Każdy sprawia, że brzmi to tak łatwo. Opublikuj kilka razy na Facebooku, Twitterze lub LinkedIn, a ruch zacznie napływać.
W rzeczywistości jest to nie spokojnie. I jak w przypadku wszystkiego innego, musisz poświęcić trochę czasu na naukę, jak to zrobić prawidłowo.
Zapewniam cię, że to możliwe. Moje studium przypadku blog odżywianie otrzymał ponad 9,000 odwiedzin z Facebooka sam w zeszłym miesiącu, mimo że nowy blog.
Ale jak zauważyłem w tej aktualizacji drugiego miesiąca, może być jeszcze lepiej. Mój przyjaciel Mike, który prowadzi stronę, jest naprawdę mądrym facetem, ale wciąż zajmuje mu trochę czasu, aby naprawdę zrozumieć, jak w pełni wykorzystać media społecznościowe.
Chcesz Więcej Ruchu?
Uzyskaj pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów.
Rozpocznij
Powinieneś dbać o ruch w mediach społecznościowych, ponieważ jest to jeden z największych polecających ruch do twojej dyspozycji. Na początku 2015 r. ruch w mediach społecznościowych stanowił 31% ogólnego ruchu.
Shareaholic zebrał dane z ponad 200 000 stron internetowych w ciągu czterech miesięcy i stwierdził, że sam Facebook stanowił do 17.41% ogólnego ruchu. I to nawet nie liczy ludzi, którzy subskrybowali z Facebooka i wrócili później:
Podczas gdy te inne wartości procentowe mogą wydawać się stosunkowo małe, pamiętaj, że w tym badaniu przeanalizowano wiele różnych witryn.
Biorąc pod uwagę, że reszta sieci jest mniej popularna i bardziej niszowa, wyniki nie są zbyt zaskakujące. W przypadku niektórych witryn w sieci analizowanych witryn inne sieci stanowiłyby większy odsetek ogólnych wizyt.
Nie zapominaj, że jest to wysokiej jakości Ruch. Podczas gdy niektóre rodzaje ruchu społecznościowego mają reputację trudną do konwersji, ogólnie ruch w mediach społecznościowych jest bardzo zaangażowany.
Możesz zbudować biznes z takimi gośćmi.
A to dopiero początek. Ruch w mediach społecznościowych rośnie z czasem, więc nigdy nie jest za późno, aby zacząć.
Ale potrzebujesz strategii, która działa, co jest dokładnie tym, co podam w tym artykule.
Nauczysz się:
- Jednym z powodów, dla których większość blogów nie generuje znaczącego ruchu z mediów społecznościowych
- Sieci społecznościowe, które są najlepsze dla Twojej firmy
- Jak zrozumieć i zaangażować odbiorców w mediach społecznościowych
- Jak często musisz publikować i jak to zrobić przy minimalnym wysiłku
- Jak prowadzić większy ruch niż kiedykolwiek wcześniej
Zanurzmy się.
Konsekwencja jest kluczem
Dobra strategia mediów społecznościowych przyniesie korzyści Twojej firmie na wiele sposobów:
- więcej ruchu
- budowanie relacji
- lepsze zadowolenie / utrzymanie klienta
- lepsza obsługa klienta
W tym artykule skupię się na pierwszej korzyści: zwiększeniu ruchu. Możemy omówić inne korzyści innym razem.
Oto kluczowa część skutecznego korzystania z mediów społecznościowych, która często zostaje pominięta: konsekwencja.
Jeśli wykonasz wszystkie kroki opisane w tym artykule, będziesz mieć pełną strategię mediów społecznościowych.
Jeśli wykonasz go przez jeden dzień, nie zobaczysz żadnych rezultatów.
Jeśli wykonasz go przez miesiąc, zobaczysz pewne wyniki.
Jeśli wykonasz go przez rok, zobaczysz znaczące korki.
Jeśli szukasz jakiegoś magicznego sekretu, nie znajdziesz go. Ale jeśli poważnie myślisz o budowaniu długoterminowego zrównoważonego ruchu dla swojej firmy, czytaj dalej.
Zaangażuj się w strategię, którą wspólnie opracowujemy dzisiaj, a wyniki przyjdą w przyszłości bez konieczności martwienia się o nie.
Krok 1: zanurz się w umysłach czytelników
Myślisz, że przeciętny dziadek jest na Instagramie?
Oczywiście, że nie.
Tak więc, gdybyś miał bloga skierowanego do osób starszych, byłbyś szalony, aby zacząć budować tam obserwujących. Nigdy nie dostaniesz żadnego poważnego ruchu, nawet jeśli zrobisz wszystko dobrze.
Podstawą strategii social media jest zrozumienie kto twoja grupa docelowa jest i dlaczego używają mediów społecznościowych. Aby to zrobić, musimy wykorzystać dane demograficzne i psychograficzne.
Dane demograficzne mówią, że kto: Dane demograficzne odnoszą się do statystyk opisujących grupę ludzi. Należą do nich:
- lokalizacja
- wiek
- płeć
- dochody
- poziom wykształcenia
- religia
- pochodzenie etniczne
- stan cywilny
- liczba dzieci
Nie wszystkie z nich będą miały znaczenie dla Twojej firmy. Na przykład, o ile Twoja firma nie obsługuje określonej religii, Żadna przynależność religijna nie ma znaczenia.
Określenie danych demograficznych zależy od tego, czy masz już witrynę i ruch.
Jeśli nie masz jeszcze witryny lub ruchu, musisz znaleźć podobną witrynę (tak podobną, jak to możliwe) i użyć jej do analizy.
Jeśli masz witrynę, która ma ruch, masz kilka opcji.
Po pierwsze, możesz użyć Alexa. Wprowadź swoją witrynę lub konkurenta w pasku wyszukiwania u góry. Im bardziej popularna jest strona, tym dokładniejsze będą dane.
Ponieważ sekrety odżywiania nie są jeszcze tak popularne, mógłbym wprowadzić adres URL konkurenta, taki jak authoritynutrition.com.
Inną opcją jest korzystanie z Google Adwords Display Planner.
Wpisz słowo kluczowe, które opisuje Twoją niszę. Wpisałem ” zdrowe odżywianie.”
Po kliknięciu niebieskiego przycisku, aby przesłać, następny ekran pokaże przydatne informacje o wieku i płci u góry:
Wypróbuj kilka słów kluczowych, aby uzyskać konkretny obraz rynku docelowego.
Ostatecznym sposobem na uzyskanie informacji demograficznych jest Google Analytics (lub wybrane narzędzie analityczne).
W Google Analytics przejdź do” odbiorcy > dane demograficzne > przegląd”, korzystając z menu po lewej stronie. Jeśli nie włączyłeś tego wcześniej, być może będziesz musiał to zrobić i poczekać 24 godziny, aby uzyskać dane.
Po zebraniu danych zobaczysz wykresy zarówno dla wieku, jak i płci.
Najlepsze w tych danych jest to, że reprezentuje twoja rzeczywista publiczność. To najlepsze źródło informacji dla Ciebie, jeśli jest dostępne. Podobne dane dotyczące lokalizacji i języka można również znaleźć w sekcji “Geo” w panelu “odbiorcy”.
Zapisz wszystkie te dane w pliku tekstowym lub arkuszu kalkulacyjnym. Do tej pory mój wyglądałby tak dla nowej witryny żywieniowej:
- Płeć: nieco więcej kobiet niż mężczyzn
- Edukacja: stosunkowo wykształcona, ale nieco niższa niż średnia w Internecie.
- Lokalizacja: najprawdopodobniej czytelnicy pochodzą z USA, WIELKIEJ BRYTANII i Indii.
- Wiek: średni wiek to około 30 lat. Bardzo niewielu starszych czytelników.
- Dochód: prawdopodobnie niski lub średni ze względu na stosunkowo młody wiek.
Zauważ, że niektóre z tych parametrów są bardziej określone niż inne. Za pierwszym razem, gdy to zrobisz, będziesz musiał oszacować pewne dane demograficzne. Z czasem powinieneś je udoskonalić, gdy dowiesz się więcej o swoich rzeczywistych odbiorcach.
Psychografie mówią, że dlaczego: Aby naprawdę zrozumieć, jak tworzyć treści i produkty, których faktycznie chce twoja grupa docelowa, musisz lepiej zrozumieć spojrzenie odbiorców na życie.
Pytania, na które powinieneś spróbować odpowiedzieć, obejmują:
- Dlaczego chcą dowiedzieć się o [twojej niszy]?
- Jak ważna jest dla nich [twoja nisza]? (tj. czy jest to hobby czy część ich pracy?)
- Jak lubią się uczyć? (np. wideo, tekst, dźwięk itp. i na jakim urządzeniu)
- Jakie najczęstsze pytania mają na temat [twojej niszy]?
- Jak wiedzą o [twojej niszy]?
Jest to część, którą większość właścicieli firm pomija lub przegląda, ale będzie to kluczowe dla późniejszych kroków tej strategii.
Najtrudniejsze jest to, że nie ma narzędzia, do którego można podłączyć adres URL witryny lub słowo kluczowe i odzyskać informacje psychograficzne. Jedynym sposobem, aby odpowiedzieć na te pytania jest obserwacja grupy docelowej.
Zanim przejdę do kilku miejsc, aby to zrobić, zauważ, że musisz znaleźć dokładną grupę docelową. Jeśli kierujesz tych, którzy są zainteresowani zdrowym odżywianiem w oparciu o najnowszą naukę, ta grupa ludzi będzie się różnić od grupy zainteresowanej żywieniem z powodu kulturystyki.
Źródło # 1-Subreddits: Zacznij od przeszukania swojej niszy w wyszukiwarce subreddit. Istnieje subreddit dla prawie każdej społeczności, którą można sobie wyobrazić, dlatego jest to dobre miejsce na początek.
W moim przykładzie szukałam”odżywiania”:
Opierając się na tych wynikach wyszukiwania, trzymałbym się / r / nutrition. Spróbuj znaleźć odpowiednią społeczność z co najmniej kilkoma tysiącami subskrybentów.
Następnie musisz po prostu przeczytać. Jeśli nie jesteś zaznajomiony z Reddit, przeczytaj ten przewodnik aby zrozumieć, na co patrzysz. Dość szybko, zaczniesz widzieć te same pytania i odpowiedzi w kółko.
Pytania i odpowiedzi powiedzą ci co ludzie są zainteresowani nauką, podczas gdy najbardziej głosowane odpowiedzi pomogą Ci zrozumieć jak lubią się o tym uczyć.
Ponadto możesz kliknąć filtr “Góra” u góry, aby zobaczyć najpopularniejsze posty wszech czasów:
Niektóre subreddity będą zdominowane przez filmy lub obrazy. W tym przypadku większość postów to tekst lub linki do artykułów (które są obsługiwane przez obrazy). To samo mówi ci, jak ta społeczność lubi konsumować informacje.
Po obejrzeniu pierwszych 100 linków już widzę, że ta społeczność dba o:
- obalanie mitów (np. cholesterol w jajach jest niezdrowy)
- aktualne wytyczne żywieniowe (i dlaczego się mylą)
- nauka o żywieniu (dobre kursy i tutoriale)
- tworzenie praktycznych, zdrowych i przyjemnych Diet
Między innymi mogę teraz odpowiedzieć na prawie wszystkie te podstawowe pytania psychograficzne i mieć przyzwoity obraz tego, w co wierzy moja publiczność.
Pomoże nam to również tworzyć treści, które rezonują z naszymi czytelnikami. Zamiast powoływać się na USDA (którego nie uważają za wiarygodnego), ja (lub Mike) zamiast cytować badania naukowe.
Źródło # 2: Forum. Innym miejscem, w którym możesz zobaczyć interakcje swoich docelowych czytelników, jest forum. Po prostu wyszukaj w Google “[twoja nisza] forum”, a otrzymasz listę wyników.
Ponownie uważaj, aby wybrać fora, które mają czytelników, których chcesz przyciągnąć. W przeciwnym razie Twoje wyniki będą niedokładne. Istnieje duża różnica między kimś, kto uczy się o odżywianiu, aby być zdrowszym, a kimś, kto chce zyskać mięśnie.
Źródło # 3: Komentarze. Jeśli znajdziesz popularny blog, który dotyczy bardzo blisko twojej niszy, może to być opcja.
Korzystając ponownie z Authority Nutrition jako przykładu, przeczytałbym komentarze kilku artykułów i zapisał moje obserwacje na temat czytelników.
Krok 2: wybierz najbardziej skuteczne kanały i podwoić
Jak powiedziałem wcześniej, jest to strategia długoterminowa. Inwestujesz czas i zasoby w budowanie obserwujących na tych kanałach społecznościowych.
Większość firm nie może tego zrobić nawet na jednym portalu społecznościowym, nie mówiąc już o dziesiątkach w tym samym czasie. Wybierz jeden lub dwa (maksymalnie trzy) kanały mediów społecznościowych, na których skupisz wszystkie swoje wysiłki.
Nie martw się o brak ruchu—w każdej dużej sieci jest wystarczająco dużo ruchu, aby zbudować firmę. Uzyskasz lepsze (i szybsze) wyniki, inwestując dodatkowy czas i wysiłek w kilka sieci, niż rozprzestrzenianie zasobów cienkich w wielu. Wybierz jakość ponad Ilość.
Jakie sieci wybrać?
Musisz znaleźć sieć, w której przebywają Twoi odbiorcy. W przypadku niektórych nisz możesz mieć kilka opcji. W przypadku innych nisz może być tylko kilka do wyboru.
Zacznij od zawężenia sieci w oparciu o ich wiek:
Vine i Tumblr są zwykle lepszymi opcjami dla młodej grupy demograficznej, podczas gdy Facebook i LinkedIn są lepsze dla starszej grupy demograficznej. Facebook traci popularność wraz z młodszymi demografiami, ale 70 procent dorosłych korzysta z niego aktywnie.
W większości przypadków chcesz dopasować dane demograficzne odbiorców do danych demograficznych kanału społecznościowego:
Ale wiek nie daje pełnego obrazu. W sieci takiej jak LinkedIn ludzie są zaangażowani w dyskusję na tematy zawodowe, ale nie hobby.
Jak szpiegować konkurencję: znalezienie Bliskiego konkurenta jest zdecydowanie najłatwiejszym sposobem znalezienia najlepszych sieci społecznościowych, na których można się skupić.
Powiedzmy, że chciałem przyciągnąć czytelników Authority Nutrition. Chciałbym przejść do BuzzSumo (bezpłatny) lub ahref content explorer (płatny)i wpisać adres URL.
Na BuzzSumo:
Na Ahrefs:
Z tych wyników wynika, że Facebook jest zdecydowanie najważniejszym kanałem, na którym należy się skupić, na którym skupiamy się w studium przypadku.
Ponadto Twitter wyrzuca Google Plus na drugie miejsce. Jak widzieliśmy w poprzednim kroku, ta nisza nie opiera się w dużym stopniu na obrazach, dlatego nie jest że popularne na Pintereście.
Krok 3: Zbuduj Bank treści o wartości
Teraz, gdy rozumiesz swojego docelowego czytelnika trochę lepiej i wybrałeś kanał lub dwa, na którym możesz się skupić, możemy w końcu dostarczyć im wartość. Im więcej wartości możesz dostarczyć, tym szybciej zwiększysz swoją obecność.
Druga część to konsekwencja. Jeśli udostępniasz treści przez kilka tygodni, a następnie wysyłasz je na miesiąc, nie będziesz się dalej rozwijać. W przeciwieństwie do ruchu w wyszukiwarkach, który can rozwijaj się bez konieczności publikowania treści, ty musi być stale aktywny w mediach społecznościowych, aby się rozwijać.
Aby było to tak proste, jak to możliwe, musisz zbudować bank treści z mnóstwem Treści, które pokochają Twoi odbiorcy docelowi.
Zawartość może być dowolna z poniższych, w zależności od sieci:
- wpisy na blogu
- infografiki
- zdjęcia
- filmy
- dowcipy
- cytaty
- szybkie porady
Odpowiedni rodzaj treści zależy od sieci. Ponadto nie możesz po prostu udostępniać własnych treści.
Michael Hyatt udostępnia około 20 cennych treści stworzonych przez innych dla każdego kawałka treści autopromocyjnych.
Buforuj posty o 90 procentach treści nie promocyjnych i 10 procentach treści promocyjnych.
Nie ma złotej zasady, Jaka powinna być proporcja, ale zawsze błądzić po stronie nie promocyjnych, zwłaszcza na początku.
Jakie treści, inne niż Twoje, powinieneś udostępniać? Aby się dowiedzieć, zacznij od złożenia listy popularnych słów kluczowych w swojej niszy. Użyj Planera słów kluczowych Adwords, aby je znaleźć. Zacznij od słowa kluczowego seed, takiego jak “zdrowe odżywianie” lub “jak jeść zdrowo”, i nagraj najlepsze wyniki 10-20. Nagrywaj ile chcesz:
Chociaż słowa kluczowe mogą wydawać się podobne, w następnym kroku przyniosą różne wyniki.
Teraz wróć do BuzzSumo lub Ahrefs i wprowadź swoje pierwsze słowo kluczowe. Następnie Sortuj według sieci, na której się skupiasz.
W tym przypadku znalazłem na Facebooku najpopularniejszą treść o zdrowym odżywianiu. Zapisz wszystkie te adresy URL w arkuszu kalkulacyjnym(możesz kliknąć Eksportuj u góry).
Jeśli korzystasz z bezpłatnego konta, będziesz mieć ograniczoną liczbę wyszukiwań dziennie,więc po prostu wykonaj jak najwięcej.
Na koniec będziesz miał gigantyczną listę sprawdzone treści, które wiesz, że Twoi odbiorcy pokochają. Wymaga to trochę pracy, ale jest to jeden z najważniejszych kroków.
Krok 4: Uzyskaj obserwujących lub Ignoruj
Udostępnianie treści bez obserwujących jest całkiem bezużyteczne.
Bez osób, które widzą, czytają i ponownie udostępniają treści, które publikujesz, nigdy nie zbudujesz relacji, zaufania ani nie zobaczysz znaczącego ruchu.
Zaczynając od zera jest twardy ale możliwe. To, czego absolutnie nie chcesz robić, to kupić kilka tysięcy fałszywych obserwujących od Fiverr. Nie tylko uniemożliwi dokładne śledzenie wyników, ale także doprowadzi do tego, że mniej obserwujących zobaczy Twoje posty z powodu braku zaangażowania ze strony tych fałszywych obserwujących.
Dla ciebie, podobnie jak dla większości sieci, najbardziej skutecznym sposobem na zdobycie obserwujących na początku jest po prostu podążanie za jak największą liczbą docelowych użytkowników. Przyzwoity procent z nich podąży za tobą.
Wraz ze wzrostem liczby obserwujących możesz spowolnić śledzenie innych osób, ponieważ ekspozycja na udostępniane treści zacznie generować znaczny wzrost obserwujących i ruch.
Zebrałem jedne z najlepszych zasobów na pozyskanie obserwujących w każdej głównej sieci, dzięki czemu możesz zaplanować swoją strategię, aby zdobyć pierwszych obserwujących.
Zdobądź obserwujących na Twitterze:
- Jak zdobyć więcej obserwujących na Twitterze (najlepszy przewodnik po wskazówkach na Twitterze)
- Najlepszy przewodnik po zdobywaniu obserwujących na Twitterze
Facebook jest teraz w dużej mierze stroną płatną. Chociaż nie jest to bardzo drogie, potrzebujesz kilku dolarów dziennie, aby uruchomić reklamy na Facebooku.
Niezależnie od tego, oto kilka świetnych zasobów, które pomogą Ci zdobyć więcej obserwujących (polubień strony) na Facebooku:
- Jak zdobyć pierwsze 1000 polubień
- Jak mam 10k prawdziwych obserwujących w < 7 miesięcy
Zdobądź więcej obserwujących na LinkedIn:
- Ostateczny przewodnik po strategii Content marketingu LinkedIn
- Jak korzystać z LinkedIn: Ostateczna lista porad LinkedIn
Zdobądź więcej obserwujących na Pintereście:
- Jak zdobyć obserwujących na Pintereście: najlepszy przewodnik
- 12 sposobów na zdobycie większej liczby obserwujących na Pintereście
Zdobądź więcej obserwujących na Google+:
- Jak mam 10k prawdziwych obserwujących w < 7 miesięcy
- Jak zdobyć co najmniej 500 więcej obserwujących Google+ do następnego tygodnia
Zdobądź więcej obserwujących na Instagramie:
- Jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie
- Jak zdobyliśmy 10,000 zwolenników i eksplodował nasz biznes
Krok 5: zmniejszanie zwrotów i optymalna częstotliwość publikowania
Teraz zaczynasz gromadzić obserwujących, którzy wchodzą w interakcję z publikowanymi treściami—nice.
Zauważysz, że możesz uzyskać kilka kliknięć za każdym razem, gdy udostępniasz coś (w zależności od sieci). Wtedy żarówka gaśnie w twojej głowie: “Gdybym udostępnił dwa razy więcej postów, uzyskałbym dwa razy większy ruch.”
Do pewnego momentu masz całkowitą rację. Ale co, jeśli podzieliłeś się tak dużą ilością treści,że zajmowałeś większość kanałów obserwujących? Pomyślą, że jesteś spamerem i przestaną cię obserwować, a może nawet zostaniesz zgłoszony.
Oczywiście, kiedy dzielisz się zbyt wiele, osiągasz punkt malejących zysków.
Podobnie jak w przypadku większości rzeczy, będziesz musiał przetestować częstotliwość publikowania, aby zoptymalizować ją dla swojej firmy. W zależności od odbiorców, może być konieczne udostępnienie mniej lub bardziej.
Na razie przedstawię wam najlepsze praktyki dla każdej dużej sieci.
1. Facebook: Algorytm Facebooka przeszedł znaczące zmiany w ciągu ostatnich kilku lat. Teraz czytelnicy mają coraz więcej treści w swoich kanałach, które poruszają się szybciej niż kiedykolwiek, co oznacza, że zazwyczaj możesz częściej publikować.
Facebook analizował dane dotyczące udostępniania swoich klientów na Facebooku i odkrył, że idealna częstotliwość zależy od wielkości następującej strony na Facebooku.
Okazuje się, że im mniejsza jest Twoja strona, tym szybciej zobaczysz malejące zwroty. Idealny wskaźnik publikowania dla małej strony (Obserwujący 1-200) wydaje się być postami 16-30 miesięcznie lub mniej więcej raz dziennie lub dwa.
Pamiętaj, że powyższy wykres pokazuje współczynnik klikalności, więc ogólna liczba kliknięć będzie prawdopodobnie wyższa, nawet jeśli współczynnik klikalności spadnie.
Dane pokazują podobne wyniki dla średnich stron, ale dla dużych stron z ponad 10,000 obserwujących, powinieneś opublikować na co najmniej 31 razy w miesiącu, który działa raz lub dwa razy dziennie.
2. Twitter: Podczas gdy kanały poruszają się dość szybko w większości sieci społecznościowych, Twitter jest zupełnie inną bestią. W ciągu kilku godzin, twój post zostanie pochowany pod setkami innych.
Peter Bray odkrył, że prawie wszystkie retweety występują w ciągu pierwszej godziny od tweeta.
Logiczne jest wywnioskowanie, że większość kliknięć i komentarzy również występuje w tym samym okresie. A ponieważ tweety mają tak krótką żywotność, musisz publikować częściej.
Na początek, publikuj od 5 do 20 razy dziennie. Polecam na razie trzymać się dolnego końca, ponieważ jest bardziej zrównoważony.
Aby określić kiedy powinieneś pisać, używać narzędzia takiego jak followerwonk.
Zacznij od zalogowania się na swoje konto na Twitterze. Następnie przejdź do zakładki Analizuj i wpisz swoją nazwę użytkownika:
Po przesłaniu nazwy przewiń w dół, a znajdziesz wykres, który pokazuje, kiedy Twoi obserwatorzy są w większości online:
Ponownie jednak chcesz sprawdzić, które czasy działają najlepiej dla ciebie. Możliwe, że czasy, gdy mniej osób jest online, są najlepsze, ponieważ udostępnionych zostanie mniej innych tweetów. Zawsze testuj.
3. LinkedIn: Własne LinkedIn wyrafinowany przewodnik po marketingu ujawnił, że idealna częstotliwość publikowania wynosi około 20 razy w miesiącu lub raz dziennie. Ale znowu, przetestuj to jako będzie różnie.
Krok 6: jak zautomatyzować sukces
Załóżmy, że dowiadujesz się, że najlepszy czas na publikację jest o 3 rano. czy naprawdę zostaniesz do tego czasu tylko po to, aby wysłać tweeta? To byłoby śmieszne.
Nawet jeśli byłeś tak zaangażowany, to nie potrwa długo, aż zapomnisz lub po prostu zasniesz wcześnie. Jak powiedziałem na początku, kluczem do sukcesu w mediach społecznościowych jest konsekwencja.
Najprostszym sposobem na zachowanie spójności jest użycie narzędzi (z których wiele jest Darmowych) do zaplanowania postów.
Zanim powiem Ci, jak zautomatyzować posty w każdej sieci, chcę coś wyjaśnić: to nie jest licencja na spamowanie Twoich obserwujących.
Tylko dlatego, że ty can publikuj 100 razy dziennie, nie znaczy, że powinieneś. Nie oznacza to również, że powinieneś dzielić się tą samą wiadomością w kółko.
Automatyzacja Twittera z buforem: Istnieją inne alternatywy, takie jak Hootsuite, ale Bufor wydaje się aktualizować swój zestaw funkcji bardziej regularnie i ma kilka innych ważnych funkcji, które wkrótce omówimy.
W buforze zaczynasz od utworzenia harmonogramu udostępniania. Kliknij na “harmonogram” po zalogowaniu.
Możesz kliknąć dni, aby je wybrać lub usunąć. Możesz również zmienić liczbę razy dziennie, które publikujesz, a także czasy publikowania.
Następnie kliknij “treść” w górnym menu. Możesz zobaczyć wszystkie tweety w kolejce, które zostaną opublikowane w zaplanowanych godzinach.
Ponadto, jeśli klikniesz w polu “czym chcesz się podzielić?”, rozszerzy i pozwoli Ci napisać nowy tweet. Po kliknięciu “Dodaj do kolejki” zostanie ona dodana do końca.
Automatyzuj Facebook, LinkedIn i Pinterest z buforem: Możesz zautomatyzować te sieci w dokładnie tak samo tak jak ty na Twitterze. Tworzysz osobny harmonogram dla każdej sieci. Gdy tworzysz status do udostępnienia, możesz dodać go do dowolnej kombinacji sieci, które chcesz wszystkie na raz.
Aby przełączać się między profilami (aby ustawić indywidualne harmonogramy), wystarczy wybrać stronę z menu po lewej stronie po podłączeniu strony do bufora:
W przypadku Pinteresta musisz jednak przejść na płatne konto (dość tanie). Dostępna jest 7-dniowa BEZPŁATNA wersja próbna.
Istnieją inne narzędzia do automatyzacji Pinteresta, ale żadne z bezpłatnych narzędzi nie jest warte twojego czasu. Ponadto Buffer jest oficjalnym partnerem Pinteresta.
Jeśli szukasz darmowej opcji, polecam Viralwoot, ale jest to bardzo ograniczone w porównaniu.
Automatyzacja Google+: Niestety w Google+ można zautomatyzować tylko strony z buforem, a nie profile osobiste. Dzieje się tak dlatego, że żadne narzędzie innej firmy nie może korzystać z osobistego interfejsu API Google+-to ból.
Najlepszą alternatywą jest użycie Friends + Me. Po zarejestrowaniu się i podłączeniu konta będziesz musiał zainstalować wtyczkę Google Chrome. Po kliknięciu ikony pojawi się nowa karta, która wygląda bardzo podobnie do interfejsu bufora:
Napisz swój post tak, jak zwykle, i kliknij ” Dodaj do kolejki.”Po zakończeniu dodawania dowolnej liczby postów przejdź do głównego pulpitu nawigacyjnego (Nie wtyczki) i kliknij “harmonogram” w menu bocznym:
Reszta będzie wyglądać bardzo podobnie do bufora. Po prostu dodaj dowolny czas, który chcesz, i jesteś ustawiony.
Krok 7: zwiększ ruch na swoich postach w mediach społecznościowych niż kiedykolwiek wcześniej
Twoja strategia to prawie kompletna.
Udostępniasz mnóstwo świetnych treści, budujesz obserwujących i maksymalizujesz ekspozycję postów.
Teraz nadszedł czas, aby pomyśleć o tym, co jesteś wydostanie się z tego.
Zazwyczaj udostępniasz jeden ze swoich postów co 4-10 postów. W zależności od kanału, na którym się skupiasz, może to być codziennie lub nawet co 10 dni.
Jeśli koncentrujesz się na tworzeniu naprawdę świetnych postów opartych na danych, istnieje duża szansa, że nie będziesz miał wystarczająco dużo własnych treści do udostępnienia-to znaczy, jeśli udostępnisz je tylko raz, gdy po raz pierwszy je opublikujesz.
Aby zmaksymalizować ruch, powinieneś udostępniać stare posty, a także nowe posty, zachowując stosunek akcji promocyjnych do innych niż promocyjne. Jest to najprostszy sposób na podwojenie, a nawet potrojenie ruchu.
Jednocześnie nie udostępniaj tego samego posta trzy razy z rzędu; to byłoby głupie. Podziel się tym od czasu do czasu. Na przykład, oto jak może wyglądać publikowanie w różnych sieciach:
Jest jeszcze jeden klucz do maksymalizacji ruchu: nie powielaj opisów. Jeśli to zrobisz, o wiele bardziej prawdopodobne jest, że zostaniesz oznaczony jako spamer lub zignorowany.
Gdybym na przykład udostępnił ten post na Twitterze, napisałbym kilka różnych opisów:
- Chcesz stworzyć skuteczną strategię social media? Oto jak: [url]
- Dzięki tej strategii społecznościowej udało mi się przejechać ponad 8000 wizyt w miesiącu: [url]
- Dowiedz się krok po kroku, jak prawidłowo korzystać z mediów społecznościowych- [url]
- Dowiedz się, czy Twoja strategia ruchu w mediach społecznościowych wymaga aktualizacji: [url]
Rozumiesz?
Jedna wskazówka, aby eksplodować twój ruch: do tej pory skupiliśmy się na budowaniu odbiorców i zachęcaniu ich do odwiedzenia Twojej witryny. Istnieją jednak dwa typy użytkowników na platformach mediów społecznościowych: stali czytelnicy (Twoi odbiorcy) i wpływowi.
Influencerzy maj aktywnie korzystaj z określonej sieci społecznościowej, ale większość nie. Używają tego jako sposobu na wspieranie swoich firm, tak jak ty i ja. Mają również największe obserwujących, co może oznaczać więcej obserwujących i ruchu dla ciebie.
Jak sprawić, by wystawili Cię przed publicznością? Po opublikowaniu każdego artykułu docieram do wszystkich wymienionych w moim poście, aby dać im o tym znać, a także zachęcić ich do udostępnienia postu swoim odbiorcom (pisałem o tym wcześniej).
Oto podstawowy szablon:
Temat: wspomniałem [Wstaw nazwę strony] w ostatnim poście
Hej [Wstaw ich imię],
Chciałem Ci tylko powiedzieć, że jestem wielkim fanem twojej pracy. Podoba mi się tak bardzo, że linkowałem do [Wstaw ich stronę] w moim najnowszym poście na blogu.
[Wstaw adres URL wpisu na blogu]Byłbym zaszczycony, gdybyś to sprawdził. A jeśli go kochasz, możesz podzielić się nim w sieci społecznościowej.
Twój fan,
[Wpisz swoje imię]
Nie każdy udostępni twój post, ale przyzwoita liczba będzie. Najlepsze jest to, że ponieważ są zwykle w tej samej niszy, zazwyczaj koncentrują się na tych samych kanałach społecznościowych.
Krok 8: Śledź wyniki lub Nie (Nie pomiń tego!)
Twoja strategia jest w zasadzie kompletna, z wyjątkiem tego ostatniego kroku.
To nie jest takie trudne, ale może zrobić lub złamać swój sukces.
Nikt, poza zwykłym szczęściem, nie jest w stanie zrobić wszystkiego dobrze za pierwszym razem.
Jeśli nie śledzisz wyników, nie widzisz, co działa, a co nie, i nie możesz poprawić swojej strategii.
Krok 1-zapisz wszystkie swoje udziały w arkuszu kalkulacyjnym:
Musisz zobaczyć, które posty przyciągają najwięcej kliknięć i zaangażowania, a które nie. Z czasem nauczysz się pisać opisy, które uzyskają najwięcej kliknięć dla Twoich postów.
Aby uzyskać statystyki, takie jak kliknięcia, wyświetlenia i udostępnienia, wróć do bufora. Kliknij kartę “Analytics” u góry i upewnij się, że korzystasz z dowolnej sieci, z której chcesz zacząć. Zobaczysz każdy post, który zrobiłeś, a także jego statystyki:
Nagraj je w arkuszu kalkulacyjnym lub kliknij “Eksportuj” na stronie analytics, jeśli masz płatne konto.
Co jakiś czas spójrz na te liczby (narysuj je na wykresie). Powinny one iść w górę powoli, ale równomiernie w czasie.
Krok 2-Analizuj ogólny ruch w Google Analytics (GA):
Zrozumienie, które posty dobrze sprawdzają się w głównych kanałach społecznościowych, to dobry początek, ale musisz upewnić się, że skutecznie przesuwasz ruch do swojej witryny.
Czasami Twoi obserwatorzy (lub przyjaciele Twoich obserwujących) przyjdą do posta na twojej stronie i udostępnią go. Jeśli tylko patrzysz na bufor, przegapisz ten ruch.
Zacznij od spojrzenia na ogólny ruch-to jest najważniejsze. W sekcji GA przejdź do ” źródła ruchu > Źródła > skierowania.”To pokaże Ci, ile ruchu dostajesz z poszczególnych sieci:
To samo powie Ci, czy twój ruch rośnie z czasem lub czy musisz dowiedzieć się, dlaczego tak nie jest.
Ponadto często można dowiedzieć się, skąd pochodzi ten ruch, dodając dodatkowy wymiar ” ścieżki referencyjnej.”Ścieżka referencyjna odnosi się do tekstu, który pojawia się po głównej domenie.
W niektórych sieciach będziesz mógł łatwo zobaczyć, jaki post wysłał ruch. Na niektórych, zwłaszcza na Twitterze, po prostu dostajesz pomieszane polecenie, które nie jest zbyt przydatne. Wtyczka o nazwie Campalyst kiedyś była w stanie przekonwertować te dane na rzeczywisty tweet, ale nie jest już dostępna.
Kiedy możesz, Chcesz spojrzeć na posty, które wysyłały najwięcej ruchu (które nie są Twoje) i budować relacje z tym, kto je opublikował. Masz duże szanse na uzyskanie znacznego powtarzającego się ruchu.
Wreszcie, jeśli masz biznesplan dotyczący bufora, możesz zintegrować statystyki bufora z GA.
Wniosek
Po przeczytaniu tego wszystkiego, czy naprawdę myślisz, że możesz po prostu bawić się mediami społecznościowymi i generować tyle ruchu, ile może poważny biznes?
Nie ma mowy.
Solidna strategia social media nie jest dla światła serca. Zbudowanie pierwszego planu zajmie ci kilka godzin.
Następna część to egzekucja, która jest jeszcze trudniejsza. Musisz zobowiązać się do przestrzegania swojej strategii przez miesiące, dopóki nie zaczniesz widzieć żadnych rzeczywistych wyników, które nadal nie będą tak imponujące.
Zaufaj mi, jeśli utrzymasz to przez rok lub dwa, zaczniesz widzieć świetne wyniki. W tej chwili inwestujesz swój czas i zasoby, aby uzyskać te wyniki. Miej to na uwadze w nadchodzących miesiącach.
Zanim to zrobisz, powiedz mi, jak teraz działa dla Ciebie ruch z mediów społecznościowych. Zostaw mi komentarz poniżej i daj mi znać, w jaki sposób zmienisz lub stworzysz swoją strategię społeczną.
Chcesz Więcej Ruchu?
Uzyskaj pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów.
Rozpocznij