Przewaga doświadczonego copywritera: kreatywne opowiadanie historii

Niektórzy ludzie piszą, aby sprzedawać, a inni, aby opowiadać historie w powieściach i filmach. Całkiem wytrawne, prawda?

Copywriter to typ sprzedaży … wykorzystuje swoje talenty do promowania osoby, miejsca, rzeczy lub pomysłu. Ten copywriter wybiera słowa, Aby temat wyglądał i brzmiał świetnie, aby nastąpiło pożądane działanie. Chodzi o marketing, Sprzedaż i konwersje.

Ale wielcy copywriterzy są również gawędziarzami.

Historia Warta Opowiedzenia

Gawędziarze istnieją od zarania ludzkości. Mieszkańcy jaskiń opowiadali o swoich polowaniach lub odkryciu dobrego miejsca na rozbicie obozu. Wieśniacy opowiadali historie swoich sąsiadów lub dzielili się pogłoskami, które zaszczepiały strach i polowania na czarownice. Kościoły i druidzi opowiadali historie, aby prowadzić ludzi i prowadzić ich na drodze dobra lub zła.

Wokół pożarów, które rozgrzewały schłodzone ręce, Wikingowie opowiadali historie podbojów i bitew. Dzieci opowiadały historie, aby podzielić się swoimi marzeniami (lub uciec od bicia). Błazny opowiadały królom historie, przełamując monotonię i zachęcając do śmiechu.

Współczesne Opowiadanie

Nawet dzisiaj otaczają nas historie. Telewizja opowiada o losach ludzi w innych krajach. Filmy opowiadają historie, które nas bawią i rzucają wyzwania. Powieściopisarze opowiadają historie, aby pomóc ludziom uciec i odpocząć.

Dobra historia przyciąga uwagę każdego. Kochamy historie. Słuchamy opowieści i wyobrażamy sobie wszystko w naszym umyśle. Doświadczamy emocji i jesteśmy zmuszeni do działania ze względu na historie, które słyszymy.

Jako copywriter, jeśli możesz zainteresować czytelnika dobrą historią,masz ją. Możesz zwiększyć sprzedaż i skłonić ludzi do mówienia o produkcie lub usłudze. Możesz zaszczepić zaufanie i wiarygodność projektu. Możesz wzbudzić zaangażowanie i zachęcić do działania w określonym kierunku.

Możesz zmusić ludzi do gadania. Twoja historia tworzy więcej historii, a ci ludzie rozpowszechniają to wszystkim. Word of mouth to najlepszy rodzaj promocji.

Gdzie stosować Storytelling

Myślisz, że w copywritingu nie ma opowiadania historii? Pomyśl jeszcze raz. Long sales copy wykorzystuje historie, grając na ludzkich lękach i emocjach, docierając do nich, aby pokazać im, jak mogą rozwiązać swoje problemy z rozwiązaniem, które oferujesz.

Komunikaty prasowe również wykorzystują historie. Dziennikarze podrywają historie, które warto powtórzyć. Rozpowszechniają wiadomości i rozmawiają o wydarzeniach, które dzieją się w otaczającym nas świecie.

Case studies to historie o życiu ludzi i ich wpływie. Podręczniki wykorzystują historie i przykłady, aby usprawnić naukę i pokazać uczniom rzeczywiste zastosowania.

Całe strony internetowe też mogą być opowieściami. Strona O Nas to świetny początek. Strona główna każdej witryny również opowiada historię (a jeśli nie, prawdopodobnie nie radzi sobie zbyt dobrze w dziale konwersji).

Każda strona prowadzi czytelnika od jednej historii do drugiej:

  • Kim są ci ludzie.
  • Jak ci ludzie mogą pomóc.
  • Dlaczego potrzebujesz tych ludzi.
  • Dlaczego warto kupić.

Wszystko o historii

Opowiadanie historii pozwala ukłuć zainteresowanie potencjalnych klientów, którzy w przeciwnym razie nie mogą przestać czytać. Zaproś ich. Niech usiądą. Zaintryguj ich tym, co będzie dalej. Zbuduj oczekiwanie. Dotknij ich umysłów. Wywoływać ich emocje. Dotknij ich serc.

Naucz się znaleźć tę iskrę opowiadania historii i użyj jej, aby rozświetlić swoją kopię. Nawiąż opowieść wokół swoich słów i zobacz, czy nie ma to pozytywnego wpływu na wyniki.

Kreatywność nie jest tylko dla pisarzy beletrystyki, a Strategiczne opowiadanie historii może przynieść spektakularne wyniki sprzedaży. Jeśli brakuje ci dobrej historii, jest mniej prawdopodobne, aby utworzyć kopię, która konwertuje i bardziej narażone na straty czasu i pieniędzy.

I to nie jest historia, którą ty lub twój Klient chcielibyście usłyszeć.

Total
0
Shares
Related Posts