Termin influencer ostatnio często się rozrzucają.
Chciałbym nawet sklasyfikować go jako jeden z najlepszych 10 buzzwords 2016.
Influencer marketing szybko staje się jedną z najgorętszych i najbardziej skutecznych strategii.
W rzeczywistości “59 procent marketerów wykorzystuje kampanie zaangażowania influencerów do wprowadzania produktów i tworzenia treści.”
Ta technika daje wyniki, ponieważ firmy zarabiają $6.50 za każdego dolara zainwestowanego w marketing influencer, zgodnie z sondażem specjalistów ds. marketingu przeprowadzonym przez Tomoson.
Ale co z tym, że jesteś wpływowym? To Ty decydujesz.
Staje się influencer w swojej branży może mieć ogromne korzyści.
Możesz wykorzystać swoje doświadczenie i wiarygodność, aby kołysać opinią innych, budować zaufanie, rozwijać swoją markę i tak dalej.
Ale jak dokładnie stać się influencerem?
Chociaż nie ma magicznej receptury i wielu zmiennych, odkryłem, że istnieje odrębny proces, który możesz śledzić.
Osiągnięcie tego statusu wymaga czasu, ale wykonanie odpowiednich kroków powinno ostatecznie podnieść cię do statusu influencer.
Czym jest Influencer?
Po kolei. Co mam na myśli mówiąc influencer?
Analiza Influencer jest martwa z ich definicją:
“Influencer to osoba, która ma ponadprzeciętny wpływ na konkretny proces niszowy. Influencerzy to zwykli ludzie, którzy często są związani z kluczowymi rolami mediów, grup konsumentów, stowarzyszeń branżowych lub plemion społeczności.”
Innymi słowy, ludzie uznają, że jesteś ekspertem (lub przynajmniej posiadasz dużą wiedzę) w swojej branży i że masz sporą liczbę obserwujących.
Może to obejmować lojalny legion subskrybentów blogów, obserwatorów mediów społecznościowych itp.
Pamiętaj, że nie musisz tego robić w skali makro, aby być wpływowym. Nie musisz być Taylor Swift czy Jay Z.
W rzeczywistości istnieje niezliczona ilość mikro-influencerów, którzy mogą nie być rozpoznawani na dużą skalę, ale mimo to mają dużą władzę.
Niektórzy ludzie, którzy przychodzą na myśl, to Pat Flynn z Smart Passive Income I Tim Ferriss.
W centrum tego wszystkiego wpływowi mają władzę, a ich słowo jest dobre jak złoto.
Ludzie rozpoznają wartość, którą wnoszą do stołu i są naprawdę zainteresowani tym, co mają do powiedzenia.
Odkryłem, że proces stawania się influencerem ma pięć kluczowych kroków.
Krok 1-skup się na niszy
Pierwszym i najważniejszym krokiem do zostania influencerem jest skupienie się na tym, co Cię pasjonuje.
Nie możesz być wszystkim dla wszystkich. Aby uzyskać trakcję i zostać uznanym za autorytet, ludzie muszą powiązać Twoje imię z konkretną niszą.
Weźmy na przykład Darrena Rowse ‘ a z Probloggera.
Jest blogerem, podcasterem, mówcą i autorem, który specjalizuje się w jednym konkretnym obszarze: blogowaniu.
Jego imię jest synonimem blogowania, a jego strona internetowa jest jednym z najlepszych zasobów do nauki o blogowaniu i tym, jak stać się lepszym blogerem.
Zauważ, że nie mówi o modzie, łyżwach ani gotowaniu. Jego głównym celem jest blogowanie. To wszystko.
Chociaż nie musisz się całkowicie zaszufladkować, ważne jest, aby wybrać konkretną niszę i skupić się na niej całym sercem.
Musisz jeść, spać i oddychać swoją niszę. Pozwala to na ustanowienie władzy w danym obszarze.
Idealnie, z czasem, ludzie rozpoznają Twoją wiedzę i zauważą.
Będą chcieli śledzić cię w dowolnych punktach sprzedaży, z których korzystasz (np. na blogu, Twitterze i/lub publikacjach branżowych) i zainteresować się tym, co masz do powiedzenia.
Krok 2-podziel się swoją wiedzą
Aby wyrobić sobie markę i zaistnieć, musisz stworzyć mnóstwo treści zorientowanych na branżę.
Jest to niezbędne, ponieważ jest to niezawodny sposób na udowodnienie, że znasz swoje rzeczy i zademonstrujesz wartość, którą wnosisz.
Na szczęście nigdy nie było to łatwiejsze niż dzisiaj.
Z mnóstwem mediów dostępnych, nie brakuje mediów do wyboru.
Dobry, staromodny blog jest jednym z najlepszych miejsc na rozpoczęcie pracy i zapewnia platformę do rozwijania swojego unikalnego głosu.
W rzeczywistości ” 86 procent wpływowych osób prowadzi również co najmniej jeden blog.”I czuję, że uruchomienie mojego osobistego bloga przyczyniło się do tego, gdzie jestem dzisiaj.
Na pewno chcesz być aktywny w mediach społecznościowych.
Idealnie, będziesz tworzyć i utrzymywać profile w co najmniej trzech różnych sieciach, ponieważ zwiększa to twój zasięg i daje możliwość ustalenia silnej tożsamości marki.
Jest to również świetne, ponieważ możesz łączyć się z innymi podobnie myślącymi ludźmi w swojej branży.
Zauważ, że Darren Rowse jest obecny na wielu portalach społecznościowych:
Jednak blog i media społecznościowe to tylko wierzchołek góry lodowej.
Istnieje niezliczona ilość innych mediów, których możesz użyć, aby zademonstrować swoją wiedzę i zwiększyć swoją “reputację ulicy.”
Niektóre opcje obejmują:
- Podcasting
- Tworzenie webinarów
- Tworzenie filmów
- Pokazy slajdów
- Whitepapers
- Infografiki
Jestem również wielkim zwolennikiem pisania książki.
Jest coś w autorstwie, co może naprawdę podbić Twoją wiarygodność i sprawić, że ludzie zwrócą na to uwagę.
E-book jest ładny, ale legalna książka drukowana jest jeszcze lepsza.
Pomyśl o tym.
Jeśli ktoś wyląduje na twojej stronie i zobaczy, że opublikowałeś książkę, prawdopodobnie potraktuje Cię o wiele poważniej niż w przeciwnym razie.
Twoja postrzegana wartość może szybko przejść przez dach w ten sposób.
Legalność!
Wreszcie jest blogowanie gości.
Podczas gdy ta strategia ma trochę ciepła na chwilę ze względu na związek z potencjalnymi karami Google, nadal jest niezwykle skuteczna, zwłaszcza w przypadku ustanowienia siebie jako influencer.
Wiele z moich sukcesów zawdzięczam temu, że postanowiłem zaistnieć w takich publikacjach jak Forbes,Przedsiębiorca, oraz Inc.
Blogowanie Gości jest niesamowite, ponieważ zabija dwie pieczenie na jednym ogniu. Albo sześć ptaków. Albo więcej.
Po pierwsze, możesz dotrzeć do ogromnej publiczności w zasadzie z dnia na dzień.
Powiedzmy, że blog lub publikacja, na której publikujesz, ma czytelników 100,000. Możesz zaprezentować swoje treści szerokiej publiczności i namacalnie zademonstrować wiedzę branżową i doświadczenie, które wnosisz do stołu.
Po drugie, możesz dramatycznie zwiększyć postrzeganą wartość. Bycie powiązanym z innymi liderami i wpływowymi w Twojej branży znacznie podnosi kapitał Twojej marki.
W ten sposób możesz nachrapać się na ich sukces i wykorzystać go, aby stać się realnym influencerem.
Jeśli szukasz wskazówek na temat procesu blogowania gości, polecam sprawdzenie tego postu od Kissmetrics. Ma kilka super pomocnych wskazówek.
Najważniejsze jest to, że musisz włożyć wiele wysiłku, tworząc wiele wysokiej jakości treści i dystrybuując je w różnych mediach.
To klucz do ujawnienia Twojego imienia i rozpoczęcia akcji.
Krok 3-zasięgnij opinii
Co łączy wszystkich influencerów?
Mają swoje własne podejście do rzeczy. Mają głos. Mają swoje zdanie.
To sprawia, że odróżniają się od mas i co daje im swagger.
To, co nie jest waniliowe lub Letnie na tematy.
Z 1,400 blogów, 2,460,000 kawałków treści na Facebooku i 277,000 tweetów publikowanych co minutę, jest ogromna ilość hałasu w Internecie.
Aby wznieść się ponad to, musisz być niezależnym myślicielem.
Szczerze mówiąc, uważam, że lepiej czasami być obraźliwym lub iść pod prąd, niż być zawsze w 100% zgodnym.
Nie to, że powinieneś się wtrącać, aby mieszać garnek, ale to w porządku, że twoje myśli odbiegają od normy.
Ludzie są przyciągani do tych, którzy mogą myśleć za siebie i mają własne poglądy na rzeczy.
Niezależnie od branży, w której działasz, trzymaj się swoich wartości i miej własne zdanie.
Jest to niezbędne, aby ostatecznie stać się influencerem.
Krok 4-Sieć, Sieć, sieć
Gdy już się do pewnego stopnia ugruntujesz, musisz podjąć wysiłek, aby połączyć się z innymi.
Odkryłem, że jednym z najlepszych sposobów na stworzenie dźwigni jest nawiązywanie kontaktów z innymi wpływowymi osobami.
Lub jak mówi Marketing Land,
“Aby stać się influencerem, musisz współdziałać z influencerami.”
Ale kiedy jesteś up-and-comer i nadal pracuje, aby ustalić się, zwykle jesteś tym, który będzie musiał umieścić w pracy nóg.
Rzadko zdarza się, aby ciężko uderzający skontaktowali się z tobą (przynajmniej na początku). Dlatego musisz być tym, który skontaktuje się z tobą.
Istnieją dwa główne sposoby, aby to zrobić.
Jednym z nich jest połączenie cyfrowe, a drugi jest połączenie osobiście.
Pierwsza opcja zwykle odbywa się to poprzez interakcję z wybitnymi ludźmi w mediach społecznościowych i komentowanie ich postów na blogu i innych treści, które publikują.
Celem jest rozpoczęcie rozmowy i stopniowe budowanie relacji. Wymaga to czasu i nie można tego zrobić z dnia na dzień, więc musisz być wytrwały.
Na przykład możesz nabrać nawyku dostarczania wnikliwych komentarzy na końcu postów na blogu influencera, które pogłębiają rozmowę.
Po trzech lub czterech razy, jest prawdopodobne, że zwrócą na ciebie uwagę, a to może otworzyć drzwi na przyszłość.
Ale skąd wiesz, z kim się kontaktować?
Jeśli potrzebujesz pomocy w podjęciu decyzji, do kogo kierować, polecam korzystanie z Buzzsumo.
Strona ma sekcję poświęconą śledzeniu najlepszych influencerów.
Po prostu kliknij “Influencers” i wpisz interesujący Cię temat.
Jako przykład użyję “content marketingu”.
Po wpisaniu tego jako hasła wyszukiwania otrzymałem listę treści, które otrzymały absurdalnie wysoką liczbę akcji. Wymienione są również osoby, które napisały te utwory.
Może to być skuteczny sposób na znalezienie osób, z którymi powinieneś spróbować się połączyć.
Druga opcja jest do sieci osobiście.
Niektóre sposoby, aby to zrobić, obejmują:
- udział w targach branżowych,
- wyjazd na konferencje / imprezy branżowe oraz
- lądowanie publicznych wystąpień.
Wystąpienia publiczne w szczególności mogą być silnym sposobem na nawiązanie połączeń, ponieważ wszystkie oczy są skierowane na Ciebie i nigdy nie wiesz, kto może być obecny-może to być ogromny wpływ, który ma dużą władzę.
Krok 5-zaangażuj odbiorców
Wreszcie, musisz kontynuować rozmowę.
Rzadko ludzie chcą podążać za kimś, kto stara się być wysoki i potężny i zachowuje się tak, jakby był zbyt dobry, aby wchodzić w interakcje ze swoimi zwolennikami.
Chcą podążać za kimś prawdziwym, dostępnym i przystępnym.
Dlatego musisz włożyć wysiłek, aby religijnie odpowiadać na komentarze na blogu,odpowiadać na wiadomości w mediach społecznościowych, dziękować ludziom za przeczytanie Twoich treści itp.
Oto przykład mojej reakcji na komentarz na moim blogu:
Polecam również od czasu do czasu dzielenie się wyjątkowymi treściami, które członkowie twojej publiczności publikują w mediach społecznościowych lub komentują również swoje blogi.
To może być ogromne dla zwiększenia kapitału Twojej marki i tworzenia super ciasnych relacji.
Sztuczka polega na tym, aby wykorzystać pęd, który generujesz i utrzymać piłkę w ruchu.
Wniosek
Będę szczery. Stanie się influencerem nie jest czymś, co stanie się z dnia na dzień.
Wymaga to dużo ciężkiej pracy, konsekwentnego wysiłku i wytrwałości. Nawet po tym, jak staniesz się influencerem, musisz trzymać stopę na pedale gazu, aby utrzymać swój status.
Chociaż nie jest to łatwe, na pewno warto.
Wspaniałą rzeczą jest to, że wpływ budynku ma efekt kuli śnieżnej. Chociaż możesz mieć tylko minimalną ilość wpływu przy pierwszym uruchomieniu, to rośnie i rośnie w miarę upływu czasu.
Po pewnym czasie twój wpływ może stać się ogromny bez konieczności wkładania w to dużo dodatkowego wysiłku.
Innymi słowy, pierwsze etapy są najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne.
Ale po tym, jak się ustabilizujesz, po prostu musisz utrzymać swój status, a świat staje się przysłowiową ostrygą.