Przewodnik dla początkujących do wdrażania pracowników

Gratulacje, Twój nowy pracownik podpisał list ofertowy! Teraz zaczyna się prawdziwa praca.

Onboarding pracowników jest ostatnim krokiem w procesie zatrudniania i jednym z najważniejszych elementów utrzymania pracowników. To również miejsce, w którym wiele firm upada—badania Gallupa pokazują, że tylko 12% pracowników zdecydowanie zgadza się, że ich pracodawcy wykonali dobrą robotę, wprowadzając ich na rynek.

W tym przewodniku pokażę Ci, jak wygląda dobry proces wdrażania do pracy. Niezależnie od tego, czy tworzysz program wdrażania od zera, czy chcesz sformalizować dotychczasowy proces ad hoc, dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć, aby zacząć.

Zacznijmy od podstaw.

Czym jest Onboarding pracowników?

Jeśli dołączenie do nowej firmy jest jak zawiązanie węzła, to onboarding pracownika jest okresem miodowym.

Jest to praktyczna strona, taka jak uporządkowanie dokumentów, przygotowanie sprzętu do pracy, przypisanie poświadczeń logowania i zapewnienie nowemu pracownikowi wszystkiego, czego potrzebuje, aby odnieść sukces w swojej roli. Ale równie ważne są mniej namacalne rzeczy, takie jak zatrudnianie nowych pracowników, ustalanie jasnych oczekiwań i zapoznawanie ich z biznesem, kulturą, wartościami i siłą roboczą, do której dołączyli.

Celem jest jak najszybsze uruchomienie i komfort Twojego nowego zatrudnienia, jeśli chcesz położyć podwaliny pod pozytywny—i trwały—dwukierunkowy związek.

Podstawy wdrażania pracowników

Podstawowe elementy wdrażania do pracy różnią się dla każdej firmy, w zależności od polityki i działalności, ale podstawowe wyniki są takie same – aby zapewnić Twojemu nowemu zatrudnieniu platformę do:

  • Poznaj ich kolegów
  • Zrozumieć biznes
  • Zrozumieć ich rolę, obowiązki i sposób mierzenia ich sukcesu
  • Uzyskaj dostęp do wszystkich zasobów, których potrzebują do swojej pracy

Oto, co powinno zostać uwzględnione w procesie wdrażania:

Papierkowa robota

Gdy tylko twój nowy pracownik podpisze swoją ofertę, wkraczasz na tzw. etap przedboardingowy. Jest to czas między przyjęciem oferty przez pracownika a rozpoczęciem pierwszego dnia pracy. I to jest najlepszy czas na załatwienie formalności, ponieważ ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to zakopać pracownika w papierach w pierwszych dniach pracy.

Wiele firm korzysta z narzędzi rekrutacyjnych i wdrożeniowych, aby wysyłać nowym pracownikom wszystkie niezbędne dokumenty—w tym bezpośrednią rejestrację depozytów, rejestrację świadczeń i informacje kontaktowe w nagłych wypadkach-przed pierwszym dniem pracy. Zajmiemy się tymi narzędziami później.

Witamy

Jeśli chodzi o pierwszy dzień pracownika, ważne jest, aby przygotować przyjazne i niezapomniane powitanie. Pierwszy dzień to bardziej doświadczenie niż dzielenie się informacjami. Będzie tyle informacji do przetworzenia, że Twój nowy pracownik prawdopodobnie zapomni o większości z nich,ale do końca kariery będzie pamiętał, co czuł o swoim pierwszym dniu.

Po zakończeniu formalności możesz wykorzystać pierwszy dzień nowego zatrudnienia jako szansę na kształtowanie krytycznych pierwszych wrażeń na temat Twojej organizacji. Nie ma potrzeby planowania wielkich gestów-po prostu miłe akcenty, takie jak spersonalizowany zestaw powitalny na stanowisku pracy, lunch zespołowy i wycieczka biurowa.

Może być więcej formalności do pokrycia, zbyt, jak przedstawienie podstawowych informacji o firmie lub rozpoczęcie z innych podstawowych elementów onboarding poniżej. Ale nie oczekuj zbyt wiele od nowego zatrudnienia w pierwszym dniu, ponieważ nauka nowego środowiska pracy może być przytłaczająca.

Konfiguracja Techniczna

Niektóre z tych czynności można wykonać podczas wstępnego wdrożenia, na przykład konfigurując dane logowania, Narzędzia biznesowe i dostęp do systemów oraz instalując cały sprzęt i oprogramowanie, których będzie potrzebował nowy pracownik. Najlepiej to zorganizować i przetestować przed rozpoczęciem pracy pracownika. Nie powinni spędzać z nim pierwszego dnia.

W tym czasie pomocne byłoby jednak szkolenie techniczne. Zaplanuj, aby byli na bieżąco dzięki oprogramowaniu do współpracy, dowolnemu oprogramowaniu dostosowanemu do ról oraz podstawowym szkoleniom e-mail i kalendarza (w razie potrzeby) pierwszego dnia pracy.

Pierwsze Spotkania

Spotkania jeden na jeden są kluczowe dla oficjalnego powitania nowego pracownika w firmie. Co najmniej będziesz chciał, aby nowa osoba zatrudniona spotkała się z menedżerem i/lub kierownikami działów w ciągu pierwszych kilku dni, aby zapewnić przegląd firmy i działu, obowiązki zespołowe i szansę, aby nowa osoba zatrudniona zadawała pytania i dowiedziała się, czego się od nich oczekuje.

Od tego momentu nowy pracownik powinien zacząć spotykać się jeden na jednego ze wszystkimi, z którymi będzie blisko współpracował. Dobrą praktyką dla menedżera jest dostarczanie listy osób, z którymi nowy pracownik powinien rezerwować spotkania i udostępniać kalendarze zaproszeń na comiesięczne spotkania, cotygodniowe obiady lub codzienne standy, w których będą uczestniczyć.

Legalność

Są to takie rzeczy, jak formularze poświęcenia podatku od wynagrodzeń, skan dowodu osobistego pracownika (i pozwolenie na pracę, jeśli to konieczne) i wszystko, czego nie byłeś w stanie zrobić poza zakładem w przedboardingu. Jest rzeczą oczywistą, że legalności są niezbędne, ale powiem, że najlepiej zająć się nimi wcześnie, jeśli to możliwe.

Impreza Towarzyska Zespołu

Ponownie, jeśli nie w pierwszym dniu, powinno to nastąpić nie później niż w pierwszym tygodniu pracy pracownika. Ważne jest, aby zrównoważyć zadania administracyjne i społeczne-nikt nie chce, aby pierwsze dni w pracy były związane z pracą.

Lunch zespołowy (lub inne zabawne wydarzenie towarzyskie) to kluczowa okazja, aby pokazać ludzką stronę Twojej firmy i aby Twój nowy pracownik mógł poznać kulturę firmy. Daje to wszystkim członkom zespołu szansę na oficjalne powitanie nowego pracownika i poznanie się w relaksującej atmosferze.

Spotkanie na koniec tygodnia

Na koniec warto zamknąć proces wdrażania, dając nowym pracownikom szansę na omówienie tego, jak sobie radzą, jak dobrze znają swoją rolę, czy czują się jak w domu i swoją przyszłość w firmie. Jest to również doskonała okazja, aby zapytać (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś), co sądzą o swoim doświadczeniu wdrożeniowym i czy mają jakieś sugestie dotyczące poprawy. Ich opinie mają kluczowe znaczenie dla ciągłego doskonalenia.

Informacje zwrotne mogą pojawić się w dowolnym momencie od końca pierwszego miesiąca do końca pierwszego roku pracy pracownika—można na przykład połączyć podsumowanie wdrażania z pierwszym rocznym przeglądem wyników. Ale ogólnie, im szybciej, tym lepiej.

3 narzędzia usprawniające wdrażanie pracowników

Automatyzacja części procesu znacznie usprawni kilka pierwszych dni i tygodni pracy nowego pracownika. Najlepsze narzędzia do wdrażania nie tylko oszczędzają czas,ale także zapewniają stałą współpracę z nowymi pracownikami już od momentu rozpoczęcia przygotowania.

To dział HR jest właścicielem onboardingu jako całości, dlatego znajdziesz narzędzia do onboardingu w ogólnym oprogramowaniu rekrutacyjnym, ale niektóre zapewniają lepsze funkcje onboardingu niż inne.

Oto trzy nasze ulubione platformy rekrutacyjne z najlepszymi narzędziami do wdrażania:

Wykonalne

workable

Workable to jedno z najlepszych rozwiązań rekrutacyjnych na rynku, któremu zaufało ponad 20 000 organizacji. Zarządza całym cyklem życia rekrutacji, w tym onboardingiem, a ceny zaczynają się od 99 USD miesięcznie za rzadkie zatrudnianie. Możesz wypróbować za darmo przez 15 dni. Nawet jeśli go nie kupisz, sprawdź zasoby Pracable, aby uzyskać przydatne wskazówki dotyczące zatrudniania, listy kontrolne i szablony.

Funkcje onboardingu obejmują system śledzenia kandydatów (ATS) ułatwiający przejście od oferty do onboardingu oraz rozległą integrację z innymi systemami informacji o zasobach ludzkich (HRIS), dzięki czemu można zarządzać zatrudnianiem od początku do końca na jednej platformie.

Bullhorn

Bullhorn specjalizuje się w (i jest naszym najlepszym wyborem) rekrutacji i onboardingu dla agencji kadrowych. Obejmuje śledzenie kandydatów i CRM do zarządzania klientami. Usprawnia również proces przygotowania klientów dzięki Bullhorn Onboarding, elektronicznej platformie do zarządzania dokumentami i śledzenia zaprojektowanej, aby szybko rozpocząć pracę nowych pracowników.

Bullhorn Onboarding zapewnia scentralizowany wgląd w działania dotyczące onboardingu klienta, portal online i funkcje podpisu elektronicznego dla wszystkich dokumentów pracowników oraz bezpieczne przechowywanie danych. To wszystko jest wbudowane w CRM Bullhorna. Ceny nie są dostępne online, ale możesz poprosić o bezpłatną wersję demonstracyjną.

Szklarnia

Greenhouse, rozwiązanie rekrutacyjne i wdrożeniowe dla większych organizacji (wewnętrznych lub agencji), zarządza pełnym procesem zatrudniania na dużą skalę. Oprócz w pełni zintegrowanego CRM do rekrutacji, Greenhouse oferuje możliwości onboardingu dla spersonalizowanego doświadczenia powitalnego, centrum zasobów firmy, nowe opinie o zatrudnieniu, oceny wydajności onboardingu i bardziej przemyślane funkcje oprócz obowiązkowych zadań administracyjnych.

Podobnie jak wiele rozwiązań rekrutacyjnych, ceny nie są dostępne online. Zadzwoń do Greenhouse, aby uzyskać wycenę lub poproś o demo.

3 sztuczki dla pracowników Onboarding

W rekrutacji wszystko zależy od planowania, a kilka małych elementów przygotowawczych może znacząco wpłynąć na proces wdrażania pracowników. Oto kilka praktycznych wskazówek, które możesz wdrożyć w swojej firmie już dziś.

Oceń Swój Bieżący Proces

Pierwszym krokiem do ulepszenia programu onboardingowego-lub jego braku-jest zebranie informacji zwrotnych od obecnych pracowników na temat obecnego procesu. W końcu wiedzą z pierwszej ręki, jak dobrze to działa-lub nie działa.

Nawet jeśli nie masz jeszcze sformalizowanego procesu, po prostu zapytaj, co poszło dobrze w ciągu pierwszych kilku dni, tygodni i miesięcy, a co mogło pójść lepiej. Jeśli masz sformalizowany proces, zapytaj, co można poprawić.

Tak czy inaczej, możesz rozpocząć rozmowę, wysyłając ankietę lub prowadząc rozmowy indywidualne lub grupowe burze mózgów. Jak również prosząc o ogólne sugestie dotyczące poprawy, zadaj konkretne pytania, takie jak:

  • Czy otrzymałeś dokładne informacje o [firmie], kiedy dołączyłeś?
  • Czy czułeś się mile widziany pierwszego dnia? Co mogło sprawić, że poczuł się Pan bardziej mile widziany?
  • Czy pod koniec pierwszego tygodnia czułeś, że rozumiesz swoją pracę i czego od Ciebie oczekiwano?
  • Co najbardziej podobało ci się w pierwszym tygodniu tutaj?
  • Jakie było największe wyzwanie, z jakim mierzyłeś się podczas pierwszego tygodnia/miesiąca tutaj?

Mogą to być niewygodne pytania, na które należy odpowiedzieć otwarcie, więc niech ankieta będzie opcjonalnie anonimowa i wyjaśni pracownikom, że chcesz konstruktywnej krytyki i że nikt nie poniesie konsekwencji za uczciwość. Postępuj zgodnie z tym i upewnij się, że nikt nie spotka się z krytyką lub odwetem, jeśli wyrazi negatywną opinię.

Mapuj Swój Proces Wdrażania Do Pracy

Wdrażanie zaczyna się na długo przed pierwszym dniem zatrudnienia. Jest wiele do zrobienia, więc jeśli chodzi o wydajność, pomaga zaplanować i zaplanować przepływ pracy Od początku do końca. Ten przepływ pracy można następnie powtórzyć dla każdego nowego pracownika, jak dobrze naoliwiona maszyna.

Zacznij od cofnięcia się i zidentyfikowania wszystkiego, co powinno zostać uwzględnione w procesie wdrażania. Wykorzystaj zebrane informacje zwrotne od pracowników, aby pomóc. Pomyśl o:

  • Co (jak najwięcej) można zrobić przed pierwszym dniem (formalności, informowanie członków zespołu, przygotowanie do działań pierwszego dnia itp.)
  • Wszystko, co twój nowy pracownik powinien zrobić, aby rozpocząć pracę (z kim się spotkać, ankiety zwrotne, szkolenia, kilka pierwszych projektów itp.)
  • Czego oczekujesz od nich pod względem wydajności z konkretnymi, mierzalnymi kamieniami milowymi (np. ukończoną strategią [Wstaw funkcję zadania] przez [datę]

)

Napisz listę, a następnie Oblicz kolejność rzeczy. Zwróć uwagę na wszelkie zadania, które mają zależności i uzyskaj wkład od zainteresowanych stron.

Jest to cenne ćwiczenie, nawet jeśli masz już proces wdrażania, ponieważ pomaga dostrzec możliwości oszczędzania czasu. Jakie zadania Można wykonywać jednocześnie? Na przykład, w pierwszym dniu, może możesz przetworzyć legalności, podczas gdy twój nowy wynajem jest na wycieczce biurowej.

Użyj List Kontrolnych

Do tej pory skupiliśmy się na stworzeniu doskonałego doświadczenia wdrożeniowego dla Twojego nowego zatrudnienia, ale dobre doświadczenie operacyjne dla interesariuszy jest równie ważne. Listy kontrolne są świetne, ponieważ dodają struktury i spójności do każdego procesu wdrażania i zapewniają wykonanie wszystkich niezbędnych kroków.

Bo onboarding nie kończy się w pierwszym tygodniu pracy pracownika. Częstą pułapką, w którą wpadają firmy, jest wkładanie dużego wysiłku w ten pierwszy tydzień, a następnie pozwalanie na przejęcie codziennej pracy-zapominanie o zaangażowaniu nowego zatrudnienia. W rzeczywistości wdrożenie zajmuje trochę czasu i z mojego doświadczenia wynika, że zawsze wymaga większego wsparcia, niż myślisz. Większość pracowników jest uważana za “Nowych” przez co najmniej pierwsze 90 dni lub dłużej, dopóki nie poczują się autonomiczni.

Dlatego każda firma powinna mieć tak zwany plan 30-60-90 dni dla swoich nowych pracowników: listę kontrolną wszystkiego na pierwsze 30 dni, 60 dni i 90 dni zatrudnienia.

Aby je stworzyć, wykorzystaj swój proces wdrażania do pracy jako podstawę. Wykonuj zadania od pierwszego dnia i ułóż je w łatwą do opanowania liczbę zadań dla pracownika na tydzień, aż do dnia 90. Możesz znaleźć przykładowe listy kontrolne online, jeśli potrzebujesz pomocy. Po prostu upewnij się, że wynik dokładnie odzwierciedla ofertę pracy, do której zastosował się twój pracownik, w przeciwnym razie prawdopodobnym rezultatem jest nieszczęśliwe zatrudnienie.

Tak, proces wdrażania jest inny dla każdej firmy, ale każdy dobry proces wdrażania jest dobrze zorganizowany, więc nie spiesz się. Ustalenie jasnych oczekiwań może znacznie poprawić każdy proces wdrażania do pracy dla wszystkich.

Co dalej

Udało ci się przejść przez proces zatrudniania i nauczyłeś się, czego potrzeba, aby rozpocząć nowe zatrudnienie na właściwej stopie. Teraz nadszedł czas, aby zakasać rękawy i zaplanować skuteczny proces wdrażania.

Zacznij od wskazówek, które przedstawiliśmy powyżej, rozważ użycie narzędzia do wdrażania do pracy w celu standaryzacji i automatyzacji nowego procesu, a następnie oceń narzędzia, które zalecamy tutaj (lub inne z naszej listy najlepszych programów rekrutacyjnych, jeśli chcesz poprawić rekrutację jako całość).

Kiedy jesteś gotowy, aby dowiedzieć się, jak usprawnić nowy proces wdrażania, kolejnym nisko wiszącym owocem jest zarządzanie wydajnością. Jest to ważne rozszerzenie onboardingu, które poza ustalaniem oczekiwań pracowników ocenia, czy ich spełniają. Sprawdź nasze zestawienie najlepszych narzędzi do zarządzania wydajnością, aby zdigitalizować ten proces.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts