Przestraszył Cię ten tytuł?
Nie jestem pewien, co to jest, ale jak tylko ludzie zobaczą słowo “techniczny”, zaczynają być wrażliwi.
W tym przypadku techniczne SEO odnosi się do każdej wykonanej pracy SEO poza treścią. Zasadniczo stanowi to silny fundament, aby dać twoim treściom najlepszą szansę na ranking odpowiednich słów kluczowych i fraz.
Podobnie jak w przypadku SEO na stronie, techniczne aspekty SEO zmieniły się, ponieważ wyszukiwarki stały się bardziej wyrafinowane.
Zapisz i uporządkuj swoje techniczne pomysły SEO w jednym miejscu we wszystkich używanych aplikacjach do dokumentów.
Chociaż z technicznego punktu widzenia nie można wiele zrobić z wyszukiwarkami” game”, w 2015 r.Należy wziąć pod uwagę kilka nowych czynników, jeśli chcesz poprawić ranking swoich lub swoich klientów.
Gdybym miał dogłębnie omówić ten temat, musiałbym stworzyć kolejny zaawansowany przewodnik.
Zamiast tego omówię najważniejsze aspekty technicznego SEO z perspektywy początkującego, a także podam kilka konkretnych taktyk i kolejne kroki, aby rozwiązać typowe problemy w każdym obszarze.
Aby uzyskać szybkie rankingi, potrzebujesz szybkiej strony
Fakt ten nie jest nowy: jeśli Twoja strona ładuje się powoli, duża część odwiedzających szybko odejdzie.
To, co musisz wiedzieć z punktu widzenia SEO, to to, że powolna strona internetowa może zaszkodzić na dwa sposoby.
Po pierwsze, Szybkość witryny jest jednym z czynników rankingowych Google. Po raz pierwszy ogłoszony w 2010 roku, zaczął wpływać na niewielką liczbę rankingów w tym momencie. Teraz wiemy ,że” czas do pierwszego bajtu ” (ttfb) silnie koreluje z rankingami.
TTFB to dokładnie to, co sugeruje nazwa: czas potrzebny przeglądarce na załadowanie pierwszego bajtu danych strony internetowej.
Gdyby to była cała historia, skupilibyśmy się tylko na poprawie TTFB. Ale to nie wszystko.
Wiemy również, że 40% osób zamknie stronę internetową, jeśli ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy. Ponadto 47% ankietowanych konsumentów oczekuje, że strona załaduje się w ciągu 2 sekund.
Google może nie brać pod uwagę całkowitej szybkości strony, ale użytkownicy tak. Nawet jeśli twój TTFB jest dobry, jeśli załadowanie całej strony zajmuje 3-4 sekundy, wielu odwiedzających odejdzie bez czekania.
Najgorsze jest to, że klikną przycisk “Wstecz” i wybierają inny wynik wyszukiwania.
Jest to znany jako “Pogo-sticking” i jest to jeden z najważniejszych objawów, że użytkownik nie jest zadowolony.
Jeśli zdarza się to zbyt często, twoje rankingi spadną na korzyść konkurencyjnego wyniku wyszukiwania, który nie ma tych samych problemów.
Wreszcie, chociaż nie jest to punkt ściśle SEO, rozważ, że tylko jednosekundowe opóźnienie w czasie ładowania może spowodować spadek konwersji o 7%. Nawet jeśli Szybkość witryny nie wpływa na rankingi wyszukiwania, nadal chcesz ją zoptymalizować.
Nie wszystkie problemy z szybkością witryny mają jednakowe znaczenie: Chociaż istnieją setki czynników, które wpływają na szybkość witryny, niektóre z nich są much bardziej powszechne niż inne.
Zoompf przeanalizował najlepsze witryny 1,000 w rankingu Alexa pod kątem szybkości witryny i stwierdził, że następujące cztery problemy były najczęstsze (w kolejności od największej do najmniejszej):
- unoptimized images
- zawartość serwowana bez kompresji HTTP
- zbyt wiele żądań obrazów CSS (nie używając sprite ‘ ów)
- brak informacji o buforowaniu (wygasa nagłówek)
Należy pamiętać, że strony w tej analizie były jednymi z najlepszych w sieci. Naprawili wiele podstawowych problemów, które maj wpływa na ciebie, zwłaszcza jeśli używasz WordPress:
- nadmierne używanie wtyczek
- nie używanie CDN dla plików statycznych
- powolny hosting www
Nie zgaduj problemy z szybkością witryny; diagnozuj: Możesz mieć jeden z tych problemów, które właśnie wymieniłem, ale najpierw musisz je potwierdzić.
Istnieje wiele świetnych narzędzi, ale zawsze polecam zaczynając od Narzędzia Google PageSpeed Insights. Wprowadź adres URL i pozwól narzędziu zrobić swoje:
Każdy wynik powyżej 80 to decent. Biorąc to pod uwagę, wyższa jest lepsza, a poprawa prędkości Quick Sprout jest na mojej długiej liście rzeczy do zrobienia.
Jeśli chcesz uzyskać drugą opinię, użyj narzędzia takiego jak GTmetrix.
Zauważ, że niektóre narzędzia dają różne wyniki. To dlatego, że inaczej ważą problemy.
Oto dwie najważniejsze rzeczy, które musisz zapewnić: (1) twoja strona ładuje się szybko (poniżej 2 sekund) i (2) Twoja strona jest tak mała, jak to możliwe, z najmniejszą liczbą żądań.
Narzędzie Google jest najprostszym i dobrym miejscem do rozpoczęcia. Da Ci najważniejsze problemy do naprawienia (na Czerwono). Napraw pomarańczowe, jeśli to możliwe, ale zwykle nie powodują zbyt dużego spowolnienia prędkości ładowania.
Polecam użycie innego narzędzia, aby uzyskać więcej szczegółów. Używając GTmetrix jako przykładu, możesz kliknąć zakładkę “wodospad”, aby zobaczyć dokładną ilość czasu, przez jaki każde żądanie zostało zrealizowane.
Pozwala to sprawdzić, czy twój hosting nie jest na poziomie (dużo czekania) lub czy jedno żądanie na stronie trwa znacznie dłużej niż inne.
Gdy już wiesz, jakie są Twoje problemy, napraw je. Jak już mówiłem, nie ma mowy, żebym wszedł do wszystko w tym przewodniku, ale pokażę Ci, co zrobić, jeśli masz jakieś wspólne problemy.
Zacznij od swoich obrazów: Jeśli nie zrobisz nic innego, skompresuj je. Większość typów obrazów ma niepotrzebne metadane, które zajmują miejsce, które można usunąć bez szkody.
Użyj narzędzia, takiego jak Optimizilla, aby wcześniej skompresować zdjęcia lub użyj wtyczki, takiej jak WP Smush, aby automatycznie skompresować wszystkie zdjęcia przesłane do WordPress.
Ponadto ostrożnie wybierz Rozmiar pliku. Pliki JPEG to Zwykle mniejsze po skompresowaniu, choć nie tak wysokiej jakości jak pliki PNG. Jeśli to możliwe, użyj obrazów wektorowych (najpopularniejszym formatem jest SVG), które można skalować do dowolnego wymiaru bez utraty jakości.
Następny: Połącz obrazy w sprity.
“Sprite” to po prostu plik obrazu, który zawiera wiele małych obrazów. Zamiast składać osobne żądanie dla każdego obrazu, musisz tylko uzyskać ten jeden. Następnie używasz CSS, aby powiedzieć przeglądarce, który obszar tego obrazu ma być użyty.
Sprity powinny zawierać często używane obrazy, takie jak ikony nawigacji i logo.
Oto kompletny przewodnik po sprites CSS, jeśli chcesz to zrobić ręcznie.
Łatwiejszym sposobem na osiągnięcie tego jest użycie kreatora online sprite. Oto jak go użyć: utwórz nowy sprite, a następnie przeciągnij tyle odpowiednich zdjęć, ile możesz na obszar roboczy:
Następnie pobierz sprite (przycisk u góry) i prześlij go do swojej witryny. Jest to o wiele łatwiejsze niż kodowanie od zera.
Zebrałem również jedne z najlepszych przewodników po innych typowych problemach:
- Włącz kompresję HTTP: https://zoompf.com/blog/2012/02/lose-the-wait-http-compression
- Ustaw nagłówek expires: https://gtmetrix.com/add-expires-headers.html lub użyj prostej wtyczki nagłówka expires: https://wordpress.org/plugins/far-future-expiry-header/
- Jak korzystać z W3 Total Cache dla WordPress: http://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-install-and-setup-w3-total-cache-for-beginners/
- Prosty przewodnik do przyspieszenia WordPress: http://www.sparringmind.com/speed-up-wordpress/
- Jeszcze jeden przewodnik WordPress na dobry środek: http://www.metacdn.com/speed-up-wordpress/
Nie musisz naprawiać 100% problemów, które podświetlają narzędzia, ale bądź ostrożny, gdy je zignorujesz. Tylko dlatego, że jedna strona może mieć dużą prędkość ładowania, nie oznacza, że wszystkie Twoje strony mają.
Proponuję przetestować co najmniej strony 10 w całej witrynie, najlepiej te, które są najdłuższe lub największe (zwykle z największą liczbą zdjęć).
Jak użytkownicy mobilni widzą Twoją witrynę?
Największe ostatnie zmiany w technicznym SEO obróciły się wokół zwiększenia znaczenia przyjazności dla urządzeń mobilnych.
21 kwietnia 2015 roku Google udostępniło aktualizację “mobilegeddon”. Chociaż była to ogromna aktualizacja, miała tylko nieco większy wpływ na rankingi niż normalnie:
Ale nie odrzucaj go: Google wyraził swoją opinię na temat znaczenia treści przyjaznych dla urządzeń mobilnych bardzo jasno. A to dopiero pierwsza aktualizacja, która nadejdzie; pomyśl o tym jak o strzale ostrzegawczym.
Dobrą wiadomością jest to, że nawet jeśli stracisz niektóre rankingi, nie jest to stała lub nawet długoterminowa kara po jej naprawieniu:
“Jeśli strony Twojej witryny nie są przyjazne dla urządzeń mobilnych, może wystąpić znaczny spadek ruchu mobilnego z wyszukiwarki Google. Ale nie obawiaj się, gdy Twoja witryna stanie się przyjazna dla urządzeń mobilnych, automatycznie przetworzymy (tj. indeksujemy i indeksujemy) Twoje strony.”
Przetestuj mobilną przyjazność swojej witryny: Pierwszym i ostatnim miejscem, które musisz przetestować, jest narzędzie Google Mobile friendly checker. Wprowadź swój adres URL, a narzędzie pokaże Ci dokładnie, co Google myśli o twojej stronie:
Dodatkowo możesz sprawdzić wszystkie strony zweryfikowanej witryny w Search Console (dawniej narzędzia dla webmasterów), przechodząc do “Ruch wyszukiwania > użyteczność mobilna.”
W idealnym świecie i tak nie będziesz miał błędów.
Jednak większość witryn do masz problemy z mobilnością. W rzeczywistości 44% witryn firm z listy Fortune 500 nie jest przyjaznych dla urządzeń mobilnych.
Więc jeśli Twoja witryna nie jest obecnie przyjazna dla urządzeń mobilnych, jesteś nie sam. Ale to jest coś, co powinieneś naprawić tak szybko, jak to możliwe.
Na początek możesz wybierać spośród trzech różnych podejść do projektowania przyjaznego dla urządzeń mobilnych.
Podejście # 1 – Responsywny projekt: Jest to najlepsza opcja w zdecydowanej większości przypadków. Responsywny projekt kurczy się i rozszerza zgodnie z urządzeniem odwiedzającego.
Zamiast ustawiać szerokości elementów, ustawia się procent.
Na przykład jest to nie reagujący CSS:
# body {
width: 600px;
}
Można go przepisać na stronę responsywną jako:
# body {
Szerokość: 50%;
}
Dzięki temu responsywnemu kodowi sekcja ciała zawsze zajmie połowę ekranu użytkownika, niezależnie od tego, czy korzysta on z telefonu, czy laptopa.
Chociaż te proste zmiany rozwiązują większość problemów, projektowanie mobilne to coś więcej.
Możesz również użyć zapytań o media, aby mieć różne wartości CSS, w zależności od rozmiaru ekranu.
Na przykład:
@media screen and (min-width: 600px) { Kod CSS tutaj… }
Wprowadzony tam kod CSS będzie aktywny tylko wtedy, gdy ekran ma szerokość co najmniej 600 pikseli.
Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj ten przewodnik dotyczący projektowania responsywnego.
Podejście # 2 – Oddzielne adresy URL dla użytkowników stacjonarnych i mobilnych: Ta metoda w większości wymarła na korzyść responsywnego projektu.
Takie podejście polega na stworzeniu co najmniej dwóch różnych wersji każdej strony witryny: mobilnej i niemobilnej.
Jeśli funkcjonalność witryny zmienia się bardzo w zależności od rozmiaru ekranu, może to być dobrym rozwiązaniem.
Ale dla większości witryn to nie ma sensu. Nie tylko masz dwa razy więcej stron internetowych do aktualizacji, ale także napotykasz tak wiele rozmiarów telefonów, tabletów i laptopów, że responsywny projekt zwykle ma większy sens.
Podejście # 3 – Serwuj różne treści w zależności od urządzenia odwiedzającego: Na koniec możesz mieć jeden adres URL dla każdej strony, ale najpierw sprawdź, czy nie ma mobilnego agenta użytkownika. Jeśli odwiedzający jest na urządzeniu mobilnym, możesz załadować określoną stronę, ale jeśli nie, możesz załadować stronę domyślną.
Jest to podobne do podejścia # 2, ponieważ będziesz musiał kodować dla dwóch różnych stron. Jedną z zalet jest to, że wszystkie linki zwrotne będą wskazywać jeden adres URL, co pomoże lepiej oceniać zawartość.
Typowe błędy w projektowaniu mobilnym: Tworzenie witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych naprawdę nie jest takie trudne. W większości przypadków jest to znacznie łatwiejsze niż optymalizacja prędkości ładowania strony.
Mając to na uwadze, istnieje siedem dość typowych błędów, na które należy zwrócić uwagę:
- Zablokowane pliki JavaScript, CSS i obrazów: dostęp jest kontrolowany przez roboty.plik txt (więcej o tym później).
- Zawartość niemożliwa do odtworzenia: nie używaj filmów flash, które nie są odtwarzane na wielu urządzeniach mobilnych. Filmy HTML5 są lepszą opcją.
- Błędne przekierowania: nie tylko przekierowuj użytkowników mobilnych na swoją stronę główną. Przekieruj ich na równoważną stronę, której szukali.
4. Mobile-tylko 404S: jeśli obsługujesz dynamiczne (oddzielne) adresy URL, upewnij się, że oba działają.
5. Unikaj interstitials i wyskakujących okienek: Wyskakujące okienka są zawsze kontrowersyjnym tematem. Chociaż są irytujące dla niektórych na komputerach stacjonarnych/laptopach, są much bardziej irytujące i często trudne do zamknięcia na telefonie komórkowym. Jeśli możesz, nie masz niczego, co blokuje twoje treści na urządzeniu mobilnym:
6. Nieistotne powiązania: Jeśli masz osobną wersję mobilną swojej witryny, zawsze Linkuj w niej. Nie popełnij błędu, łącząc się ze stroną witryny dla komputerów stacjonarnych z witryny mobilnej.
7. Wolne strony mobilne: Pamiętaj, że większość użytkowników mobilnych ma wolniejsze połączenie niż użytkownicy komputerów stacjonarnych. To sprawia, że optymalizacja prędkości ładowania ma kluczowe znaczenie (patrz powyższa sekcja).
Silna Architektura witryny pozwoli Ci zauważyć
Google regularnie wysyła swoje pająki wyszukiwania do prawie każdej witryny. Jednak pająki potrzebują pomocy, aby odkryć nowe strony lub zaktualizowane strony.
Przejrzysta i prosta Architektura witryny pomoże stronom szybciej uzyskać indeksację i pozycję w rankingu. To nic nowego. Wszystkie zasady i najlepsze praktyki w 2015 roku są takie same jak od lat. Jednak jest to naprawdę ważne, więc nie pomijaj tego tylko dlatego, że nie słyszałeś wiadomości o nowym algorytmie.
Istnieją cztery główne komponenty do tworzenia witryny, którą Google uwielbia indeksować:
Krok 1-Utwórz mapy witryn HTML i XML: Zaczyna się od mapy witryny, która wyświetla adresy URL w Twojej witrynie. Jest to najbardziej podstawowy sposób kierowania pająkami.
Istnieją dwa rodzaje map witryn: HTML i XML.
Mapy witryn HTML są przeznaczone dla ludzi, ale pająki wyszukiwania mogą również używać ich do znajdowania stron w Twojej witrynie. Są one zazwyczaj połączone w stopce witryny, więc linki nie muszą być widoczne.
Z drugiej strony mapa witryny XML jest zasadniczo plikiem tekstowym z jednym adresem URL na łącze. Ludzie nie powinni tego widzieć-przeszukują tylko pająki. Jeśli masz szczególnie dużą witrynę, Potrzebujesz więcej niż jednej mapy witryny XML. Pojedyncza mapa witryny nie może mieć więcej niż 50 000 adresów URL po 50 MB.
Możesz (i powinieneś) również tworzyć oddzielne mapy witryn dla każdego typu treści (wideo, obrazy, artykuły itp.).
Chociaż możesz mieć oba, potrzebujesz co najmniej Mapa strony XML. Będzie to punkt wyjścia dla większości pająków.
Masz kilka opcji, aby utworzyć mapę witryny. Po pierwsze, możesz użyć wtyczki Bing do wygenerowania mapy witryny po stronie serwera.
Najpopularniejszą opcją jest użycie wtyczki WordPress do automatycznego tworzenia i aktualizacji mapy witryny. Możesz użyć wyspecjalizowanej wtyczki, takiej jak Google XML sitemap lub użyć wtyczki SEO all-in-one Yoast, która ma opcję utworzenia mapy witryny.
Następnie prześlij swoją mapę witryny w narzędziach Google Search Console i Bing dla webmasterów.
W Google Search Console przejdź do ” Crawl > Sitemaps “i dodaj wszystkie swoje mapy witryn (pojedynczo), używając przycisku” Add/Test Sitemap ” w prawym górnym rogu.
Podobnie w Bing przejdź do sekcji Nawigacji “Mapy witryn” i wprowadź swoje mapy witryny:
Oto część, o której zapomina większość właścicieli witryn: musisz również dodać lokalizacje mapy witryny do swojego roboty.txt plik. To mówi innym pająkom, gdzie mają sprawdzić. Ponadto Google sprawdzi, czy z jakiegoś powodu miał problemy z Twoim zgłoszeniem.
Twoje roboty.plik txt powinien zawierać sekcję taką jak ta, z wierszem dla każdej mapy strony:
User-agent: *
Mapa strony: http://website.com/my-sitemap1.xml
Mapa strony: http://website.com/my-sitemap2.xml
Można nawet spojrzeć na własne roboty Google.txt, aby zobaczyć jego mapy witryn:
Krok 2-Zawartość silosu jak najwięcej: Innym ważnym sposobem, w jaki Google korzysta z indeksowania witryn, jest podążanie za linkami wewnętrznymi. Ponadto jest to częściowo sposób przypisywania znaczenia stronie i stronie internetowej.
Siloing polega na podziale treści na różne kategorie. Na przykład, ponieważ Blog Crazy Egg obejmuje optymalizację konwersji, marketing e-mailowy itp., istnieją różne kategorie dla każdego:
- http://blog.crazyegg.com/category/conversion-optimization/
- http://blog.crazyegg.com/category/email-marketing/
- http://blog.crazyegg.com/category/blogging-for-business/
- http://blog.crazyegg.com/category/ecommerce/
Każda strona kategorii łączy się z wpisami w tej kategorii. Chodzi o to, aby pająki Google mogły wylądować na stronie głównej (lub dowolnym poście), przejść do kategorii, a następnie odwiedzić wszystkie najnowsze posty na stronie kategorii.
Z tego powodu żaden post nie jest oddalony o więcej niż kilka kliknięć.
Oczywiście jest problem, Gdy twoja strona dostaje też duży lub sprzedajesz zbyt wiele produktów, ponieważ możesz zmieścić tylko tak wiele na stronę.
Nadal chcesz, aby wszystkie części witryny znajdowały się w odległości 3-4 kliknięć od siebie, aby zapewnić, że zostaną zindeksowane. Najpopularniejszą opcją jest fasetowana nawigacja, która pozwala filtrować wyniki:
Odpowiednie filtry mogą zmniejszyć miliony wyników do kilku w zaledwie kilku kliknięciach.
Mówiłem również o jednym innym bonusie posiadania prostej architektury witryny. Dzięki strukturze silosu dla wyszukiwarek łatwiej jest zrozumieć, o co chodzi w Twojej witrynie.
Zamiast mieć kilka postów i stron w swojej witrynie w określonej kolejności, ułóż je wszystkie w kategoriach, aby ułatwić wyszukiwanie pająków, które treści pasują do siebie:
Jednym z głównych celów Google jest dostarczanie najbardziej odpowiednich wyników. Im łatwiej będzie określić tematy, o których piszesz, tym większy ruch w wyszukiwaniu otrzymasz.
Krok 3 – pozbądź się błędów crawl: Ostatnią częścią optymalizacji witryny pod kątem indeksowania jest pozbycie się wszystkiego, co uniemożliwia Google identyfikację lub indeksowanie witryny.
Przejdź do Search Console i przejdź do “Crawl > Crawl errors”.
Jeśli masz dużą witrynę, możesz zobaczyć tysiące błędów, jeśli ich nie naprawiłeś. To jest w porządku-często można naprawić duże partie w tym samym czasie. Oto kompletny przewodnik po naprawianiu typowych błędów indeksowania.
Stop mylącym wyszukiwarkom
Przekierowania są niezbędne, aby każda strona była aktualna, ale musisz to zrobić we właściwy sposób.
Użyj niewłaściwych kodów,a to nie tylko zaszkodzi odwiedzającym, ale także wpłynie na rankingi w wyszukiwarkach. Zaraz wyjaśnię.
Krótki przegląd przekierowań stron: Istnieje wiele dobrych powodów, aby przekierować stronę. Zwykle dzieje się tak dlatego, że istnieje zaktualizowana wersja lub nie omawiasz już tego dokładnego tematu, ale chciałbyś zachować trochę “soku z linkami.”
Istnieją dwa popularne rodzaje przekierowań:
- 301: stałe przekierowanie
- 302: tymczasowe przekierowanie
Gdy powiesz wyszukiwarce, że strona została trwale przeniesiona do nowego adresu URL (301), przeniesie ona większość uprawnień starej strony na nową (90-99%).
Jeśli jednak wykonasz przekierowanie 302, wyszukiwarka wie, że przekierowanie wkrótce zniknie i nie przeniesie autorytetu oryginalnej strony. Jeśli przekierowanie pozostanie na miejscu wystarczająco długo, stracisz przynajmniej część ruchu (zwykle).
Prosta zasada: Jeśli nie potrzebujesz już strony, Utwórz przekierowanie 301 do zaktualizowanej strony.
Strona nie znaleziona pliku (Błąd 404): Innym popularnym kodem przeglądarki jest kod 404, co oznacza, że nie można znaleźć strony.
Ważne jest, aby utworzyć niestandardową stronę 404, nawet jeśli jest to proste. Jeśli nie, będzie to wyglądać tak dla odwiedzających:
Większość odwiedzających oczywiście zamknie stronę lub wróci tam, gdzie byli.
Zamiast tego utworzenie niestandardowej strony 404, takiej jak ta Na Quick Sprout, może zaprosić utraconego gościa do:
Tuż pod tą Lamą znajdują się dwa wyraźne linki do ważnych części strony. Podczas gdy niektórzy odwiedzający nadal wyjadą, wielu będzie zwiedzać, co jest świetne.
Istnieje kilka różnych sytuacji, w których pojawi się błąd 404:
- Przeniosłeś stronę: Powinieneś przekierować starą stronę na nową (łatwo zapomnieć).
- Ktoś powiązany z nieprawidłowym adresem URL: 301 przekieruje ten adres URL na właściwy (jeśli link jest silny) lub utworzy niestandardową stronę 404.
- Usunąłeś stronę: Przekieruj go, jeśli ma linki do niego kierujące (lub znaczący ruch) i masz inny bardzo trafna strona aby przekierować do. Lub po prostu przejdź do niestandardowej strony 404.
Najprostszym sposobem na znalezienie 404 stron w witrynie jest Search Console.
Po przejściu do konsoli wyszukiwania przejdź do ” Crawl > Crawl Errors.”
Tym razem specjalnie szukamy stron “nie znaleziono”:
Najbardziej przydatną rzeczą jest to, że możesz kliknąć dowolny z tych pojedynczych adresów URL. Gdy to zrobisz, pojawi się wyskakujące okienko z większą ilością szczegółów. Istnieje również zakładka “linked from”, dzięki czemu możesz zobaczyć, które strony linkują do niego (możesz poprawić nieprawidłowe linki wewnętrzne).
Napraw łącze na tych stronach, a następnie zaznacz problem jako naprawiony.
Inną opcją jest użycie Ahrefs, aby znaleźć niedziałające linki. Jest to prawdopodobnie najlepsze narzędzie, którego możesz użyć do tego, aby poprawić linki poza stroną (kontrolowane przez kogoś innego).
Wpisz swoją witrynę na pasku wyszukiwania, a następnie podświetl menu rozwijane “linki przychodzące” i kliknij “Broken Backlinks.”
Otrzymasz listę wszystkich witryn łączących się z Twoją główną domeną, ale z linkami, które powodują błąd 404. Zwykle dzieje się tak dlatego, że druga strona popełniła literówkę.
Jeśli link jest wystarczająco silny, możesz przejść do strony z linkami, znaleźć informacje kontaktowe i podać im prawidłowy adres URL, aby go zastąpić.
Lub, jak powiedziałem wcześniej, możesz przekierować zepsuty adres URL na prawy, co zachowa trochę soku z linkami.
Pozbądź się cienkich lub zduplikowanych treści
Pandy to nie tylko urocze zwierzęta—są również jedną z najbardziej znanych aktualizacji algorytmu Google.
Pierwsza aktualizacja Panda miała miejsce w 2011 roku, która dotyczyła 11,8% zapytań (ogromny). Po tym, było w sumie 26 więcej aktualizacji Panda w ciągu następnych trzech lat.
Aktualizacja Panda była ukierunkowana na niską jakość lub zduplikowaną zawartość. Witryny, które miały duże problemy, były surowo karane.
Co ciekawe, nie było aktualizacji Panda od września 23, 2014 (od lipca 2015). Nie jestem pewien, czy jeszcze go zobaczymy.
Dlaczego? Niedawno Google wydało aktualizację “phantom”. Ta aktualizacja wiązała się ze zmianą algorytmu jakości rdzenia przez Google. Jest szansa, że zawiera część lub całość Pandy. W końcu Panda była filtrem, który musiał być uruchamiany okresowo. Google woli być w stanie stale monitorować jakość.
W tym miejscu jesteśmy teraz: Google coraz lepiej wykrywa duplikaty treści, a jeśli masz ich znaczną ilość, stracisz ruch w wyszukiwarce.
Duplikat treści jest zły dla odwiedzających, dlatego Wyszukiwarki tego nie lubią. Ponadto może mylić wyszukiwarki, ponieważ nie wiedzą, która strona jest najbardziej odpowiednia.
Uwaga: Nawet jeśli nie dostaniesz kary, nadal możesz stracić ruch.
Na szczęście dość łatwo jest podjąć działania, aby chronić się przed karą za powielanie treści.
Krok 1-Znajdź zduplikowaną zawartość: Łatwo jest znaleźć strony z duplikatami treści. Jak to często bywa, Google Search Console jest najlepszym miejscem, aby rozpocząć. Przejdź do “wygląd wyszukiwania > ulepszenia HTML”, aby sprawdzić, czy masz jakiekolwiek problemy:
Kliknij liczbę, aby zobaczyć konkretne przypadki zduplikowanej zawartości.
Alternatywnie możesz użyć narzędzia takiego jak Siteliner. Wprowadź swoją domenę, a narzędzie znajdzie dowolną duplikat treści, a także posortuje ją według procentowego dopasowania:
Zauważ, że darmowa wersja obejmuje tylko 250 adresów URL, więc duże witryny będą musiały albo uaktualnić, albo polegać na Google Search Console.
Krok 2 – pozbądź się duplikatów treści: Istnieją trzy główne sposoby rozwiązywania problemów:
- Usuń zduplikowaną zawartość
- Dodaj kanoniczny adres URL do każdej wersji
- Zmniejsz ilość duplikatów treści
Pierwsze rozwiązanie jest banalne-zaimplementuj je, jeśli możesz.
Najczęściej problemy z duplikatami treści są spowodowane parametrami adresu URL. Na przykład odwiedzający mogą dostać się do tej samej strony z następującymi adresami URL:
- https://www.quicksprout.com/2015/07/06/the-100000-challenge-june-update/
- https://www.quicksprout.com/2015/07/06/the-100000-challenge-june-update?source=organic/
- https://www.quicksprout.com/2015/07/06/the-100000-challenge-june-update?ref=email/
Jeśli wszystkie strony są indeksowane, będą uważane za duplikaty treści. Jedyną opcją jest umieszczenie kanonicznego linku na stronie, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Kanoniczny link informuje Google, że zdajesz sobie sprawę, że w Twojej witrynie są podobne strony, ale jest jedna preferowana wersja, która jest najlepsze wersja dla czytelników.
Na tej stronie mam kanoniczny link do oryginalnego adresu URL. Nawet jeśli odwiedzający wejdzie na stronę z parametrami w linku, ten sam canonical powie Google, co musi wiedzieć.
Wreszcie, jeśli otrzymujesz zduplikowane błędy treści z powodu opisów “Czytaj więcej”, możesz zmniejszyć liczbę słów pokazywanych na blogu i stronach kategorii. Alternatywnie, napisz własny opis dla każdego.
Opisz swoje treści jak profesjonalista za pomocą ustrukturyzowanych danych
Nowoczesne wyszukiwarki są całkiem dobre w zestawianiu tego, o czym jest Twoja strona, po prostu patrząc na zawartość strony. Możesz je jednak jeszcze ułatwić, korzystając ze strukturyzowanych znaczników danych.
Chociaż istnieje wiele bibliotek, których możesz użyć, trzymaj się schema.org, który jest projektem stworzonym przez wszystkie główne wyszukiwarki.
Dane strukturyzowane nie są nowy ale nadal jest mocno niewykorzystany. Zwykle dzieje się tak dlatego, że SEO słyszy ten termin i staje się wrażliwy, podobnie jak w przypadku “technicznego” SEO.
W rzeczywistości jest to bardzo proste i pokażę Ci, jak go używać w swojej witrynie w tej sekcji.
Czym jest schemat-prosta wersja: Słownictwo schema jest tylko sposobem opisywania treści do wyszukiwarek. Możesz wstawić warunki schematu do istniejącego kodu HTML.
Chociaż Google nie używa znaczników schematu jako bezpośredniego czynnika rankingowego, może go używać do kategoryzowania strony i tworzenia urywków bogatych.
Fragmenty rozszerzone to te rzeczy, które widzisz w niektórych wyszukiwaniach, np. oceny gwiazdek, Zdjęcia i cokolwiek innego poza zwykłym tekstem:
Rich snippets może wpływać na rankingi wyszukiwania. Prawie zawsze zwiększają współczynnik klikalności, co może powiedzieć Google, że Twoja strona jest ważniejsza niż otaczające wyniki, co prowadzi do większego ruchu i lepszych rankingów.
Możesz dodać warunki schematu do istniejącego kodu HTML, aby opisać sekcję zawartości. Na przykład następujący wspólny termin – “itemscope— – mówi wyszukiwarkom, że cała sekcja” div ” dotyczy tego samego tematu:
< div itemscope>
<H1 > Avatar < / H1>
< span>reżyser: James Cameron (ur. 16 sierpnia 1954) < / span>
< span>Science fiction</span>
<a href=”./ filmy / avatar-teatralny-trailer.html ” > zwiastun< / a>
< / div>
Ale są tysiące innych terminów, których możesz użyć. Oto pełna lista.
Wiedza, z których będziesz korzystać najczęściej, wymaga czasu na naukę. Zamiast przeglądać tę kolosalną listę, możesz użyć pomocnika znaczników Google. Przeprowadzi Cię przez proces krok po kroku dla wprowadzonego adresu URL. Wystarczy podświetlić tekst na stronie, który automatycznie otworzy małe menu, a następnie wybrać, który atrybut opisuje tekst:
Jest tylko kilka kroków do tego procesu. Na końcu możesz wyświetlić ustrukturyzowane dane włączone do kodu źródłowego strony z zaznaczonymi zmianami:
Stamtąd możesz ręcznie skopiować i wkleić zmiany na swojej stronie lub kliknąć przycisk Pobierz, aby pobrać cały kod strony.
Jeśli używasz WordPress, możesz również użyć wtyczki Schema Creator firmy Raven. Umożliwia wpisanie ograniczonej liczby ważnych wartości schematu w edytorze stron WordPress.
Niezależnie od tego, czy kod jest generowany przez Google, nadal dobrym pomysłem jest przetestowanie kodu. Skopiuj cały kod do narzędzia do testowania danych strukturalnych i kliknij “Potwierdź”, aby sprawdzić, czy nie występują błędy:
Wniosek
Zastanawiałeś się kiedyś, jak niektóre SEO pobierają dziesiątki tysięcy dolarów miesięcznie za swoje usługi?
To dlatego. Rozważ, że jest to tylko przewodnik dla początkujących do technicznego SEO, a tak naprawdę nie zarysowaliśmy powierzchni.
SEO-eksperci uczą się jak najwięcej o wszystkich tych poszczególnych elementach i ćwiczą swoje umiejętności przez lata, aby je opanować.
Na razie nie musisz tego robić. Zamiast tego wybierz jeden lub dwa tych technicznych aspektów SEO. Następnie zobacz, jak mają one zastosowanie do twojej witryny i napraw wszelkie błędy. Śledź swoją pracę i wyniki, aby móc oszacować, jak bardzo błędy Cię zraniły.