisz je, aby były cenne
  2. usuń je

Każda opcja zadziała, więc to zależy od Ciebie.

Zduplikowana treść jest również dość łatwą naprawą w większości przypadków. Możesz go usunąć lub dodać link kanoniczny.

Aby znaleźć zduplikowaną zawartość w swojej witrynie, zacznij od SC.

Przejdź do “wygląd wyszukiwania > ulepszenia HTML”, aby sprawdzić, czy masz jakiekolwiek problemy:

image07

Kliknij liczbę, aby zobaczyć konkretne przypadki zduplikowanej zawartości.

Alternatywnie możesz użyć narzędzia takiego jak Siteliner. Wprowadź swoją domenę, a znajdzie dowolną duplikat treści, a także posortuje ją według procentowego dopasowania:

image14

Zauważ, że darmowa wersja obejmuje tylko skanowanie 250 adresów URL, więc duże witryny będą musiały albo uaktualnić, albo polegać na SC.

Ustalanie kary za Pandę: Ważne jest, aby zrozumieć, że zarówno Panda, jak i Pingwin są karami algorytmicznymi. Nawet jeśli naprawisz problem, będziesz musiał poczekać, aż algorytm zostanie uruchomiony ponownie, aby sprawdzić, czy powiodło się.

Ponieważ kara dla pandy może być wywołana przez wiele różnych rzeczy, oto lista najczęstszych poprawek, które powinieneś wdrożyć:

  • pozbądź się cienkich lub zduplikowanych treści (patrz wyżej)
  • twórz unikalne metatagi i tytuły dla każdej strony (jeśli jeszcze tego nie zrobiono)
  • przejrzyj wszystkie artykuły, aby sprawdzić, czy czytają niezręcznie: jeśli słowo kluczowe wydaje się wymuszone, zastąp je synonimem
  • zmniejszenie lub wyeliminowanie maskowania łącza

Ustalanie kary pingwina: Chociaż będziesz musiał poczekać na następne odświeżenie dla Pingwina, dobra wiadomość jest taka, że pingwin wkrótce zacznie odświeżać. Minęło sporo czasu między ostatnimi aktualizacjami, ale oba główne algorytmy powinny działać częściej w pewnym momencie w przyszłości.

The first thing you can czy (ale nie musi) jest usunięcie wszelkich nienaturalnych linków, za pomocą tego żmudnego i czasochłonnego procesu, który opisałem dla ręcznego nienaturalnego linku kary.

Są inne przyczyny kary dla Pingwina. Zła część? Niewiele można z nimi zrobić.

Jeśli prędkość łącza jest zepsuta, ponieważ wcześniej kupiłeś linki lub ktoś zaatakował Twoją witrynę, nie możesz nic zrobić, aby to naprawić. Większość z nich to linki niskiej jakości, więc jeśli zastosujesz się do kroków usuwania i odrzucania, może to wystarczyć, aby usunąć karę.

Większość ekspertów SEO nie spędza zbyt wiele czasu na usuwaniu linków niskiej jakości po karaniu pingwina z powodu zaniku linków. Po około roku większość z tych linków ” zniknie.”

Lepsze wykorzystanie czasu i zasobów jest inwestowanie w przyciąganie większej liczby wysokiej jakości linków zwrotnych. Pamiętaj, Penguin opiera się na pewnym stosunku między linkami niskiej jakości i wysokiej jakości. Chociaż możesz poprawić ten stosunek, usuwając linki o niskiej jakości, możesz go również poprawić, dodając linki o wysokiej jakości.

Ze względu na długość czasu między karami pingwinów i stopień niejasności za nimi, usunięcie jednego z nich nie jest łatwe. To powiedziawszy, jest to możliwe.

Krok 4: (w przypadku kar ręcznych) Postaraj się jak najlepiej i poproś o ponowne rozważenie

Jeśli zostałeś dotknięty działaniem ręcznym, możesz złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie (zwany także wnioskiem o ponowne rozpatrzenie). W rezultacie oznacza to, że uważasz, że podjąłeś wystarczające działania, aby rozwiązać problem i upewnić się, że nie powtórzy się.

Po wysłaniu żądania do Google zostaje przypisany nowy ręczny wskaźnik jakości do ponownego odwiedzenia i ponownej oceny witryny. Jeśli są spełnione, ręczne działanie zostanie zniesione.

Aby przesłać prośbę o sprawdzenie, wróć do sekcji SC i znajdź działanie ręczne w sekcji ” Szukaj ruchu > Działania ręczne.”Dla każdej ręcznej czynności zastosowanej w witrynie możesz kliknąć czerwony przycisk “poproś o recenzję”, aby wyświetlić formularz:

image01

Tutaj napiszesz i złożysz wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.

Teraz rzeczywisty proces składania wniosku jest prosty. Wystarczy wpisać pole (lub skopiować i wkleić z innego miejsca) i kliknąć Wyślij. Co to nie jest proste gromadzi to, co należy uwzględnić we wniosku o ponowne rozpatrzenie.

Musisz poświęcić trochę czasu, aby poprawnie wypełnić swoją prośbę. Duża część tych żądań jest odrzucana, a czasami potrzeba wielu żądań, aby ostatecznie uzyskać zatwierdzenie.

Część # 1-napraw wszystkie problemy (i udokumentuj je): W tym momencie już wiesz, dlaczego zostałeś ukarany i co musisz zrobić, aby rozwiązać podstawowy problem.

Następnym krokiem jest naprawienie problemów i zarejestrowanie postępów. Po przesłaniu wniosku o ponowne rozpatrzenie, recenzent podręcznika nie uwierzy ci na słowo, gdy powiesz, że naprawiłeś rzeczy. Musisz skompilować dokumenty i arkusze kalkulacyjne, które udowodnij naprawdę zrobiłeś, co powiedziałeś.

Oto kilka przykładów tego, co Google sugeruje, aby uwzględnić:

image04

Jest to niezwykle ważne, jeśli masz karę za nienaturalne linki. Jeśli twoja kara jest za coś, co jest problemem na miejscu, zrzuty ekranu nie są tak ważne, jak recenzent może zobaczyć końcowy wynik.

Część # 2-Dlaczego tak się stało?: Jeśli to możliwe, wyjaśnij, dlaczego problem pojawił się w pierwszej kolejności. Na przykład, jeśli masz nienaturalną karę za linki, możesz wyjaśnić, że zatrudniłeś firmę SEO, której ufałeś, ale potem odkryłeś, że budują nienaturalne linki.

Część # 3-Jak to naprawić?: Wyjaśnij, jak Naprawiono problem w procedurze krok po kroku.

Google chce zobaczyć, że podjąłeś prawdziwy wysiłek, aby rozwiązać problem samodzielnie.

image18

W tym miejscu ważne jest, aby dołączyć wszelką dokumentację potwierdzającą twoje wysiłki. Chociaż nie można dołączyć pliku do żądania, można dołączyć łącze do dokumentu Google lub innego pliku online.

Część # 4-Jak temu zapobiec?: Ostatnia część wniosku o ponowne rozpatrzenie jest w zasadzie informowanie Google, że nauczyłeś się swojej lekcji.

Jeśli zbudowałeś złe linki, które doprowadziły do kary, możesz napisać kilka akapitów o swoim zrozumieniu faktu, że Twoje działania były sprzeczne z wytycznymi Google dotyczącymi jakości i że rozumiesz, do czego są wytyczne. Napisz, aby pokazać recenzentowi, że nie będziesz próbował manipulować Google w przyszłości.

Krok 5: nie daj się ponownie ukarać…

Chyba nie muszę Ci mówić, ile czasu można zmarnować, naprawiając te kary.

Najlepszym scenariuszem jest nie dać się ponownie ukarać. Istnieją trzy główne sposoby drastycznego zmniejszenia szans na przyszłą karę.

Plan nr 1-przeprowadzanie regularnych audytów: Ważne jest, aby upewnić się, że Twoja witryna pozostaje w dobrodziejstwach Google. Regularnie przeprowadzaj zarówno audyty techniczne SEO, jak i audyty treści.

Obejmuje to:

  • linki monitorujące-użyj dowolnej bazy linków, aby monitorować linki zwrotne. Jeśli widzisz, że ktoś wskazał linki spamowe 10,000 w kierunku twojej witryny, wyprzyj się ich, zanim będą mogły spowodować jakiekolwiek problemy.
  • często sprawdzaj wiadomości SC-jeśli Twoja witryna zostanie zhakowana, otrzymasz wiadomość, dzięki której możesz rozwiązać problem, zanim wyrządzi się zbyt wiele szkód.

image06

  • sprawdź zduplikowaną zawartość-użyj narzędzi opisanych w powyższych sekcjach, aby przetestować zduplikowaną zawartość. Jest to szczególnie ważne, jeśli posiadasz witrynę, która umożliwia treści generowane przez użytkowników.
  • nie zezwalaj na spamowe komentarze na blogu-uwielbiam zachęcać czytelników do komentowania moich postów – ale nie chcesz, aby ludzie komentowali po prostu dla uzyskania linku zwrotnego. Są to zazwyczaj komentarze jednoliniowe ze słowem kluczowym w Nazwie użytkownika. Nie aprobuj tego.

Czasami kary są poza kontrolą, ale przeprowadzanie audytów co kilka tygodni lub miesięcy może pomóc w wykryciu większości problemów, zanim spowodują karę.

Plan # 2-Monitoruj strony SEO: Google na bieżąco zmienia swoje wytyczne dotyczące jakości. Ewoluują wraz z Internetem. Na początku otrzymywanie dokładnych linków tekstowych było dobrą rzeczą, ale teraz takie linki mogą cię ukarać.

Ważne jest monitorowanie blogów SEO i witryn informacyjnych, aby upewnić się, że wiesz o wszelkich dużych zmianach, które mogą prowadzić do karania w przyszłości. Lepiej być proaktywnym w naprawianiu naruszeń niż próbować naprawić karę.

Quick Sprout to dobre miejsce na początek, ale tak samo jak witryny z wiadomościami SEO, takie jak Search Engine Land i moz blog.

Plan # 3-unikaj skrótu: Budowanie ruchu na stronie nie jest łatwe, zwłaszcza jeśli jesteś początkującym SEO/marketerem. Kiedy widzisz kogoś na forum, kto twierdzi, że otrzymuje dziesiątki tysięcy odwiedzających miesięcznie na swoją stronę za pomocą technik blackhat, kuszące jest również użycie tych technik.

Ale pamiętaj, że każda udana strona trwała lata. Zajęło mi to ponad trzy lata, aby zdobyć 100,000 odwiedzających miesięcznie na szybkie kiełkowanie. Te rzadkie historie sukcesu blackhat nie trwają-w końcu zostają ukarani.

Wniosek

Kary są częścią SEO i nie idą nigdzie w najbliższym czasie.

Musisz nie tylko zrozumieć, jakie są kary, ale także jak je zidentyfikować i naprawić. Dałem ci pięć naprawdę dogłębnych kroków, które pokażą Ci dokładnie, jak to zrobić.

Jeśli jesteś profesjonalnym SEO, dodaj ocenę i usunięcie do swojego arsenału.

Jeśli jesteś właścicielem firmy, możesz skorzystać z tego przewodnika, aby naprawić istniejące kary i chronić swoją witrynę w przyszłości. Jak widać, może to zająć dużo pracy i wiedzy, więc jeśli wiesz, że masz karę, może warto zatrudnić eksperta SEO, który Ci pomoże.

Na koniec chciałbym cię prosić o podzielenie się historiami o karaniu i o tym, jak próbowałeś je naprawić w przeszłości. Proszę zostawić mi komentarz poniżej ze szczegółami.

Total
0
Shares
Related Posts